Jump to content

Visco Cuplaj Syncro 4x4 T3


lucian.f
 Share

Postare recomandată

Salut

Am un T3 Syncro 4x4 si tractiunea fata nu merge decat foarte slab.

Adica in momentul in care rotile spate patineaza, cele din fata abia daca se invart.:)

Din ce am studiat eu s-ar putea sa fie o problema la visco cuplajul localizat in grupul diferential fata.

Puteti sa imi spuneti daca cineva s-a confruntat cu asa o problema?

As dori sa ii inlocuiesc lichidul (syliconul) din interior cu unul nou ca am impresia ca este "prajit".

Am inteles ca astea se schimba pe la 100.000 km dar se pot si reconditiona. Asta daca stii si ai ce trebuie.

Mersi

post-20505-1205921894_thumb.jpg

post-20505-1205922140_thumb.jpg

Modificat de lucian.f
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Mai am o intrebare.

Codurile de pe cutia de viteza si de pe diferentialul fata trebuie sa fie aceleasi?

De exemplu eu le am diferite pentru ca diferentialul este de motor pe motorina iar CV este de benzina.

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu informatii.

Am schimbat grupul fata cu visco cuplaj cu tot. Nu merita reconditionarea lor deoarece contin niste lichide "inteligente" care se solidifica in momentul in care tractiunea spate pierde aderenta si are o viteza relativa mai mare decat cea fata.

Costa 800-1000 Euro unul nou dar am gasit grupul second la pret bun.

Acum ramam cu masina prin pamant :icon_thumright:.

E pe departe cea mai buna masina de teren de la VAG mai ales ca blocheaza diferentialul fata si spate.

Cautati pe youtube fime cu syncro ca sa vedeti de ce sunt in stare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La T4 este tot acelasi sistem? Cu viscocuplaj sau este tractiune integrala permanenta ?

Modificat de liviu_petrasc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La T4 este tot acelasi sistem? Cu viscocuplaj sau este tractiune integrala permanenta ?

citisem pe undeva car ar fi si cu vaco cuplaj si mecanic da si tu un sercah ca gasesti sigur !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

SAlutare tuturor !

Imi cer scuze daca am postat gresit dar am incercat sa deschid un nou topic si mi-a dat eroare.

Am nevoie de ajutor , pareri si informatii de la cunoscatori.

DE luni de zile tot incerc sa cumpar un T3 Syncro camper.

Pina acum cam tot ce am gasit bun depasea posibilitatile mele.

Incerc sa fiu scurt....am gasit un T3 Syncro 16 care mi-a placut dar trebuie pus la punct.

Proprietarul zice ca functioneaza tot dar se vede ca masina a stat multa vreme si are nevoie de o revizie generala inainte de a fii transformata in camper.

Voi incerca sa pun niste poze sa va faceti o idee.

Ma intereseaza daca exzista un meserias bun in zona Brasovului si eventual poate exzista pe aici persoane avizate cu ochiul format care mi-ar putea zice din poze daca as reusii sa scot o masina buna din ea fara sa-mi faca o gaura prea mare in buget.

Ma intereseaza mai mult partea mecanica sa fie perfec functionala , chiar dac am inteles ca masina merge bine, totusi la prima vedere da impresia ca trebuie putin curatata de rugina si aruncata o privire mai atenta.

Album Foto Syncro

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

In cazul in care nu ai gasit mester in jurul Brasovului pot sa te indrum catre cineva. da-mi de stire daca te mai intereseaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut!

Va rog ajutati-ma si pe mine intr-o problemaa cred eu similara cu cea a lui Lucian.

E posibil sa am si eu aceeasi problema la un T4 Caravelle syncro cu deosebirea ca grupul cu vasco-cuplajul este la puntea de pe spate, avand motorul in fata, spre deosebire de T3.

Azi fiind zapada pe un drum de munte, simtind ca pierd aderenta , am oprit si am pus lanturi la rotile de pe spate. Spre surprinderea mea nu am putut pleca de pe loc, rotile de pe spate echipate cu lanturi stateau pe loc ca si cand nu ar fi avut tractiune, iar rotile de pe fata -una patina alta statea pe loc. Am dat lanturile jos si am incercat sa plec de pe loc; in acest caz roata stanga fata si dreapta spate patinau,iar celelalte doua stateau pe loc(pe diagonala).

Gandind logic ,asi spune ca in cazul cand am avut aderenta la puntea spate(adica aveam lanturile pe roti), vasco-cuplajul nu si-a facut suficient treaba netransmitand suficienta putere catre puntea spate si astfel rotile din spate sa patineze. In schimb cand am dat lanturile jos si aderenta era scazuta, acestea au patinat fiind suficienta puterea mica (cred eu) transmisa de catre vascocuplaj catre puntea spate.

Scuze daca tehnic m-am exprimat gresit .

Cum imi dau seama exact despre ce fel de diferential sau cuplaj este vorba si cum se poate remedia problema?

Multumesc!

Am uitat sa specific ca masina este 4x4 permanent .Am vazut ca unele modele au un buton in plus sub zona casetofonului si aerului conditionat, care nu stiu exact pt ce este: pt a bloca diferentialul, sau pt a cupla 4x4 la puntea din spate; am auzit ambele pareri.

Rog lamuriri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe gheata si sistemul clasic quattro cat si cel syncro prezinta anomalii. Anomalii cand o roata este complet in aer sau pe o suprafata foarte foarte alunecoasa. Te poti trezii sa nu mai distribuie putere deloc. In cazul in care aderenta este aproape sau zero nu se va transmite cuplu celelaltei roti.Pentru asa ceva ai nevoie de diferential blocant.

Multi posesori de audi quattro care au sistem Torsen cat si posesori de syncro folosesc un mic truc in situatii de genu si anume apasa pedala de acceleratie si cu celalalt picior calca progresiv pedala de frana astfel incat sa opreasca o eventuala roata in aer sau cu aderenta zero sa se invarta in gol. Se mai foloseste ca truc pentru a pacalii aceste anomalii tragerea franei de mana.

Poti incerca pe viitor cand o sa ai rotile suspendate pe 2 cricuri cu rotile o sa vezi ca daca ai doar puntea fata pe pamant si puntea spate complet ridicata nu o sa inaintezi desii e 4x4 permanent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Caut vasco-cuplaj pt T4 Caravelle syncro 2,5tdi, 102cp, an de fabricatie 1999; sau eventual reconditionarea lui.Tractiunea pe puntea spate este foarte slaba.

Rog pe cei care cunosc problema sa ma ajute.

Cuplajul este la fel pt toate T4 syncro dintre anii 1992-2003?

Cum se reconditioneaza si daca este ok acest lucru, daca stiti pe cineva care face acesst lucru?

Stiti unde asi putea gasi unul second in stare buna?

Modificat de GeoT4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Buna. Am si eu o intrebare. Ce se intampla daca circuli cu un T4 Syncro fara cardan. Eu asa i-l folosesc de o saptamana, dar nu stiu daca nu cumva e daunator pentru restul transmisiei. Nu stiu nici eu unde e vascocuplajul acela. Daca tine de diferential nu ar trebui sa fie nici o problema, dar daca tine de cutia de viteze ar insemna ca e cuplat permanent, el sesizind permanent o diferenta de rotatie intre puntea fata antrenata de motor si puntea spate stationara datorata absentei cardanului. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt triciclistu'

Cu ajutorul google ajungi la site-ul :www.T4-wiki.de cu linkul catre viscocuplaj:

http://www.t4-wiki.d...=20090521204759

El este pe cutia de viteze! Problema este cum a murit .... adica cele doua moduri :

1. cuplat- lichidul siliconic s-a degradat termic ( e ars) si este intarit cuplindu-ti puntea motoare cu puntea de tractiune- simptome: vibratii mari si stresul intregii transmisii lucru ce duce la la distrugerea trenului de rulare.

2. necuplat - unul dintre oringurisau simeringuri la T4 a cedat (cele ce izoleaza ambreiajul hidraulic discurile+lichidul siliconic) si tot uleiul respectiv s-a scurs in uleiul cutiei de viteze la T4 sau in uleiul diferentialului la T3-simptome necuplarea sistemului 4X4 dar mai ales la contaminarea uleiului din cutia de viteze deci alte minuni lipsa de lubriefire a ansamblurilor de roti dintate deci uzura prematura....

Pentru T3 se poate reconditiona am executat eu unul pt mine , pentru T4 recomand achizitia unuia nou uite de exemplu de la nenea Mayer

http://www.busschmie...hop/T4-Getriebe

Succes!

Modificat de neutrinovirgil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da tare scump mai e vascocuplajul ala da la Mayer. Totusi din pozele de pe Wikipedia pare a fi montat pe diferentialul spate, si acum ca stiu care e trebuie sa-mi dau seama daca e bun inainte de a monta cardanul. Treaba buna e ca mai pot circula fara spate fara griji. Multumesc pt indrumari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare!

Diferential de la golf 3 1.9 tdi syncro spart!

Am in plan sa cumpar o masina pt piese, dar este pe benzina.

Intrebarea este: Exista diferente intre diferentialul pe benzina (1.8) si cel diesel?

Caut de o gramada de timp si nu am gasit raspuns...

Daca aveti alta varianta pentru problema mea, astept propuneri.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut banuiesc ca te referi la diferentialul spate,nu stiu sa iti dau un raspuns sigur da in mod normal sunt diferite de la benzina la diesel intrucat transmisia este conceputa sa acopere si diferentele de putere si cuplu care apar intre motoarele diesel si cele pe benzina.la t3 syncro sunt mai multe tipuri de grupuri conice in transmisie si este obligatoriu sa aibe rapoarte identice fata spate,incearca sa gasesti coduri pe grupul spate care obligatoriu sunt pansonate de producator.se mai poate face si o comparatie la rece dar nu este foarte sigura daca vrei detalii ne auzim telefonic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Am si eu passat intermediar  syncro si mi-a cedat vascocuplajul  si trenul de rulare ,unde pot gasi? sau sa il combin cu o alta masina . Mentionez ca este ful dotata ,clima ,pilot, scaune incalzite,  geamuri4 el, oglinzi el incalzite ,spalatori faruri, volan reglabil, MFA ,etc NU STIU CE DECIZIE SA IAU

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 years later...
On 27.11.2010 at 21:02, GeoT4 a scris:

Salut!

Va rog ajutati-ma si pe mine intr-o problemaa cred eu similara cu cea a lui Lucian.

E posibil sa am si eu aceeasi problema la un T4 Caravelle syncro cu deosebirea ca grupul cu vasco-cuplajul este la puntea de pe spate, avand motorul in fata, spre deosebire de T3.

Azi fiind zapada pe un drum de munte, simtind ca pierd aderenta , am oprit si am pus lanturi la rotile de pe spate. Spre surprinderea mea nu am putut pleca de pe loc, rotile de pe spate echipate cu lanturi stateau pe loc ca si cand nu ar fi avut tractiune, iar rotile de pe fata -una patina alta statea pe loc. Am dat lanturile jos si am incercat sa plec de pe loc; in acest caz roata stanga fata si dreapta spate patinau,iar celelalte doua stateau pe loc(pe diagonala).

Gandind logic ,asi spune ca in cazul cand am avut aderenta la puntea spate(adica aveam lanturile pe roti), vasco-cuplajul nu si-a facut suficient treaba netransmitand suficienta putere catre puntea spate si astfel rotile din spate sa patineze. In schimb cand am dat lanturile jos si aderenta era scazuta, acestea au patinat fiind suficienta puterea mica (cred eu) transmisa de catre vascocuplaj catre puntea spate.

Scuze daca tehnic m-am exprimat gresit .

Cum imi dau seama exact despre ce fel de diferential sau cuplaj este vorba si cum se poate remedia problema?

Multumesc!

Am uitat sa specific ca masina este 4x4 permanent .Am vazut ca unele modele au un buton in plus sub zona casetofonului si aerului conditionat, care nu stiu exact pt ce este: pt a bloca diferentialul, sau pt a cupla 4x4 la puntea din spate; am auzit ambele pareri.

Rog lamuriri.

Salut. Ai aflat pentru ce este butonul acela de sub casetofon si cum functioneaza ? Am si eu un T4 Syncro si am de asemenea butonul respectiv, dar nu stiu cum functioneaza .

 

received_3698925383506751.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!