Jump to content

Probleme Electrice (Touareg 7L)


rudolf
 Share

Postare recomandată

Azi am fost pus intr-o situatie inedita cu un Touareg: aseara masina a sosit din cursa, fara nicio problema. Azi insa nu a mai vrut masina sa o porneasca din loc, motorul a pornit la sfert de cheie, dar mesajele din bord m-au dat gata : probleme la ABS, cutie, ESP, suspensie etc si nu mi s-a mai permis sa scot maneta schimbatorului din pct "P". Pe langa toate acestea garajul fiind ingust, ptr o masina, nici macar nu ma pot apropia de usa din stg unde se afla sigurantele electrice ptr aceste echipamente ce sant reclamate ca fiind nefunctionale, nu pot pune maneta in punctul "N" macar sa pot scoate masina din garaj, efectiv sant blocat. Am facut o scanare si m-am ingrozit, iata:

Versiune: VAG-COM- ROJ 704.1

Data version: 20071016

S

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca s-ar putea sa nu mai ai "juice" in baterie. Am vazut acelasi lucru la un prieten la un Golf care a ramas fara baterie, tot IC-ul o lua razna. Incearca sa verifici bateria.

Sper sa fi fost de ajutor :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cu bateria am patit-o si eu cand am ramas fara incarcare (releul de incarcare decedat), si in drum spre service a luat-o razna tot IC-ul. Cu vreo 200m inainte de "spital" nici nu mai vroia sa se tureze, iar toti martorii si buzzerul erau in concert. Am ajuns totusi la turatie de ralanti intr-a 3-a.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar se vede clar ce curent avea pe masina "tensiune: 10.49 V". Normal ca asta e problema, incarca bateria omule, 12 ore, problema frecventa la Tuareg.

Bafta!

Spune ce-ai facut...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baterie slaba. Este o problema frecventa. Am patit si eu de doua ori. Nu se cunoaste cauza. Insa nu cred ca poti sa o incarci prin bornele de la motor. Cel mai sigur da-o jos si pune-o la incarcat. Mai bine cumpara alta ca la mine a durat 2 saptamani sa o incarc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum observ nu s-a citit cu atentie ceea ce am scris : " ....... motorul a pornit la sfert de cheie ." Deci in concluzie bateria este foarte buna,la pornire a scazut la 10.8 V - mai mult decat suficient-, mai ales ca am masurat si incarcarea = 13.96 V. Deocamdata am reusit sa deblochez maneta schimbatorului de viteza, am scos masina din garaj.

Lucrez in continuare ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faptul pentru care nu am inteles noi bine e din cauza ca ai spus ca ai incercat sa pornesti masina si aceasta a pornit si de acolo tensiunea de 10,49V, chestia e ca

atunci cand pornesti masina, tensiunea cade uneori chiar pana la 6V si KOMBI este prevazut sa functioneze si in jurul acestei valori (cu ceva exceptii si mai putin complet in functii, dar functioneaza corect). Tensiunea de 10,49V a fost prezenta atunci cand ai facut scanarea si nu cand ai pornit motorul. Noi ne-am gandit la baterie intrucat legatura comuna dintre toate elementele din mesajul de eroare este legatura CAN si alimentarea.Esti sigur ca bateria e in regula si toate mufele sunt conectate corect si fac contact bun (mufele de alimentare mai importante ce-i drept ca daca stam sa verificam toate mufele din masina trec vreo 20 de ani :Driver: ) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deocamdata am ajuns la urmatorul rezultat : modulul de comanda si verfificare J518 ptr functionarea abs, directie, cutie viteze etc nu da tensiune de comanda la un releu care are rolul de a alimenta partea de forta a acestori consumatori. Lucrez mai departe sa gasesc de ce ? ptr ca de alimentat este alimentat corect si are si masa corespunzatoare. Plus tot prin acest J518 se actioneaza si cheia de contact, etc iar acelea functioneaza corect. Sper ca acest ECU sa nu fie defect !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca este asa cum spui ar trebui verificat nu numai sa aiba alimentare, ci si sa comunice sau sa primeasca validare de la alte componente de pe circuit, caci s-ar putea ca acesta sa fie functional numai sa astepte vreo comanda de Enable de la alt ECU. Daca in schimb e dus ECU, cred ca un electronist, s-ar putea sa te ajute si sa se uite putin la ECU.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand trebuia sa incarci bateria. Ai incarcat-o? Nu!

Foarte rau! Alternatorul tau nu o incarca niciodata la capacitatea ei, ori cat ai merge tu cu masina. Incarc-o 12 ore, scaneaza iar si posteaza, ca sa te putem ajuta cumva...

Modificat de ady.red
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot nu inteleg ce tot aveti cu bateria, este intr-o stare perfecta, motorul porneste la "sfert de cheie", am verificat bateria si pe standul de proba : incarcat in procent de 97% Lucrand mai departe am ajuns la concluzia ca ECU J518, adica Kessy , adica ECU care da autorizatia de start a elementelor masinii - ... si atentie : in afara de motor !!, cel care alimenteaza f f multi consumatori de curent, nu mai functioneaza decat partial. Am verificat si tranzistorul final de putere care actioneaza releul de alimentare : este bun ! Problema este ca el este comandat la randul lui de catre un circuit integrat. Asa ca am "fentat " releul care ar trebui sa primeasca comanda de la acest J518, astfel masina poate fi urnita de aceasta data din loc. Mai interesant a fost cum am deblocat maneta schimbatorului de viteze, dar acum s-a rezolvat...pot circula, am facut azi o programare la reprezentanta pe saptamana urmatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa ne tii la curent cum decurge problema cu ECU-ul acela. Sunt curios daca intr-adevar el nu merge sau nu primeste validare ca sa functioneze de la alte componente, si daca chiar el e problema ce anume in circuit e defect.

Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum am promis, va tin la curent... La reprezentanta s-a constatat ca softurile ECU-lor din masina sant depasite,vechi, si ca trebuie sa se faca o reprogramare a lor. Chipurile s-a lansat o actiune a lui VW de a rechema masinile ptr reprogramare. Dar ptr ca masina a iesit de 2 luni din garantie

acum se face contra cost. S-au reprogramat timp de aprox 4 ore ECU-ile, masina a functionat bine pana la proba de drum , cand ECU ptr autorizare

acces/start ( vezi adresa 05 ) a dat din nou eroare, avertizeaza ca are probleme, doar ca acum nu blocheaza masina. Rezultatul : s-a comandat un alt ECU , vine din Germania timp de 7 zile lucratoare ( deci soseste prin 7 aprilie ). Ei afirma ca s-a mai intamplat, nu des... dar...asta e.

Si ce era mai important : un calcul estimativ 37 mil lei ( cu TVA cu tot ) al intregii lucrari. Alti bani, alta distractie !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum am promis, va tin la curent... La reprezentanta s-a constatat ca softurile ECU-lor din masina sant depasite,vechi, si ca trebuie sa se faca o reprogramare a lor. Chipurile s-a lansat o actiune a lui VW de a rechema masinile ptr reprogramare. Dar ptr ca masina a iesit de 2 luni din garantie

acum se face contra cost. S-au reprogramat timp de aprox 4 ore ECU-ile, masina a functionat bine pana la proba de drum , cand ECU ptr autorizare

acces/start ( vezi adresa 05 ) a dat din nou eroare, avertizeaza ca are probleme, doar ca acum nu blocheaza masina. Rezultatul : s-a comandat un alt ECU , vine din Germania timp de 7 zile lucratoare ( deci soseste prin 7 aprilie ). Ei afirma ca s-a mai intamplat, nu des... dar...asta e.

Si ce era mai important : un calcul estimativ 37 mil lei ( cu TVA cu tot ) al intregii lucrari. Alti bani, alta distractie !!

Oau! Nasol. Din cate stiu operatiile la rechemari (TSB) sunt gratuite chiar daca masina nu mai este in garantie. Sper sa se rezolve.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rechemarile se fac gratuit! Cel putin in tarile "civilizate"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voi telefona joi la reprezentanta, am urgentat - pe cat posibil - repararea masinii, daca nu..., asta inseamna ca numai luni 5 aprilie voi vedea masina. Atunci voi putea da detalii. Pana atunci ...rabdare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am probleme cu un Touareg 3.2 V6, porneste si dupa 9-10 secunde se opreste ca si cum nu ar mai avea benzina,rezervorul este aproape plin nici vorba sa nu aibe benzina. Pe bord nu apare nici un error, am incercat sa pornesc de pe loc si la fel se intampla moare motorul. Am mers la service si o tin de 2 zile masina la ei si nu stiu ce sa ii faca, nu gasesc defectiunea!!! Este posibil? Ei au dat vina pe instalatia de GPL pt ca am pus si GPL pe masina dar motorul pornrste pe benzina si dupa ce se incalzeste apa in motor si se tureaza la 2500 trece automat pe GPL. Am fost azi in service si am pornit fortat pe GPL pt a le demonstra ca nu este instalatia de gas problema si prin surprinderea mea nu sa mai oprit motorul fiind pe gas, a functionat normal si nu sa mai oprit, cand treceam pe benzina se oprea si ei sustin ca tot din cauza instalatiei de GPL nu functioneaza motorul. :) Au spus ca daca nu da error pe bord totul functioneaza perfect si ei nu stiu care este cauza iar eu ma intreb daca pompa de benzina este defecta, poate scade presiunea sub 4 atmosfere cat este normal sau poate are altceva sau poate este releul de la pompa. La aceste defectiuni sar putea sa nu dea error pe bord? Ce spuneti, a mai avut cineva probleme de acest gen cu masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am fost chemat la service pentru reprogramare sa schimbe softul dar nu am platit nici un leu, a mai schimbat si radiatorul de la ulei iar masina nu mai are garantie este din 2005 si a fost totul gratuit, fabrica a suportat cheltuielile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost vineri dupa masina, merge perfect. A fost schimbat acel ECU Kessy, ptr ca era la schimb n-a costat decat 16 mil. Am intrebat de ce nu era programarea softului gratuita. Masina a fost chemata deja la reprogramare, s-a si efectuat anul trecut. Cand se cupleaza VAS5053 la masina, in functie de seria de sasiu apare pe ecran daca masina are nevoie de ceva schimbari de piese, reprogramare, revizii gratuite. Mi s-a si aratat pe o alta masina.

In acest caz nimic, rezultat : se plateste. Aceste date sant introduse de catre Porsche, iar reprezentanta este obligata sa le respecte. Daca nu plateste din buzunarul propriu. Deci ceea ce am gasit eu , m-am chinuit 4 zile, asa era. Deci si ecu-le mai mor cateodata. Doar ca doare la buzunar.

Ptr ca am fost indus ... fin in eroare ( initial s-a spus ca ajunge reprogramarea ) , am fost recompensat cu un bonus de 10%. Deci cost total

este de 34,1 mil RON.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scump. Nu-mi vine sa cred.

Cum isi permit astia de la service sa ceara bani pentru o chestie care ar trebuie sa fie gratuita in conditiile in care mi s-ar parea normal ca la toate rechemarile pentru remedierea unor defecte din fabrica omul sa nu plateasca nimic.

E strigator la cer, pe cuvant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer sa fiu in cazul in care ECU-ul acela a "murit" de la sine, fara alte interventii, mi s-ar parea logic si corect sa fie schimbat pe garantie (asta in cazul in care masina mai are garantie, din cate vad masina din 2006 cu ~82k km ar trebui sa fie in garantie). Esti sigur ca nu au incercat sa se "fofileze" sa nu o faca in garantie ? :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oameni buni, masina a iesit din garantie in luna ianuarie 2008. Cand s-a pus testerul lor pe masina intradevar ( nu ca la alte masini VW ce erau in service) nu aparea pe ecran ca are drept de reparatii in garantie. La alte masini DA !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Va rog i-mi poate spune careva cum se face accesul la bateria de sub scaunul soferului. Se rabateaza scaunul mecanic ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dai scaunul la maxim in fata - ai sa vezi ca e un soi de plastic care acopera bornele - il scoti si ajungi la borne. Spun din memorie - am stat in service langa mecanic atunci cand mi-a deconectat bateria - n-a fost greu deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat varianta asta, dar dupa ce am dat scaunul si am scos plasticul.....intradevar se vede o borna a bateriei pe care pot doar sa o ating, nicidecum sa o desfac.

Am incercat sa desfac scaunul dar sunt niste suruburi care necesita o cheie speciala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!