Jump to content

Octavia II - Cabluri de la baterie in interior


Stefan_B
 Share

Postare recomandată

Dragii mei,

Am o problema - am de tras 6 cabluri intre cabina si comp motor. Intrebarea o pun aici pt ca:

1. E specifica O2

2. E ceva de care s-au lovit probabil cei ce au statii in masina.

Problema e urmatoarea: Pe unde se poate trage un set de cabluri sau unul singur de diametru mare - sa zicem 7-9mm, in urmatoarele conditii:

a. De la mama ei, masinutza are o izolare f buna a cablurilor care pleaca din comp motor catre habitaclu. Nu vreau sa stric izolatia (burdufurile de caucuic)

b. Pozitia acestor burdufuri e f. incomoda. Unul este chiar langa ABS/ESP iar celalalt in spatele bateriei. Ambele sunt atat de fixe incat nu e loc pt alte cabluri.

Asa ca, va rog, cei ce-ati instalat alarme / statii / detectoare radar modulare sau orice altceva ce a necesitat cabluri noi, spuneti-mi pe unde le-ati tras. Nu ma intereseaza decat pt O2, nu Audi sau altceva...

Multumesc.

Modificat de Pisicutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu prin spatele bateriei acolo la pedale iese :cheers:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Okay, multumesc mult de raspuns. Am vazut, dar cum ai trecut firele? Ca burduful de cauciuc este prins peste fire atat de strans incat nu mai poti baga alte fire... si nu imi vine sa ciupesc cauciucul langa gaura ca sa pot strecura firele...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La montatorii profesionisti se da o alta gaura cu un burghiu scurt pentru a trage un fir de la baterie inauntru. Se lucreaza cu manson, canal de cablu, tot tacamul.

Practic e cel mai comod sa tragi un fir de putere cu o siguranta langa baterie, apoi il ramifici intr-o alta cutie de sigurante in interior, dedicata accesoriilor tale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pana la urma am tras cablurile dupa cum urmeaza

Prin spatele bateriei - in mansonul de cauciuc sunt niste "tate" scuze ca le zic asa, dar asa arata :D - sunt cate trei sus si trei jos. Cred ca se folosesc pt a pune mansonul peste gaura din tabla.

Am folosit "tata" din mijloc sus, pe care am taiat-o de la varf cu un cleste. Ramane un fel de mini-manson de vreo 10 mm diametru. Prin acesta am trecut "canalul de cablu" - seamana cu tubul Copex dar are diametru mic (de 9mm ) si e negru, special auto. La final pt mai multa siguranta am matisat cu banda izolatoare pe suport textil imbinarea intre manson si canal (la fel ca si restul circuitului)

A iesit foarte bine, e si etans si seamana cu restul circuitului. Am postat pt altii care or avea nevoie - e o solutie buna pt cei cu statie, senzori de parcare fata, detector de radar modular sau alte modificari care necesita fire intre cabina si motor.

Din pacate nu am poze (aparatul meu are ceva - de cate ori am avut nevoie de el, avea bateria descarcata :( ) dar descrierea ar trebui sa fie suficienta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De unde ai gasit Copex asa ingust? Cam incepand cu ce cantitati se vinde?

Sidenote: Plasa din aia de plastic pentru unit manunchiuri de cabluri ai vazut pe undeva la noi de comandat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate articolele consumabile profesionale pt electricitate le iau din pacate din Vitan... as vrea sa pot gasi asa ceva la un magazin care nu e deschis doar Duminica. De acolo am si tuburile (am mai multe diametre - cel de 8 a fost ultima bucata :P )

Am mai fost la PoRo pt tot ce tine de parts-uri din lista de piese de schimb.

Cam asta e ce-am putut gasi - chestii de care poate va veti lovi si voi daca faceti circuitele voastre

1. Banda izolatoare de buna calitate: Folosesc CoroPlast (e calitate OEM) cand gasesc - mai am doar cu suport textil impermeabil.

2. Banda izolatoare PVC - am gasit CoroPlast, dar numai de 10 mm. Cea de 20, 25 si 50 e mai comuna... nu mai stiu marca.

3. Banda izolatoare textila dubla fata (de interior) am avut CoroPlast 805, acum am una americana

4. Stripe-uri dublu adezive - 3M VHB - le-am adus din strainatate... e greu de gasit ceva care rezista la +80C la noi... asta tine pana la +105C.

5. Cablu electric de 50V cu sectiune mica (0.5 - 1 mmp). E foarte greu de gasit la noi. E greu si deci nepractic de adus

6. Tie-wrap (elastic) (e ca o plasa) - am gasit din intamplare in Vitan, am luat tot ce avea omul - vreo 20 de bucati - sunt inscriptionate VAG

7. Conectori impermeabili auto mama-tata pt fir, cu blocare mecanica. Astia sunt dezastru de gasit la noi. Practic imposibil de gasit, daca nu ai vreun noroc

8. Scule de sertizat... am vreo 3 clesti de sertizat, au costat vreo 150-200E impreuna si tot nu sunt multumit... nu am nimic bun pt 0.35 pana la 0.63mmp. Doar ceva acceptabil de 0.5

9. Banda cu "arici" - hook and loop - tot de afara.

10. Scule de scos pinii din conector - tot Knippex, daca scriu cat am dat pe ele ziceti ca sunt nebun.

Restul (mai ales scule Knippex si consumabile) mi-au ramas de cand am fost in DE. Acolo aveau magazine "surplus" unde gaseai si scule bune si componente scumpe la preturi OK.

Nu stiu ce-o fi atat de greu sa aduca cineva la noi articole de buna calitate pt electrictate la noi. Daca aflati ceva spuneti-mi si mie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Da-ti-mi si mie o idee de unde as putea sa trag curent pentru un amplificator pt statie CB? Amplificatorul nu este de putere mare, 25 watti si 4 amperi consum. Sa il leg la briheta? Cum desfac bricheta la O 2? Mentionez ca la stecherul brichetei se alimenteaza deja statia si ea de 4 watii. Poate duce bricheta ambii consumatori?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bricheta tine 20A, din cate stiu. Nu inteleg de ce-ti trebuie amplif, cand puterea de 4W in CB e suficienta pt vreo 10Km... in fine.

Functie de cat de usor vrei sa le demontezi, si cat de mult vrei sa modifici, poti sa folosesti bricheta, sau poti sa folosesti sigurantele nefolosite din panoul de sigurante... oricum, nu ai treaba cu trecut cabluri pana in comp motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

As dori sa trag cablul detectorului de radar de sus de pe bord pana la bricheta.

O idee ar fi sa ocolesc bordul prin dreapta dar e cam inestetic.

Cealalta ideea ar fi prin interiorul bordului.

Cei care ati montat asa ceva, aveti alte idei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trage un cablu de la plafoniera fata. nu uita sa montezi o siguranta pe ea. e si estetic si simplu si eficient...ahh, nu mai trebuie sa demontezi bordul :blink:

bafta

si ca sa fie si mai estetic....monteaza-l deasupra oglinzii retrovizoare, arata f fain si nu te incurca deloc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Voi cum le-ati convins pe ale voastre sa stea pe zona aia punctata de deasupra oglinzii?

Ventuzele nu prind bine pe zona aia!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bison Auto tape. Lipit suportul (fara ventuze) asta iarna la -20 grade si pana acum n-a picat nici de-al naiba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!