Jump to content

Instalatii GPL pe fabia


Dragos Colescu
 Share

Postare recomandată

Dragos Colescu

Am o Fabia 1.4 16v recent adusa din Germania cu instalatie de gaz Landi Renzo. Cum am pus gaz de al nostru, la accelerare motorul are tendinta sa se opreasca. Daca cuplez din mers in afara orasului merge ok. Mai greu e prin oras.Va rog sa ma ajutati daca stie cineva cum pot sa o reglez. Parerea mea e ca e amestecul sarac.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 120 L

    25

  • Moog

    13

  • Wizard.

    11

  • jagoman

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mda...la noi ( iti spun din experienta de 80k km pe gaz la Dacie ) gazul e ca apa...!

Trebuie sa stii ca exista mai multe tipuri de GPL livrat de rafinarii fiecare cu diferite proprietati. ( si mai ales pret )

Daca la o instalatie pt carburatie reglajele ( aer,gaz,relanti ) se fac manual, la tine ar fi normal sa fie automate din soft.

E posibil sa ai si reglaje "hard"...dar trebuie sa le cauti daca exista.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragos Colescu

nu gasesc nici un reglaj manual (vreun surub, ceva), probabil se regleaza cu interfata din soft.

Am fost chiar azi la un service care monteaza GPL ,si cind au vazut modelul de instalatie se uitau ca si curca la lemne. Spuneau ca e cu calculator separat ptr gaz si injectie pe fiecare cilindru in parte.

Am gasit si modelul pe net ,poate mai are cineva si i-mi da un sfat

http://www.landirenzo.it/layout.jsp?idz=10...mp;idprodotto=6

Modificat de Dragos Colescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu GPL pe Fabia.....da' sincer nu m-a intertesat nimic legat de reglaj.....functioneaza, si inca f. bine. A mea a venit asa din Olanda.....si da "in nas " doar cand se goleste rezervorul de gaz....si primeste "aerul" din rezervor in locul gazului.

Si a mea , instalatia, e secventiala , cu injector pe fiecare cilindru....cred ca altfel nu se poate la mpi. Alimentez cu gaz pe unde apuc...in "orasul" meu nu am gpl....luckoil, rompetrol, aral...si cam la fel merge, indiferent de statie. Am facut un drum pana in Spania cu ea...si la fel merge cu gazu' din Italia sau Franta ( m-a costat carburantul 150 Euro....3.000 km....si in Spania nu am gasit gaz => benzina !!!! )

Gata cu lauda....nu stiu cine te-ar putea ajuta !.....si la instalatia mea s-a uitat " ca mata in calendar" cineva din Alba....adica nu "se importa" tipul meu de instalatie....si tre sa merg in Olanda (sper sa fie o vorba la misto !!!! )....ca el nu stie...si nici alta firma nu aduce acel model...........

alte povest cu "GAZE" pe pm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Chiar daca subiectul s-a invechit, e posibil sa mai fie util unora.

Am Landi Renzo pe Fabia. Intr-adevar, instalatia are calculator separat si 4 injectoare de gaz.

De aceeasi poveste am avut parte si eu asta toamna. A mea a fost rulata 8 ani in Italia si aproape 2 ani in Romania.

In trafic, uneori, ramaneam "fara motor". Reporneam din inertie. Am fost la un service GPL si mi-au inlocuit filtrul de gaz si s-a rezolvat. Din vechiul filtru, au turnat pe masa o mica gramajoara de praf negru, fin. Parerea lor este ca praful nu-i din GPL-ul italian :))

Mai recent, de cateva saptamani, a capatat un narav: in timp ce cresc turatia, cand trece prin 2200, uneori am parte de cateva smuncituri, indiferent in ce treapta de viteza sunt. Turatia nu o cresc brusc. Peste 2200 nu mai protesteaza deloc. Pe benzina nu se comporta asa. Oare sa fie tot filtrul? Asa repede?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Man...eu am destula experienta cu GPL-ul asa ca iti spun:

- La noi se practica o hotie extraordinara de catre statiile de GPL in general...se achizitioneaza cel mai slab gaz din cele 4 sortimente existente si il comercializeaza ca si cel mai bun si scump

- in plus il mai si combina cu diverse alte chestii...

- rezervoarele si instalatiile de transport si distributie sunt extraordinar de corodate fapt pt care se infunda partial sau total filtrul de gaz si foarte des !

- exista suficiente statii unde se decalibreaza special indicatorul de litrii introdusi in rezervor astfel incit observi ca pompa opreste la fix capacitatea rezervorului tau desi in el intra max 80% din volum

- de apa in gaz ai auzit ?

La tine e f probabil ca gazul sa fie de f proasta calitate posibil cu un procent mare de apa ori ai filtrul partial infundat.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Corect.... ce e la noi...!!! Toti ar vrea sa te fure de ultimul ban. trecand peste astea, am auzit pe multi ca este recomandat sa umpli rezervorul maxim de fiecare data cand alimentezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...pompa opreste la fix capacitatea rezervorului tau desi in el intra max 80% din volum...

Se opreste fix la 47 :beerchug: . Rezervorul meu este de 43 conform cartii tehnice. Au ajuns si la 52. De acolo n-am mai luat.

... este recomandat sa umpli rezervorul maxim de fiecare data cand alimentezi.

De ce este recomandabil sa umpli rezervorul cand alimentezi? Oricum il umplu, dar tot as vrea sa stiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda...in principiu si la PECO e la fel...umplii ca sa testezi pompa.

Eu oricum feresc statiile petromv care de 2x m-au "facut" cu 10% din cantitatea de benzina !!!

La gaz e o hotie de la statie la statie...trebuie testat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am schimbat statii GPL, am schimbat filtru GPL, am schimbat bujii, dar de sporadicele scuturaturi din jurul turatiei de 2200 nu am scapat. De fapt se simte si o usoara trepidatie la relanti, spre deosebire de relanti-ul pe benzina, cand nici nu stiu ca am masina sub mine.

Am fost iar la service si mi-au povestit niste basme cu injectoare. Zic ei ca trebuie sa faca teste prin inlocuirea injectoarelor dar numai in conditiile in care sunt dispus sa le cumpar setul daca de la ele este problema (370x4 RON; inca putin si pun alta instalatie de banii astia).

As incerca sa schimb unitatea service, dar in Constanta nu este decat una iar in judet sau in judetele invecinate nu cunosc vre-una. Multi monteaza, putini depaneaza :cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Asadar dupa multe cautari si cercetari plus experienta din anii trecuti pe GPL ( dacia 1310 ) m-au determinat sa caut o solutie profesionala dpdv al echipamentului si montajului-service-ului garantie, postgarantie.

Am ajuns astfel la ce este mai bun: BRC Secvent 24 MY07 ( BRC inca din anii 90 erau cei mai buni ) Cel mai recomandat atelier a fost PRO-GAZ Buzau.

Mers, montat, testat iar acum functioneaza bine.

Instalatia este OK si este gindita special pentru 3 cilindrii. Montajul profesional si cu atentie la detalii facut de 3 oameni plus patronul ( D-nul Laurentiu ) cam in 5 ore cu teste-reglaje in regim de drum. Atelierul din Vernesti este micut dar foarte curat si ingrijit cum nu prea gasesti prin Bucuresti.

Regimul de lucru pe GPL este identic cu benzina la fel si puterea in bucla inchisa. Trecerea GPL- benzina este insesizabila. In bucla deschisa ( pedala la fund ) facut reglaje pentru o crestere de putere.

Rezultate: Cu plin de 34 de litrii ( rezervor 42 brut ) am mers 450 de km incarcatura 50% si clima folosita 60% din timp.

Statia de incarcare Agip ( pompa ok ).

Consum mediu 7,7 /100 km. ( 80% extraurban cu vitezele legale ).

Pe benzina consumul ar fi fost cam de 6,5 /100 km.

Ca sa fiu obiectiv instalatia are citeva mici bug-uri dar rezolvabile.

- Rezervorul toroidal a fost montat cu indicatorul de nivel mecanic catre fata si e greu de citit...dar nu e necesar decit la verificare corectitudine statii de GPL.

- Injectoarele ramin pe full-grup 5 sec dupa oprire ( chiar nu stiu de ce...)

- Trecerea pe gaz se face la 60 de grade ( rezolvabil din soft sa treaca mai jos la prima revizie )

Una peste alta investitia de 2700 de lei se amortizeaza cam in 12-14k in functie de preturile la pompa.

Toata stima pentru D-nul Laurentiu. Un profesionist adevarat care a sunat la 3 zile de la montaj sa intrebe daca sunt multumit si daca merge bine ! Putini oameni de calitate in tara asta.

Concluzia: Va recomand cu caldura PRO-GAZ Buzau si instalatii BRC.

Azi am trecut in carte la RAR instalatia. Cost 135 de lei.

Si ca divertisment in carte e trecut numele aceluiasi inginer Ciobanu care mi-a facut modificarea si acum 11 ani la dacia 1310 cu Zavoli !!!

Oamenii astia chiar au un job pentru toata viata...trai neneaca !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doua probleme vreau sa inteleg:

1) ai ales sa treci pe GPL doar pentru a face economie ?

2) se simt diferente notabile intre benzina/GPL la accelelare, demaraj, rulaj sub sarcina ( masina incarcata vreau sa zic ) etc. Intreb asta pentru ca si fratele meu are o instalatie GPL pe un motor de 2.3l ( Mercedes W 124 ), dar exista mari diferente intre benzina si gaz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bucur de alegerea facuta, sa-l amortizezi sanatos ca si cost. Dar la consum de 7.7 pe gaz si 6.5 pe benzina, nu se va amortiza in 12-14kkm. Nu stiu cum ai calculat, dar eu am calculat cu 2.3 RON pe GPL si 4.43 RON pe benzina, si cu datele tale ai nevoie cam de 25-27 kkm sa amortizezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune ceva poze, ca suntem curiosi. Cel putin eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doua probleme vreau sa inteleg:

1) ai ales sa treci pe GPL doar pentru a face economie ?

2) se simt diferente notabile intre benzina/GPL la accelelare, demaraj, rulaj sub sarcina ( masina incarcata vreau sa zic ) etc. Intreb asta pentru ca si fratele meu are o instalatie GPL pe un motor de 2.3l ( Mercedes W 124 ), dar exista mari diferente intre benzina si gaz.

ma bag eu........

Sunt cu GPL de 4,5 ani ;) de fapt masina il are din 2001. NU sesizez diferente intre benzina si gpl ( atat ca e portbagajul mai mic), oricum Fabia nu e pentru liniute si alte smecherii de genul ( a mea cu motor AQW ...si a ta cu 1.2 ) Ai scris "doar pentru a face economie ", sa inteleg ca nu te intereseaza cu cat faci 100 de km ?

Oare cat s-a economisit la a mea la cei aproape 129.000 km ? majoritatea sunt pe gaz.

Nu ma deranjaza sa dau mai putin , cam 60-65% din pretul benzinei la acelasi parcurs de km .

Modificat de fabiadan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revenit...deci...

bebeko: 1) E motivul nr 1 logic

2) Am scris ca nu e nicio diferenta mai sus...daca citeai...

Aici putem scrie un roman...la dacie reglam manual totul ca sa am vreo 10 cai in plus cu consumul aferent...

La Fabia in bucla inchisa ECU-benzina controleaza totul prin ECU GPL astfel incit sa ai exact aceasi putere ca pe benzina in orice regim de lucru :)

Aici intra in calcul si ECU GPL...daca e de calitate ori ba...tocmai de aceea am ales BRC...mai scump dar n-am batai de cap.

jagoman: Eu am calculat putin diferit :)

In ultimii 10.000. de km consumul mediu a fost cam 8,3 ( 70% oras, 30% extraurban )

Pe GPL ar fi cam de 9,6 sa zicem. In Bucuresti GPL e 2,05 lei media iar cea mai ieftina benzina e 4,50 lei.

Daca mai luam in considerare si cresterea diferentei de pret intre benzina si GPL in 18 luni...iese cam in 15k amortizarea noah...

Poze am facut cu telefon si nu am apucat sa descarc inca prin bluetooth...

fabiandan: In prezent solutia GPL este la noi in tara cea mai convenabila dpdv al pretului.

In Italia deja a aparut GNC-ul dar greutatea instalatiei e f mare si e un inconvenient major.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa fiu sincer m-am gandit de la inceput, ca calculul nu ai facut pe baza drumului mentionat de tine, ci pe alte consumuri.

Astfel evident se schimba calculele.

Ce nu inteleg eu aici pe la noi, de ce este atat de scump GPL-ul? Adevarat benzina este putin mai ieftina.

De ex. Am gasit GPL in jud Salaj doar peste 2.40, In Cluj intr-un singur loc 2.17 in rest, 2.35-2.45. In jud. Mures 2.23-2.25. M-as bucura si eu de un pret de genul 2.05.

Dar nu ma plang caci si asa, dupa 3000 km parcursi pe GPL am economisit aprox. 300 RON. Deci in acest ritm eu am amortizare pe la 23.000 km.

Adevarat ca la noi consumul urban nu e de Bucuresti, si eu am cam 90% din drumuri extraurban. Ce duce si la o amortizare mai lunga a pretului de achizitie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda...capitala e mai cu mot decit provincia :) Asa a fost inca din anii 90 cind var-meu din Oradea era "ofticat" pe mine ca luam cu 8000 lei vechi litrul iar el cu 9000-9500... :lol: Era bine oricum...benzina era cam 17-18000.

Gasesti acum la noi si la 2 lei dar au pompe magarite...

Agip si Petrom au statii calibrate corect. Oricum eu as pune pariu ca la anu pe vremea asta benzina cea mai ieftina va fi 6 lei/l.

Cit despre orasul nostru drag...consumul mediu normal pentru vara ( si iarna fara clima ) e cam 11-12 pe benzina (fara clima dimineata, cu clima pe drumul de intoarcere de la job )

Probabil ca eu am fost putin indulgent la media pe 10k...mai real ar fi cam 8,7.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Medii de consum:

- urban 50% clima on, sarcina 20% - 11/100

- interurban viteze de 130-140 km/h clima on, sarcina 40% - 12/100

- interurban viteze 60-100 km/h clima off, sarcina 70% - 7,3/100

Deci motorul de 1,2 este economic si pe GPL la viteze >100 km/h chiar cu sarcini mari dar fara clima.

Climatizarea "maninca" min 1,5-2 l de gaz/ 100 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa te dezamagesc, dar nu stiu cat de inspirata a fost montarea unei instalatii GPL pe motorul 1.2 HTP a carei fiabilitate slaba este f. cunoscuta. Dar cine stie, poate pe GPL va avea viata mai lunga...

Si eu am mers multi ani pe GPL si am fost foarte multumit de cum s-a comportat masina si bineinteles economia facuta.

Iti doresc sa nu te numeri printre ghinionistii posesori de Fabia HTP carora le-a picat chiulasa !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiulasa picata...? hm...sunt de citiva ani pe forum si nu am auzit...

Cit despre fiabilitate ( spun altii ) ca sunt printre benzinarele fiabile ale grupului.

Dar nu-i bai daca la 300k trebuie sa-l schimb :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frumos consum :D

Zilele astea am la codus masina fratelui meu, motor 2.3l + gpl, dar se simte diferenta benzina/gaz. Chiar imi face impresia ca la o linie teoretica cu HTP -ul meu, diferentele nu ar fi deloc mari. Poate chiar bara la bara ... :icon_thumright:

Plus ca ... miroase a gaz ...

Modificat de bebeko
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frumos consum :)

Zilele astea am la codus masina fratelui meu, motor 2.3l + gpl, dar se simte diferenta benzina/gaz. Chiar imi face impresia ca la o linie teoretica cu HTP -ul meu, diferentele nu ar fi deloc mari. Poate chiar bara la bara ... :))

Plus ca ... miroase a gaz ...

Fratele tau are motor cu injectie sau carburatie ? La cele pe carburator e drept ca se simte diferenta.

Linia teoretica ai tras-o catre tine.

Gazata e si masina mea.........si nu pute a gaz, de fapt mint, cateva secunde in pompa de gpl, cand se scoate de la alimentare, si e geamul deschis...... :D

Nu cred ca merita instalatiile gpl atata reclama "pe invers".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul este cu injectie.

Nu vreau sa faca antireclama la instalatiile gpl, ci doar mi-am exprimat unele pareri personale vis-a-vis de subiectul discutat.

Dar mirosul de gaz nu se manifesta doar in momentul alimentarii ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca miroase a gaz sa se duca sa verifice instalatia nu e normal are scapari sau amestec prea bogat si nu arde tot.

reglajul poate fi facut pt consum mic sau pt forta si incazul asta nu se cunoaste diferenta benzina gpl.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!