Jump to content

Problema Deosebita La Alh


COSO Garaj
 Share

Postare recomandată

Salut,vreau sfatul cuiva intr-o problema deosebita si complicata.Vorbim de 2 masini G4 cu motoare ALH masini care au facut taxi si au peste 300 000 km.Ambele au prezentat la un moment dat urmatorul simptom: in mers,in sarcina la peste 2500 rpm se simte ca si cum masina se tureaza singura("pleaca de sub tine") fara sa apesi clapeta de acceleratie si continua sa traga chiar daca iei piciorul de pe pedala.Daca o opresti din cheie sansele sa se opreasca singura sint minime (mai ales daca debraiezi!),motorul se duce singur pe rosu si se opreste la un moment dat singur.La una a topit un piston la cealalta pistoanele au scapat,la ambele s-au indoit bielele.Dupa ce am facut motorul una din masini a manifestat din nou simptomul acesta dar de data asta am oprit-o in viteza si nu s-a intimplat nimic.Mentionez ca,la masina care a manifestat simptomul din nou am inlocuit pompa de injectie cu alta sh si instalatia electrica a fost riguros controlata.Nu exista coduri de eroare si turbinele ambelor masini nu consuma ulei dar mecanismul de geometrie variabila functiona greu("agata") si l-am deblocat cu spray de ruginol fara sa desfac turbina in componente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este intradevar o problema des intalnita la tdi, dar verifica daca in tubulatura de la turbina la galeria de admisie nu sunt urme de ulei , daca sunt atunci este probabil de la turbo ,ori de la epuratorul de la motor care aspira aer cu vapori de ulei care la temperaturi mari si la presiunea creata de turbina ajunge in capul pistonului facand asa numita autoaprindere si nu se poate opri decat in viteza si atunci foarte greu si intotdeauna cu urmari la motor ...cam asta ar fi o explicatie plauzibila din partea mea [ sper sa nu gresesc] oricum o sa se exprime si alti colegi de forum si ne vom impartasi parerile ca sa putem evita aceste evenimente neplacute si pentru clienti cat si pentru atelierele de reparatii...noroc bun :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Topicul se muta in aria "TDI" . :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa tandem? :P De unde nene asa ceva pe ALH-uri? N-au decat o pompa de vacuum in capul axei cu came.

Este vorba in general de ulei din tubulatura de admisie care, ca orice fluid, se aduna in partea cea mai de jos, adica in radiatorul intercooler. Daca se aduna prea mult atunci la o solicitare a motorului (ex depasire) poate fi tras in galeria de admisie si in pistoane unde inevitabil se produce soc hidraulic, popular spus "o ia pe ulei". Dezastrul provocat de acest lucru poate fi stopat numai daca soferul este suficient de inspirat ca sa ia repede contactul si daca clapeta vacuumatica de oprire motor functioneaza si nu este intepenita pe deschis. Atat. In rest nenorocirea de rigoare: turbosuflanta facuta praf (am gasit una rupta in 2 de la un "luat pe ulei"), biele indoite (1 si 4 se indoaie primele), cuzinetii de rigoare praf, pistoane fisurate si chiar sparte, camasa cilindru julita de fusta pistonului cu biela stramba si in cazul cel mai rau (daca biela este foarte indoita) si bloc motor spart. Chiulasa, de la caz la caz, poate sa scape sau nu.

Deci singura posibilitate de a scapa de dezastru este luarea rapida a contactului si functionarea clapetei (se poate verifica usor functionarea ei prin observare directa la oprire motor).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa ce ai facut motorul ai verificat sa vezi cit si daca e ulei in intercooler? stiu pe cineva care nu a facuto si din cauza asta a patito din nouoricum sa ne spui ce defect gasesti sa verificam si noi ca eu am patito o data si tare as vrea sa nu o mai patesc din nou :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fenomenul descris de tine se numeste "autodistrugerea dieselului". Problema se manifesta cand motorul e uzat, segmentii nu mai rad pelicula de ulei , aceasta patrunde in camera de ardere si participa la ardere odata cu motorina rezultand cresterea de turatie peste limitare (data de pompa de injectie -clasica -sau electronica). Ce compresie are motorul ? E in limite ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!