Jump to content

Problema Ulei - Martor Jp


SRDJaN
 Share

Postare recomandată

Am fost marti cu masina la facut pana cauciuc pe stanga fatza... toate bune si frumoase... cric cu role... hopa sus... schimbat guma... pus jos... doar ca l-a pus jos cam violent zic eu... dar nah... ata ete...rabdarea romanului la ora inchiderii

in drum spre casa mi se aprinde ledul de la presiunea de ulei... (dezvolt ulterior subiectul)

opresc... verific scurgeri sa nu fi spart baia... 0 (zero)

verific nivelul uleiului... cam scazut... dar peste minim

miercuri - cumpar filtru de ulei si ulei nou si ma apuc de treaba... in 15 minute cred ca s-a rezolvat

pronesc... se simte diferenta la motor, ledul sta stins - control cca 25km :icon_cool: (nu pot sa va spun motivu ca sa pastrez integritatea familiei :lol: )

parchez...fac dush sa merg la mandra...

pornesc motoru sa plec... fac 50 m... incepe iar sa palpaie ledu si de atunci tot asa...

acuma descrierea diagnosticului

1: cand pun contactul ledul de la presiune de ulei normal stiu ca trebuia sa palpaie (cca. 1 sec aprins/1 sec stins) - la mine de multe ori nici nu se aprinde dar de cele mai multe ori se aprinde o fractiune de secunda si se stinge imediat... si stins ramane pana pornesc

2: in mers cateodata palpaie asa cum ar fi normal (cca. 1 sec aprins/1 sec stins) dar uneori incepe sa palpaie atat de des incat practic e stins doar fractiuni de secunda si alea neregulat

3: scot firu din sonda de ulei din capacul filtrului de ulei si nu se observa absolut nici o schimbare... nici la contact nici la drum

4: am descoperit ca joja mea nu e originala si pentru un suflet impacat va rog sa-mi masurati o joja originala si sa-mi spuneti cu ecactitate la cati mm de buza tubului de intrare a jojei e nivelul minim si maxim... ca sa fac eu semnele mele pe ea...

5: am mai pus preventiv ulei in surplus sa vad daca cum se comporta ulterior si acuma simt ceva turatii neregulate si batai in motor...

(la schimbul de ulei + filtru am pus 3,5 l si acum am mai adaugat 0,5l)

aici va rog sa-mi spuneti care e cea mai buna metoda sa scot ulei cantitate precisa... sorb de la tubul jojei sau prin busonul din baie

6: am deschis capacul din capacul chiulasei sa vad daca imi urca uleiul sa stiu cum se comporta pompa... si se pare ca isi face treaba

Astept sfaturi/masuratori/indicatii/amenintari/santaje... si poate chiar donatii... multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Se pare ca avem acelasi motor. Legat de ledul din bord, comportamenul lui este ciudat. Cand pui cheia si rotesti de ea si astepti sa se stinga bujiile si ledul de apa, cel de ulei trebuie sa palpaie in continuu si sa se stinga dupa ce ai pornit motorul. La mine ledul ala cand rotesc de cheie, are momente cand nu se aprinde. Am constatat ca este un contact imperfect in bord. La un pumn aplicat bordului ledul se aprinde cand am cheia rotita. La tine se pare ca este posibil sa fie o problema cu una din sonde, mai exact cea de pe chiulasa. Trebuie sa faci o masuratoare cu motorul oprit la cele doua sonde (de pe filtrul de ulei si de chiulasa). Pe chiulasa e o sonda de 0.25-.0.3 Bar cu contact normal inchis, iar pe suportul filtrului de ulei o sonda de 1-5-1.8 Bar cu contact normal inchis. Daca sondele sunt bune si este presiunea corecta in motor, atunci sondele or sa aiba un comportament invers.

Cat despre nivelul de la joja, in motorul care il avem intra 4.5L de ulei cu tot cu filtru, nivelul ajungand la maxim pe joja. In felul asta poti sa iti faci o idee unde este nivelul pe joja ta. Am avut o discutie cu cineva cand mi-a facut schimbul de ulei si tot 3.5L imi bagase. Rezultatul, nivel minim pe joja. Din ce vad eu si la tine a fost la fel deci tind sa cred ca joja indica corect. Sper sa iti fi fost de ajutor. Ciao.

Modificat de _APoLLo_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dap...si eu sper sa-mi fi fost de ajutor... cum ajung acasa ma pun sa verific sondele... eventual nu ar strica mici indicatii de control... daca normal e circuit inchis... cum imi dau seama daca se deschid la presiunile la care sunt prevazute? apas cu degetu :offtopic: ca nu imi pot imagina... ma rog... cand o sa le am in mana presupun ca voi inventa eu ceva... iar legat de joja... eu acum am 4 litri in motor... asta finsemnand teoiretic la mijloc intre minim si maxim daca nu ma insel... problema e ca am senzatia ca e prea mult ulei... sau de la ce o fi trepidatiile... ma rog... o sa vad daca mai apar... uffa... ma cam dispera capitolul asta... revin maine cu ce am rezolvat dupa ce ma joc cu ea... merci mult de ajutor... sa ne reauzim cu laude :D si inca ceva: dupa manual spune ca circuitul de ungere necesita 3,5 l... are filtrul de ulei 1l??? ca nu-mi dau seama ochiometric... si nu stiam de valoarea de 4,5 cu tot cu filtru

Modificat de SRDJaN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3: scot firu din sonda de ulei din capacul filtrului de ulei si nu se observa absolut nici o schimbare... nici la contact nici la drum

Din cate stiam eu, sonda de pe corpul filtrului de ulei este de "suprapresiune". Adica te semnalizeaza atunci cand pompa de ulei ajunge la o presiune atat de mare incat filtrul de ulei este in pericol. De obicei arunca garnitura afara. Daca scoti acel fir de la sonda nu se intampla absolut nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai 3.5 litri ulei pun eu cu totul in motorul 1.6 TD de pe passatul 2 al lui tata cand fac schimbul de ulei si filtru.

4 litri e mult prea mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dorur: Atunci cum se explica ca la fiecare schimb de ulei, intra 4.5L cu tot cu filtrul de ulei? Daca pun 3.5L uleiul sta la minim la joja si motorul

Modificat de _APoLLo_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dorur: Atunci cum se explica ca la fiecare schimb de ulei, intra 4.5L cu tot cu filtrul de ulei? Daca pun 3.5L uleiul sta la minim la joja si motorul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata...s-a rezolvat problema...continuitate imperfecta - adica la trepidatii se intrerupea - chestie aparuta dupa coborarea de pe cric :D (daca exista termenu asta) la firu ce duce la sonda din chiulasa... merci mult de ajutor...

totusi eu am acum 4 litri de ulei... si tind sa cred ca e prea mult... la pornire la rece imi scoate fum alb... ceea ce nu facea... am pus 15w40... cred ca o sa scot totusi 0.5l sa vad daca dispar trepidatiile din motor (trepideaza cand e rece)

totusi v-as ruga care are chef sa masoare joja dupa cum am spus... nivelul precis de maxim si minim in mm de la buza tubului in care intra joja...

merci mult...

Modificat de SRDJaN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Distanta intre marginea de sus si nivelul de maxim e de 39 cm la mine. Verifica si suportul de plastic in care intra joja sa fie fixat bine, poate sta mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci in motorul meu intra 4.5L cod JP, in motoarele cumnatului meu, cod JR si cod 1v, intra tot 4.5L.

@SRDJaN: Ma bucur ca ai rezolvat-o. In legatura cu trepidatiile la rece. Si eu le am cand e rece afara si pentru asta trag socul si pornirea e lina. Cat despre fumul alb, sa nu fie abur, pentru ca se face condens pe instalatia de evacuare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Si eu am eceeasi problema la motorul meu de 1.3....daca o turez prea tare intr-o depasire mi se aprinde ledul de la ulei si alarma(buzzlerul)...problema ca la motorul meu nu stiu unde sunt dipuse sondele de presiune...

Va rog dati-mi ceva sfaturi ca nu mai suport si motorul imi merge neregulat la pornire si daca nu-l turez putin chiar se opreste....acuma vara :biggrin:

Modificat de JEU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei cu motoarele diesel si TD de 1.6. In Golf si Jetta intra 4,5 litri de ulei la schimb, pe cand in Audi 80 si Passat intra 3,5 litri ulei, deoarece difera baia de ulei. Golful si Jetta au motorul transversal, Audi 80 si Passat-ul il au pus longitudinal. Eu am si una si alta, nu va spun din auzite.

Modificat de elenic2000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

o problema !

daca merg mai turat sa spunem schimb pe la 5000 rpm si merg un timp .... apoi cand merg mai lejer si o tin in 2000 rpm incepe sa`mi clipeasca becul de la ulei si se aude si daca o turez nu se mai aude si apoi iarasi o ia de la capat !

nivelul la ulei e bun !

ce ar putea fi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nimeni nu ma poate ajuta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
o problema !

daca merg mai turat sa spunem schimb pe la 5000 rpm si merg un timp .... apoi cand merg mai lejer si o tin in 2000 rpm incepe sa`mi clipeasca becul de la ulei si se aude si daca o turez nu se mai aude si apoi iarasi o ia de la capat !

nivelul la ulei e bun !

ce ar putea fi ?

Si eu am avut problema asta....am pus un aditiv 2+2 si s-a rezolvat :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai exact ce aditiv 2+2 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o problema !

daca merg mai turat sa spunem schimb pe la 5000 rpm si merg un timp .... apoi cand merg mai lejer si o tin in 2000 rpm incepe sa`mi clipeasca becul de la ulei si se aude si daca o turez nu se mai aude si apoi iarasi o ia de la capat !

nivelul la ulei e bun !

ce ar putea fi ?

sunt mai multe motive legate de acest fenomen (pot aparea concomitent sau pe rand):

1. uzura pronuntata a pompei de ulei in planele de etansare (chiar daca circula uleiul prin ea, planele de etansare sunt foarte apropiate, aproape fier pe fier, pt a reusi sa creeze presiune, iar acestea in timp se uzeaza).

2. subtierea uleiului (pierderea vascozitatii la temperaturi inalte). Asta poate apare datorita uleiului de clasa medie (ieftin ca pretz), sau neschimbarea uleiului la timp (km sau perioada).

3. uzura in lagare ceea ce duce la pierderi de presiune (cuzineti palier sau biela, ax chiulasa...)

4. eroare de presiune data de senzorul de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce a spus elenic ii o tampenie mai mare ca el

eu am pe passat 1.6 td intercooler si imi intra 4.5l

si inca un pr deal meu tot passat are aceeasi motor numa ca a lui este cu 2 ani mai vechi tot 4.5l

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta ca uleiul e cam subtire ma gandesc si eu ca e castrol gtx 15W

de asta te intreb ce aditiv sa ii pun ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recomandare producator:

Engine:

Lubricant or fluid: Multigrade engine oil to viscosity SAE 15W/50 or 20W/50 Duckhams QXR, QS, Hypergrade Plus or Hypergrade

in care 15W (sau 20W) - gradul de vascozitate la rece, iar 50 - gradul de vascozitate la cald. Cu cat gradul de vascozitate la cald e mai mic, cu atat uleiul este mai subtire dupa ce ajunge la temperatura de functionare (mai ales dupa o bucata de drum, destul de maricica cu mers la turatii ridicate, cand exista posibilitatea ca racirea motorului sa nu se faca la randament maxim).

Modificat de catalos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o problema !

daca merg mai turat sa spunem schimb pe la 5000 rpm si merg un timp .... apoi cand merg mai lejer si o tin in 2000 rpm incepe sa`mi clipeasca becul de la ulei si se aude si daca o turez nu se mai aude si apoi iarasi o ia de la capat !

nivelul la ulei e bun !

ce ar putea fi ?

1. alejandro, din cate ma astept ai motor pe benzina cu injectie mecanica (cod motor PL). Daca gresesc, cele de mai jos devin nule.

cel mai probabil la tine, asa cum spune catalos este 2. problema subtierii uleiului datorita injectoarelor mecanice. Dupa ce opresti motorul, instalatia de injectie ramane sub presiune (benzina). Daca ai cel putin un injector uzat, acesta va picura benzina in galerie, benzina care se va prelinge si in cilindru, daca prinde supapa deschisa si apoi pe langa segmenti in baia de ulei (peste noapte sa zicem).

Singura solutie este inlocuirea injectorului defect, nu renteaza sa le "cureti".

O verificare simpla: scoti injectoarele din galerie, dai o cheie si urmaresti care plange dupa ce ai luat contactul. Il stergi cu o carpa la capat si urmaresti un minut sa nu se umezeasca deloc. Pe google "leaking injector".

Nu cumva iti porneste mai greu motorul dupa 10 - 20 minute de stationare?

Cateva link-uri:

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=11943&st=0

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=38390&hl=

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=45127&hl=

http://vwforum.ro/index.php?showto...st&p=892269

2. ceea ce se aude este alarma de ulei care este activata de senzorul de presiune de ulei de 1.8 bar de pe capacul filtrului de ulei. Senzorul isi face treaba si te anunta daca peste 2000 rpm ai presiune ulei mai mica de 1.8 bar.

link: http://vwforum.ro/index.php?showtopic=12233&hl=

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa 10 - 20 min chiar porneste la sfert ! defapt in general porneste super .... acum ca unul spune ceva altul altceva sincer nu stiu ce sa mai cred si cu ce sa incep !

daca merg normal adik nu agresiv, are momente ca merg si 2 ore si nu se aprinde si totusi se incalzeste uleiu in 2 ore !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai exact ce aditiv 2+2 ?

E vorba de aditivul asta exact aceeasi cutie si acelas pret...sper sa mearga linkulhttp://www.autotrust.ro/?p=productsMore&iProduct=282&sName=Aditiv-Ulei-2-2

Chiar nu se mai aprinde becul si nu mai incepe sa sune buzzlerul ala :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc de sfaturi am sa incerc ! apoi am sa vad si rezultatele !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am cumparat aditiv 2+2 pt ulei si tot 2+2 pt injectoare si pot sa spun ca sunt super multumit de rezultate chiar am scapat de probleme, porneste si se aude super acum !

multumesc de sfatur !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!