Jump to content

La Pornire, Se Aude Un Sunet Ciudat Timp De 2-3 Secunde, Ca Si Cum Ar Fi Diesel


Paul_GOLF_IV
 Share

Postare recomandată

bazaitul e perfect normal.cand deschizi usa din fata pompa de benzina se armeaza si se aude bazaiutul ala in spate .

scartaitul nu e normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • Replies 116
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Deadly

    16

  • zebrocksky

    8

  • videosergiu

    6

  • Azazell

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

salut,

am si eu o intrebare! nu sunt inca posesor de masina, dar saptamana trecuta am gasit una care mi`ar placea. golf 4 ,1.6 FSI .. frumoasa:) ..

la pornire motoru se aude ca un diesel si porneste subturat(600-700), urmand ca in 2 secunde sa revina la 800-900rpm + martoru sonda lambda sta aprins mereu.

proprietaru a zis ca o vinde ca n`are bani.... eu tre sa o duc la test, si sa platesc.....poate sa fie ceva grav?

posesorii de FSI ... ma indemnati sa imi cumpar FSI?

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

*deadly stai linistit

asa se aud AXP-urile - se spune ca sunt cele mai zgomotoase motoare mici cu 16 valve

asa am tot cautat si eu motive cu a mea..si dupa zeci de teste cu vag,loguri,teste pe bank/rampa la RAR, teste la bosch cu meseriasii,teste de copresie/ungere..am descoperit de fapt o masina mai buna decat o credeam - nu are nimic

cele cu 8 valve sunt linistite rau..deci nu o compara cu ele

cu alte cuvinte;

daca nu scoate fum de nici un fel

daca scoti nbusonul de la ulei si exista ungere acolo

daca scoti joja si nu sare ulei

daca nu iti fierbe apa din senin

daca nu auzi bataie seaca de piston/linie

daca nu ai una sau mai multe bujii inecate de ulei

daca nu curge ulei pe la chiulasa sau alte locuri in care nu trebuie sa fie

....

inseamna ca este ok masina ta

iar in legatura cu intreruperea din mers..poate fi o simpla bujie care o ia razna

iar datul in nas tot de la ea...caci despre sonda daca este a doua(cea de sub masina) asta influenteaza consumul..dar masina merge normal

mai dane detalii despre sursa zgomotului(locatia) nr de km/an fabricatie/evenimente neplacute..etc ca sa ne putem da mai usor cu parerea...sau cel putin sfaturile sa fie mai apropiate de adevar

numai de bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa incerc sa dau mai multe detalii. :)

Masina e cea din semnatura. Este din 2001, are 175.536 Km, iar cand am pus-o pe tester mi-a dat eroare la Sonda Lambda 2. Acum 4 zile am schimbat distributia, dar sunetul de Diesel este exact la fel. Dupa ~1500 RPM dispare, insa sub aceasta turatie revine acest zgomot. NU scoate fum, ulei NU sare daca scot joja, NU mi-a fiert apa niciodata, insa am vazut o usoara scurgere de ulei in spatele capacului de la motor parca. Maine voi face poze si va voi arata exact.

Referitor la evenimentele neplacute, am remarcat doar unul singur si anume ca INTRERUPE IN MERS, insa doar atunci cand o ,,calc mai tare" (de exemplu cand ma bag intr-o depasire). Sa nu se inteleaga ca apas deodata pedala la maxim, ci progresiv. Tin sa subliniez ca acest fenomen nu se manifesta tot timpul, ci doar in 50-60% din cazuri. Este foarte nasol sa intri intr-o depasire si sa nu o poti termina din cauza ca ,, da in nas". :(

Daca au fost de ajutor aceste detalii, va rog sa va dati cu parerea. Multumesc. :blah_:

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rog moderatorii sa nu considere aceasta postare ,,bump", dar nu pot edita mesajul precedent.

Asa cum am spus aseara, revin cu poze referitoare la sursa zgomotului de Diesel si la scurgerea de ulei. Poate au vreo legatura, ca eu sincer nu stiu. :))

Deci, pun intai o poza cu zona din care se aude zgomotul de Diesel:

post-50992-1256731356_thumb.jpg

Pun si 2 poze cu scurgerea de ulei:

post-50992-1256731425_thumb.jpg post-50992-1256731444_thumb.jpg

Sper sa fie de ajutor. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acelasi motor am si eu numai ca 1.6 16v. Lipsa de putere, mai precis sacadatul acela la accelerare mai brusca in depasire mi-a facut-o si mie. Problema era o fisa care scapa scanteie. Dupa schimbarea ei a disparut problema. Sper sa te ajute. Verifica seara pe intuneric, pune pe cineva sa accelereze brusc si tu uitate le fise. La mine se vedea cum scapa scanteie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai am verificat acum ce mi-ai zis tu @golf416 si nu vad nici o fisa care sa scape scanteie. Am facut testul intr-un loc in care e intuneric bezna si nu se vede absolut nimic. :beer: Nu stiu ce sa zic. :vwrullz:

@marius1982.11, e vreo problema majora ca ,,scapa" un pic de ulei pe la filtrul epurator ? :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Revin cu problema mea. Sunetul de diesel a inceput sa ma streseze din ce in ce mai mult. :( Dupa ce am mai vizitat cativa mecanici, mi s-a spus ca e de la tacheti. Am fost asigurat de catre vreo 3 indivizi (mecanici) ca nu se poate intampla absolut nimic daca nu schimb tachetii. Eu insa sunt putin mai sceptic si as vrea sa stiu ce trebuie sa fac exact.

Desi am inteles ca motoarele AXP sunt mai galagioase, totusi al meu mi se pare iesit din comun. :D Atasez si un filmulet, ca sa vedeti exact cum suna:

http://www.youtube.com/watch?v=JuN5vbJXsQ0

Va rog din suflet sa nu treceti cu vederea post-ul meu si sa ma ajutati. Multumesc. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

nu stiu la AXP cum suna motorul cand bate lina(pistoanele) dar la dacia asa suna

e un zgomot metalic de piese care se freaca si nu au ungere

sugestia mea ar fi sa desfaci motorul inainte ca lucrurile sa degenereze

daca ai schimbat cumva distributia in trecut si dupa aceea a inceput sa bata asa...poate fi distributia pusa gresit..am mai vazut masini cu problema asta si la fel bateau

am motorul la fel ca al tau /AXP/2001 dar pe o scara de la 1-10 ma situez la 2, al tau fiind 10

mai asteapta pareri si de la colegii de pe forum cu acelasi motor

numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr'adevar se aude ca un diesel!Nu cred ca sunt singurul care o sa spuna ca ala nu e sunet de motor pe benzina.

1.Daca intrerupe->probleme scanteie(zona marcata de tine e de fapt zona in care se face "impartirea" scanteiei la cele 4 bujii)

2.Daca dupa 1500rpm nu se mai aude inseamna ca e ceva ciclic/are un joc ceva si se echilibreaza(eu mai degraba m'as gandi la un segment/segmenti.

Din experienta...simptome asemanatoare,acelasi motor doar ca la un G4,un prieten la fel de disperat.Nimic schimbat la masina de multa vreme.Prima operatiune facuta:bujii ngk cu 3 electrozi.Masina mult mai vioaie,fara intreruperi si silentioasa cu adevarat.

Fa un test de compresie ca nu costa si nici nu dureaza mult.Daca ai valori peste 10(avand in vedere anul masinii) e bine.Daca sunt sub 10=segmentare.

Daca as fi in locul tau as incerca mai intai(sa nu intru din prima la motor) cu un duralube(100ron) pt ulei.Apoi starea bujiilor.Mult succes.Sper sa fi fost de ajutor.

ps:distributia ori o pui bine si merge,ori o pui rau si merge nici decum ca o masina.

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina merge impecabil. Nu mananca ulei, nu scoate fum si trage bine. Daca ar fi dusi segmentii, nu ar trebui sa manance ulei si sa scoata fum ? :huh:

Asa face de cand am cumparat-o. Am schimbat si distributia toamna trecuta si sunetul de ,,diesel" nu s-a diminuat. Dupa 1500 RPM nu se mai aude absolut nimic. De intrerupt nu intrerupe nimic (intrerupea, dar am schimbat Sonda Lambda 2 si s-a rezolvat).

Voi schimba si bujiile sa vad daca este vreo diferenta. Mai pun un filmulet cu zgomotul:

http://www.youtube.com/watch?v=RvHGtabW72M

In nici un caz asta nu e sunet de motor pe benzina. :( Mai astept sfaturi si pareri. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Acelasi tip de motor il am si eu si sincer nici vorba de asa ceva si da ai dreptate un benzinar nu are voie sa faca asa zgomot si sincer nu cred ca rezolvi ceva daca schimbi bujiile la tine e ceva de la motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar la prima pornire(spre ex dimineata cand motorul e rece si uleiul la minim) nu se aude un pic mai tare si apoi se stabilizeaza clancanitul?Adica la prima cheie pt 4-5 secunde sa se auda diferit(mai accentuata bataia) decat atunci cand e cald.In cazul acela ma gandesc din nou la pistoane sa nu fie vreun bolt uzat si de acolo sa fie bataia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deadly, nu vreau sa te necajesc dar suna exact ca o bataie de piston.

asculta si cum suna o bataie de piston ca sa iti faci o idee:

TOTUSI, ca sa excludem alte posibilitati, cum ar fi tachetii, suna tot timpul asa? dupa un drum lung de exemplu se mai aude? la fel? mi se pare ciudat ca nu au zis mecanicii nimic, suna diferit de zgomotul de tacheti...

ce ulei ai in el?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa mai pui un filmulet in care sa variezi un pic turatia(accelerezi...lasi la relanti iar accelerezi...doar de cateva ori).Ori un bolt,o biela chiar(daca zici ca au verificat mecanicii cureaua,intinzatoarele).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

i-am aratat filmul tau unui mecanic care a mai desfacut motoare vw

el a spus asa;

citez;

"trebuie sa descoperi zona din care provine zgomotul/bataia

1 daca e in partea de jos ,spre baia de ulei- poate fi uzura pe vilbrochen(arborele cotit) semicuzinetii uzati/lipsa ungere

2 daca e in partea de sus poate fi partea de jos a pistonului,dar portiunea de sub segmenti -acea parte de jos a pistonului,din cauza unor forjari bruste si excesive ale motorului poate duce la uzura -astfel cad pistonul ajunge sus si incepe sa coboare exista o zona moarta in care pistonul forteaza un pic in camasa lui -daca exista uzura acolo(poate fi 1-2 pistoane doar) bate cand ajunge sus si incepe sa coboare -bate in timpul mort

in acest caz ungere exista,segmentii isi fac bine treaba,are compresie..etc

motorul va merge asa un timp(in funtie de uzura) iar apoi va ceda piston sau camasa

3 tot in partea de sus poate bate o supapa sau tacheti..dar din film nu rezulta un zgomot specific lor

*recomadare - desfaceti motorul si observati problema,remediati problema inainte de a se agrava si de a fi afectate si alte componente

*la nici un motor vw de 1,4 16v sau 1,6 8/16v nu se regaseste acest zgomot la functionare ca fiind normal sau specific""

am incheiat citatul

asta a spus mecanicul

numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand, multumesc tuturor pentru interes si sfaturi. In al doilea rand:

1) Vreo 3 mecanici mi-au spus ca ar fi de la tacheti.

2) Indiferent cate sute de Km merg, cand o las la relanti tot asa face (poate un pic mai slab zgomotul, insa nesemnificativ).

3) Uleiul l-am schimbat acum ~4000 Km (Castrol Magnatec 5W-40) si tot asa se aude.

4) Masina trage bine, nu are pierderi de putere, nu mananca ulei, nu scoate fum etc.

5) Dupa ~1500 RPM dispare zgomotul de diesel.

6) Atasez 2 filmulete cu sunetul motorului la diferite turatii:

http://www.youtube.com/watch?v=sguE2dSRYes

http://www.youtube.com/watch?v=CC3-gUF0CVc

7) Daca nu vi se pare destul de clar sunetul din filmulete, spuneti-mi si mai fac. Multumesc tuturor. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU ai cumva un furtun sarit pe undeva? Sau evacuarea slabita?

Si la mine are sunet mai deosebit oarecum de diesel dar numai putin la prima pornire dimineata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prea subtire uleiul.5w40 e pt masini noi si de mers iarna.Ia in calcul ca masina are o oarecare vechime(uzura mecanica) iar un ulei subtire nu avantajeaza deloc.Eu folosesc 15w40 vara si iarna 10w40(fara nici un fel de aditiv).Eu ti'am zis si mai sus.In loc sa ma bag direct in motor(cu toate ca sigur ai sa ajungi sa trebuiasca sa il desfaci) ti'am zis de un aditiv-duralube cica e foarte bun/pretul e de ~100ron.Folosindu'l e imposibil sa nu iti scada bataile(daca nu dispar de tot,sigur nu va mai clancani,vei vedea o imbunatatire).Du'te la un magazin(sau cata pe net) oameni care l'au folosit si parerile lor,ca sa te lamuresti.Din proprie experienta,la o Dacie care clancanea cam ca a ta(a ta fiind Bora),am pus 15w40 elf si duralube oil.Rezultatul INCREDIBIL(presiune mai mare la ulei-logic ca il ingroasa) iar batai=0.Cand am avut bani am segmentat'o bineinteles:))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu fie tachetii ca am vazut in video-ul postat de tine ca la un moment dat dispare acea bataie daca ar fi ceva de la motor gen piston biela sau altceva ar face si la turatie urat.Am avut dacie si cam tot asa facea pana sa ii reglez tachetii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca bataia se aude sus si se accentueaza atunci cand scoti busonul de la ulei....pot fi tachetii/supape

tachetii sunt hidraulici si ar trebuii sa bata mai tare atunci cand sunt reci/respectiv pana se face ungerea

daca dupa 10 minute de functionare bataia este la fel.....parerea mea este ca nu sunt tachetii

daca bataia nu se aude in partea de sus a motorului poate fi altceva

referitor la ulei daca ai norma :

QG1 - motorul tau este long life iar uleiul pentru el este doar 5W30

QG0/2 - motorul tau este normal life iar uleiul este 10W40

despre dura lube pot sa iti spun ca doar prelungesti agonia...dar nu vei repara motorul ci doar reduci zgomotul si accentuezi uzura in timp

daca vrei sa o vinzi si sa se auda motorul ca unul de 10.000 km baga dura lube in el si scapa de masina

numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

perfect de acord...dar nici eu nu am uitat sa mentionez ca pana la urma s'a ajuns la segmentare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa vand masina. Sunt foarte multumit de ea si de asta ma zbat atat de tare sa aflu care e problema. :icon_thumright:

Referitor la ulei, cum pot afla daca motorul are norma QG1 sau QG0/2 ? :vaidecapulmeu:

LE: Cred ca am gasit. Cumva in sticker-ul masinii este specificata aceasta norma (QG1 sau QG0/2) ? Atasez si o poza:

post-50992-1278704219_thumb.jpg

Multumesc. :P

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!