Jump to content

Motor distrus din cauza turbinei


liviuplaton
 Share

Postare recomandată

Eu aud fluieratul si la relanti... si daca o accelerez putin se aude mai clar acel fluierat, ma rog nu se aude tare, trebuie sa fie cat de cat liniste sa-l pot auzi, dar se aude... e normal? Sa se auda asa la relanti? (cu motorul cald sau 3-4 minute dupa ce l-am pornit) Precizez ca am cip...

Nu prea e normal deloc si,in acelasi timp,nu prea ai cum sa o auzi la relanti pentru ca motorul nu este in cuplu.Nici turat motorul la relanti si nu ai avea cum sa o auzi.Vezi sa nu ai vreo scapare de aer pe tubulatura undeva si sa te induca in eroare.

@liviuplaton nu neaparat daca ai ulei in intercooler e turbina varza.La mine avea ulei in intercooler dar in mers turbina nu avea nimic,tragea perfect. + ca la grulul VAG ,cel putin, e o "boala" obisnuita sa gasesti urme de ulei pe tubulatura.Cel putin asa stiam si asa mi s-a mai zis.Acuma...

esti printre cei norocosi care au schimbat doar turbina
.Crede-ma ca nu mi-a facut deloc placere la buzunar sa o schimb dar decat sa merg pe principiul " lasa ca mai merge" sau "las' k merge si asa" si sa ma trezesc ca imi mai cade ceva pe la masina in timp ( se intampla destul de rar sa-ti cada motoru din cauza turbinei,cu parere de rau pt cine a patit-o) mai bine strang din b**i acum dar sa-mi prinda bine pe viitor. Modificat de Fitty
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu faceti greseli de genul asta.Pentru ca turbina sa nu aiba de suferit in urma forjarii trebuie ca ,in primul rand, ULEIUL care trece prin ea sa fie la temperatura optima.Multi gresesc gandind astfel: las motoru la relanti...urca apa la 90 grade...gata,ii dau talpa.Temperatura uleiului nu creste prea mult la relanti,cu masina stand pe loc.

Tin sa te corectez. Apa nu se incalzeste daca motorul este la relanti, ci numai daca mergi. Iar in momentul cand apa a ajuns la 90 de grade, crede-ma ca uleiul are ceva mai mult...

Si chiar daca s-ar incalzi la relanti cum zici tu, apa raceste motorul, iar daca apa are 90 de grade, motorul are mai mult si automat temperatura uleiului este mai mare decat cea a apei.

Modificat de Cyp78
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa face si la mine, de tras tragea de rupea, mi-a intrat de vreo cateva ori in LIMP MODE , la vrema respectiva nu stiam cu ce se manaca.

Din cate stiu eu uleiul din interculer apare in momentul cand axul turbinei e uzat, ea poate sa merga destul de bine, dar scapa ulei , jocul axului de care ziceai si tu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Odata pornit, motorul se incalzeste oricum, ce-i drept mai incet daca sta numai la ralanti.

Cat despre turbina, ca sa nu fie prea greu de estimat fluieratul/suieratul ei la accelerare sau ralanti, urmariti si zgomotul produs la descarcare (in momentul in care iei piciorul de pe acceleratie si turbina se de-tureaza), daca in loc de fluierat se aude altceva sacadat, poate fi un motiv de curatare sau reparatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am si eu o dilema , ce legatura poate sa aiba motorul cu ASR, daca acelere motorul peste 3500 rot/min in gol mi se aprinde martorul de la ASR , a mai patit cineva asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca incearca masina sa-ti spuna ca faci o prostie, mai ales daca motorul e rece. :(

Acuma lasand gluma la o parte, controlerul de ABS/ASR/ESP comunica cu ECU, de acolo stie RPM-ul. Probabil ca ca ai o versiune de soft care iti aprinde becul atunci cand mergi in gol si masina e turata.

Modificat de hiro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina are cip , se pote mersi de informatie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant topic, imi pare rau initiatorului pentru motorul stricat dar imi pare bine ca acum totul e in regula si ai o masina care macar esti sigur c-o sa te duca o perioada indelungata.

Cat despre uleiul din Intercooler care reprezinta un simptom al turbinei stricate nu as fi asa sigur. Mie-mi mananca 1 litru intre schimburi. Am ulei in admisie, in intercooler (am scos tubulatura turbo sa curat pe acolo si au curs cateva picaturi de ulei din cel inferior care iese din intercooler) si EGR-ul imi arunca uleiul si asa a fost de cand am masina (2 ani).

Turbina testata acum 6 luni nici macar nu trebuie curatata gratie cutiei automate. Si la mine se aude intre 1800-2000 rpm cum intra turbo-ul e un sunet foarte frumos.

@talpa_grea. Si eu am fluieratura la relanti. Pompeaza e frana. Daca dupa cateva apasari dispare, cum face la mine, inseamna ca e de la circuitul de vacuum cel mai probabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

sal, am si eu o problema, si cred k e de la turbo, dar din cate am citit aici, nimeni nu a mentionat de aceasta simptoma pe care o am eu.... :( in mers, mai ales cand sunt in a 2-a pana sa ajung la 2000 de ture masina se ingatuie cam violent, ca si cum s-ar opri si ar pleca din nou, mentionez ca nu se aprinde nimic la bord, si ca am un vw golf 4 variant, 1.9 tdi, ALH 90 cp, si ca pe langa busonul de ulei de la motor se vad niste scurgeri de ulei, si pe la turbo sau EGR, exact sub capacul de la motor, in st sus, pe unde este si busonul....nu prea ma pricep, sper sa intelegeti si sa ma ajutati k nu stiu ce sa fac, sa mai merg cu masina sau nu? care e cauza si ce tre facut? multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

mishuxviii in primul rand trebuie sa faci o diagnoza.

Verifica lista de aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Eu am o bora din 2001! adusa din germania prin 2003! acum are 326.000 km! pana acum cateva zile nu am avut nici o problema! insa, de cateva zile simt ca nu mai trage! si am stat si ascultat cand plecam de la semafor... nu se mai aude turbina! nu se mai aude nimic! am stat pe loc si am accelerat, dar la fel... cand ajunge pe la 2500 de ture, atunci simt ca merge mai bine, dar turbina tot nu se aude... e cumva picata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate nu e chiar asa de rau poate doar intra in limp mode.

Dupa oprirea motorului si repornire turbina tot nu merge?

Cand ai schimbat ultima data filtru de aer? Debitmetru e original?

E greu sa-ti dai seama daca turbina e pornita sau nu mai ales ca nu fuctioneaza tot timpul ci doar de la anumite turatii in sus. La semafor s-ar putea sa nu functioneze oricum.

Cel mai sigur e sa pui mana (foloseste o manusa) pe furtunul prin care trece aerul de la turbina (este gros, metalic situat pe langa turbina) in timp ce un amic ambaleaza motorul.

Atata timp cat turbina nu functioneaza poti sa presezi furtunul cand intra turbina devine foarte tare.

Modificat de *bmf*
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...Eu am o bora din 2001! ...dar turbina tot nu se aude... e cumva picata?

Vagcom-ul ce zice?Fum negru scoate?Se aude ceva pe la motor (poate pierde presiune din cauza unui furtun...)?Un log in mers nu cred ca ar strica.Cam putine detalii pentru a se putea da un diagnostic...parerea mea :)

Modificat de cuiuda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi m-am speriat putin(dar citind posturile de mai sus se pare ca a fost alarma falsa)...tocmai m-am dus pe un drum mai linistit si fiind in viteza 3 spre 4 cam pe la 1800-2000 de rotatii fiind cu geamul deschis am auzit un suierat...Credeam ca se intampla ceva dar vad ca e normal...banuiesc ca in acel moment intra in functiune turbina....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu scoate fum deloc. e ok. insa mi se pare ca se aude ciudat in momentul in care opresc motorul! l-am rugat si pe taicamiu sa mearga cu ea si a zis si el ca a pierdut din putere! motorul e 1.9 tdi pd 115 cai, turbo geometrie variabila. si o auzeam cand plecam... o simteam! acum parca nu mai trage! merge greu... am schimbat filtru de aer azi... sa vad cum mai merge! e posibil sa fie desprins un furtun? sa piarda presiune! aaa, sa nu uit, nu pierde ulei! deloc. debitmetru e ok, e original.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pori ori sa blocat geometria variabila ori vreun vacum ! atata timp cat nu scoate fum si su face urat inca merge dar slab!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-ce am observat azi... se aude un fasait... parca ar pierde aer pe undeva... ceva de genul... si... cand opresc motorul se aude cam ciudat... un troncanit...

pori ori sa blocat geometria variabila ori vreun vacum ! atata timp cat nu scoate fum si su face urat inca merge dar slab!

am zis ca am pierdut din putere... s-a blocat geometria variabila, dar de la 2500 in sus inca fuge bine! nu ca inainte, dar trage!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-dupa ce am mers si azi cu ea, pot spune ca pana in 2500 de ture nu are vlaga deloc! la 1500 am calcat acceleratia pana in podea si degeaba! d-abia pe la 2500 - 2600 a inceput sa traga! si destul de greu! astazi ma voi duce la un baiat care se pricepe! sa vad ce veste imi da!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca o sa mai calci pedala la podea la 1500rpm, sigur o sa ai nevoie de o alta turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la un baiat care lucreaza la Porsche... si am incercat sa vedem daca e de la debit metru! Insa nu aceea este problema! O sa ma duc sa o pun pe tester, sa o lege la pc sa vedem care e buba! Spunea ca e posibil sa fie de la actuator... Voi vedea si voi posta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce simtome are motorul, daca dintr-o danu nu se mai acelereaza sar pute sa-ti intre in limp mod turbina , si eu am patito nu se mai acelera deloc , asa merge parca nu ar fi avut turbo, cad oprem motorul isi revenea .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand : nu intra turbina in limp-mode si in al 2-lea: scrie si tu corect sa intelegem toti ce vrei sa spui. E asa greu sa folosesti EDIT dupa ce scrii si vezi ca e plin de greseli?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-ce am observat azi... se aude un fasait... parca ar pierde aer pe undeva... ceva de genul... si... cand opresc motorul se aude cam ciudat... un troncanit...

Parerea mea e ca defectiunea e pe undeva pe la circuitul de vacuum.Verifica si reglajul tijei de la actuatorul turbinei.In timpul mersului pedala de frana nu-ti face figuri?La a doua pedala sa se intareasca mai mult decat e normal?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

salutare, am un vw golf 4 alh 90 cp, s-a busit turbina, a luat-o pe ulei turatia in rosu vreo 10 sec pana s-a oprit. am schimbat turbina. dupa ce au montat-o in service cand i-am dat cheie, motorul tremura foarte tare si scotea fum albastru. au zis aia ca e de la avans. au reglat avansul si parca s-a mai linistit. de ceva vreme, in fiecare dimineata, cand o pornesc acelasi tremurat si scoate fum albastru, asta cam 20-30 secunde. dupa asta se linisteste. in mers nu are nimic, merge foarte bine, se tureaza bine cu o singura exceptie, cu motorul rece, dupa ce plec, in a2a, daca trec de 2500 rot se inneaca un pic, dar numai cu motorul rece, in mers nu face chestia asta. din ce am mai auzit, s-ar parea ca am o problema la o biela sau la mai multe, de asta ar scoate fum dimineata. daca ma puteti ajuta cu un sfat, multam fain. ar fi bine sa schimb toate bielele sau doar alea problema? cam cat costa? as lua ceva second hand. merita?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off topic.

Ti-au spus de ce s-a dus turbina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!