Jump to content

Amortizoare


paulyca
 Share

Postare recomandată

@raynEra chiar necesar sa schimbi toate cele enumerate de mai sus? Mi se pare cam devreme la km tai. Eu la a mea doar un burduf de planetara in 108k km. Dar am PDG  si jante pe 15. Tu cred ca ai jante mai mari si poate de-aia s-au uzat asa repede. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate jantele pe 17'' deh :banghead: mai vorbim si de ani,sunt patit cu bucsele.Dupa 12 ani s-a devulcanizat complet si roata.... ma rog o experienta trista.Bine ca s-a intamplat la masina firmei si nu a mea.;) Amortizoarele erau obosite,pe viraje nu mai aveam stabilitate.Pe drum denivelat efectiv ''clampaneau''.9 ani le este de ajuns.Decat o paguba de 5000 Eur mai bine o investitie de cca 800 Eur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Dupa ce am schimbat telescoapele, dar mai ales arcurile pe spate care erau rupte si am pus Sachs dupa codul masinii, este putin mai lasata. Masina este fara PDG. As vrea sa o inalt pe spate cu 2 cm. Cand am bagaje se lasa destul de mult. La un opritor mai mare, din acelea puse pe sosea, chiar am sters cu ceva pe dedesupt.

Am vazut ca exista niste inaltatoare de arc care se pun pe partea superioara a arcului. Arcurile fiind noi, parca nu le-as schimba si as merge pe varianta aceasta. Varianta cu 2 cm nu ar trebui sa creeze probleme, nu? Exista si cod original pentru aceste inaltatoare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Cred ca a venit vremea sa schimb amortizoarele. Masina are PDG din fabrica. Dupa seria de masina, imi da automat amortizoare pentru PDG, sau trebuie sa specific la magazin ca masina este prevazuta cu asa ceva?    Mai e o nelamurire : la bara stabilizatoare fata se pot schimba doar bucsele sau se schimba cu totul? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa seria de sasiu indica PDG, daca magazinul are acces la program de identificare. bara completa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Va salut, 

Vin si eu cu urmatoarea ghicitoare  :) . 

Octavia 2 FL 4x4 PGD -120 k km -de vreo 5-6k se aud niste bocanituri la viteza mica pe drum drept cu denivelari repetate . Prima investigatie a dus catre bieletele antiruliu pe care le-am schimbat imediat.Comportamentul nu s-a schimbat deloc insa .Inca un control la service unde mi s-a confirmat ca nu are nici o alta problema masina dar mi s-a sugerat sa fac un test profesional de suspensie. Am fost si la un service care avea stand pentru suspensii si rezultatele au iesit asa : 

Front axel road holding :82%

Rear axel road holding :91% 

Verdictul : sunt bune domne :) mi-au pus ca recomanda schimbarea amortizoarelor cand valorile scad sub 70 %.Ce mi-au sugerat insa a fost ca acel zgomot poate fi de la flanse iar acestea nu pot fi diagnosticate fara a fi date jos de pe masina.Dar totusi ma sacaie acel zgomot si am impresia ca masina "topaie " cand sunt mici gropi , denivelari repetate .

Au cum sa dea flansele acest comportament ? Ideea mea ar fi in acest moment sa cumpar si amortizoare si flanse si rulment sarcina ., sa schimb in prima faza flansa si rulmentul -test drive -daca problema dispare -retur la amortizoare , daca nu dispare atunci inlocuire si amortizoare.

Ultima optiune (recomandata de un service ) ar fi sa merg asa pana se aude mai pronuntat zgomotul dar nu sunt genul .Orice sfat este binevenit .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la pachet de drumuri grele se mai aud astfel de zgomote . Si masina nu e stabila ca nu are cum la astfel de suspensie. Las-o asa pana se strica ceva efectiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca la tine e aceeasi problema pe care am avut-o si eu acum 2 ani: bucsele mari de confort. Dupa schimb a disparut acel zgomot la denivelari mici. Recomandat este sa le iei cu tot cu suport, diferenta de pret e mica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se mai pot verifica si bolturile de la etrier. Numai ca zgomotul respectiv e metalic si se aude cam pe roata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 3 ore, Simon a scris:

Va salut, 

Vin si eu cu urmatoarea ghicitoare  :) . 

Octavia 2 FL 4x4 PGD -120 k km -de vreo 5-6k se aud niste bocanituri la viteza mica pe drum drept cu denivelari repetate . Prima investigatie a dus catre bieletele antiruliu pe care le-am schimbat imediat.Comportamentul nu s-a schimbat deloc insa .Inca un control la service unde mi s-a confirmat ca nu are nici o alta problema masina dar mi s-a sugerat sa fac un test profesional de suspensie. Am fost si la un service care avea stand pentru suspensii si rezultatele au iesit asa : 

Front axel road holding :82%

Rear axel road holding :91% 

Verdictul : sunt bune domne :) mi-au pus ca recomanda schimbarea amortizoarelor cand valorile scad sub 70 %.Ce mi-au sugerat insa a fost ca acel zgomot poate fi de la flanse iar acestea nu pot fi diagnosticate fara a fi date jos de pe masina.Dar totusi ma sacaie acel zgomot si am impresia ca masina "topaie " cand sunt mici gropi , denivelari repetate .

Au cum sa dea flansele acest comportament ? Ideea mea ar fi in acest moment sa cumpar si amortizoare si flanse si rulment sarcina ., sa schimb in prima faza flansa si rulmentul -test drive -daca problema dispare -retur la amortizoare , daca nu dispare atunci inlocuire si amortizoare.

Ultima optiune (recomandata de un service ) ar fi sa merg asa pana se aude mai pronuntat zgomotul dar nu sunt genul .Orice sfat este binevenit .

Peste linia de tramvai cum face??

Cum adica sa schimbi in prima faza flansa si rulmentul?platesti manopera de 2 ori plus ca amortizoarele nu mai sunt noi.La schimbarea amortizoarelor poate  sa verifice mecanicul  si pivotii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu s-au auzit astfel de zgomote 115km si 6 ani deci nu cred ca asa trebuie sa se auda.Bolturile de la etrier sunt verificate.

Unde sunt amplasate bucsele de confort ? e prima oara cand aud de ele.

@rayn prefer since OEM-urile daca au dat bine pe teste 80% fata si 90% spate decat AM care sa imi faca alte probleme in cativa ani.

Dar daca intradevar este prea mare manopera le voi schimba pe toate o data.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt bucsele mari de la brat. In tutorial vad ca a dat bratul jos de pe masina. Din cate imi aduc aminte, la mine le-a montat direct, fara sa demonteze bratul si nu a fost nevoie de presa.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine troncanea la fiecare denivelare,am fost la service,s-a verificat cu ranga daca am jocuri la toata articulatia.Jocuri aveam doar la bucsele mari de la brat,dar si bratele.S-au inlocuit bucsele cu tot cu bascule(brate) si de atunci nu mai troncane,e mult mai confortabila masina.

P.S si eu am PDG

Modificat de beidaud
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu tot cu pivoti sau fara??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara pivoti,doar bucsele din aluminiu si basculele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut, vreau sa schimb flansa sarcina amortizor fata dr.Intrebarea este daca sunt obligat sa dau jos amortizorul,sau pot sa schimb flansa pe pozitie,direct, mentinand arcul comprimat cu presele de arc.Mi ar scurta efortul ,daca nu ar trebui sa demontez atata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

te complici inutil. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Daca bagi capul sa vezi ce zona ingusta e acolo si ce riscuri iti asumi in cazul in care iti sare vreo presa de arc, vei ajunge la sfatul lui Andrei. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu a mai fost necesara desfacerea amortizorului...piesa care facea zgomot si scartaia era bieleta antiruliu.Am scapat usor si simplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Difera flansele si rulmentii de la amortizoare intre suspensia normala si suspensia PDG? Am schimbat anul trecut flansele+rulmentii, amortizoarele, bieletele antiruliu, bucsele toate, pivotii, capete de bara, bucsa si suportul antibalans cutie viteze, bara stabilizatoare. De o vreme, clampane, mai mult pe dreapta, cand cobor o bordura spre exemplu, sau trec o cale ferata. Sau la plecare de pe loc, uneori, cand sunt rotile virate. Nu e metalic, ca ma ducea gandul la cap planetara (am avut la vechea masina - Fabia, si ala carâia la plecare de pe loc). Am ceva joc in etrier, dar e tot metalic. Clampanitul asta e infundat. Tot ceva pe la suspensie este si ma gandesc la flanse. La o verificare zilele trecut in service nu s-a descoperit nimic suspect, doar joc in prinderea etrierelor pe fata. Si totusi face "clamp"! Masina are PDG, sunt obisnuit sa fie mai zgomotoasa suspensia, dar zgomotul asta ma scoate din sarite, mai ales cand nu stiu de unde provine. Deci, difera flansele in functie de suspensie sau nu? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salut. Am doua arcuri rupte ( fata si spate ) si as vrea sa le schimb, dar nu stiu ce sa cumpar.

Intrebarea mea este ce producator sa cumpar si daca merita schimbate si amortizoarele. In principiu se prezinta bine, desi au 11 ani si 208.000km. Masina nu se balanseaza.

Pe masina am : 1.9 tdi cu PDG. Acurile au pe fata 3 semne portocalii si pe spate 1 bulina rosie si 1 portocalie. Amortizoarele : fata - 1K0 412 103 B si spate 1K0 513 029 ES

Fata:

1K0412331B + 6N0 412 249 C – rulment sarcina

1K0 411 105 DK - arc fata 3 x portocaliu

1K0 413 031 BK - amortizor

Spate :

1K0 512 149 B – bucsa arc

1K0 511 115 CM - arc spate

1K0 513 029 ES – amortizor

Multumesc in avans pt sfaturi si recomandari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu arcuri rupte (pentru ca PDG...) si am pus pe spate Sachs echivalente, insa pe fata nu gaseam si am luat originale. Amortizoarele le-am luat originale cu tot cu flanse si protectii. A fost o diferenta sesizabila dupa 12 ani de uzura. Ma rog, nu te gandi ca se transforma masina in ceea ce nu a fost nici cand era noua.

Modificat de adyp2003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de raspuns. Sti cumva codul de produs de la Sachs ?

Originale ai luat de la reprezentanta sau online ? Am intrebat pt cele de mai sus si mi-au facut un deviz de 4.000 lei cu reducerea pt varsta inclusa (20%..)

Pe curbe se tine bine, la drum drept e ok. Insa cand pun frana se lasa botul mai mult decat inainte. Am dat un amortizor spate jos si la o apasare abia isi revenea..

PS - Din cautarile pe net,folosind codul OEM, am gasit urmatoarele produse :

Arcuri fata – KYB RH2957 / BILSTEIN 36-202287

Amortizoare fata – Monroe E7028 / KYB 334834 / SACHS 312 267

Arcuri spate - arc spate  - Sachs 994 335 / BILSTEIN 36-233793

Amortizoare spate – Monroe 23987

 

Modificat de sica88
Adaugare coduri produse.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!