Jump to content

Brat Inferior - Surub Rupt


Octi
 Share

Postare recomandată

Va salut pe toti.

Am o problema am vrut sa schimb bucsa mare de la bratul inferior. Cand mecanicul a vrut sa desfaca surubul de la bucsa mica, capul hexagonal al surubului s-a rupt. Se vede si in foto locul surubului marcat cu sageata rosie. Ce solutii imi dati de a da jos si inlocui acel surub, poate cineva din voi s-a mai confruntat cu aceasta situatie. Una din solutii ar fi gaura in surub, dar e cam dur otelul din care e facut si sunt riscurile de a deteriora filetul din jug-ul central. Sau sa tai cumva bratul inferior si atunci ma va costa cam 110ron un brat nou.

Multumesc anticipat.post-8373-1205664539_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • rootyoo

    7

  • mariusache33

    5

  • SethBv

    4

  • chelu1.6

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cel mai nasol moment. Nu cred ca se poate suda surubul rupt astfel incat sa-l poti prelungi. Capatul care este infiletat ar putea fi incalzit astfel incat sa arda rugina de acolo. Posibilitatile de manevra pe punte sunt cam putine. Nu prea vad alta solutie decat taierea basculei sau mai exact a bucsei respective, scoaterea basculei si apoi a capatului de surub. O punte si o bascula am eu disponibil, la bani putini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu stiu cum a vrut sa schimbe bucsele alea,mecanicul ,eu le-am schimbat la presa , si nu s-a intamplat nimic ,oricum ti-as sugera sa iei bratul cu tot , e mai simplu !!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adi - i s-a rupt surubul cind a vrut sa scoata bascula afara

si mie mi s-a intimplat acelasi lucru.

pina la urma am taiat puntea in dreptul bucsei pe linia sudurii si apoi a fost incalzit cu flacara cu acetilena ce a mai ramas din surub si a fost scos usor. sudat la loc si pus alt surub.

acum am alta punte ( a fost 100ron) pe care vreau sa o pun in locul celei sudate si va trebui sa incalzesc inainte suruburile care se prind de lonjeron (cele din fata) sa nu am aceiasi surpriza.

suruburile alea ruginesc ezact in interiorul bucsei mici si de acolo se rup.

bafta.

Modificat de b-66-six
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aceasi problema am patit si eu cand am schimbat acea bucsa , nu am fost nevoit sa schimb nimic in plus , mecanicul a scos bascula cu tot cu puntea fata , a incalzit bucsa si surubul si nush cum ca nu am fost de fata dar a reusit sa il scoata fara prea mari complicatii si fara alte majorari financiare din partea mea :vaidecapulmeu:

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

salut ! Mie mi s-a rupt unul din suruburile de la punte de pe spate. E vorba de cele 3 suruburi de prind suportul de la punte in caroserie. Are cineva idee cu ce pot sa il scot ? S-a rupt de la jumatate si imi e tare frica ca nu o sa reusesc cu trusa de extractoare pe care am comandat-o azi pe net.

In cazul in care reusesc aveti idee ce dimensiune au acele suruburi ? Am cautat pe ETKA insa nu am gasit nimic.

Va multumesc !

Modificat de untouchablle
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va multumesc pentru raspuns. Ieri seara mi-a picat puntea pe spate :(. In mers am inceput sa aud un zgomot puternic si roata de pe stanga s-a dus in coltul la aripa. Am zis ca ma apuc astazi de desfacut insa nu cred ca voi avea succes. Din ce am inteles eu trebuie sa cumpar un alt lonjeron pentru un singur surub... grav rau

Modificat de untouchablle
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

bla bla bla. AM dat 80 de lei pe trusa de scos suruburi si nu am reusit sa fac nimic. Am sudat puntea de caroserie si s-a rezolvat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
alin_popoviciu80

Am patit-o si eu cu unul din suruburi. S-a rupt si o parte din el a ramas in caroserie.

Solutia adoptata: am facut o gaura prin compartimentul interior (zona de sub bancheta spate, am rupt surubul cu piulita sudata de caroserie si am sudat alta piulita. Am acoperit gaura facuta si totul e OK. E buna si ideea cu sudura suportului doar ca s-ar putea ivi complicatii ulterioare care sa necesite alta solutie gen cea aleasa de mine.

Mai grav am patit in fata la schimbarea bucsilor de la trapez: s-a cimentat surubul in bucsa si ulterior s-a rupt piulita sudat in interiorul bratului. Solutia adoptata: taierea surubului, inlocuirea acestuia cu unul cu pas normal (originalul are pas mic) o gaura in brat care sa permita fizarea piulitei si montarea... plus ca ulterior gaura e utila pentru scurgerea apei intrate in brat daca vor fi probleme gen rugina, rupturi etc voi adopta masura normala :inlocuirea bratului/lonjeron

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,e o mare problema cu suruburile ruginite...acum cateva zile am schimbat bucsele bratelor si pivoti reusind sa rup ceva suruburi....mai puteti folosi si ceva degripant pt. a reduce pagubele-eu folosesc frecvent CRC 5-56,e polonez parca si mai bun cu mult decat alte produse gen WD...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Salutare... nu stiu daca e ok... dar tine tot de brat. Bascula.. azi am avut un incident destul de neplacut si anume am scapat masina in cea mai mare bordura de pe strada... urmari, cam asa nu mai merge roata deloc daca dau in fata merge 1 2 cm si se blocheaza in partea de aripa din spate, daca dau in spate se blocheaza in partea de aripa din fata... dintr-o privire asa pe noapte am observat ca bratul e indoit bine.. pivotu pare a fi la loc partea din lonjeron dea din fata pare ok partea din lonjeron de pe spate nu se porea vede acuma eu totusi ma gandesc ca so fi rupt/sarit bila aia din pivot si de aia flambeaza roata fata spate... voi ce ziceti ?\

PS masina Golf 1 :)

Modificat de IdaMK1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gata:) am schimbat bratul :) pivotu a fost in regula... doar bratul a fost indoit:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salut ajutatima si pe mn cu un sfat azi am reusit si eu surubul de vine in bucsa de este rotunda de vine de jos in sus surbu de infiletare,sa va povestesc am desfacut bratul tot treaba rost sa schimb bucsa ca erea rupta,am schimbato am pus bratul la loc si am strans primu surub la bucsa cilindrica sa strans,m-am apucat sa strang si la bucsa rotunda si surpriza am strans cateva filete apoi cand sa apropiat sa opuna rezistenta de strangere sa rupt varul care a ramas in caroserie si a ramas si cealalata parte in tubulara...ajutatima cu un sfat va rog urgent...

Modificat de florin fbl
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut.

Am o problema identica. Am schimbat capete de bara,bielete antiruliu,flanse amortizoare si cand sa desfaca mecanicul basculele,problema: surubul de la bucsa din fata nu se desfacea.Domnu mecanic imi spune ca se desface sau se rupe,alegerea e a mea. Daca se rupe , alta solutie nu e decat punte inlocuita,asa ca nu m-am riscat(deocamdata).

Asa ca va intreb:exista vreo solutie de a desface cumva surubul fara a fi nevoit sa cumpar o punte?

Daca am nevoie de o punte fata,gasesc undeva in Bucuresti sau imprejurimi una convenabila la pret si de la cineva de incredere?

Cum pot verifica o punte sa nu fie avariata,sudata,etc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mariusache33 Zi mecanicului sa incalzeasca zona respectiva cu flacara sau ceva si chiar daca il rupe nu trebuie sa schimbe puntea eventual va trebui sa taie bratul (bascula) si sa scoata surubul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact asa ar trebui facut,incalzit cu flacara,asa a procedat si mecanicul meu,apoi a lipit/sudat de surubul rupt o piulita zdravana,l-a lasat sa se raceasca si apoi l-a desfiletat,apoi tot cu flacara a incalzit si a indreptat acolo ce strambase si gata.in niciun caz nu s-a pus problema cumpararii unei noi punti,asta chiar ca e tzeapa ca sa nu munceasca el mai mult si nu stiu de ce,dar poate chiar el avea o punte ce se potrivea la tine si nu stia cum sa ti-o bage pe gat.schimba mecanicul daca face d'astea...iar tu nu te gandi sa-ti cumperi alta punte,pentru ce?tuktuk.gifpentru un surub???coffee_spitsk.gif

Asta e defectul acestor suruburi,chiar daca sunt originale,daca sunt infiletate strans si desfiletate cu bormasina cu percutie si nu cu o cheie tubulara sau inelara si nu li se da putina vaselina pe filet ca sa se mai poata desface si urmatoarea data nu tin mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va mai intreb o chestie: se poate schimba doar bucsa mare de la bascula(cea rotunda) fara a da puntea jos?

Pentru ca mecanicul la care am fost mi-a spus ca nu se poate,dupa ce initial a desfacut surubul de la acesta bucsa,cea prinsa de lonjeron.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie dat tot bratul jos pentru a schimba ambele bucse pe el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau doar bucsa asta sa o schimb

untitled.bmp

Modificat de mariusache33
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, vezi ca am atasat o imagine cu ce ai tu. Si daca nu ai achizitionat bucsa aia, sa cumperi bucsa de audi TT plina ( la golf 3 este cu fante si e cam moale). Codul este 100 407 0073/HD

post-53719-0-43505900-1331823309_thumb.p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat bucsa cu tot cu chestia aia metalica de vine pe interiorul bucsei.

Intrebarea mea este daca pot schimba doar acesta bucsa,fara sa desfac si cealalta bucsa cilindrica,pentru ca acolo am eu probleme\;nu poate fi desfacut surubul din punte si nu vreau sa risc sa fie rupt.

post-50145-0-77678700-1331824028_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bucsa asta se schimba la presa, si e cam mare sa o poti baga sub masina :lol: . Trebuie sa dai jos bratul sau poate gaseste mecanicul vreo solutie ingenioasa si are o presa mai mica dar e greu de crezut ca e nevoie de ceva forta.

Ia un spray WD 40 si zii mecanicului sa dea bine cu el pe la surubul ala. Inca mai exista mecanici de Dacie care merg numai pe forta bruta si nu ii mai intereseaza daca rup ceva, e greu sa isi puna mintea putin la contributie si sa scoata surubul ala fara sa se bage in el ca buhaiul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit azi cu emotii sa schimb bucsele de pe stanga,la dreapta a dat mecanicul cu spray,ciocan si altele si mi-a spus sa vin dupa 2-3 zile,poate-poate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Hei... am si eu o problema si ce e drept nu am avut timp sa citesc pe forum daca sa mai discutat. Aveam un joc ciudat la directie..am fost la mecanic si a observat ca unul din suruburile de la brat e desfacut..a incercat sa il stranga dar nu a mers...a zis ca daca il sudeaza e ok si nu se mai intampla nimic doar ca nu mai schimb bucsele..am zis ok , l'a sudat si a tinut vreo 2 saptamani... :) acum ma intreb..ce variante am ? Surubul e cel care a avut probleme si Octi , adica primul surub . Sa ma mai duc sa il sudeze o data? Ca..el la sudat doar pe o laterala a piulitei :) si...ideea e ca am nevoie de masina doar 1 an :D si ..nici gropi nu sunt sa zici ca o sa cedeze :-?? Multumesc ! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am reusit sa rup si eu surubul de la bucsa mare a bratului. Pe stanga le-am desfacut usor, am scos bratul am schimbat bucsele, l-am montat inapoi , totul ok. Pe partea dreapta am desfacut pana la urma surubul de la bucsa mica (mai greu ce-i drept) Si cand am ajuns la surubul de la bucsa mare am tras de cheie si am rupt capul la surub. Surubul a ramas inauntru si nu stiu care varianta ar fi mai buna...sa fac un cant pe surub cu flexul si sa incerc sa il desfac cu o surubelnita mare pusa pe crichet (surubelnita e destul de tapana, eu zic ca si-ar face treaba poate chiar ar rupe surubul iar daca nu s-ar desface). Sau sa tai cumva surubul de deasupra bucsii si sa incerc sa scot bratul mai fortat iar apoi sa iau un mox mare si sa incerc sa prind de surub si sa il scot. Am fost la service, le-am explicat situatia iar cand mi-au spus ca vor sa imi taie din contra-aripa sa ajunga la surub am plecat :icon_bounce:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!