Jump to content

Golful Meu Benzinar Nu Merge > 120 Kmph


regius
 Share

Postare recomandată

Salutare tuturor!

PROBLEMA:

Cu masina din semnatura (benziar, deci) nu am reusit sa trec de 120 Km/h, desi eram cu pedala la podea. Are aproape 160.000 km, din care eu am facut 5000 dar nu cosuma ulei, nu fumega, pare totul OK.

NOTA:

Am un stil de mers probabil prea domol (schimb la 2500-3000rpm) si merg numai in oras, unde rar ajung sa dau a 5-a.

SOLUTIA?:

Am expus problema unui baiat pasionat de motoare si mi-a explicat ca dataorita turatiior prea joase si stilului pra batranesc de a conduce se depune calamina pe ceva filtre si ca solutia ar fi "sa-i dau cox". Se dadea guru in materie, iar la insistentele mele a catacdisit sa-mi explica ca asta insemna de fapt sa fac 2-3 ture de a trece pana in treapta a 4-5-a la care sa schimb numai pe la 5000 rpm., mai exact pana la "aproape rosu". Sa repet pana simt "ca-si da drumul"

Acuma intreb si eu ca neofitul: are dreptate? Aia sa fie problema? Si asta solutia? Total ocazional am ajuns pe la 4000 si sa fortez pana la 5000 rpm mi se pare o cruzime! Asta nemaipunand la socoteala ca "la rosu" pe bordul meu ar fi cam 6000! Sunt si solutii mai blande?

Modificat de regius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer la noi nu cunosc vreun oras unde sa mergi cu a 4-a sau a 5-a.la 2000 - 3000 de ture nu este subturat, iar la noi ar trebui sa mergi cu a3-a in oras si poti sa il tii la 3000 ca chiar ii place.

daca sa zicem este imbicsit ar trebui sa mergi cu el turat in fiecare treapta dar mers treptat si nu incerca sa mergi cu a 4-a in oras.sfatul meu este sa ii faci inainte un test cu VAG-ul ca s-ar putea sa fie alta hiba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica pe rand,bobinele,filtru de aer,filtru de benzina,si apoi asigurate ca nu e infranata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandesc la catalizator, poate este infundat. Mecanicul stia ceva dar nu stia bine, mergi 5-10km cu treapta a 4-a pe la 4000 de ture, constant. 5000 mi se pare cam mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica pe rand,bobinele,filtru de aer,filtru de benzina,si apoi asigurate ca nu e infranata
Am avut in urma cu un an (cam 10000Km) o bobina dusa, Am schimbat-o si a fost OK. Filtrul de aer si de benzia au fost schimbate cam tot atunci, imediat dupa ce am luat-o. La test cu VAG-Com nu a dat nici o eroare, dupa ce am inlocuit bobina...La limitare electronica m-am gandit si eu ca prea fix la 120Km/h se oprea, desi mie mi se parea ca "ar mai avea de unde". Cum se poate diagnostica asta, si debloca?
Ma gandesc la catalizator, poate este infundat. Mecanicul stia ceva dar nu stia bine, mergi 5-10km cu treapta a 4-a pe la 4000 de ture, constant. 5000 mi se pare cam mult.
Mersi mult. E mai pe gustul meu incercare asta...I'll give it a try! Modificat de regius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e nici o limitare electronica stai linistit :D tu dute si verifica si celelalte bobine,daca nu le schimbi pe toate odata,si sunt diferite,in timp itzi cad si celelalte(spun din proprie experienta cu o lata masina,megane 1.6 16v) pentru orasul nostru,6 luni e mult pe un filtru de aer care se imbacseste repede! Ovarianta plauzibila este si cea spusa de bamse,catalizatorul poate fi infundat din cauza mersului subturat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ultima bobina, aia pusa de mine e in mod sigur diferita de celelalte (italiana, parca). Dar motorul merge rotund si am facut cateva mii de km in combinatia asta.

Varianta din basme, cu catalizatorul infundat nu poate fi ajutat (in afara de mersul turat) si cu ceva aditivi? Am vazut o gramada de optiuni (intre 20 si 120 RON) de aditivi de pus in benzina pentru curatare.

Modificat de aryes13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Total ocazional am ajuns pe la 4000 si sa fortez pana la 5000 rpm mi se pare o cruzime

Tu in treapta 5 la 180+ hm/h cat crezi ca o sa ai turatia? :D

Modificat de anorganix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa a fost si la mine. Nu era asezata bine distributia. Abia pelca de pe loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate n-ar strica o curatare a clapetei de acceleratie, a injectoarelor care din cate am inteles se cam imbacsesc de la mersul subturat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fratilor, sunt usurat!

Dupa cateva ture de mers turat cca 4000rpm, am facut o incercare: M-am dat cu 160 Km/h cu acelasi golf din titlu!

Nimeni nu mi-a spus ca la 120 Km/h de fapt NU TREBUIE SA-I DAU INCA A 5-A! Eram doar subturat, domle!

Modificat de regius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cu aceeasi masina la 120 am peste 3000rpm ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am patit-o si eu pe vremea cand aveam o Solenza.

faceam voiaje cam maricele si nu se bagau ai mei sa mai o porneasca.

dupa unul de 9 luni am patit la fel.

am plecat cu un prieten la Bucuresti si mai mult de 120 nu vroia.

tot ca si tine am fost sfatuit sa ii dau cox si sa ii pun solutie pentru curatarea injectoarelor.

saraca plangeam la cat o incingeam.

solutia a fost mai simpla afland-o cam dupa 2 saptamani de forja.

am schimbat bujiile.

... si asta a fost tot.

rupea dupa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fratilor, sunt usurat!

Dupa cateva ture de mers turat cca 4000rpm, am facut o incercare: M-am dat cu 160 Km/h cu acelasi golf din titlu!

Nimeni nu mi-a spus ca la 120 Km/h de fapt NU TREBUIE SA-I DAU INCA A 5-A! Eram doar subturat, domle!

LOL, io ii dau a5a la 60 la ora si iti demonstrez ca prinde 180! de la 60 la 180 cu a5a! oricum nu e bine mai continua verificarile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
LOL, io ii dau a5a la 60 la ora si iti demonstrez ca prinde 180! de la 60 la 180 cu a5a! oricum nu e bine mai continua verificarile

Is perfect de acord cu tine, si eu ii pot demonstra ce ai zis tu........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

benzina=ture.. sa fiu mai explicit .. motoare pe benzina au cuplul maxim la turatie mare.. in cazul motorului tau 5700rpm.

In nici un caz nu strica sa ajungi din cand in cand pe la 5000 de ture, ai mai mari sanse sa omori motorul daca mergi subturat (batraneste).

Eu schimb a 5-a si la 50km/h in oras.. lucrul asta se face daca vrei sa mergi la consum. Cand vrei depasire, din punctul meu de vedere, la 50 dai cu a 2-a pana la 4500 de ture lejer. In cea ce priveste faptul ca ai zis ca motorul e subturat la 120 cu a 4-a iti pot spune ca e o presupunere gresita. Urci de la 50km/h cu a 5-a pana la 180 oricand insa demarajul la turatia aia lasa de dorit si nici nu este indicat. Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

benzina=ture.. sa fiu mai explicit .. motoare pe benzina au cuplul maxim la turatie mare.. in cazul motorului tau 5700rpm.

Ce vorbesti? Probabil ai vrut sa zici ca ai puterea maxima undeva aproape de turatia maxima.

Dar cuplu maxim la turatia maxima? unde ai vazut tu asa ceva? Dupa 4000 RPM nu prea ai sa vezi motor a carui cuplu sa nu scada.

Eu daca iti zic ca am cuplul maxim pana in 3500 RPM si pe urma scade, ma crezi? Si am motor pe benzina normal aspirat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

zero3 a vrut sa spuna probabil ca benzina trebuie turata ca sa simti puterea,lucru adevarat de altfel, cuplul se desfasoara pe o plaja mai larga de turatii, de aceea nu-i facem niciun rau daca la nevoie se ajunge cu turatia peste 5000 de ture. Dar in niciun caz sa nu avem pretentia ca la 110 km/h in treapta a cincea motorul sa traga, pentru ca nu are de unde. Eu observ la motorul meu ca intra in cuplu undeva la 2800 de ture si la 4700 deja incepe sa scada, de aceea cand am nevoie de putere o tin constant la 3000 si de acolo tasnesc cand e momentul, si pana acum nu m-a dezamgit niciodata, si credeti-ma ca la 4700-5000 de ture ti-e mai mare dragul sa-l auzi cum "toarce" :icon_cool: si motorul nu va avea de suferit din cauza asta, mai ales cel cu 16 valve care chiar se simte bine la turatii mari.

asa ca sfatul meu: daca vreti putere la benzina aspirata, nu va fie mila sa turati motorul :8:

Drive safe!

zero3, o mica observatie daca nu te superi: la 5700 de ture se dezvolta cei 105 caluti pe care ii are motorul nicidecum cuplul maxim, acesta intalnindu-se la motorul in cauza la 4500 daca nu ma insel.

Modificat de h3llboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!