Jump to content

Motor distrus din cauza turbinei


liviuplaton
 Share

Postare recomandată

liviuplaton

Am avut si eu o problema de genul asta, dar m-am ales si cu bielele indoite, biele m-au costa 2500 ron , cel mai bine te duci la cei care ti-au schimbat turbina si ii pui sa-ti demonteze baie de ulei si se vede daca tis indoite biele sau nu , bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare, am un vw golf 4 alh 90 cp, s-a busit turbina, a luat-o pe ulei turatia in rosu vreo 10 sec pana s-a oprit. am schimbat turbina. dupa ce au montat-o in service cand i-am dat cheie, motorul tremura foarte tare si scotea fum albastru. au zis aia ca e de la avans. au reglat avansul si parca s-a mai linistit. de ceva vreme, in fiecare dimineata, cand o pornesc acelasi tremurat si scoate fum albastru, asta cam 20-30 secunde. dupa asta se linisteste. in mers nu are nimic, merge foarte bine, se tureaza bine cu o singura exceptie, cu motorul rece, dupa ce plec, in a2a, daca trec de 2500 rot se inneaca un pic, dar numai cu motorul rece, in mers nu face chestia asta. din ce am mai auzit, s-ar parea ca am o problema la o biela sau la mai multe, de asta ar scoate fum dimineata. daca ma puteti ajuta cu un sfat, multam fain. ar fi bine sa schimb toate bielele sau doar alea problema? cam cat costa? as lua ceva second hand. merita?

Au zis ca a intrat ulei in galeria de admisie. Inainte de asta, mai intra in limp mode, pe la 140 km/h

Am avut si eu o problema de genul asta, dar m-am ales si cu bielele indoite, biele m-au costa 2500 ron , cel mai bine te duci la cei care ti-au schimbat turbina si ii pui sa-ti demonteze baie de ulei si se vede daca tis indoite biele sau nu , bafta.

Am gasit undeva, second hand, cu 50 euro bucata. Nu stiu cate s-au indoit, tre sa se uite aia de la service. Alta garnitura de chiulasa.

Off topic.

Ti-au spus de ce s-a dus turbina?

Au zis ca, din cauza uzurii axului turbinei, a intrat ulei in galeria de admisie. In momentul cand s-a intamplat evenimentul, aveam 3000 rot, in viteza 5 si a luat-o la goana. Nu a dat niciun semnala inainte, in afara de limp mode cateodata, la 140 km/h, in viteza 5.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal.am patit si eu acelas lucru si mam ales si eu cu doua biele indoite cam asa) ")" leam schimbat cu doua second la 200 ron bucata si intradevar dupa reparatie dimineata dar nimai dimineata la prima cheie tremura putin motorul si scotea un norisor de fum alb albastrui ,probleme sa dovedit a fi pina la urma din avans care nu a fost reglat corespunzator,acum porneste la sfert si nu mai scoate fum deloc,dar daca nu ai verificat bielele fao sunt sanse ff putine sa fi scapat neindoite dac ai zis ca a stat motorul turat la peste 5000 ture 10 minute,la mine a stat turat dar in sarcina ,amreusit sa opresc prin apassarea frinei in treapta 5-a simultan cu luarea contactului,prostia care am facuto eu e ca iam mai dat o cheie dupa ,motorul a pornit ,mergea frumos apoi clang clang sa oprit si dezastru am scos 4500ron din buzunar

scuze acum am vazut ca ai scris ca a stat turatia in rosu 10 secunde nu minute dar si asa e de ajuns

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cif...cam ce kilometraj avea masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

172.000 km. Are vreo 40.000 km de cand are cip tuning. Motor de 90 cp dus la 120 cp. Acu i-am pus turbo de 131 cp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal.am patit si eu acelas lucru si mam ales si eu cu doua biele indoite cam asa) ")" leam schimbat cu doua second la 200 ron bucata si intradevar dupa reparatie dimineata dar nimai dimineata la prima cheie tremura putin motorul si scotea un norisor de fum alb albastrui ,probleme sa dovedit a fi pina la urma din avans care nu a fost reglat corespunzator,acum porneste la sfert si nu mai scoate fum deloc,dar daca nu ai verificat bielele fao sunt sanse ff putine sa fi scapat neindoite dac ai zis ca a stat motorul turat la peste 5000 ture 10 minute,la mine a stat turat dar in sarcina ,amreusit sa opresc prin apassarea frinei in treapta 5-a simultan cu luarea contactului,prostia care am facuto eu e ca iam mai dat o cheie dupa ,motorul a pornit ,mergea frumos apoi clang clang sa oprit si dezastru am scos 4500ron din buzunar

scuze acum am vazut ca ai scris ca a stat turatia in rosu 10 secunde nu minute dar si asa e de ajuns

salutare

Cand a apucat-o nebuneala, am bagat in liber si am franat. Cica am facut rau, in felul acesta am prelungit mentinerea la turatie maxima. Cum ziceai si tu, trebuia sa incerc s-o franez intr-a 5 a. Dupa ce s-a oprit, am mai dat vreo 2 chei scurt, n-a mai pornit si am lasat-o in pace. Am dus-o tractata la service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

sal am si eu o problema mi sa blocat tija la turbina ce fac am turbina variabila si nu mai lucreaza tija cum trebuia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Geometria trebuie inlocuita/curatata . Trebuie vazut si actuatorul .Mergi la un meserias si vezi ce are abia dupa ce o desfaci.

P.S.

Inainte sa te apuci sa o cureti misca de axul turbinei . Daca are joc axial sau radial pronuntat nu mai e cazul sa o cureti .

Modificat de dukku
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut! am dat jos turbina, iar axul are joc destul de pronuntat si am vazut ca paletele s-au frecat de metal. masina are 252.000 km cred ca ar fi cazul s-o schimb. nu stiti turbina noua vine cu galeria de evacuare sau nu??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mi-am schimbat turbina insa fara galerie,doar turbina+geometria.Nu cred ca e neaparat necesara cheltuiala suplimentara cu galeria.

Modificat de Fitty
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
turbina noua vine cu galeria de evacuare sau nu??

Vine fara galerie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi. masina imi scoate fum albastru si miroase cred a ulei ars, asta pana apa ajunge la 90 grade. se poate sa fie asta din cauza turbinei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11
Vine fara galerie.

Cu mentiunea ca e valabil doar la motorul AGR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Corect. Depinde de codul motorului, unele vin cu galerie iar altele fara.

LE: Ne lamureste cipos, il vad ca citeste. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal am si eu o problema mi sa blocat tija la turbina ce fac am turbina variabila si nu mai lucreaza tija cum trebuia

am rezolvato nu am mai dat turbina jos erea blocat axul de la vacumaticul ala sau cum sa o numi si la m pus si eu mai dupa ala vechi ca nu am gasit cine sa mil regleze am vb cu unu si cica ca se ia dupa altu tiganie eu cred ca trebuie un aparat ceva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E vorba de actuator, se regelaza pe o turbosuflanta sa deschida vanele la minim si maxim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua! Sunt nou pe forum si nu stiu f.multe despre masini dar as vrea sa va spun si povestea mea(apropo de motoare distruse): in urma cu o saptamana am fost sa fac ITP-ul. La masuratori scotea gaze; domnul de acolo mi-a indicat sa dau cateva ture cu masina sa o turez pe la 3-4 mii de ture. Am ajuns intr-a 4a la 3500 rpm si s-a auzit un trosnet cum ca s-ar fi rupt ceva. A ramas blocata la 3500rpm 10 secunde dupa care am franat si s-a oprit motorul. In spatele meu nu se mai vedea nimic de fum. Gaura de 10 cm in motor-biela rupta a trecut prin el. 5000 ron alt motor. Banuiesc turbina ce a cazut la 180.000 km. Ce credeti?

Mentionez ca nu mai tragea cum trebuie de vreo saptamana iar suieratul turbinei nu se mai auzea deloc. Mecanicii care au desfacut turbina au zis ca e intreaga dar eu banuiesc ca tot ea a fost cauza. Intrebare: daca am pus alt motor cu alta turbina trebuia sa ma uit si la intercooler sa vad daca e ulei in el? Poate cauza masinii daca e ulei in el?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca citesti topicul de la inceput problema asta am avuto si eu, eu ma-am ales doar cu biele indoite nota de plata imensa , garantat ca masina nu avea 180 000 km

Daca ai ulei in interculer pote sa-ti ajunga in capul pistoanelor si sa-ti sparga din nou motorul, acum nu trebuie sa te speri, la 1% uleiul ajunge in capul pistoanelor iar la restul il aruca afara pe evacuare, noi am facut parte din cei 1% .

Merita sa verifici daca ai ulei in intreculer, bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Ostoin

Salut, sunt nou pe forum (mai precis de cand mi-am luat Passatu`, de vreo 1 luna). Am ceva probleme cu intrarea turbinei in ,,limp mode". Se intampla destul de des, aproape in fiecare zi, daca o turez pana pe la 3000 rmp in a 3-a sau a 4-a, cu motorul cald. II destul de enervant, daca am de mers afara din oras de abia mai prind 120 km/h :wub: . Daca repornesc motorul, se poate sa mearga impecabil, ca apoi a doua zi sa faca din nou figura. Mai am si ceva urme de ulei pe marginea din stanga la capacul de la motor, iar daca ridic capacul de cauciuc de peste busonul ala (nu stiu exact ce ii), se vad urme de ulei. Fum nu scoate decat foarte putin dimineata cand o pornesc.

Se poate curata turbina sau trebuie schimbata?

Urmele de ulei de unde ar putea sa fie?

Mentionez ca penultima data am bagat motorina de la MOL si impreuna cu un aditiv de curatat nu mi-a intrat deloc in limp-mode. Am crezut ca motorina precedenta a fost de vina. Acum am tot motorina de acolo, dar fara aditivul ala si iar ma omoara cu fazele alea.

Ma cam sperii cand citesc ce se poate intampla din cauza turbinei, mai bine citeam din forum inainte de a-mi lua masina :) .

Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pote curata si eventual schimba geometria variabila, dute la un meserias sa-ti faca un log in mers si il postezi in topicul cu loguri si de acolo se vede mai bine ce si cum e cu turbina. incerca sa vezi daca iti consuma ulei , bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din experienta mea ca mecanic si din cate am auzit la cei patiti,nu are cum sa intre ulei in capul pistonului decat daca-i o cantitate mult mai mare de ulei in baie!Cand turbina scapa ulei pe la ax,este tras in camera de ardere si atunci motorul o ia pe ulei si nu-l mai poti opri decat daca bagi in viteza si dai drumu la ambreiaj cu frana calcata.Daca nu reusesti sa-l opresti asa,motorul merge in turatie maxima pana termina uleiul sau pana ies bielele prin bloc sau pana se gripeaza!Cantitatea de ulei care se strange in intercooler este consumata incet de catre motor si de aici reiese acel consum de 600g la 1000/10000/15000km!Motorul se mai strica din cauza turbinei,daca se rup paletii la turbina si ajung in camera de ardere.

Iar treaba cu uzura la turbina se poate evita daca la pornire se lasa 1 minut motorul sa mearga in relanti si la fel se face si la oprire(in special la prima pornire din zi si la oprirea dupa un drum mai lung).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti spun eu ca inca nu ai avut ocazie sa vezi asa ceva si nui doresc la nimeni sa pateasca asa ceva, nici inginerul de la servis unde am dus masina nu mai vazuse asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca citesti topicul de la inceput problema asta am avuto si eu, eu ma-am ales doar cu biele indoite nota de plata imensa , garantat ca masina nu avea 180 000 km

Daca ai ulei in interculer pote sa-ti ajunga in capul pistoanelor si sa-ti sparga din nou motorul, acum nu trebuie sa te speri, la 1% uleiul ajunge in capul pistoanelor iar la restul il aruca afara pe evacuare, noi am facut parte din cei 1% .

Merita sa verifici daca ai ulei in intreculer, bafta.

Apropo de turbo: am cumparat alt motor cu toate anexele pe el, inclusiv turbo, cu 60.000 km rulati. As vrea sa vand piesele vechi. Sa dau si turbina cea veche sau s-o pastrez? Ce parere aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

salutare,

am si eu o problema cu golful meu 1.9 tdi 90CP. de ceva vreme nu-mi mai tragea cand intram in depasiri iar la drum intins nu sarea de 120-130km/h. am ajuns la service si e turbina de vina. mi-au reconditionat-o baietii de la service, au testat masina ei si totul parea ok. cand m-am urcat in ea si am mers vreo 150 m, am turat-o la 3000 rotatii/min si a ineput sa scoata un zgomot puternic, turbina si motorul s-au supraturat si a scos un mare fum alb. fiind langa service, am reprnit si m-am intors. dupa o verificare s-a constatat ca turbina nu se ungea bine, presiunea uleiului din motor fiind scazuta. baietii au decis sa identifice cauza si mi-au zis ca ar trebui sa-mi dea tot motorul jos pentru asta iar costurile reparatiei ar putea sari 1000 de euro... cam ce cauze ar putea duce la acest efect? (presiunea uleiului scazuta)

merci anticipat :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!