Jump to content

Skoda Yeti - concept


adrianciocalau
 Share

Postare recomandată

"Dupa ce Skoda a prezentat studiul MPV (MultiPurposeVehicle) Roomster la ultimul salon auto international, raspunsul publicului a fost atat de coplesitor incat compania a decis sa continue aceasta munca nu numai asupra viziunii, ci si asupra executiei acestui concept neobisnuit. Aici, la Geneva, Skoda si-a dovedit din nou potentialul inovator si a oferit o indicatie asupra modului in care marca se va dezvolta in viitor. Echipa sa de designeri a oferit o demonstratie impresionanta asupra felului in care ar putea sa arate un SUV (SportUtilityVehicle) din perspectiva Skoda. Yeti este viziunea unui SUV deosebit de functional si extrem de compact.

Vremurile în care un automobil trebuia in primul rand sa se potriveasca unui anumit scop au trecut. Versatilitatea, mobilitatea si flexibilitatea sunt cerute mai mult ca oricand iar petrecerea timpului in aer liber reprezinta doar o parte din stilul de viata contemporan si deosebit de activ.

Yeti este raspunsul oferit persoanelor active aflate in cautarea unei masini care sa ii duca exact unde isi doresc sa fie: sa mearga pe munte, sa se plimbe cu bicicleta sau sa faca alpinism.

In acelasi timp, Yeti este si o masina utila pentru oras: cu scaunele sale inalte, ofera o vizibilitate foarte buna si, nu in ultimul rand, prin dimensiunile sale compacte este, de asemenea, convingatoare in mediul urban.

Yeti poate fi vazut, de asemenea, ca un mijloc de transport in tari cu un sistem de transport mai putin perfect.

Cu studiul sau Yeti si cu interpretarea SUV a designului, Skoda se adreseaza celora aflati in cautarea unei alternative la stilistica “in voga

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doresc sa fac o ajustare la cele ce s-au spus aici despre conceptul Skoda Yeti. Se pare ca acesta nu a fost realizat pe platforma VW Polo/Skoda Fabia (asa cum am banuit initial), ci pe o platforma VW Golf V scurtata. Iar scopul acestui concept este de a testa reactia pietei la un mini SUV fara tractiune integrala (doar cu tractiune pe fata). Daca reactia pietei va fi pozitiva, el va fi probabil introdus in productia de serie. In caz contrar va ramane doar un studiu de design.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Michael: Pentru Romania au un mare admirator! :banghead: Si scaevola pe locul 2... :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi place la nebunie masinuta asta. Am insa 3 probleme :

1) de ce naiba nu o fac si 4x4 ? Mie mi se pare ca un SUV prin definitie trebuie sa fie 4x4 .

2) proiectoarele alea or fi ele ferite de pietricele da' din cate stiu eu proiectoarele sunt puse mai jos ca sa lumineze "pe sub pacla de ceata".

3) cum o fi stergatorul ala? sa fiu al naibii daca toata copilaria nu mi-am imaginat un astfel de stergator. Cand mergeam cu taica-miu cu dacia mereu punea stergatorul mai prost in dreapta si pe ploaie torentiala nu vedeam nimic. Si ma gandeam : de ce dreaq nu fac astia un stergator care sa stearga tot parbrizul, pus pe 2 sine ? :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1) de ce naiba nu o fac si 4x4 ? Mie mi se pare ca un SUV prin definitie trebuie sa fie 4x4.

Asa cum spuneam, impresia mea este ca, in acest moment, Skoda testeaza piata. Si cred ca intentioneaza sa scoata un mini SUV la un pret ceva mai "popular". Iar sistemul 4x4 nu ar face decat sa ii creasca pretul. Cine stie, daca va exista cerere si pentru 4x4, si daca se ia decizia ca Yeti sa se fabrice in serie, nu vad de ce nu ar scoate si o versiune 4x4.

2) proiectoarele alea or fi ele ferite de pietricele da' din cate stiu eu proiectoarele sunt puse mai jos ca sa lumineze "pe sub pacla de ceata".

Cred ca in afara de aspectul practic al proiectoarelor (de a fi ferite de pietricele) au mai luat in calcul si designul acestui autovehicul. E drept, s-ar putea sa sufere, intr-o oarecare masura, chiar scopul pentru care exista astfel de proiectoare, cu atat mai mult cu cat si garda la sol a masinii este mai ridicata. Dar exista si alte modele de masini la care constructorul a ales aceasta solutie.

3) cum o fi stergatorul ala? sa fiu al naibii daca toata copilaria nu mi-am imaginat un astfel de stergator. Cand mergeam cu taica-miu cu dacia mereu punea stergatorul mai prost in dreapta si pe ploaie torentiala nu vedeam nimic. Si ma gandeam : de ce dreaq nu fac astia un stergator care sa stearga tot parbrizul, pus pe 2 sine?

Solutia aleasa pentru stergator este deosebit de interesanta. Dar ma intreb daca acest sistem va intra si intr-o eventuala productie de serie (daca avem in vedere costurile de fabricatie), daca va fi o dotare optionala sau daca va ramane doar in "echiparea" prototipului?

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Studenti si laureati la Geneva

"Până în prezent, de pe liniile de asamblare ale constructorului ceh Skoda, preluat de Volkswagen, ies numai trei modele: micuta Fabia si limuzunile Octavia si Superb. Toate de succes. Tocmai de aceea, Skoda s-a gândit să atace si alte categorii aflate în plină ascensiune în atentia consumatorului. Pentru că era nevoie de prea mult curaj ca să se arunce direct la categoria SUV-urilor, cehii testează reactiile publicului cu un prototip hibrid, între masină de clasă compactă si ceva trăsături de automobil de teren, asa cum au încercat constructorii lui Volkswagen Polo Dune si ai lui Rover Streetwise.

Răspunsul, care a preluat elemente de desingn de la prototipul Roomster, se cheamă... Yeti si nu este nici omul si nici masina zăpezilor desi alura sa te duce cu gândul la un „off-roader". Cum aparentele înseală, Skoda Yeti are numai tractiune fată...

Parbrizul, grila radiatorului si farurile prefigurează ceea ce pretentios se cheamă „noua identitate a mărcii". De altfel, „sigiliul" a devenit drag concernului Volkswagen-Audi, mai ales după ce a fost aplicat mărcii Audi si toate automobilele vândute sub acest nume au dobândit ca trăsătură inconfundabilă alungirea grilei radiatorului (...).

Revenind la Skoda Yeti, aceasta a fost gândită să aibă un aspect prietenos si sigur pe el, lipsit de agresivitate desi numele nu duce deloc cu gândul la vreuna din aceste calităti."

Sursa: Cotidianul AZI din 16 martie 2005

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Numarul 15 din aprilie al revistei Pro Motor publica un articol despre Skoda Yeti, sub titlul "Cutiuta cu surprize cehesti". In subtitlu se arata: "Mai intai Roomster, acum Yeti... Urmatorul concept, care va fi mult mai aproape de un model de serie, oare ce denumire va primi? Probabil una ingenioasa, care sa ii mire pe toti cei care credeau ca Skoda nu-si poate depasi conditia de marca ieftina".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Ce se mai aude despre Yeti - omul zapezilor?

Surse din interiorul Skoda au declarat revistei britanice AutoExpress ca sunt pe punctul de a da unda verde productiei Yeti chiar din 2007.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Doua poze facute la Salonul Auto de la Shanghai (22-28 aprilie 2005) cu Skoda Yeti de culoare rosie. Sper sa vedem conceptul Yeti si la SIAB in acesta toamna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

La SIAB au fost prezente anul acesta doar doua „concept cars”: Renault Zoe, o masina de oras cu trei locuri, precum si mini-SUV-ul Skoda Yeti. Vreau sa subliniez de la bun inceput ca la Bucuresti a fost expus conceptul original, prezentat si la Geneva, si nu modelul cabrio „lansat” la Frankfurt si care mie, sa fiu sincer, nu imi place. Mai bine s-ar cauta pentru modelul „hard-top” o solutie optionala de genul unei trape retractabile.

Vazandu-l pe Yeti in „carne si oase”, am pastrat aceeasi impresie pe care mi-o formasem citind si vizionand imagini cu acest prototip pe net. In ansamblu, este un model care ma multumeste: va fi o masina „populara” din punctul de vedere al pretului, buna de oras (are doar 3.82 m lungime), dar utilizabila fara probleme si pentru drumurile proaste din Romania sau pentru iesirile la iarba verde pe drumuri forestiere sau de munte. Nu este un off-roader autentic, nici nu ma asteptam la asa ceva.

Desigur, as vrea sa subliniez si cateva aspecte care, din punctul meu de vedere, daca ar fi luate in calcul, ar putea contribui la imbunatatirea acestui model:

1. Problema pe care si-o pune producatorul este aceea a tractiunii: tractiune doar pe fata sau tractiune integrala? Tractiunea pe fata prezinta unele avantaje: masina este mai ieftina, poate fi dotata cu cutie automata, consumul de carburant este mai redus, masina este mai fasneata. Desigur, tractiunea integrala are avantajele ei: comportament rutier mai bun, posibilitatea utilizarii vehicului in conditii grele de drum. Sincer, nu m-ar deranja ca masina sa aiba doar tractiune fata, cu conditia sa fie dotata cu toate sistemele de control al tractiunii.

2. Masina mi se pare un pic cam scurta, ceea ce afecteaza spatiul pentru locurile din spate si volumul portbagajului. Pentru mine, la doar 1.70 si 60 kg nu este o problema, dar persoanele peste 1.80 nu cred ca vor sta prea confortabil in spate. Aceasta „deficienta” ar putea fi partial remediata cu o solutie de genul canapelei spate culisante fractionat de la Golful Plus.

Masina este realizata pe platforma Golf V scurtata cu 11.3 cm. Ar mai fi loc deci de a „lungi” un pic modelul de serie. Desigur, cu consecinta diminuarii calitatilor urbane ale autovehicului si chiar a capabilitatilor sale off-road (un ampatament mai mare la aceeasi garda la sol inseamna o depasire mai dificila a obstacolelor). Sper ca si modelul de serie sa fie realizat pe platforma de la Golf V si sa nu fie „transferat” pe platforma de la Fabia. In cazul asta as putea opta pentru Fiat Panda 4x4, Suzuki Ignis sau Ford Fusion. Realizarea acestui model pe platforma de la Golf V va permite calitati rutiere bune pentru Yeti precum si dotarea lui cu niste motorizari mai puternice.

3. Asa cum spuneam, ar trebui imbunatatita versatilitatea si functionalitatea acestui model, in special a locurilor din spate. Mai mult ca sigur ca modelul de serie va avea cinci locuri, nu patru ca in cazul acestui prototip. Cea mai buna solutie mi se pare cea cu canapeaua care culiseaza fractionat. Si solutia prezentata la modelul cabrio – scaune care se rabat in podea in mod independent – ar putea fi luata in consideratie. In plus, s-ar putea avea in vedere si solutia rabatarii totale a scaunului pasagerului din fata (vezi Ford Fusion).

4. Conceptul prezentat la Bucuresti este dotat cu cutie de viteze automata. Aceasta optiune ar trebui sa fie pastrata si la modelul de serie, intrucat ar face mai populara masina in randul clientelei feminine.

5. Modelul de serie va trebui sa pastreze si sistemul ingenios de deschidere al portierei portbagajului, care devine rampa pentru transportul a doua biciclete. Cred insa ca aici Skoda trebuie sa mai lucreze la capitolul fiabilitate, intrucat la Salonul de la Bucuresti, dupa atatea inchideri si deschideri, macanismul respectiv a cedat.

6. Pentru tapitarea scaunelor si usilor a fost folosit un material textil alb, care mie mi s-a parut de proasta calitate.

7. Ca design exterior, privit din spate modelul mi se pare cam prea patratos, dar designul va fi intotdeauna o chestiune de gust.

8. Solutiilor de genul rezervorului de apa intre scaunele din fata sau al suportului pentru agatarea diferitelor obiecte nu le prea gasesc utilitatea. Ele are trebui sa fie cel mult accesorii optionale.

9. Unii posesori de Skode s-au plans de zgomotele sau „greierasii” care apar in bord sau in portiere atunci cand se circula pe drumuri cu carosabil deteriorat. Modelul Yeti, destinat a circula destul de mult pe drumuri proaste, trebuie sa gaseasca solutii pentru evitarea aparitiei unor asemenea probleme.

In linii mari, aceste impresii mi le formasem chiar inainte de a vedea acest concept. Am asteptat insa sa il vad pe viu pentru a mi le confirma.

Iata si o poza facuta cu ocazia SIAB 2005.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Singura masina pe care vroiam neaparat sa o vad la SIAB a fost Yeti. Nu m-a dezamagit, mi-a placut. La exterior mi-au placut in mod deosebit manerele la portierele fata (totusi ar merge sa fie metalice; cele spate nu mi-au placut, nu sunt fan al manerelor integrate in stalpul usii), si piesa care in spate inglobeaza esapamentul si punctul de remorcare (pare o influenta de la Allroad). La interior mi-au placut consola centrala (display, grile aer si butoane), schimbatorul de viteze secvential, volanul, si cu mici rezerve, aranjarea instrumentelor de deasupra volanului. Simpatica si portiunea de sticla de pe acoperis. mi-ar placea tractiunea integrala. Adica daca s-ar oferi un pachet de echipari care sa sccentueze caracterul sportiv si off-road al masinii cred ca ar fi o alternativa interesanta (caroseria inaltata, tractiune integrala, suspensii speciale) la un model orientat mai mult pentru sosea (garda la sol normala, motoare orientate mai mult spre viteza).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant. Destul de interesant as spune.

In primul rand ma bucur ca vedem si noi un concept, ca nu am mai vazut pe viu pana acum (daca tin bine minte).

Desi din poze spatele ma cam speria, nu arata asa rau (dar nici extraordinar). Asa cum spune si Rodeo, manerele de la portierele din spate nu prea dau bine. Dar alea din fata sunt ok.

Inautru nu prea mi-a placut faptul ca in spate sun 2 caune si nu o bancheta. Asta mareste poate putin confortul pentru 1-2 pasageri, dar limiteaza posibilitatile :

- de a avea 3 pasageri in spate (la cat de lata e ...)

- de a folosi bancheta pentru a cara diverse obiecte mai voluminoase

- de a se misca/dormi pasagerii din spate

Portbagajul e mai mare decat ma asteptam - eu ma asteptam la ceva gen matiz ca adancime a portbagajului, socotind dupa dimensiuni. Bordul este interesant. As fi vrut sa ma sui sa-l vad din scaun cum arata, dar nu m-au lasat. Materialele de tapiterie erau ciudate.

Si ultima critica : de ce sunt proiectoarele asa sus? Din cate stiu eu una dintre "cerinte" pentru ca proiectoarele sa fie eficiente este da fie pozitionate cat mai jos, sa lumineze "pe sub" ceata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi Porsche Romania ne informeaza pe site-ul www.skoda.ro ca "modelul urmeaza sa intre in productie in urmatorii ani", Skoda Auto nu a anuntat nimic oficial in privinta introducerii Yeti in productia de serie. Avand insa in vedere reactiile publicului fata de conceptul Yeti, este destul de posibil ca acest lucru sa se intample, probabil undeva in 2008 (2006 - Skoda MPV; 2007 - noua Skoda Fabia). Cu toate acestea, Yeti nu este decat un concept. Este de vazut ce va mai ramane din el la un eventual model de serie si daca acest posibil model de serie va mai avea un impact similar asupra potentialilor cumparatori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Cel mai probabil va fi un roomster putin mai mare....observ aceleasi faruri si linia tampita de la fabia....pacat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Masina care se vede in pozele de mai sus vopsita portocaliu este Yeti2, o Fabia 4x4 de mers la plaja, decapotabila fractionat (un hardtop targa peste locurile din fata si un softtop peste cele din spate+portbagaj). Daca ar intra in productie ar fi o masinuta cool. Locurile din spate sunt practic parte a podelei, din care pot fi ridicate daca e nevoie de ele.

Yeti e cea verde care va intra in productie in 2009 si e realizat pe platforma Roomster. Alte planuri de viitor la Skoda includ un SUV pe platforma Superb. Ah, si daca e adevarat ca tot prin 2009 vor introduce un Superb break atunci e forte posibil sa avem si o varianta Superb Scout la un moment dat pe modelul Audi Allrad.

Modificat de Rodeo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Azi dimineata am citit INFO despre Skoda Yeti :rolleyes:

Postez informatia de pe 24auto.ro

Skoda Yeti, surprinsa fara camuflaj la teste

Skoda lucreaza de ani buni la primul sau SUV, timp in care a pastrat o discrectie totala asupra acestui proiect. Tot ce s-a vazut pana acum au fost cele doua concepte, prezentate cu ceva ani in urma, la diferite saloane auto internationale. Lansarea noului SUV Yeti este programata saptamana viitoare, la Salonul de la Geneva, iar Skoda nu a publicat nicio imagine inaintea premierei mondiale.

Surpriza cehilor a fost stricata de website-ul autowereld.com, care a publicat zilele acestea un set de imagini cu un exemplar Yeti surprins in timpul testelor, in Suedia. Surprinzator, masina nu a fost camuflata, astfel ca, acum, o lume intreaga poate vedea cum arata Yeti la exterior, inainte de prezentarea oficiala din Elvetia.

Dupa cum se poate vedea, Yeti de serie este destul de diferit, comparativ cu cele doua concepte prezentate anterior. In primul rand, caroseria este in 5 usi, iar gabaritul masinii este ceva mai mare decat ne-am fi asteptat. Ramane insa un SUV de dimensiuni mici, plasat undeva intre Skoda Roomster si Volkswagen Tiguan, modele cu care, foarte probabil, imparte o serie de subansable ale platformei mecanice. In mod cert, Yeti va fi un concurent direct cu modele gen Nissan Qashqai si Toyota Urban Cruiser.

Foto: Autowereld.com

http://www.24auto.ro/galerie-foto.php?id=519

Parerea mea, ca mai putea sa lucreze... :icon_thumright: , in rest un SUV dragut cu linii mai clasice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!