Jump to content

Catalizator spart


d_andrei
 Share

Postare recomandată

Vaporii de benzina sunt colectati intr-o canistra de carbon si apoi trimisi in admisie via N80. Deci, dupa cum vezi, n-are nici o treaba cu suprapresiunea.

Murdar = mufa murdara; se deconecteaza, se spala cu spray contact, se reconecteaza, se testeaza cu vag-com.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • d_andrei

    16

  • s_c

    10

  • crash

    7

  • blueyed

    4

Top Posters In This Topic

in sensul in care spui tu ca ar fi murdara cu siguranta nu este. a fost suflata si sita si contactele au fost curatate si ele cu un spray de contacte (G22 ii zicea la spray) si tot nu a avut nici un efect.

cat despre denumirea valvei N80, ti-am zis, mesterii aia asa o au trecuta ca denumire de piesa," supapa de suprapresiune"

iar "noutatile" ar fi cam asa: traversam incet niste linii de tramvai, scoasa din viteza si mi s-a oprit motorul dar si-a revenit singur!!!(de 2 ori am patit asa) si se pare ca asta se intampla doar la rece acum. cat despre consum, a scazut vizibil in urma "curatirii" catalizatorului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

fiind caldut afara, azi mi-am permis sa merg putin cu geamul lasat, sa simt mirosul primaverii :lol: si mergand eu asa frumos, am realizat cu mare placere ca dupa 3000 de rpm se aude un zgomot destul de sportiv de la esapament si zic eu ca e rezultatul "curatarii" catalizatorului... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fara catalizator =se aude mai aspru zgomotul la teava de esapament nu se mai aseamana cu sunetul de bas dar se poate rezolva cu o toba finala tuning,urca in turatii frumos si se accelereaza bine ,consumul mai mic

Iar de 2 zile de cand ii dau 3000 rpm in oras se infinge :)

plaja 900-1400 rpm (la plecarea de pe loc) e un pic mai anevoiasa aici cred ca e back pressure

opritul motorului nu are de-a face cu catalizatorul(mie nu mi s-a intamplat in ani de zile)

iar cu noxele nu intra la categoria atuuri(cei care fac curse de masini isi scot catalizatorul)

daca as baga si injectoare de vectra 2000cmc (ca s_c) oare ce s-ar intampla B)

Modificat de crash
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...dar se poate rezolva cu o toba finala
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:banghead:

Toba finala modifica sunetul si prea putin consumul.Consumul este modificat prin schimbarea tobei finale la motoare mari si puternice cu toba subdimensionata din fabrica.

Catalizatorul este un filtru,o sita care retine o parte din noxe,el ingreuneaza evacuarea compusilor rezultati in urma arderii.

Ingreunarea=imparte curentul de aer care vine de la motor in curenti mai mici care pleaca spre toba finala(forte de frecare );inainte de catalizator se formeaza o zona tampon de turbulenta ,aceasta zona tampon ingreuneaza si ea

Catalizatorul se foloseste de aceasta intarziere si particulele mai grele rezultate in urma combustiei sunt retinute (folosirea fortei centrifuge )

Catalizatorul=filtru=consumabila(ca filtru ulei,benzina,aer,polen) adik trebuie inlocuita dupa un numar de km pentru ca se infunda

Modificat de crash
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fara catalizator =se aude mai aspru zgomotul la teava de esapament nu se mai aseamana cu sunetul de bas dar se poate rezolva cu o toba finala
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:banghead:

Toba finala modifica sunetul si prea putin consumul.Consumul este modificat prin schimbarea tobei finale la motoare mari si puternice cu toba subdimensionata din fabrica.

Catalizatorul este un filtru,o sita care retine o parte din noxe,el ingreuneaza evacuarea compusilor rezultati in urma arderii.

Ingreunarea=imparte curentul de aer care vine de la motor in curenti mai mici care pleaca spre toba finala(forte de frecare );inainte de catalizator se formeaza o zona tampon de turbulenta ,aceasta zona tampon ingreuneaza si ea

Catalizatorul se foloseste de aceasta intarziere si particulele mai grele rezultate in urma combustiei sunt retinute (folosirea fortei centrifuge )

Catalizatorul=filtru=consumabila(ca filtru ulei,benzina,aer,polen) adik trebuie inlocuita dupa un numar de km pentru ca se infunda

<{POST_SNAPBACK}>

ingreunarea da nastere la back pressure

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnule crash sunt uimit:forte centrifuge, catalizator=filtru...SF curat.Daca se cheama catalizator atunci el catalizeaza.La chimie sigur esti de vreo 100.000 m tare asa ca nu intru in amanunte.Forma de "fagure" este folosita pt a se obtine o suprafata maxima la un volum dat.Efectul de "sugrumare" este reversul medaliei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poza cu un catalizator de dacie infundat

http://b67cgc.home.ro/My_Homepage_Files/Page10.html

poza sus stanga-extremitatea catalizatorului apropiata de toba finala

poza sus dreapta -extremitatea catalizatorului apropiata de motor

pana acum cu terminologia nu m-ati contrazis:1 catalizatorul este folosit atunci cand 2 substante nu reactioneaza unu cu cealalta si prin adaugarea catalizatorului se obtine reactia sau pentru a grabi reactia (pentru a scurta timpul de desfasurare normala a reactiei)

sincer eu nu as denumi un medicament dupa efectele lui secundare ci dupa rolul lui principal

Aici nu e vb literalmente de sensul chimic ci de functia lui sau mai bine zis de rezultatul folosirii lui

Daca aveti ceva documentatie serioasa care sa ma contrazica si sa imi arate ca ce am zis este SF o sa recunosc pe forum ca am gresit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@d_andrei: La aceasta observatie m-am referit (i.e. lipsa catalizatorului scade consumul). Nu cunosc date despre tobele de tuning.

Tie de ce ti se fac ochii cat cepele?

<{POST_SNAPBACK}>

Pai eu am inteles putin gresit fraza in acel contextul. Eu am inteles ca "toba de tuning scade consumul" si de aceea am facut ochii cat cepele ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu e SF atunci am unele nelamuriri:

1 Cum iau nastere fortele centrifuge si la ce se aplica.

2Cum poate catalizatorul retine o parte din noxe.

3Ce sunt " particulele mai grele rezultate in urma combustiei ".

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. cred ca se refera la curenti turbionari

2. nu retine nimic, au loc reactii chimice de neutralizare intre unele componente ale gazului de esapament respectiv aliajul de platina din compozitia fagurelui catalizatorului

3. nu stiu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s_c m-ai salvat!ai pus punctul pe i

la 1,2 s_c a clarificat

3.pai daca te uiti in poze iti dai seama ca aceste particule grele exista si infunda catalizatorul asta explica modul de infundare

benzina la ardere se descompune in co2 si h2o +alte substante(pe care nu le stiu dar daca as cauta substantele din compozitia benzinei le-as enumera )

Ma gandesc ca la benzina cu plumb ar fi Plumbul +alte substante

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citez manualul meu:

"Catalizatoarele utilizate in motoarele pe benzina sunt de tipul, asa numit, cu 3 cai. Asta inseamna ca, pe baza reglarii Lambda, se efectueaza simultan oxidarea monoxidului de carbon(CO) si hidrocarburilor(HC), cat si reducerea oxizilor de azot(NOx)."

Exista o poza care o "stilizez" mai jos:

"input" ----------------------"output"

------------------------------------------

HC -->| CATALIZATOR |-->H2O

CO -->| CATALIZATOR |--> CO2

O2 -->| CATALIZATOR |-->N2

NOx -->| CATALIZATOR ----------

----------

Clar, da ? :banghead:

Modificat de d_andrei
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:banghead: I'm happy

Am avut dreptate,faza cu lambda nu o stiam

HC+CO+O2+CO2-catalizator--->CO2 +H20 benzina fara plumb

NOX--catalizator->----?

HCPb +CO+O2 +CO2-catalizator--->CO2 +H20 +PbO benzina cu plumb

Din ardere poate rezulta atat CO2 cat si CO

Modificat de crash
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU AM INTELES UNDE A AVUT CRASH DREPTATE!Catalizatorul are eficienta maxima intr-o plaja f mica a coeficientului de dozaj(lambda=.99-1.01).La amestecuri m sarace cresc f mult oxizii de azot iar la amestecuri m bogate cresc concentr de CO si HC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am vorbit de rolul catalizatorului,de mecanismul de actiune .Nu m-am legat de statistica si de eficienta ceea ce ati adaugat poate sa completeze ceea ce am zis dar NU CONTRAZICE

Modificat de crash
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Dupa o perioada de relativa acalmie dpdv tehnic, iaca o noua problema: s-a dus catalizatorul. Asteptam de multisor sa-si dea obstescul sfarsit dupa cum maraia si..s-a intamplat. Acum zdrangane ca o cireada de vacute cu talangi la gat. Schimbarea cu unul nou e exclusa din start asa ca am fost la un service pt. tobe si nenea mecanicu' mi-a propus sa-i decupeze o fereastra, sa curete tot ce e acolo si s-o sudeze la loc, pret: 70 ron.

Am citit si rascitit topicul si nu m-am lamurit: in afara de noxe, apar sau nu probleme la motor, sonda lambda, etc? Daca nu ma insel, sonda mea e inaintea catalizatorului. Vineri am sa trec si pe la GES ca deh, sunt specialisti in tobe sa vad ce zic si ei. Vad ca topicul e destul de vechi si poate intre timp s-au mai lamurit dilemele. Asadar, ce ma sfatuiti??

P.S.oricum ceva s-a intamplat la evacuare, are momente cand trage bine si momente cand parca nu are unde sa evacueze gazele...

Modificat de blueyed
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am citit si eu in mare topicul, ce a spus crash e relativ corect dupa parerea mea, neintrand in detalii tehnice si chimice... Ma mir ca nu a spus nimeni ca de fapt costul mare al catalizatoarelor e rezultatul exact al metalelor care se folosesc ca si catalizatori (Platina, paladiu etc) care sunt foarte SCUMPE!! Cred ca mai nou toate catalizatoarele sunt niste faguri cu raportul suprafata/volum cat mai mare, tocmai pentru a mari eficienta.

S_C legatura intre Lambda si catalizator e una indirecta :P .... daca lambda nu functioneaza, nici catalizatorul nu va face mare lucru!. Catalizatorul face acolo reducere, oxidare, are nevoie de oxigen, etc. intr-o anumita proportie. Senzorul de oxigen este INAINTE de el, si ECU tine cont de el in a regla optimum pentru MOTOR SI PENTRU CATALIZATOR!!

O mare nelamurire pe care o am eu este cum afecteaza presiunea din galeria de evacuare consumul la turatii mici. Am vazut explicat ca daca este prea mica, consumul creste la turatii mici!! De ce? Care este fenomenul? Adica ce inteleg eu este ca in final presiunea in cilindru este in mod evident egala cu cea din galeria de evacuare, in momentul cand se deschide supapa de evacuare. Dupa ce se inchide supapa de evacuare se deschide supapa de admisie unde intra aer cu presiune mult mai mare decat cea atmosferica in cazul motoarelor cu turbina de exemplu. Nu vad cum afecteaza consumul si unde.

Evident ca cu cat "back pressure" din galeria de evacuare e mai mare, cu atat eliminarea gazelor de esapamet se face mai anevoios si deci CRESTE consumul. Toate firmele de tuning cand vand alte designuri de galerii de evacuare iau bani pentru ca AFIRMA o "back pressure" mai mica si deci o scadere a consumului.

Care e limita de scadere atunci a acestei valori?? Am folosit "back pressure" ca nu stiu care e cuvantul in romaneste. Sa mi-l spuna cineva daca e amabil.

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Pana la urma este recomandat sa "sparg" catalizatorul, sa-l curat si sa-l sudez la loc? Nu-mi pasa acum de RAR sau ITP ci doar sa scap de zgomot pana o sa am bani de alt catalizator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit si eu in mare topicul, ...

Ai uitat de un "mic" amanunt... functionarea corecta a EGRului are nevoie de o oarescare presiune pe evacuare..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Cu riscul de a deveni iritant si a repeta intrebarile (ramase partial fara raspuns) altora, v-as ruga frumos sa ma indrumati. Se da un catalizator terminat. Solutii:

1) schimbat cu unul original? (nu se pune problema din motive de costuri)

2) schimbat cu unul universal? (300 ron + manopera)

3) spart si curatat? (70 ron + noxe + zgomot)

4) dat jos, pus teava + o toba intermediara

Sunt N topic-uri pe acelasi subiect dar tot nu am gasit raspunsul

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!