Jump to content

La Pornire, Se Aude Un Sunet Ciudat Timp De 2-3 Secunde, Ca Si Cum Ar Fi Diesel


Paul_GOLF_IV
 Share

Postare recomandată

salut tuturor,

am un golf IV 1,6 fsi din 2002 de 110 cp. Cand pornesc motorul, timp de aproximativ 2 secunde motorul suna ca si cum ar fi diesel, dupa care dispare sunetul. Masina am cumparat-o de putin timp si are 110.000 km. Nu am gasit in cartea tehnica daca a fost schimbata cureaua de distributie. Oare sa fie ea de vina? Sau electromotorul... Chiar nu stiu care e cauza. In rest, motorul mi se pare ca merge ok, trage fara probleme. Va rog ajutati-ma! :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 116
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Deadly

    16

  • zebrocksky

    8

  • videosergiu

    6

  • Azazell

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

stai linistit ca nu este nici o problema. Eu am acelasi motor si din cand in cand se aude acest zgomot ciudat.

Am citit mai demult despre problema asta pe un forum, unde era data si explicatia tehnica, dar imi mai amintesc...

Nu este necesar sa schimbi cureaua de distributie deoarece nu are. Distributia e pe lant! :))

Nu mai da quote la postul anterior pentru ca este interzis de regulament!

Foloseste "add reply" sau "fast reply" .

Multumesc!

aryes13

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt tachetii hidraulici,care pana sa amorseaza tacane! Tacanitul o sa se accentueze! oricum nu itzi face griji momentan,cand or sa faca 20 secunde dupa ce pornesti sa te ingrijorezi :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-am speriat si eu cand am luat-o am mai verificat vreo 2-3 masini pe la prieteni si am ajuns la concluzia ca a lor faceau mai tare ca la mine :icon_thumright: deci no need 2 worry :) cred ca asa tre sa faca am obervat ca motoarele astea 16 v e la vw sunt mai zgomotoase un pic decat alte motoare benzinare de la alte firme asta e , astea sunt motoarele de ar fi bune , adu-ti aminte de vechea dacie cum facea ziceai ca-i diesel :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pieseautogolf3

Sigur nu este o defectiune a lor,prima data am fost in targ(Autovit) sa caut masina si i-am pus pe vreo 5 sa le porneasca si toate faceau la fel.Masina din semnatura este luata de pe site-ul autovit de la un particular si la fel face la pornire(max 1-2 secunde).Sunt tachetii garantat,am dus-o la verificat si asa fac toate 1.4 sau 1.6 16 v pana le ajunge uleiul calumea .Ai sa vezi ca atunci cand schimbi uleiul o sa se auda probabil putin mai mult(3-4 secunde).

Modificat de cortez_no01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am desfacut capacul de la curea. Nu e pe lant! E normala cu 4 role si 2 curele... Probabil ca sunt tachinetii hidraulici. Am sa ma duc la cineva sa o 'consulte' putin. Va tin la curent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu transmisia e pe lant, dar cum eu nu ma pricep la tehnica nu pot decat sa te cred pe tine. Nici in manualul de intretinere nu se spune nimic despre schimbare curelei de transmisie la motorul pe care il avem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu mi-am cumparat de curand un Golf 4 de 1.6 benzina si mi s-a spus ca trebuie sa se amorseze pompa de benzina. Am primit indicatii ca trebui sa ascult pompa iar dupa ce se oprese sunetul sa pornesc motorul. Nu imi dau seama daca este si un bec in bord pentru a indica acest lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu este nici un bec, dar cand pui contactul incepe sa se auda pompa, iar la dupa stingerea becurilor in bord, la 2-3sec se aude un clantz(semn ca s-a oprit pompa) si pot sa dau cheie :unsure: Poti incerca sa stai cu usa de la sofer deschisa cand pui contactul si daca este destul de liniste o sa auzi un bazait, aceea este pompa.

sper ca am fost destul de explicit ;)

multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine bat tachetzii ..cam de multisor acum...si inca nu am reusit sa fac nimic.

Imi e frica , ca daca o duc aici ma usuca aia de bani si m apun sa schimb si alte minuni pe la motor...si inca nu am bugetulnecesar.

Mi-as permite sa intreb aici cam care ar fi procedura de rectificare...adica trebuie schimbati tachetzii in sine sau se rectifica/repara ceva pe acolo si treaba revine la normal?

Discutand in tzara cu un prieten mi-a zis ca acolo, daca duci masina la un mester priceput o face fara prea multe batai de cap, si acelasi prieten mi-a spus ca este oo treaba des intalnita la mai toate modelele VAG...el avea pe atunci un Audi 100.

Multumesc anticipat pt raspunsuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru Paul...Stai linistit!Si la mine e la fel si mi se pare ca e din cauza electromotorului.Distributia la 1.6 FSI e prin curea.Eu am schimbat-o.

Modificat de stevee
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e, e pe curea distributia. In legatura cu sunetul am mai dus'o la ceva 'doctori' si mi'au confirmat ca sunetul acela de la pornire este de la electromotor. Mi'au zis ca trebuie curatat electromotorul si eventual, schimbate si periile. Toata operatiunea se ridica la costul de aproximativ 250 lei (dupa spusele lor)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca sunt periile de vina.Se poate ca masina sa fi stat o perioada de timp...Trebuie doar desfacut elecromotorul,curatat si uns cu un pic de vaselina.S-ar putea sa persiste zgomotul dupa asta,da' nu e nimic grav!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
stai linistit ca nu este nici o problema. Eu am acelasi motor si din cand in cand se aude acest zgomot ciudat.

Am citit mai demult despre problema asta pe un forum, unde era data si explicatia tehnica, dar imi mai amintesc...

Nu este necesar sa schimbi cureaua de distributie deoarece nu are. Distributia e pe lant!

De unde stiu daca masina are curea de distributie sau lant???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marea majoritatea a vagurilor pana la ultima generatie au distributie pe curea si in cazul tau 1,6 102 e tot pe curea nu te lasa indus in eroare ,k cu cateva mici exceptii parca polo si fabia de 1,4 care aveau lant in rest toate pana prin 2004 -2005 au distributie pe curea la ultimele modele sa mai adoptata si varianta pinioanelor (tuareg ,t5 )

la fel si la coegul bogdan distributia e pe curea !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Acel sunet se regaseste la foarte multe masini golf 4, m-as mira sa fie vorba de un defect sau de o uzura,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baieti, nu va faceti probleme daca aveti golf FSI!!!

Cele 1-2 secunde de zgomot sunt OK, sunt supape hidraulice sau mai bine zis tacheti hidrauluici adica intre capul unde apasa arborele cu came si tija de la supapa urca uleiul ca sa fie apasare hidraulica si astfel se micsoreaza uzura. Pana urca uleiul sus se aude asa, deci nu va faceti probleme.

Sunt posesorul masinii din semnatura si tot asa mi-am inchipuit si eu la inceput!

Chestia care mi se pare mie mai importanta decat toate e ca trebuie sa bagati benzina buna ca FSI-urile sunt pretentioase :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt tachetii care nu se regleaza,se schimba si care nu sunt o avere(am gasit la 40 lei bucata),mai greu cred ca e cu mana de lucru. la mine se aud cam 2 minute uneori dar fara nici o alta consecinta

bafta!

Nu mai da quote la postul anterior pentru ca este interzis de regulament!

Foloseste "add reply" sau "fast reply".

Multumesc!

aryes13

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut.Am si eu o problema care seamana cu cele relatate la acest post dar cred ca e diferita,totusi.Masina am adus-o de o saptamana din Germania si acolo am auzit prima data acest sunet.La pornirea la rece,motorul e cam la 1100rot/min nu se aude nimic suspect.Dupa cca 2 minute la ralanti scade si turatia putin si incepe sa se auda un sunet asemanator cu al unui motor diesel.Uneori mai dispare si reapare la scurt timp(asta din masina).Daca turez motorul nu se mai aude,cind revine la turatia de ralanti se aude din nou.De afara,cu capota ridicata sunetul se aude ca un tacanit in zona marcata cu sageata,intre vasul de expansiune si vasul cu lichid spalare parbriz.Zgomotul este ca un tacanit de origine electrica,(cam cum suna cind se produce scanteia unei bujii clasice,dar mult mai tare,amplificat) poate ma insel dar asa suna si e din zona unde sunt ceva fire electrice,cred si un tub de cauciuc,venind de la furtunul gros care intra in partea de sus a radiatorului.Stie cineva ce poate fii?a mai intalnit cineva?

post-29936-1226595339_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@videosergiu

salut, se pare ca ai ajuns intr-un final cu masina acasa. stai linistit in privinta acelui mic tacanit. la fel se aude si la mine si vine dinspre pompa de benzina , exact ceea ce ai marcat tu sageata in poza. e sunetul motorului cand e rece dar cand se incalzeste nu se mai aude nimic.sa o stapanesti sanatos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este normal acel sunet... este asa zisa "inima" a golfuletzului. Nu stiu exact sa explic tehnic ce este. Suna ca niste tacheti si se aude din cand in cand. :( Nu iti face probleme. Si eu am crezut ca e ceva in neregula la inceput. Si mi s-a explicat apoi ca e normal. Sigur o sa iti mai raspunda si baietii cu explicatii tehnice

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi permit si eu sa postez o intrebare, ca pe topicul acesta am vazut ca se discuta.

La masina din semnatura cand il pornesc la rece se aude un tacait 3-5 secunde, deci nu gen vilbrochen fara ungere ca la Dacie ci un tacait finut parca ar fi acurile din injectoare fara ungere.

Este normal, sugestii, ce poate fi defect?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare msanyix. In privinta zgomotului la masina ta, eu zic sa stai linistit. Niste baieti au zis in acest topic ca acel zgomot se aude pentru ca tachetii hidraulici nu au ulei in momentul porniri si se amorseaza abia dupa cateva secunde. Este corect ce spun ei si nu e nimic defect. Si eu am aceeasi problema la masina. Initial m-am speriat crezand ca este ceva stricat pe acolo (cama, tachet), dar am fost cu masina in service la Skoda la un prieten si am dat masina pe mana pilotului de raliu, seful de service de la ei. Acesta mi-a zis sa stau linistit ca motorul se aude chiar bine si zgomotul acela il face orice diesel cu tacheti hidraulici. Ideea e sa nu se auda acel zgomot dupa ce e cald motorul ca altfel probabil ar trebui sa verifici sa nu ai intradevar o problema. Sper ca te-ai mai linistit ! :ceuameni: :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@videosergiu

salut, se pare ca ai ajuns intr-un final cu masina acasa. stai linistit in privinta acelui mic tacanit. la fel se aude si la mine si vine dinspre pompa de benzina , exact ceea ce ai marcat tu sageata in poza. e sunetul motorului cand e rece dar cand se incalzeste nu se mai aude nimic.sa o stapanesti sanatos

Da am ajuns cu ea,si acuma ma cam streseaza problema sunetului acesta.In Germania fiind am citit chestia cu tachetii si credeam ca asta e,dar aici am asculatat mai atent cum sunetul vine de fapt din acea cutie neagra,care dupa cum am vazut se leaga printr-un furtun de partea de sus a radiatorului (as fi curios daca stie cineva de fapt ce este si ce rol are acea cutie neagra);de fapt sunetul tocmai ca nu se aude cind motorul e rece,el incepe sa se auda dupa ce s-a incalzit 2-3 minute si dupa aceea persista.Se mai opreste doar pentru citeva secunde in mod sporadic,am observat,sau cind motorul este turat.In rest e cam permanent cind motorul e la ralanti.Cum spunea colegul Balan Radu,poate imi explica cineva care e mai expert in partea tehnica,totusi ce e cu acest zgomot;imi place sa cunosc cit mai multe despre motor,mai ales ca in urma cu ceva ani am studiat electromecanica auto,aveam o masina de generatia anilor '80,doar ca de atunci tehnica a cam avansat si ar trebui sa ma mai "updatez si eu cu cunostintele" la noua masina achizitionata.Deci daca cineva ma ajuta cu ceva date tehnice,multumesc anticipat. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!