Jump to content

Motor distrus din cauza turbinei


liviuplaton
 Share

Postare recomandată

Anul trecum mi-am luat un golf 4 din 2000 merge struna, la vreo 4 luni dupa ce lam cumparat mi sa turat in mer si sa oprit. lam dus la sevi si au zis cas senzori de turatie defecti. iam schimbat dar nu au reusit sa porneasca. Lam dus la alt servi ala si mai sestep a schimbat pompa de tandem, la tinut vreo saptamana si nu ia dat de capat.

Lam lat deacolo si am ajuns la al trelia servis care dupa 2 zile de incercar ia pus diagnozaaaaaaaaaaaaaaaaaa, biele indoite din cauza turbosuflantei care a scpat ulei, uleiul aa juns in capul pistoanelor si sa prosus un sco hidraulic. reparati ma costa vre 6000 lei, avis celor cu golfuri?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand, bine ai venit pe forum. Imi pare rau pentru problema ta. Asta e o posibila problema la motoarele TDI. Mai gasesti pe forum topic-uri legate de motoare distruse din cauza turbinei.

Totusi, ar trebui sa ai mai multa grija cand scrii, pentru ca e foarte greu sa urmaresti ceea ce vrei sa spui, din cauza modului in care ai scris.

Succes la reparatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,anul trecut am patit la fel ca tine si bielele sau indoit bine de tot erau cam asa"(" am schimbat bielele ,turbo ,cuzinetii de biela ,bolturi si bucse bolturi,am rectificat kiulasa cu tot cu supape,garnituri,ulei si filtrre si totul cu tot cu manopera ma costat 1400 si includem in asta si distributia complecta cu pompa de apa ,role si intinzatoare ,nu la reprezentanta e adevarat dar de la 1400 pina la 6000......... si masina mea merge beton acum,nu dispera ca se rezolva numa gaseste un mecanic bun,care sa stie ce face si sa nu se grabeasca ca altii si rabdare si vei rezolva problema cu mult mai putini bani baftta si sa ne tii la curent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

offtopic , cred ca nu ai citi prea bine , omul a zis ca il costa 6000 ron si nu 6000 e .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

offtopic , cred ca nu ai citi prea bine , omul a zis ca il costa 6000 ron si nu 6000 e .

da ai dreptate am gresit si imi cer scuze faza e ca mam obisnuit sa raportez totul la euro ,asa se explica costul reparatiei,imi pare rau sa aud ca sa mai intimplat si la altcineva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

astazi am fost la service pt curatare de egr si surpriza: turbina e pe duca, baga ulei in egr apoi in intercooler.Motorul nu haleste ulei, dar in ultima perioada mai gaseam pe asfalt sub intercooler picaturi de ulei.

acum incepe distractia ca am turbina KKK, care e de negasit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@liviuplaton , cati km ai ? Esti sigur ca cel de la care ai luat-o nu a facut o reparatie de mantuiala inainte ?

Vezi aici_post#35 ceva asemanator

Modificat de alc2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi pare rau sa aud asta :( ..ai avut ceva simptome inainte de producerea ev ? asta ca sa stim si noi restul dupa ce sa ne uitam :)) bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

Am si eu o intrebare in legatura cu turbina. Cum imi dau seama daca turbina este originala sau daca a fost schimbata. Pe turbina de la golful meu scrie PIERBURG si semnul W(sigla de la vw). Eu stiam ca pe piesele originale este inscriptionata sigla vw-audi...Ce sa inteleg din asta...a fost scimbata turbina? In cartea service nu se mentioneaza acest lucru.

Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca si tu la reprezentanta sa vezi daca e originala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

Am si eu o intrebare in legatura cu turbina. Cum imi dau seama daca turbina este originala sau daca a fost schimbata. Pe turbina de la golful meu scrie PIERBURG si semnul W(sigla de la vw). Eu stiam ca pe piesele originale este inscriptionata sigla vw-audi...Ce sa inteleg din asta...a fost scimbata turbina? In cartea service nu se mentioneaza acest lucru.

Multumesc anticipat

cel mai bine te duci la reprezentanta ca in ziua de azi pe orice piese pui orice vrei....... asa exista "concurenta"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand Salut!

Cred ca am si eu ceva probleme la turbina, am fost prima data la PBV sa reclam un consum de ulei destul de mare cam 600 ml la 1000 de km in conditiile unui mers nu foarte sportiv si mi-au spus ca am probleme cu turbina, suiera si trebuie schimbata. Dupa aceasta constatare a celor de la PBV am fost la un nene care se ocupa cu reconditionatul turbinelor si am dat-o jos, acesta mi-a spus ca nu are joc in ax paletele sunt in regula si totul este ok. S-a mai lovit cineva de probleme de genul asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu, atunci cand suiera este bine.Inseamna ca lucreaza :icon_cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu prea cred ca este posibil sa se stranga atat de mult ulei in galeria de admisie( n-are unde), cand sta motorul, astfle incat sa se indoaie bielele cand pornesti prima data si oricum nu mai exista presiune cand motorul nu functioneaza

Daca motorul este in mers, de asemenea nu este posibil ca o scapare mare de ulei de la turbo sa indoaie bielele.

Mai repede crede cred ca s-a spart ceva prin turbo sau Egr, bucati pe care le-a aspirat motorul.

Chiar daca se rupe axul la turbina, tot nu vine atat de mult ulei incat sa indoaie bielele.

Cred ca unii mecanici sunt niste tepari de zile mari, asta cred ca este cea mai buna explicatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai intii sa explicam si pentru cei care nu cunosc cum fuctioneaza o turbina ce se intimpla acolo. Scuze ca nu folosesc termeni specifici dar vreau sa ma adresez exclusiv celor neinitiati. :(

Practic pe un ax uns cu ulei de la motor la extremitati se afla paleti.Gazele de ardere antreneaza paleti dintr-o parte care implicit antreneaza paleti din cealalta parte care antreneaza aer pentru motor.

Ideal este ca paleti sa fie perfect echilibrati pe ax.Intrucit turatia de lucru este foarte mare citeva grame de particule de funincina depuse pe paleti la turatie dezechilibraza sistemul. De aici pina la atingerea lor de corpul turbinei si implicit distrugere nu mai e decit un pas.

In general in prima faza de uzura prin dezechilibrare se pierde ulei care se aduna in intercooler.Poti aduna acolo chiar si o jumatate de kilogram.Apoi dai o talpa cindva si aspiri uleiul din intercooler in motor unde se autoaprinde.Uleiul are detenta mai mare decit motorina si arderea se face prin explozie.Asta e o situatie.

Alta situatie se distrug piese din turbina(practic re rupe axul) care ajung in intercooler (la golf e cam mic intercoolerul comparativ cu ford) apoi in motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca la mine consumul asta de ulei este inceputul sfarsitului de turbina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca la mine consumul asta de ulei este inceputul sfarsitului de turbina?

Nu pot spune cu exactitate ca acel consum de ulei este exact de la turbina doar din ce descrii tu, dar sunt citeva lucruri de completat:

-o constatare la un service este o simpla constatare (personal m-am lovit de un service cu pretentii care o cam plimba la un diagnostic).

-echilibrarea axului de turbina se face cu o instalatie pe baza de raze laser.Din cite stiu eu in romania nu exista asa ceva.Instalatia este ca idee cam ca instalatia de reglaj directie roti cu laser (ca o comparatie).

-vezi sub intercooler daca ai ulei pe cotul care duce catre EGR.

-sunt mai multe semne de inceput de defectiune a turbinei dar dupa cel mai important lucru este sa te inarmezi cu rabdare si bani pentru ca o schimbarea unei turbine nu e ceva ieftin. (Personal recomand schimbarea turbinei acuatorului si galerie).

-trebuie vazut de un mecanic cu experienta in domeniu.

Modificat de cristianionut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca aceasta problema cu turbina apare mai devreme sau mai tarziu.

Cui i s-a intamplat acest lucru ne poate spune cam la cati kilometri apare?

Dupa 200.000 km cumva ?.. sau este posibil mult mai devreme?

Modificat de iulian_1976
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce sa zic eu am 240000 km si nu imi mananca motorul mai mult de 600-700 ml de ulei la 15000 km. Am un prieten taximetrist care are 450000 km si nu a avut niciodata problema asta, doar a curatat odata turbina! Cred ca depinde si de modul de exploatare a motorului si de revizii. Eu de cate ori am o problema, a doua zi sunt in service.

Modificat de Calinutz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine sa dus turbo la 210.000, nu ar fi fost asa o mare problema da nu-mi indoia si bielel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine sa rupt axul si mi sau indoit bielele din cauza uleiului care practic a umplut camera de ardere la pistoanele 2si 3 bucari din turbina nu am gasit in motor ,erau toate in aceasta cind am desfacuto,ce am observat e ca axul turbinei avea niste santuri fff mari in zona unde sa rupt ,asta si faptul ca motorul avea baia schimbata cred ca arata ca cindva la fostul proprietar sa spart baia si acesta a observat tirziu turbo mergind ceva fara ulei,in intercooler si tubulatura am gasit cam 4 litri de ulei ,in motor mai era cam 1 litru ,simptome inainte?......cu 1000km inainte la fel mia "mincat" cam de la max pe joja la min in 200km in oras

am mers la reprezentanta si miau zis cai uleiul prost si lam inlocuit rezultatul....1000km mai trz la o talpa pe o panta cam 10% motor turat in blana de nu ma mai tineam sa opresc masina parca era racheta si motorul praf .Bielele aratau cam asa" ( " asa ca atunci cind apar probleme de genul asta verificati turbo sa nu scape ulei caci e mult mai simplu sa schimbi numai turbina decit sa refaci un motor cu totul pt ca de la o problema de genul acesta se poate ajunge si in situatia sa nu mai ai ce face cu motorul decit sa il inlocuiesti cu altul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. De curand mi-am luat si eu un Golf 4 si am vazut ca are o pb cu turbina. Nu intra mereu.Daca de ex am schimbat la 2000 de ture la treapta I degeaba schimb la 2500 de ture in celelalte trepte ca nu mai intra turbo.Trebuie sa opresc motorul si sa schimb in asa fel sa intre turbo de la a-I-a. La fel daca ii dau mai mult de 120 km/h imi pica turbo si iar tre sa opresc motorul sa intre iar.

Sper ca intelegi ce am vrut sa explic. Sunt nou in ale masinilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. De curand mi-am luat si eu un Golf 4 si am vazut ca are o pb cu turbina. Nu intra mereu.Daca de ex am schimbat la 2000 de ture la treapta I degeaba schimb la 2500 de ture in celelalte trepte ca nu mai intra turbo.Trebuie sa opresc motorul si sa schimb in asa fel sa intre turbo de la a-I-a. La fel daca ii dau mai mult de 120 km/h imi pica turbo si iar tre sa opresc motorul sa intre iar.

Sper ca intelegi ce am vrut sa explic. Sunt nou in ale masinilor.

Da, ai o problema, dar nu e grava, se pare ca ai facut cunostinta cu "limp mode", ceea ce inseamna ca trebuie sa cureti turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
liviuplaton

Dupa ce am bagat 7000 ron in motor am avut o surpriza cand lam scanat cu vag comul, in memoria de erori erau stocate 4 erori, acum nu stiu daca nu cumva cei care mi-ai facut motorul nu leau ster sau au aparut ele, in fine motorul merge, saptamana viitoare o sa aflu daca au mai aparut, meseriasi buni am avut :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salutari tuturor.

as vrea sa curat turbina si admisia la masinuta din semnatura. acum are 160.000km si as dori sfaturile dvs. e in regula acest lucru. un meserias mi-a zis: ce-ai frate, iti sta rau cu bani in buzunar, daca nu ti-a facut probleme las-o in pace. si nu mi-a facut probleme, ulei nu consuma nici macar un gram de la schimb la schimb si totusi imi pare un pic cam puturoasa. iar la drum se intinde ca altceva.

iar daca ma hotarasc sa fac aceste operatii imi puteti spune tot ce trebuie facut pt a iesi treaba excelenta.

multumesc tuturor si multi km fara defecte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!