Jump to content

Led 12v 5mm


flopem
 Share

Postare recomandată

"12V-nr_leduri_serie*Uvf)/curent_fuctionare_dorita_led" acest lucru e valabil pentru rezistenta inseriata cu ledurile. Un led functioneaza cu circa 2V deci daca pui 3 leduri inseriate ai nevoie de 6 V cadere pe ele de unde rezulta ca ceilalti 6 trebuie sa cada pe o rezistenta. Ai 20 mA consum si poti obtine valoarea rezistentei pe care o inseriezi cu ledurile. Pentru a nu se mai aprinde ledurile cu intrerupatorul deschis ai nevoie de o rezistenta in paralel cu cele 3 leduri pentru ca acel curent rezidual sa nu fie asa de mare incat sa aprinda ledurile. Daca ai pune o valoare variabila (potentiometru de exeplu) vei vedea ca e posibil ca la valori mari ale rezistentei ledurile sa lumineze si pe masura ce scazi valoarea rezistentei (rezultand un curent mai mare ce trece prin rezistenta si nu mai trece prin leduri) vei vedea o scadere urmata de stingere a ledurilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi o sa ma joc un pic pe la masina ca si eu am aceeasi problema cu ledurile din portbagaj. Si o sa fac cateva masuratori.

sunt foarte curios ce rezultate iti da si cat de tare se incalzeste

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte frumos cum ai spus tu BogdanOnet acolo calculul rezistentei in serie cu ledurile este super clar cel putin pentru mine si e dupa formula aia, intrebarea mea este daca e intr-adevar cum am spus eu adica ramane 12 V pe led in gol si se scurge prin switchul deschis un curent f mic? Ai idee cam care ar fi valoarea acelui curent? Daca stim aceste lucruri atunci valoarea rezistentei necesare se calculeaza foarte usor adica 12V/Rparalel_dorita sa dea un curent care sa fie aproape de acel curent de scurgere corect???

Uite de exemplu la mine am asa 3 leduri inseriate fiecare are Uvf=3V si o rezistenta inseriata de 150ohmi eu am calculat ca daca vreau sa obtin un curent pe rezistenta in paralel de 5 mA atunci trebuie sa pun 2.4K daca vreau mai mult atunci pun o rezistenta mai mica dupa formula rezistenta_paralel=12V/curent_paralel_dorit. Poate la unii li se pare banala discutia dar pe mine chiar m-ar interesa ce se petrece pe acolo.

Am mai gasit un link fain de aranjare leduri si calcul rezistente...ce fain e iti face el toate aranjamentele:

Wizard aranjare leduri

Modificat de bbogdanmircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte frumos cum ai spus tu BogdanOnet acolo calculul rezistentei in serie cu ledurile este super clar cel putin pentru mine si e dupa formula aia, intrebarea mea este daca e intr-adevar cum am spus eu adica ramane 12 V pe led in gol si se scurge prin switchul deschis un curent f mic? Ai idee cam care ar fi valoarea acelui curent? Daca stim aceste lucruri atunci valoarea rezistentei necesare se calculeaza foarte usor adica 12V/Rparalel_dorita sa dea un curent care sa fie aproape de acel curent de scurgere corect???

Uite de exemplu la mine am asa 3 leduri inseriate fiecare are Uvf=3V si o rezistenta inseriata de 150ohmi eu am calculat ca daca vreau sa obtin un curent pe rezistenta in paralel de 5 mA atunci trebuie sa pun 2.4K daca vreau mai mult atunci pun o rezistenta mai mica dupa formula rezistenta_paralel=12V/curent_paralel_dorit. Poate la unii li se pare banala discutia dar pe mine chiar m-ar interesa ce se petrece pe acolo.

Am mai gasit un link fain de aranjare leduri si calcul rezistente...ce fain e iti face el toate aranjamentele:

Wizard aranjare leduri

foarte foarte fain Wizardul de aranjare leduri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Singura chestie e ca nu exista un switch care sa intrerupa circuitul, rolul acestui presupus switch e preluat de modulul de confort sau centrala electrica dupa caz. in modul exista un tranzistor sau altceva care preia rolul switchului, si prin jonctiunea acestuia trece acel curent rezidual. De aici apare acea iluminare slaba a ledurilor.

Nu am avut timp sa masor azi, poate imi fac timp maine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am masurat dar cu multimetrul meu de 2 bani nu se vede nici un curent...trebuie ceva mai performant.

Mi-am cumparat niste rezistente de 1K si 2.2K si maine o sa fac niste experimente cu ele in paralel sper...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am incercat asa :

-am pus la o sursa la 13.5 V ledul in paralel intai cu rezistenta de 2.2K si am limitat din sursa curentul dar la 5 mA tot lumineaza ledul

-am pus rezistente si mai mari dar tot lumineaza si cu rezistenta de 1K sau mai mica la curent limitat de 3.5mA tot lumineaza ledul

Sau nu am reprodus bine situatia din masina ori nu mai inteleg eu nik...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai ce am incercat in parcare un led cu rezistenta de 2.2 K in paralel si se stinge complet la inchiderea usii. E vorba de lampa din portiera btw. Ideea e ca n-am incercat si fara rezistenta in paralel sa vad daca se stinge poate la mine chiar se sting complet si fara acea rezistenta. Ce e curios e ca eu am inlocuit lampa din portiera care era sparta si era W5W si acum de-abia am vazut ca e pe sofit. Alta faza nasoala am observat sa sofiturile astea sunt de lungimi diferite, cel din portbagaj are cam 39 mm, cele de la numar au cam 37 deci nasol...

O sa dezlipesc rezistenta si o sa incerc si fara ea sa vad daca tot se stinge complet si a fost o bucurie degeaba...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Revin cu un update mai putin sau mai mult in tema.

Cei cu Golf aveti grija daca vreti leduri la becurile din portiera de jos (cele alb cu rosu). Acel circuit nu este protejat de siguranta iar daca Doamne fereste faceti scurt pe el riscati sa ardeti tot circuitul si motorasul care deschide usa la inchiderea centralizata. Asa ca atentie maxima cum si ce legati pe acolo testati de 10 ori inainte mai ales ca atunci cand usa este inchisa acele leduri se pot deplasa din soclu daca nu sunt facute intocmai bine.

Eu pana la urma am pus un led sofit facut pe mine la portiera din stanga dar tot asa super bine izolat.

Pe mine ma bate gandul sa leg in serie cu becurile din portiera chair langa ele o rezistenta de aia care se pune pe fir, macar in caz de scurt se arde rezistenta ... astept de la cei care se pricep o valoare potrivita si daca credeti ca este ok.

Eu ma gandeam la 10 A la fel cum este rezistenta care duce lampile din spate din portbagaj si care s-a ars moment cand am facut in spate scurt.

Asa ca si idee la mine cand am facut scurt s-a ars pana la urma dioda care e pusa in serie cu becul ... nush la ce curent se arde acea dioda dar a durat destul cat sa pocneasca si cablajul intre timp, iar daca aveti becul din portiera pe W5W (asa il am eu pe cel din dreapta) atunci el nici macar nu are acea dioda.

Modificat de bbogdanmircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca ati scris multi , multe despre led-urile care mai pilpiie uneori si nu se inchid de tot.

Inainte de orice, va intreb , va deranjeaza asa tare ca se vad urmele acelea de lumina ?! .

Colegul AL Bundy avea dreptate, nu exista un intrerupator mecanic care sa inchida-deschida circuitul, comanda e facuta de un integrat sau un tranzistor de putere, care a fost dimensionat electronic sa lucreze cu un bec cu incandescenta la care curentul rezidual nu era luat in seama de filament si deci se stingea , desi prin el mai treceau citiva miliamperi rataciti.

Solutiile voastre cu rezistenta in paralel nu vor avea nici-un efect , rezistenta ar trebui sa fie de egala sau mai mica decit rezistenta led-urilor, altfel efectul ei este aproape zero pentru led-uri . Si daca pui o rezistenta egala cu ledurile, injumatatesti curentul prin led-uri nu numai cind sint stinse ci si cind sint aprinse. Efectul este micsorarea luminozitatii led-urilor.

Daca pui rezistenta in serie cu led-urile, acestea fura din tensiunea care ramine la bornele led-ului , foarte putin cind sint stinse si foarte mult cind sint aprinse .

In toate cazurile se vor obtine cu siguranta cel putin doua efecte :

- led-urile nu vor mai lumina la capacitatea lor maxima.

- veti mari cu putin consumul din baterie cind masina sta.

Urmariti in timp comportomentul led-urilor stinse si veti vedea ca uneori se sting de tot, alteori ramin mai putin sau mai mult cu urme de lumina , deci sfatul meu lasati-le asa fara sa faceti nimic.

PS - Bogdan, imi place ce ai facut cu modulele de banda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci mult.

Care e faza cu eroarea din bord de Check Engine si becurile spate pe leduri:

Vroiam sa-mi iau ceva poziti fata spate de aici becuri leduri

cand mi-a spus cineva ca ar da eroare de Check Engine daca pun pe spate becuri pe leduri.

E adevarat si aveti idee de ce?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

N-am mai postat de mult pe aici dar pana la urma am gasit becuri pe leduri si am pus la triplele spate pe unde s-a putut adik 3 din 5 la aia din stanga si 2 din 5 la aia din dreapta.

Am gasit solutie si la problema cu martorul de bujii cu rezistente dar o s-o aplic probabil la anul.

Mai multe detalii pe jurnalul meu de bord.

Normal ca am facut pe leduri si tot ce insemna plafoniera in fata la masina.

Pana la urma am gasit si ptr plafoniere becuri pe leduri la un pret destul de bun cam 10 ron medie si mai si calitative pe deasupra.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

se poate sa dai mai multe detalii despre plafoniera, unde ai gasit....?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da baieti, nici o problema. Intrati pe lechpol punct ro si vedeti acolo la becuri auto sau ceva de genul. Acolo gasiti toate categoriile. Dup-aia tre sa intrati in contact cu ei si sa va trimita cumva dar trebuie sa aveti o firma ceva pentru ca ei lucreaza doar cu firme sau mai spuneau ceva ca au o firma colaboratoare care lucreaza cu pers fizice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
  • 10 months later...

Salut, readuc si eu la viata topicul asta, cu aceeasi problema.

Mi-am luat ieri un "bec cu led-uri" pentru plafoniera. Are 12 led-uri, ca am vrut sa fie cat mai puternic (mai aveau si cu 16 baietii, dar astea aveau intensitatea luminoasa cea mai mare). Toate bune si frumoase, l-am montat, merge ok (aveam masina sub un stalp de iluminat si nu am putut sa imi dau seama foarte bine). Problema e ca atunci cand usile sunt inchise (si incuiata masina), tot mai e acel curent rezidual care imi tine jucariile putin aprinse.

Intrebarea mea e destul de simpla: acel curent (consum mai bine zis) era si inainte fix acelasi? Ca pot sa zic ca nu ma deranjeaza sa stea un pic luminate, ideea e sa stiu daca asa era si cu becul cu filament, grija mea fiind strict pentru baterie.

Iar asa, de curiozitate: dupa acele 5 sau 20min in care ar trebui sa intre calculatoarele ultra-performante :10[1]: ale masinii in stand-by (la masurarea consumului in gol al acumulatorului), ar trebui teoretic sa se stinga de tot? (intreb fiindca la mine partbagajul figureaza tot timpul deschis, si as vrea sa stiu daca merita sa ma risc sa rup clemele din portbagaj ca sa scot mufa din switch, sau sa il inlocuiesc cu totul; tot in ideea de a avea consum cat mai mic in baterie, mai ales iarna)

Modificat de aviatoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut si eu mi-am pus acelasi tip de bec in plafoniera cam de jumatate de an si la fel imi ramane si mie semiaprins, pana acum n-am avut probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acel curent rezidual a fost si inainte si are aceeasi valoare doar ca este insesizabil in cazul in care ai un bec cu filament dar in cazul becurilor cu led este vizibil. In mod normal in 30 de minute se stinge de tot. La mine asa facea, eu inclusiv am alimentat de la plafoniera un detector de radar (pe vremea cand erau la moda) care se oprea la 30 de minute de la inchiderea masinii si pornea automat cand deschideam masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, eu am facut urmatoarele masuratori: cu butonul in pozitia 0, evident tensiune 0 cu ambele becuri.

Cu butonul in pozitia intermediara (becul teoretic stins, dupa ce am pus contactul cu usile inchise, sa ma asigur ca e in pozitia teoretic stinsa), cu becul normal teniune 0, cu "becul cu leduri" tensiune 7.4V.

Imi scapa mie ceva? Daca ar fi consum si pe becul normal, nu ar trebui sa am totusi o tensiune si cu ala? O sa repet masuratorile, ca era seara atunci, dar 90% sunt sigur ca le-am facut cum trebuie. Curent nu am putut masura, ca am nevoie de multe maini :))

Si a doua intrebare.. Chestia cu 30minute.. Daca masina mea "simte" portbagajul deschis, mai imi taie curentul acolo? (o sa verific si eu, lasand masina mai mult cu becul asa, in "stand-by", dar ma gandesc ca informatia poate fi utila si aici) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voi incerca sa explic cum ma pricep mai bine. Pozitia 0 este clara si si cea permanent pornit la fel, 0 e 0v si pornit e 12v insa la pozitia de aprindere la deschiderea usii tensiune este comandata de computer prin intermediu unui tranzistor. Practic nu switch-ul din usa aprinde becul ci computerul la comanda switch-ului comanda tranzistorul care aprinde becul, de aceea e posibila aprinderea becului interior la scoaterea cheii sau la dezarmare alarma toate fara a deschide vreo usa. Becul are filament cu o rezistenta mica si in pozitia de usi consuma curentul rezidual ce trece prin tranzistorul care comanda becul. In cazul becoledului, care are un consum mult mai mic decat becul normal, acel curent mic ce trece prin tranzistor e suficient sa aprinda foarte slab ledurile. Ca analogie daca iei un panou solar mic el poate genera suficient cat sa aprinda un led dar daca ai pune un bec cu filament acesta nu se va aprinde. Daca vei masura tensiune vei avea aprox 2v pe led si 0v pe bec. Curentul fiind slab nu poate aprinde un bec cu filament dar ar aprinde un led. Sper ca am reusit sa explic de ce la bec nu se aprinde iar la led se aprinde slab.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acuma o întrebare tot de leduri dar nu de smd cj de leduri simple pt ambient light, dacă as vrea sa cumpăr 2 leduri, de 5mm și sa le pun direct la circuitul de curent al lămpii ar avea ceva rău să se întâmple cu instalația electrică? ar mai trebui inserata și k siguranță? și cum as putea calcula de care trebuie? ca am văzut ca sunteți cati-va care va pricepeți serios la ăsta și poate mă ajutați și pe mine :-D

s1 running cm10 jellybean

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu vrei sa mai pui siguranta iei led de 12v. Oricum apoi trebuie sa tragi un fir de + care sa alimenteze ledurile daca vrei sa functioneze in mod ambiental. Poti lua + de pe pozitii sau + contact si sa lumineze ledul mereu cu contactul pus?motor pornit (dar nu prea ii vad utilitatea)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

discuția e ca vreau sa fie ca și oem adică sa se aprindă odată cu pozițiile dar nu vreau sa dau peste cap instalația mașinii și as vrea sa îi pui și o siguranță pt orice eventualitate, găsisem un topic legat de asta acuma ceva timp dar nu mai reușesc sa dau de el. Oricum vreau sa fie cât mai corecta instalația. pai și dacă trag de la poziții ledurile nu o sa suprasolicita instalația pozițiilor?

s1 running cm10 jellybean

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!