Jump to content

Passat B5.5 Versus Passat B6


nistor@QMT
 Share

Postare recomandată

Salutare.

1. Deschid acest topic pentru a afla opiniile voastre vis-a-vis de cele doua masini. Nu ma intereseaza neaparat versus design B5.5 versus B6, pentru ca parerile sunt impartite, unii prefera la design B5.5, altii B6, sau pareri de genul "B6 e mai model nou, deci sigur e mai bun decat B5.5". Ma intereseaza in special parerea celor care au condus B5.5 si acum conduc sau au condus un B6; cum a fost vechiul, la vremea lui, comparativ cu noul, d.p.d.v. al satisfactiei la volan, al confortului, suspensii, zgomotul produs de motor, cauciucuri, factori externi, etc...

2. Din punct de vedere al motorizarii, daca ar fi sa alegeti intre un V6 TDI 4motion 179 cp Euro 4 dupa 2004, de pe B5.5 si un 2.0 TDI 4motion 140 cp Euro 4 de pe B6(pe 2.0 TDI 170 cp nu este 4 motion), care v-ar face cu ochiul cel mai tare? :)

Sa zicem ca ambele au 100.000 km(clar ca B5.5 nu se mai gaseste nou). Si aici sa incercam sa facem abstractie de partea financiara, stiu care e TPI la unul si care e la celalalt, stiu care sunt impozitele, asigurarile, etc... Ma intereseaza ce ati alege cu inima, d.p.d.v. al feeling-ului in trafic si al sound-ului, si nu neaparat din considerentul ca "unul baga mai tare decat celalalt".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2. Din punct de vedere al motorizarii, daca ar fi sa alegeti intre un V6 TDI 4motion 179 cp Euro 4 dupa 2004, de pe B5.5 si un 2.0 TDI 4motion 140 cp Euro 4 de pe B6

Greu de zis. V6-le are "forta" de partea lui :) dar are si niste probleme, in speta am inteles ca sunt probleme cam la toate la ~100.000km cu axa cu came. Dar overall, as lua V6-le, cred ca merita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

B5.5 cu motor V6 este un avion!!!...confort si putere pe langa B6 2litriTDI, insa cand te lasa trenul de rulare si suspensiile incepi sa plangi... B6 are disconfort mai mare decat B5.5, insa are niste avantaje mari...desing nou, spatiu mai mare, fiabilitate mai buna. parerea mea...insa tu alegi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fiabilitate mai buna.

Asta-i discutabila...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am citit pe ambele forumuri si de B6 si de B5 parerea mea personala este ca B5 e mai fiabil decat B6.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Ice_2k ca ai "spart" topicul :D, multumesc colegi de forum ca ati postat parerile voastre :cool: si astept in continuare pareri pe aceasta tema. Haideti sa vedem incet incet ce iese... B5.5 179 cp V6 4motion sau B6 2.0 TDI 4motion. La pret sunt destul de apropiate aceste motorizari(second in DE+ TPI), chiar daca B5.5 e model vechi si B6 e... nou. Sa va spun si parerea mea subiectiva: V6 TDI 179 cp 4motion B5.5(subiectiva pentru ca mie imi place mai mult B5.5 decat B6 in primul si primul rand ca aspect estetic :) ). Astept in continuare, colegi de forum, parerile voastre in acest versus, chiar daca sunteti contra parerii mele. De fapt, mai ales daca sunteti contra :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea personala: B5.5 este (dupa mine), cea mai reusita masina de la vw in ultimii ani. No offence, e parerea mea. Bun, cititnd aria tehnica, am vauzt ca atat b5.5 cat si b6 au diferite probleme de fabricatie sau care apar in timp scurt . As alege oricand un b5.5 , mai ales v6-le ... Calitatea materialelor de la interior, mi se pare mai buna la b5.5.. Daca mai e si 4motion... CLAR :cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Frumos acest topic.

1.In primul rand vreau sa precizez ca am detinut si passat B5.5 , 1.9 tdi 130 cai si passat b6 2.0tdi 140 de cai, deci cred ca sunt indreptatit sa imi exprim parerea in acest versus.

In primul rand b5.5

1.Am cumparat masina in 2005 din franta cu 75.000 km la bord si am vandut-o in 2006 cu 135.000 km. Pot spune cu mana pe inima ca a fost cea mai fiabila masina pe care am avut-o, in toti km pe care i-am facut nu am schimbat decat un cap de planetara.Tin sa precizez ca masina a avut si chip tuning facut la o firma de tuning si nu am menajat-o niciodata. Nu am decat cuvinte de lauda despre aceasta masina, drept dovada, dupa 3 ani am revenit la b5.5, dar 1.8T, pentru fun.

2.In 2006 am trecut de la b5.5 la b6, 2.0 tdi.Prima impresie a fost una pozitiva dpdv al aspectului, dar , in scurt timp am observat cateva chestii care, pe mine m-au deranjat. De exemplu, desi masina avea 140 de cai pe foaie se simtea mai putin vioaie decat fost b5.5 de 130 de cai...nu am inteles niciodata de ce, dar chiar vreau sa cred ca nu era placebo. Dupa asta, m-a deranjat foarte mult ca, dupa mai putin de 5000 km mi s-a aprins becul de la ulei, afland ulterior ca e "normal". Alte inconveniente, dupa 20.000 km butoanele au inceput sa se cojeasca, in speciala cel de la frana de parcare hidraulica de langa blocul de lumini si nu mi s-a parut chiar normal. Varianta de echipare a masinii era Sportline si a costa 23.000 euro.Suspensia nu se compara cu b5.5, care parca plutea, insa, era mai ok pe serpentine.Au mai fost cateva intrari in service pentru ca masina nu mai pornea aleator si s-a rezolvat pe garantie.

Una peste alta, din punctul meu de vedere, conducand ambele masini, B5.5 mi-a lasat o impresie Foarte buna, peste B6.

Sanatate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

B5 este facut pe platforma primelor Audi A4 .

Am mai spus ,de la gama VAG se desprind doua motorizari ce sunt peste toate celelalte

1. 1.9 tdi 130 cp foarte cunoscut in Romania

2. 1.8 T

Amandoua motorizari au inceput pe Audi in anuii 1995-1997 apoi Passat ,Seat,O1 s-au dus dupa anul 2000 .

De acord 100% cu 50ryn. :P

Aici totusi este vorba de un V6 TDI 4motion 179 cp Euro 4 dupa 2004, de pe B5.5 am o banuiala

ca nu sunt multi posesori pe forum cu motorizarea asta :somnmare:

Posesori de 2.0 TDI 4motion 140 cp Euro 4 de pe B6 exista cu siguranta,au o arie dedicata consum de ulei la 2.o tdi :evil:

Condus fara incidente :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frumos acest topic.

Suspensia nu se compara cu b5.5, care parca plutea, insa, era mai ok pe serpentine.

@50ryn: poti detalia, te rog, ce vrei sa spui prin afirmatia de mai sus ca nu sunt lamurit. Adica vreau sa imi dau seama exact care este feeling-ul la suspensia lui B6, stiu cum e B5.5 Variant, masina sta bine, filtreaza foarte bine denivelarile gratie suspensiei fata complexe cu mai multe brate - multilink-ul, criticata de unii ca este mai costisitoare si la noi in tara pica destul de repede.

In peste 55.000 km taatl meu care conduce Passat-ul nu a schimbat mai mult de burdufele de la planetare. A fost ce e drept afectata putin planetara dreapta si la un moment dat va trebui schimbata, daca se observa craparea burdufelor cred ca putea fi salvata sau sa i se prelungeasca viata. Tot pe partea asta a fost luata acum vreun an o groapa destul de tare, adica s-a ales cu janta tabla pe 15 indoita, asadar poate si aia are ceva vina, dar dupa foarte mult timp.

Concluzionand parerea mea este ca suspensia de pe B5.5 este una de o calitate foarte buna a amortizarii, iar daca masina este condusa cu grija este si fiabila. La un condus mai in forta si utilizare intensiva nu zic ca nu va ceda mai repede decat s-ar astepta.

Cum este dinamica B6-ului? comparativ cu B5.5, eu am impresia ca masina filtreaza si mai bine denivelarile, un ajutor fiind dat de suspensia spate independenta la B6, iar la dinamica in curbe nu prea ma pot pronunta nemergand decat foarte putin cu masina si nu ca sofer, ci pasager.

Daca poti face o descriere cat mai buna a stabilitatii, comfortului etc al ambelor masini fiind ca le cunosti si foarte bine.

Multumesc,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@50ryn: poti detalia, te rog, ce vrei sa spui prin afirmatia de mai sus ca nu sunt lamurit. Adica vreau sa imi dau seama exact care este feeling-ul la suspensia lui B6, stiu cum e B5.5 Variant, masina sta bine, filtreaza foarte bine denivelarile gratie suspensiei fata complexe cu mai multe brate - multilink-ul, criticata de unii ca este mai costisitoare si la noi in tara pica destul de repede.

Cum este dinamica B6-ului? comparativ cu B5.5, eu am impresia ca masina filtreaza si mai bine denivelarile, un ajutor fiind dat de suspensia spate independenta la B6, iar la dinamica in curbe nu prea ma pot pronunta nemergand decat foarte putin cu masina si nu ca sofer, ci pasager.

Daca poti face o descriere cat mai buna a stabilitatii, comfortului etc al ambelor masini fiind ca le cunosti si foarte bine.

Multumesc,

Salut tizule,

Vorbesc strict din punctul meu de vedere si mi-ar placea sa ma intelegi ceea ce vreau sa transmit,insa e greu de explicat.

In primul rand b5.5-ul meu era confortline si senzatia lasata de masina era una de masina mai mare fata de b6, care era sportline si imi lasa impresia de o masina mult mai rigida,mai mica,ca si cand ar fi fost in alta clasa...Intr-adevar B6-le era mai inchegat..Eu am niste greierasi si, de exemplu ador felul in care se aude usa de la B5.5 cum se inchide fata de B6.

Referitor strict la dinamica, B6-le era intr-adevar mai bunicel pe curbe si mi-a lasat o impresie overall mai ok din acest punct de vedere. Detin mai multe autoturisme si, sincer, B5.5 a fost si o sa ramana iubirea mea.

Imi pare rau, dar e foarte greu de explicat in cuvinte feelingul, cel mai bine descoperi atunci cand mergi cu ambele masini.

Multumesc si eu si sanatate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tizule,

Vorbesc strict din punctul meu de vedere si mi-ar placea sa ma intelegi ceea ce vreau sa transmit,insa e greu de explicat.

In primul rand b5.5-ul meu era confortline si senzatia lasata de masina era una de masina mai mare fata de b6, care era sportline si imi lasa impresia de o masina mult mai rigida,mai mica,ca si cand ar fi fost in alta clasa...Intr-adevar B6-le era mai inchegat..Eu am niste greierasi si, de exemplu ador felul in care se aude usa de la B5.5 cum se inchide fata de B6.

Referitor strict la dinamica, B6-le era intr-adevar mai bunicel pe curbe si mi-a lasat o impresie overall mai ok din acest punct de vedere. Detin mai multe autoturisme si, sincer, B5.5 a fost si o sa ramana iubirea mea.

Imi pare rau, dar e foarte greu de explicat in cuvinte feelingul, cel mai bine descoperi atunci cand mergi cu ambele masini.

Multumesc si eu si sanatate.

Am avut un b5.5 19 131cp dar cu cutie tiptronica pe care l am luat la 80 mii de km din germnia si pana la 120 mii cand l am dat si am luat si 500 euro in plus nu am avut nici o problema cu el in afara de 2 capete de planetara dar de nu ai ce sa i faci astea sunt drumurile noastre. In schimb acuma mi am luat un b6 care ca desing arata mult mai bine atat la interior cat mai ales la exterior insa raman la parerea mea ca, calitatea materialelor din b6 nu se compara nici pe departe cu cele din vechiul model, cele noi imi dau senzatia de plastic ieftin. Asta ar fi o prima impresie ca nu l am luat de mult in schimb cu motorul e cu totul altceva e mai putin zgomotos consuma mai putin etc. Deci pana la urma mie mi se pare un pas inainte, pacat de calitatea plasticelor din interior in rest iti recomand b6 e altceva oricum bafta orice ai hotara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

recomand b6 e altceva oricum bafta orice ai hotara

Mihai, sunt de accord 100% cu tine, dar, de multe ori "altceva" nu inseamna mai bine, cel putin pentru mine. Sa nu ma intelegi gresit.

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Cu un lucru sunt de acord - gusturile sunt diferite si trebuie multumite ca atare, unii vor prefera B5.5, altii B6. De ce prefera unii B5.5? Pentru ca a fost o masina remarcabila, are multe calitati, iar la unele capitole este chiar mai apreciata fata de B6.

50ryn: Tizule, si mie imi place foarte mult cum se inchid usile la B5.5, acum in special cele din spate. Usa soferului s-a cam gripat si se misca foarte greu, desi cred ca i-a dat cu ceva WD-40 la balamale, oricum stiu cum era cand a intrat in tara. Usile din spate acum la fel de bine ca acum 3 ani cand a luat-o. Imi place senzatia de "stanca", adica soliditatea care s observa prin zgomotul produs la inchidere. Imi plac inchiderile foarte mult la X5-ul nou (la cel vechi nu am probat), Touareg, Focus etc.

Imi place foarte mult Golf-ul si clasa compacta, dar ma atrage tare clasa medie, Passat-ul. Daca imi merge bine la un moment dat o sa fac saltul. Sincer in momentul de fata mi-as lua un B5.5 Limousine 130 CP TDI dotat foarte bine, masina care merita tinuta un 3 ani de zile si in plus se iese mult mai bine financiar comparativ cu un B6, diferenta de pret de achizitie si devalorizare avantajand clar B5.5.

Toate bune si conduceti bine :), nu neaparat incet, dar sigur! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Sunt la al 3-lea passat b5 :P

Prima data am avut un passat b5 (1999) de care am fost extrem de multumit, apoi un passat b5.5 din 2003 de care iarasi am fost extrem de multumit, dar din pacate a avut un sfarsit tragic :( si acum, de aprox. 1 luna, sunt fericitul posesor al unui alt passat b5.5 din 2005 :screwy: 2.0 TDI.

Sincer mie nu-mi place passat-ul B6 deloc. Nici interior si nici exterior. In plus am auzit de la mai multe persoane (unele avizate, altele nu) ca nu sunt foarte reusite! Cel putin cele pana la inceputul lui 2007 au foarte multe probleme. Asa ca am reusit sa-l conving si pe tatal meu sa renunte la B6 si sa ramanem la prima dragoste, B5.5 :lol:

Acuma iarasi, despre motoarele de 2.5 TDI de pe 3bg (b5.5) am auzit ca ar avea ceva probleme, si sincer nu m-am incumetat sa aleg unul, + consumul mai mare :( Intr-adevar trag de rup pamantul si e o placere sa le conduci, dar cand iti pica ceva de la motor..parca nu-ti mai vine s-o mai conduci asa greu..

Eu acuma, poate am riscat, poate nu, luand un passat cu un motor destul de necunoscut (cel putin la noi) dar sper sa nu am probleme cu el. Despre motorul asta n-am auzit nimic de rau, dar nici foarte multe de bine. Este un pic mai zgomotos ca motorul de 1.9 TDI si in plus are prostia aia de filtru de particule(prostie pentru ca, costa aprox. 1800 euro:| ) care tot face figuri din cauza motorinei. In rest nu prea am mai auzit nimic..

Parerea mea, subiectiva normal, e sa-ti iei b5.5 :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

B5 (5.5) categoric !

Se pare ca nemultumirile legate de modelul B6 sunt in continua crestere. Citeam de curand intr-o revista de probleme des intalnite la modelul B6, si tin sa amintesc frana de parcare electrica, arderea cd-player-ului sau infiltratia apei in faruri :(

Si cum ati mai spus si voi, materialele parca au cam dat inapoi in calitate...intradevar, design reusit, modern, o masina ce ramane etalon in clasa ei, dar pacat...pacat ca s-a facut rabat la calitate, mai ales datorita faptului ca vorba aia, tendinta la ora actuala este de a imbunatatii modelul nou, fata de generatia precedenta :(

Sau sa fie oare o traditie la VW in ceea ce priveste gama de modele, mai exact in succesul lor....din 2 in 2 generatii ?! :P

Mie asa mi se pare: generatia golf-ului 2...un real succes....ca mai apoi, generatia golf 3....o mare dezamagire...replica...generatia asta mult iubita a golf-ului 4 si a passat-ului b5 (5.5)...dupa care....din nou regres cu golf-ul 5 si passat-ul b6 :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Detin Passat B6 si B 5.5

Ambele sunt masini reusite. Vreau sa ma exprim doar din pdvd tehnic, pt ca la restul ramane la aprecierea fiecaruia. Pe B6 am motorizarea 2.0 TDI 140 CP iar pe B5.5 1.9 TDI 131 CP. Sincer sa fiu, imi place mai mult B6-le deoarece imi da senzatia unui motor mai agresiv. La kick down turbina intra mai agresiv decat la B5.5 .

Referitor la suspensii, B5.5 amortizeaza mai frumos denivelarile, B6 fiind mai rigida. Dar conducand in serpentine, prefer B6 care este o idee mai stabila in curbe.

Intr-adevar ceea ce ma deranjeaza la B6 este faptul ca papa mai mult ulei decat B5.5, dar asta este, stiam acest lucru de dinainte de a cumpara masina.

Per total, ambele sunt modele reusite. De B6 pot spune ca sunt extrem de multumit, la care in afara de reviziile periodice nu am schimbat sau defectat nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Pana la urma am ales V6 TDI Quattro, dar nu pe Passat, ci pe verisorul lui mai mare, un Audi A6 Avant model 2005 :D .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!