Jump to content

Motor distrus din cauza turbinei


liviuplaton
 Share

Postare recomandată

liviuplaton

Daca nu te pricepi , cauta un meserias bun, e destul de dificil sa dai turbo jos, e in spatel motorului in partea de jos , cam trebuie sa ai eleron sa poti ridica masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce zici ca-ti trebuie ca sa ridici o masina?! :vaidecapulmeu: :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

liviuplaton

Eu stiu ca la instalatia aia cu care ridica masinile la servis su ii zice eleron, daca nu ma insel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Elevator :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

merge si pe rampa cu canal de vizitare sub masina, nu neaparat elevator, dar subliniez ce spunea si liviuplaton:orice operatiune facuta la turbina trebuie facuta de persoane care se pricep.

oricum sa nu te astepti daca cureti turbina ca scapi de plinsul de ulei de pe cotul din dreapta fata de la intercoler si de la EGR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stefan.adam

salut ...am avut si yo o problema cu turbina,....dela 0.95 bari ...scazuse la 0.3 bari.... am crezut ca e infundata....am vb cu un mecanic si mi-a zis...OK...se face...

cand am desfacut turbina....miracol....ERA FISURATA....am incercat sa o desfac de pe galeria de evacuare si surpriza...S-A SPART.....e o senzatie super marfa sa stii ca o dai jos sa o cureti si ajungi sa pui alta la loc....

deci....inainte de a te apuca de treaba,....verifica cu atentie....

cat despre mecanic ...el mi-a zis ca daca o fortez se sparge..dar yo...las Cornele ca merge...o desfac yo....

o sa ii pun o intrebare....daca te poate ajuta si cat costa....

pe langa manopera....iti mai trebuie 2-3 spray-uri CARB& SOCK CLEANNER...ceva de genu asta....

iar pt piese daca ai nevoie....am postat la anunturi ..>GRAFFITI TUNING<...

iar rampa(elevator) nu iti trebuie....nu e neaparata nevoie....se poate si fara....eu cel putin asa am facut-o

Modificat de 2fast4you
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

pai e normal sa se sparga turbina, in timp metalul(suruburi,...) de la atita dilatari devine greu de desfacut.

te afli iarna pe autostrada simergi cu masina constant la 3000 de ture.Dupa citeva ore de mers turbina e rosie.Apoi tragi pe dreapta si opresti motorul.Turbina trece brusc la temperaturi negative si gata inceputul sfirsitului...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbina nu trece brusc la temperaturi negative, ci uleiul care nu se mai afla in miscare antrenat de pompa de ulei se supraincalzeste pe conducta si astfel lasa reziduri care in timp micsoreaza debitul de ulei adus turbinei.Racirea chiar este mai lenta daca opresti instanteneu motorul dupa cox.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

Turbina nu trece brusc la temperaturi negative, ci uleiul corect, m-am exprimat mai plastic, ideea este de a spune celorlalti membri ai forumului ca turbina este un mecanism sensibil care la o exploatare necorespunzatoare a masini consecintele sunt catastrofale.

De fapt forumul are dedicat un capitol exclusiv pentru asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am observat ca la rece cand acelerez ,motorul smuceste, parca nu ar fi alimentate cum trebuie. dupa ce se inca;zeste un pic is revine , a mai patit careva asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

Ai citit topicul meu "motor dus la 179.000Km"? Sunt lucruri interesante acolo, aproape toti au avut dreptate care au scris acolo.Eu am reparat motorul de 2X,am pus turbo nou doar a doua oara, prima data nu am stiut care e cauza, dupa a doua reparatie m-am dus la reprezentanta Seat, si multumita lor circul acum cu masina FARA GANDURI(scapa presiune la turbo pe la niste furtunase). Recomand celor care cred ca au probleme la turbo sa le rezolve, sa nu pateasca ce am patit si eu. Acum masinuta functioneaza PERFECT, azi dimineata am ajuns acasa, am fost in Elvetia, am parcurs cam 4000km, si vreau sa zic ca sunt foarte multumita de ea!!!

Drumuri bune tuturor !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai vin si eu cu cateva sfaturi desi mai mult ca sigur sa mai dicutat :

daca masina consuma mult ulei sau brusc pierde o cantitate mare de ulei atunci cel mai bine e tragi pe dreapta si duci masina in service tractata (calr exista o problema )

apare un zgomot metalic in majoritatea cazurilor inainde de clacare completa a turbinei

se aude o trosnitura cand se rupe efectiv axul

clar masina nu mai trage apare becul ne nivel ulei pe culoare galben sau chiar rosu

si e bine ca periodic macar la schimbarea distributiei sa verificati printre altele si daca exista ulei in cantitati mari pe galeria de aer

sper sa va foloseasca numai bine !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

Multumim si noi ATY 69 pentru informatii-unele mai putin tehnice asa ca pentru nestiutori, incepatori.

Eu am fost in situatia de consum de la 1 litru /15ooo km am trecut la 2 litri/15ooo.Evident schimbata turbina.

Dar ieri am discutat cu un individ care vindea un seat tocmai pentru ca aflase ca prietenul lui platise 4ooo de lei ca ii crapase turbina.

Adevarul este ca e un pic mai complicat sa conduci cu ochii pe turometru, dar dupa un timp incepi sa simti turatiile.

Nu stiu daca prin cip tuning poti schimba valorea de la care turbina intra in sarcina, adica o turatie mai mica, 1400,1500?

Modificat de cristianionut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine cu cip tuning turbina incepe sa se auda de la 1700rpm pana la maxim 2100.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate stiu eu masinile astea diesel, care au turbina pe ele, mai trebuie putin alergate, din cand in cand.

mersul asta prin oras, din semafor in semafor, in care pornesti, mai mergi 5 metri si te opresti le cam omoara.

stiu turbina de Golf 5, care a picat la aprox 180 mii km datorita unui mers prea lent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
La mine cu cip tuning turbina incepe sa se auda de la 1700rpm pana la maxim 2100.

Cum reusesti sa auzi, ca eu nu reusesc, sau numai eu nu reusesc? :Driver:

Presupun ca auzi un fluierat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da geamul din dreapta jos si atunci o sa auzi !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

stabi: alegi o alee sau strada unde pe partea dreapta se afla panouri, garduri din beton, ceva ca un panou (merge si prin spatele unui supermarket mai mare).

Lasi geamul dreapta jos apoi incepi la rulezi paralel cu panourile (citiva metri distanta de panou) si ii dai acceleratie.Te uiti cu coada ochilui la turometru si pina in 2000 de ture vei auzi un suierat.Apoi mai repeti figura sa fii sigur.Panoul reflecta sunetul emis de turbina.Spre exemplu la mine la 1600 de ture turbina fluiera .

Da e adevarat ca o plimbare cu masina turata 3-4000 de ture asigura o curatare a turbinei si implicit o functionare mai buna a motorului.Dar plimbarea sa fie de citeva ore, nu minute, iar motorul nu va fii oprit dupa forja ci va merge citeva minute in gol chiar si atunci cind tragi pe dreapta pentru una alta.Cu cit plimbarea este mai lunga cu atit e mai bine pentru masina. :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am un Golf IV TDI, motor AHF de 110 cai si ca sa probez turbina, astept sa fie motorul cald. Cum s-a incalzit (mai ales acum vara nu trebuie sa astept mult) in a 2a las turatia sa creasca usor pana la 1800 si apoi acceleratia la maxim. Imediat masina ma baga in scaun si asa stiu ca turbina e buna.

Iar dupa un drum in care masina a fost forjata, mai las 30 secunde - 1 minut masina la relanti, sa se mai raceasca turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o mica problema, de fapt nu stiu daca e problema sau doar mi se pare mie.La masina din semnatura am acum 127.600km aproape sigur reali, cel putin asa mi-au zis la reprezentanta.Uleiul l-am schimbat cu cateva sute de km inainte de 120.000,Castrol EDGE la norma pentru PD 505.01.In aceasta perioada am completata de vreo 3 ori cate 150-250ml urmarind nivelul pe joja(completez cand ajunge in zona inferioara a punctelor pana pe la jumtatea superioara a punctelor).Ieri cand verificam uleiul dupa un drum de vreo 200km(l-am lasat cam o ora sa se scurga in baie) parca uleiul era mai negru si avea un usor miros de ars.din ce am citit pe forum un consum 5-600ml la aproape 10.000km nu sunt o problema,desi nu am vazut pete de ulei pe capacul de la motor sau pe asfalt sub masina.Masina merge cam 50% in oras 50% afara,nu ii dau talpa la rece,schimb la peste 2200rpm,nu o las sub 1500-1600rpm.Totusi, e de speriat mirosul de ars al uleiului,sau insemna doar ca trebuie schimbat?In urma cu 2 luni cand a cazut un senzor la roata de ABS i-am facut diagnoza si a iesit perfect atat la motor cat si la turbina.

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am complectat 1 l de ulei la 10 000 km, dar am 370 000 km reali , schimbat turbina etc. Verifica daca nu ai ulei in sistemul de admisie, sar putea sa scape turbosuflanta ulei si se aduna in interculer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru informatii,o sa caut.Oricum mie imi este mai frica de faptul ca uleiul avea un usor miros de ars.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am un Golf IV TDI, motor AHF de 110 cai si ca sa probez turbina, astept sa fie motorul cald. Cum s-a incalzit (mai ales acum vara nu trebuie sa astept mult) in a 2a las turatia sa creasca usor pana la 1800 si apoi acceleratia la maxim. Imediat masina ma baga in scaun si asa stiu ca turbina e buna.

Iar dupa un drum in care masina a fost forjata, mai las 30 secunde - 1 minut masina la relanti, sa se mai raceasca turbina.

Nu faceti greseli de genul asta.Pentru ca turbina sa nu aiba de suferit in urma forjarii trebuie ca ,in primul rand, ULEIUL care trece prin ea sa fie la temperatura optima.Multi gresesc gandind astfel: las motoru la relanti...urca apa la 90 grade...gata,ii dau talpa.Temperatura uleiului nu creste prea mult la relanti,cu masina stand pe loc.

Am descoperit din intamplare topicul asta adr pentru ca e vorba de acelasi subiect,sa va spun si povestioara mea:

-acum 8 saptamani mi-a intrat pentru prima data in limp mode.Oricum la momentul respectiv nu stiam ce inseamna acest lucru.Per total mi-a intrat de vreo 3 ori,sa zic, in limp mode.

-acum 6 saptamani am schimbat distributia si cand am dat jos intercoolerul,in el era cam juma de litru de ulei,poate ceva mai mult. "Vezi ca nu prea e bine" , mi-a spus colegul care mi-a schimbat distributia.

-la schimbatul distributiei colierul de unde intra tubulatura in intercooler a fost pus invers si astfel am putut sa vad,dupa vreo 2 saptamani ca,acum atarnau picaturi de ulei de acel cot

-interesat si informat care este problema,cum se poate rezolva,costuri,cine o poate face in preturi rezonabile etc

-facut vizita la cineva de pe forum care se ocupa cu asa ceva (achizitionat,montat,curatat,diagnosticat turbine)

-cost total: turbina noua+manopera= 500 e.

Acuma,sincer,nu stiu daca era neaparat nevoie sa schimb turbina.Lucrurile care m-au facut sa o schimb au fost: limp mode-ul , scurgerile de ulei din ce in ce mai accentuate,jocul axului din turbina care s-a constatat la diagnosticare si inca un factor: lipsa faptului ca nu am cerut si alte pareri mai obiective (cine mi-a schimbat turbo avea tot interesul sa imi ia banii,a nu se intelege ca este o critica.Oricum omul le are cu meseria,face totul ca la carte si clientul pleaca acasa multumit ). Sa zicem ca nu imi pare rau ca am schimbat-o,pentru ca acuma stau mai linistit , pt k , costurile au fost mai reduse decat daca apelam la un service sau as fi cumparat piesa dintr-un magazin specializat (mentionez ca o turbina noua,in magazin,pentru masina mea costa 4.800 ron) dar si pentru ca ,in final, tot aici cred k s-ar fi ajuns dar poate as mai fi suportat si alte consecinte.Mai bine acum decat sa regret mai tarziu ca nu am facut-o cand trebuia.

Oricum,sa va interesati bine inainte,pentru ca nu toate defectiunile turbinei implica si schimbarea lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum reusesti sa auzi, ca eu nu reusesc, sau numai eu nu reusesc? :icon_thumright:

Presupun ca auzi un fluierat?

Eu aud fluieratul si la relanti... si daca o accelerez putin se aude mai clar acel fluierat, ma rog nu se aude tare, trebuie sa fie cat de cat liniste sa-l pot auzi, dar se aude... e normal? Sa se auda asa la relanti? (cu motorul cald sau 3-4 minute dupa ce l-am pornit) Precizez ca am cip...

Modificat de talpa_grea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Di momentul ce ai gasit ulei in interculer turbina e varza, esti printre cei norocosi care au schimbat doar turbina, eu am schimbat si bielele, toate din cauza turbinei care a scapat ulei, uleiul a ajuns in capul pistoanelor si hop si socul hidraulic.

Eu zic ca 500 e pe o turbina noua +manopera nu e mult, pe mine ma costat reconditionatul in ungaria 2200 ron, daca nu sti platesti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!