Jump to content

Diferente Intre Masini Similare?


Andrei_VVB
 Share

Postare recomandată

Salut!

Se dau urmatoarele date. Doua seat-uri new leon 2.0 tdi. Aceeasi echipare, stylance, unul fabricat in 2005 si altul in 2007(al meu).

Aproximativ acelasi nr de km:25000.

Fiind constient ca doua masini nu sunt identice va pun urmatoarele intrebari:

a)De ce unul (cel din 2005) trage mai bine decat al meu? Ceea ce vreau sa zic cu acest tras mai bine este ca, in special la turatii sub 2000rpm masina te impinge pur si simplu i scaun. Are o forta aproape brutala cu care accelereaza. Si a mea trage destul de bine. Dar parca nu are acea explozie pe accelerare. M-am interesat de istoricum masinii si nu s-a umblat la softul ei. Sa aiba oare alt soft din fabrica?

b)De ce la a mea fluiera turbina din ce in ce mai mult iar la cealalta nu se aude absolut deloc?

c)De ce motoarele suna putin diferit?

d)De ce la cea din 2005 nu se simte absolut nico trepidatie la relanti , pe cand la a mea zguduie destul de tare in functie de toane?

e)O alta intrebare ar fi: ce ar putea cauza aceste diferente? Stilul de mers cu ele este foarte asemanator: schimbat intre 2500-3500, talpi destul de des. La a mea, cam dupa 10000km a inceput sa se auda si acel suierat al turbinei, mai bine zis fluierat, cand continuu pe accelerare, cand un scurt fluierat dupa care nu se mai aude. Sa fie ceva probleme la turbo? Recent am scos masina din service si am rugat sa verifice tot traseul turbo si au spus ca nu sunt nici un fel de probleme.

Multumesc de raspunsuri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a) Sa accelerezi brutal sub 2000rpm este o prostie din cate am tot citit pe aici pe forum. Asteapta sa intre turbina, abia apoi ii dai talpa.

b) Din cate stiu eu, turbina are un fluierat normal - sau se aude chiar asa strident?

c) Esti convins de asta? Poate are filtrele de aer mai curate sau probabil exista multe alte motive.

d) Vezi sa nu ai probleme cu volant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2.0 tdi are cuplul maxim la 1750 rpm. Vorbeam oricum de acceleratie in jurul val de 2000. Probleme cu volant este posibil sa am deoarece asta s-a si scris pe fact la prima revizie ca ar fi un zgomot anormal dar nimic concludent. De atunci nu s-a accentuat. Singurul zgomot ciudat este la 2750 rpm in a 6-a cand apare o huruiala ca si cum ar intra in rezonanta esapamentul dar care dispare dupa ce se trece de 3000rpm.

La intrebarea a 2-a ..nu, nu se aude strident este o fluieratura usoara ba continua...ba cateodata parca scoate asa un fluierat la misto scut dupa care nu se aude desi acceleratia este sustinuta.

PS: turbina "intra" tot timpul!

Modificat de Andrei_VVB
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cai te-ai uitat? Al tau BKD are 140, pe cand un BMN are 170.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am spus ca sunt identice! BKD amandoua, stylance, mai nou are si a mea capac la motor. Din cate stiu eu pe leon normal nu s-a montat de 170 cp.

Am uitat sa mentionez. Cei din service care cunosc ambele masini mi-au spus ca nici ei nu au mai vazut un 2.0 tdi sa traga asa. Eu ma gandesc sa nu fi facut comparatie cu un tdi de pe alta marca a grupului VAG pt ca din cate stiu eu leon-ul are cutia mai scurta deci ar fi normal sa se infiga mai tare decat un golf de exemplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti spun eu de ce:pentru ca masinile care se faceau acum 2-4 ani sunt mult mai bune decat cele din 2006-2007-prezent.Vezi cazul cu passatul B6 cu motorul de 2.0 TDI etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

motorina, stil de condus, mers f mult in oras si subturat, EGR-uri, filtrele de aer si motorina, samd...

cauze sunt multe... nu dati vina pe an sau faptul ca e facuta pt Ro sau nu... astea-s povesti, parerea mea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai bun..si-atunci ca am spus ca sunt conduse la fel, intretinute la fel, spun acum ca se fol aceeasi motorina... va rog luati de bun ce scriu. Le-am intors pe toate fetele si nu inteleg de unde aceasta diferenta in comportament.

Masina din 2005 a fost comandata pentru romania si a fost masina de drive-test! Sunt curios daca sunt diferente de soft intre ele...Daca proprietara este de acor ma bag la niste masuratori de reprize si acceleratie 0-100km/h si va tin la curent. Si o [cenzurat] eventual doar ca aici e imp piesa dintre scaun si volan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina din 2005 a fost comandata pentru romania si a fost masina de drive-test!

Hopaaaa... ;) Sa aiba masinile de drive-test un soft un pic mai "impins" din fabrica, ca sa faca impresie buna? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu b

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un amic de-al meu a vrut sa-si achizitioneze o Skoda Octavia 1 ALH, acum cativa ani. Fiind in bune relatii cu Persoanele de la Porsche, cei de acolo iau dat la test o masina care nu era speciala pentru teste, tocmai pentru ca, conform angajatului Porsche de la acea vreme, "astea de teste sunt chipuite", si tipul nu a vrut ca prietenul meu (si al lui totodata) sa fie inselat in legatura cu ceea ce cumpara. E posibil sa fie "legende" dar... vad ca spusele acelui angajat de la Porsche se cam potrivesc cu realitatea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate 2007 are DPF si atunci ... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are DPF!

Sa vedem cum reusesc sa vad ce softuri avem. Eventual cineva daca ma poate ajuta cu o scanare si incerc s-o conving pe proprietara.

Pana una alta nu mi-e greu sa-i vad norma de poluare in talon "fratiorului" din 2005.

Dar..ca trage mai greu a mea e una dar ca dardaie cateodata ca toti dracii si toate service-urile unde am fost mi-au spus ca e normal ca deh..e TDI. Ea clar nu facea asa si clar nu face nici celalalt leon. La fel si cu suieratul turbo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Address 01

Protocol: KW1281

Controller: 038 906 019 NF

Component: 1,9l R4 EDC G000SG 5839

Coding: 00102

Shop #: WSC 13765

Ce-i cu rosu ma intereseaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oare cutiile de viteze sunt identice?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa mai gasesti un al 3-lea leon similar cu ale voastere si sa vezi dieferentele intre masini atunci. Poate are a ta o problema, sau poate e ceva ciudat/chipuit in masina prietenului tau.

O alta varianta ar fi faptul ca diferentele sunt datede varsta anumitor piese de pe masina ta. Se stie ca nu poti tine cont numai de nr. de km ai unei masini ci trebuie sa te gandesti si la an de fab. pt ca unele piese imbatranesc chiar si stand pe loc. Ma rog, nu prea e concludenta varianta asta, deoarece diferenta de 2 ani nu este deocamdata sesizabila la cele doua masini...oricum sunt destul de noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

putin off topic dar tot despre diferente:

2 Skoda Octavia Tour 1.9 TDI 101CP cod motor AXR, una varianta Sport fab 01.2007 care a fost masina de test drive la Avia si cealalta clasica fab 01.2007 tot de la Avia dar repet: acelasi motor.

Diferente majore la demaraj, reprize in sensul ca cea Sport trage bine de tot iar cea clasica nu trage la fel, este un pic mai linistita. Va spun asta din propria experienta. Le-am condus pe amandoua si chiar sunt diferente, iar prietenul meu care o are pe cea clasica a inebunit. Stiu ca toti spun ca cea sport are doar pachetul vizual dar mai sunt si alte diferente.

Sper ca nu am deranjat pe nimeni. Drive Safe! :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hopaaaa... :rolleyes: Sa aiba masinile de drive-test un soft un pic mai "impins" din fabrica, ca sa faca impresie buna? :icon_thumright:

Asta pot sa iti confirm eu ca asa este. Cand am facut test drive-ul cu Leon-ul 1.9 trageam monumental. Zic. Beton. Asta e. Ca sa aflu pe urma ca de fapt masina de test drive 1.9 tdi are remapare din fabrica la 140cp. Asta se cheama hotie atata timp cat nu ti-au spus asta. Dar mai conteaza dupa ce ai cumparat masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Matrixu..pot sa banuiesc ca ai facut drive-testul cu leonul de la metrotehnica. Mie mi s-a spus ca este chip-uita.

In alta ordine de idei...cei de la service se jura ca masinii nu i s-a schimbat softul.

@O1 Sport nu stiu despre skoda dar oare nu are cutia mai scurta varianta sport?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie nu mi s-a spus din cauza ca eu veneam de pe Dacie si eram mai prostut. Dar asta e alta discutie. End :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti-am zis eu ca e resoftata :) ca alfel nu aflai nici tu :rolleyes: Din ce stiu eu are un soft mai mult pt consum, asa mi s-a spus. Nu stiu daca mai tii minte cand am fost amandoi la drivetest cu leonul respectiv: am zis ca am condus leonul ala si cand l-au adus prima oara pt testdrive, avea 30 de km si m-am plimbat (fara sa omor masina) vreo ora prin Bucuresti si mi s-a parut ca atunci tragea f slab. Dupa resoftare era dementiala :).

Leonul respectiv e din primul lot adus in romania si deja are ceva ani si merge si acum impecabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei..cum sa uit... Intr-adevar, daca nu-mi spune X-Ecutor nu as fi stiut nici eu! :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cautat pe net valorile oficiale pentru reprizele 80-120 in tr V si VI. Acestea sunt 8,2 respectiv 10,1.

Am luat masinuta si am testat-o! Valorile obtinute doar cu mine in masina, rezervorul aproape pe minim si cu cauciucuri de iarna au fost: in tr aV-a 7,1-7,3 sec iar in a VI-a 9 sec. Am incercat 80-120 pe kilometraj si 90-130 si sunt foarte asemanatoare rezultatele. Deci, banuiesc ca masina chiar e in parametrii si fratiorul ei o fi tunat. O sa incerc sa aflu softurile fiecareia...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!