Jump to content

Demontare instrument cluster


Floddy
 Share

Postare recomandată

salutare,

incep prin a preciza ca am cautat pe forum subiectul sau macar ceva asemanator, dar n-am gasit nimic sa ma ajute :)

problema mea este legata de eventuala necesitate a desfacerii bordului la masinuta mea (Golf IV 1.6 16V 2001 Aus), pentru a remedia pe de o parte indicatorul de carburant, care printr-o scanare VAG s-a constatat ca din bord este problema, (avertizeaza cand e aproape gol, dar nu indica cat carburant mai am :( )si pe de alta parte, sa inlocuiesc/repar butonul de reset kilometri, interval service, reglaj ceas, etc), buton care nu functioneaza de cand am cumparat masina (cca jumatate de an in urma).

acum, daca este cineva care a mai intalnit/avut/auzit de problema asta, poate sa-mi spuna, ce presupune operatiunea, cat e de complicata, eventual unde pot sa-mi rezolv problema si cam cat m-ar costa? :P

si ca tot venii vorba, ca sa resetez intervalul de service (din buton nu pot, cum am precizat anterior), tb sa merg la un service sa-mi rezeteze cu Vag-com-ul, altfel spus sa platesc pt resetare? :((

pt eventuale recomandari de locatii unde as putea rezolva anumite probleme din cele enuntate, precizez ca sunt in Timisoara.

mersi anticipat, tuturor care veti raspunde util in acest topic :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Floddy

    10

  • Al Bundy

    8

  • F l o r i n

    7

  • joky

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

si ca tot venii vorba, ca sa resetez intervalul de service (din buton nu pot, cum am precizat anterior), tb sa merg la un service sa-mi rezeteze cu Vag-com-ul, altfel spus sa platesc pt resetare? :))(

Da, numai din VagCom.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, .. :)) din pacate nu e tocmai raspunsul care-l cautam.. dar asta este.. :) (mai precis, era de preferat sa citesc un raspuns, "ba se poate" :P)

referitor la cealalta problema, desfacerea bordului, pentru repararea butonului si a indicatorului de carburant.. poate sa-mi zica cineva ceva?

apropo, in TM, n-aveti nimeni un Vag-com? doar la service-uri? ...:( (nu de alta, da' poate sunteti mai ieftini :( )

Modificat de Floddy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

apropo, in TM, n-aveti nimeni un Vag-com? doar la service-uri? ...:)) (nu de alta, da' poate sunteti mai ieftini :) )

Citeste lista de AICI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

presupunand ca nu stii cum sa desfaci "bordul".. Dai volanul in pozitie "os tare". Scoti, pielea aia ce vine in spate la volan. Gasesti 2 torx-uri acolo .. le desfaci (clar) si voila ... vezic a ai 2 mufe de scos. una pe stanga, una pe dreapta. scoti apoi ceasurile prin partea dreapta a volanului :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu uiti sa scoti borna de la baterie. Risti sa te alegi cu ceva erori pe acolo. Uite aici ceva asemanator. Doar ca nu trebuie sa desfaci si volanul.:) Spor!

Modificat de Be
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Floddy - cum se manifesta defectul cu nivelul de combustibil. Ca am impresia ca se manifesta si la mine... S-a stricat dupa ce ai facut plinul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate sa fie si de la plutitorul aflat in rezervor :icon_cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare,

am masina de cca 6 luni, si am cumparat-o cu defectul respectiv la indicatorul de carburant, deci nu-ti pot spune cum a survenit defectul.

cat despre localizarea defectiunii, cf testarii VAG, problema este la indicatorul de la bord, si nu la plutitorul din rezervor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine dupa ce am facut plinul a ramas sus. SI am facut 100km si nu cobora. Si stiu cum coboara (adica repede) :D

Acum tocmai am venit cu masina si a coborat acul pana la prima gradatie, dar tot e ceva ciudat pt. ca am 170 de km facuti in oras. Sa fie o problema cu plutitorul? O mai las. Daca cand bag benzina corespunde cat de cat , ok , a consumat putin masina si sunt eu spalat pe creier. Daca nu test de vag-com pe IC. Se poate da peste cap plutitorul ala si sa indice aiurea sau ceva? Aveti idee?

Sau s-a hotarat masina mea sa nu mai consume in draci, acum ca in iunie tot o dau. Sa ma oftice pe mine? ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Am schimbat titlul topicului in "Demontare instrument cluster" .

Aveti aici un DIY . Enjoy ! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Floddy totusi ca sa fi sigur ia intai o rezistenta si pune-o la mufa ce intra la plutitor si vezi asa daca mai oscileaza, e mai simplu decat sa demontezi bordul. Pentru detalii citeste acest topic, mai ales post-urile #8 si #9.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vladpo: IC-ul primeste semnal, sau mai bine spus citeste valoarea unei rezistente ca sa determine cantitatea de combustibil ramasa, prin intermediul a doua linii ce intra in IC. Daca tu spui ca indicatorul merge, atunci ar mai ramane partea cealalta a ansamblului si anume sonda din rezervor. Cel mai bine ai incerca sa testezi functionalitatea acesteia prima data, si dupa sa ajungi la IC. Parerea mea care este :huh: ...

@Floddy: Incearca prima data solutia care ti-a dat-o shimano si dupa aia recurgi la defacerea IC-ului.Macar sa stii sigur in ce parte se afla defectul :blink:. Tine-ne la curent cum decurg lucrurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor, omul a spus ca atestat cu vag-ul, cred ca a facut "output test" pe IC si a vazut ca aici e problema, deci nu de la sonda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu asta dar ma gandeam la modalitatea in care poate fi abordata problema acestui defect. Adica in opinia mea eu m-am gandit ca sonda este mai probabil a se strica decat partea de calcul din IC. In cazul in care sonda nu este stricata si merge ok, atunci in IC trebuie testat ca ADC-ul controllerului sa functioneze corect si valoarea provenita de la sonda sa fie intrepretata cum trebuie. Daca niciu asta nu e cazul, atunci trebuie verificat stepper motor-ul de la indicatorul de combustibil precum si partea de comanda a acestuia, de la controller la stepper-ul propriu-zis. De aceea eu am presupus ca prim defect sonda si verificarea ei prima data.

Oricum sper sa fie ceva cat mai ieftin si usor de rezolvat :D

Spor la treaba :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

apreciez raspunsurile tuturor

acum, ...ca sa pricep si eu (si probabil si altii ca mine :P ) ,

- daca sonda e defecta, la testarea masinii pe VAG, indicatorul ar tb sa functioneze, nu? adica banuiesc ca din soft se transmite semnalul, si nu mai din senzor(plutitor, sau ce o fi), ca altfel nu vad utilitatea testului; precizez ca indicatorul nu s-a miscat deloc la simularea respectiva

- I.C. - se tot face referire la acest IC; ce este acest IC? precizez ca nu am computer de bord (sau daca este, este unu minimal, nu indica consum instantaneu, etc);

- "ADC-ul controllerului " - alta dilema :P

- "stepper motor-ul " ?!?probabil pt cineva carea mai intalnit termenii, este o banalitate, .. eu inca nu i-am intalnit... :P

daca are cineva nervi si rabdare sa ne explice ce reprezinta astea, si eventual, pas-cu-pas ce ar fi de testat (facut), ar fi super.

precizez ca deschiderea acestui topic avea scopul de a-mi face idee ce inseamna ceea ce mi s-a spus ca ar fi necesar, insa, dupa cum evolueaza discutia, incep sa ma gandesc dc nu as reusii eu, cu ajutorul vostru, sa incerc remedierea situatiei.

ar mai fi o optiune, .. daca este cineva din Timisoara, care are idee ce ar tb facut, .... poate ne intalnim la "o bere" fara bere si cu masina in fata :P :soare:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi cer scuze pentru termenii tehnici, dar daca vrei te ajut eu :) sa incercam sa o rezolvam. Iti pot explica despre ce este vorba si ce reprezinta termenii aia.Azi o sa incerc sa fac rost de ceva informatii suplimentare despre problema ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

apreciez efortul, mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
- I.C. - se tot face referire la acest IC; ce este acest IC?

IC = instrument cluster = tot ansamblul de ceasuri din bord .

IC poate fi cu bord computer sau fara . :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

....

si continuarea celorlalti termeni este :) :

-Stepper motor- este un mic motoras pas-cu-pas care misca pointerii si arata informatia. In trecut acestea erau dispozitive electromecanice cu bobina, exact ca la aparatele mai vechi de masura MAVO :huh:

-ADC-ul controller-ului- controller-ul principal care se ocupa cu gestionare IC-ului are si o parte de convertor analog-numeric, parte care preia informatia sub forma analogica (tensiune, curent , ...) din exteriorul IC-ului sau din interiorul lui (cazul senzorului de luminozitate ambianta care modifica intensitatea luminoasa a IC-ului) si o converteste intr-o forma digitala pentru a putea fi procesata de acest controller principal (si de ex. in cazul senzorului de temperatura externa si afisata).

@Floddy: ai incercat deja sa dai IC-ul jos de pe masina ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inca n-am incercat...

asteptam lamuriri ... :)

apropo, de remedierea problemei butonului A (cel din care se resteaza intervalul service, kilometrii intermediari, etc), stie cineva ce-i de facut: curatat ceva contacte, schimbat butonu, etc ... se poate face odata cu desfacerea IC-ului?

poate weekendu asta incerc, s-a faut vreme ceva mai buna :)

Modificat de Floddy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:lol:( nu-mi merg butoanele 7 nici 10 ... :((

..dar sa vedem in weekend, poate-i dau de capat, cu ajutorul promis de ShMan

post-16497-1207219316_thumb.jpg

Modificat de Floddy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rectific, butonu 7 merge...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt SMD-uri, le poti gasi pe Maica Domnului sa le schimbi. Este posibil sa fie si dezlipite de pe placa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!