Jump to content

Led 12v 5mm


flopem
 Share

Postare recomandată

Este mai intens atunci cand consuma mai mult curent. Riscul la un curent mare este ca in timp (eventual poate existand vreun risc de oscilatii ale tensiunii) ledul sa se arda si sa trebuiasca inlocuit. La curent mai mic ledul este mai ferit de probleme, dar lumineaza mai putin. Acum diferenta de luminozitate nu o poti vedea decat tu pe un led; Ori gasesti pe cineva cu o sursa reglabila care sa aiba tensiune variabila si limitare de curent si poti alimenta direct ledul ca sa testezi luminozitatea; Sau faci rost de mai multe rezistente, conectezi un led prin rezistenta calculata corect astfel incat sa-l poti observa la diverse valori ale curentului respectiv ale intensitatii luminoase;

Caracteristica I/U a unui led o poti gasi pe internet(de exemplu asta de aici - vezi ca pare-mi-se ca este pentru leduri mai slabutze, deci nu le lua ca referinta pentru cele puternice care au tensiunea nominala vreo 3 V ... ), dar in principiu intensitatea luminoasa creste odata cu tensiunea (nu cu curentul) in schimb la un moment dat ledul incepe sa "Ceara" si mai mult curent, intr-un ritm mai rapid decat cresterea tensiunii, astfel incat in acele momente se poate observa o dependenta curent-luminozitate destul de importanta; Ledul va tinde sa ia din ce in ce mai mult curent odata cu creshterea tensiunii pana se arde; Conform caracteristicii se poate observa ca pentru o anumita tensiune, ledul va consuma un anumit curent. Totusi la valori limita o mica oscilatie a tensiunii va determina o variatie mare a curentului ceea ce poate afecta ledul.

Concluzia: ia o valoare medie si scapi de calcule sau cauta pe cineva cu o sursa si-ti stabilesti singur valorile curentului si tensiunii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adynis: Totusi, sa stii ca intensitatea luminoasa a unui LED depinde de curentul care trece prin el si nu de tensiunea directa de pe el, care de fapt are o valoare oarecum constanta. Intr-adevar Vfd-ul LED-ului nu este constant dar variatia lui este intr-o plaja f ingusta de valori, si variatia If este mare.

http://www.maxim-ic.com/appnotes.cfm/an_pk/3070

@flopem: Este diferenta intre LED si lampa cu incandescenta, din punctul de vedere al unghiului de luminozitate. Chiar din principiul constructiv se poate da seama de acest lucru, suprafata emisiva de lumina este mult mai mica in cazul LED-urilor decat in cazul lampilor normale. Deci unghiul este in mod normal mai mare la lampa normala. Desigur ca mai sunt si alte diferente optice intre cele doua surse de lumina, dar de majoritatea iti poti da seama usor.

@gabriel: Pentru a afla de cat curent are nevoie LED-ul tau sa lumineze corect, ai avea nevoie de caracteristica flux luminos/curent. De obicei producatorii dau un flux luminos la un anumit curent direct. Daca observi acel curent este in mod normal destul de apropiat de curentul maxim admis prin LED. Poti folosi ca valoare acel curent. Daca testezi iluminarea LED-ului pentru diferite valori de curent, vei observa ca spre ajungerea la curentul maxim admis prin LED vei avea cresteri de performanta (iluminare) mici. Ramane sa stabilesti tu atunci la ce valoare alegi sa-l folosesti, dar opinia mea este ca poti folosi linistit valorea data ca uzuala de producator.

Iata inca niste documentatie buna despre LED-uri. http://en.wikipedia.org/wiki/Light-emittin..._and_efficiency

Spor si drive safe :)

Modificat de ShMan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

la ansamblul acela de la frana mi s-a ars un led,dar nu se mai aprindeau inca 4 leduri,asa ca am cerut la un magazin de electronice un led la 12v si l-am inlocuit pe cel ars.Acum se aprind toate numai ca cele 4 leduri lumineaza mai slab decat celelalte.Are cineva vreo idee cum as putea sa le fac sa lumineze toate la fel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu toate ledurile au acelasi necesar de curent/tensiune. sunt leduri care functioneaza la 1,2V si altele care merg la 2V. sunt inseriate? atunci este ca si cum inseriezi 2 becuri de puteri diferite (10W+21W de ex. - cel de 10 W va lumina mai tare datorita rezistentei mai mari si caderii de tensiune mai mari decat pe cel de 21W). iar sigur ledul de 12V are inseriat un rezistor care ii diminueaza tensiunea/curentul.

eu mi-am pus leduri vertical pe lateralele lampilor spate aproape de marginea lor. am demontat stopurile de pe auto si am facut gauri prin prin oglinda din spate. 9 leduri in zig-zag de 3,5mm diam. sunt 4 inseriate + un rezistor si 5 inseriate + un rezistor .. toate conectate pe + 12V pozitie

Modificat de radudorurus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am schimbat din nou ledul,dar de data asta am pus unul care este ok la 3V.intradevar erau inseriate.acum lumineaza toate la fel mai putin cel schimbat de mine cu o diferenta mica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Am urmarit acest topic.

Pana la urma se poate pune un led de 12V in locul unui bec de 12V?

Ma intereseaza sa pun un led de 12V in locul becului ce ilumina bricheta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fac fata sa nu se arda la fluctuatiile de tensiune (11-14 V cat da bateria uneori)? Ma gandesc spoate au viata mai lunga decat becul clasic destinat brichetei, dar as vrea sa evit montaje si rezistente.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde de calitatea lor, dar nu iti face griji, ca nu ai 14 v in bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Incearca aici: http://www.led1.de/shop/index.php?cName=le...74b2a0ad3dd565b

Nu e din Romania dar iti trimite leduri fara sa platesti transport, ai nevoie de un card acceptat la plati pe internet si gata. Succes.

A comandat cineva pana la urma de pe acest site?

Eu mi-am facut cont si as da o comanda asa de inceput de vreo 10 euro sa vad daca vine.

Am vazut ca au LED-uri simple la 12 V eu stiam ca nu exista asa ceva si mai au niste LED-uri OSRAM super puternice la 250 mA.

M-ar interesa sa fac o comanda dar nu stiu poate este vreo alternativa mai rapida in tara?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am gasit fara probleme la mine in oras la un magazin de piese electornice, mufe, cabluri, telecomenzi, antene si alte minuni si maruntisuri. Si am mai vazut si pe la alte magazine mici.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde de calitatea lor, dar nu iti face griji, ca nu ai 14 v in bord.

In bord ai cat da alternatorul. SI daca se duce releul de incarcare si baga 16V atata ai. DAr stai linistit ca nu se arde ledul alimentat cu 16V daca a fost calculata rezistenta la o alimentare de 12 sau 14v.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al Bundy, daca alternatorul ar baga 16 volti (banuiesc ca ai luat in calcul o defectiune a modulului regulator al acestuia, nu?) ultima problema va fi arderea ledului.....

iar teoria este valabila, doar daca reostatul luminilor de la bord, e dat la maxim, doarece lumina de la bricheta (cea de care vorbeste Aditu) E trecuta prin el (Passat, Bora, Golf,....banuiesc ca si Polo), deci tensiunea este reglata de acesta. La o tensiune normala de incarcare, daca e dat la minim reostatul, valoarea tensiunii care ajunge la bec (led) e sub 4 volti.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Intrebare am facut un W5W din banda cu 3 leduri dar am o problema adica atunci cand ar trebui sa fie stins lumineaza foarte putin, asta banuiesc din cauza ca ledurile consuma foarte putin si pe stins de fapt tot mai este ceva tensiune pe fire (e vb de lampa din portiera). Care ar fi solutia ca sa se stinga de tot respectivul bec??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eventual sa-i mai pui un consumator pe circuit si atunci o sa dispara problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, adaugi o rezistenta in paralel cu cele 3 Led-uri. Sper sa nu gresesc dar daca pui o rezistenta de aprox. 7 Kohmi ar trebui sa-ti introduca un consum suplimentar care ar trebui sa-ti stinga Led-urile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I don't know exactly how to explain it but in some cars the dome light circuit or footwell light is used to provide a very low current ground path through the bulb filament even when the car is turned off. I don't know the purpose and don't really need to but I assume it is related to the door ajar system, theater dimming or similar system.

The fact is that even before you converted your dome lights to LEDs there was always a few milliamps of power flowing through the filament bulb. You were unaware of it since it takes hundreds of milliamps to illuminate the bulb enough to notice. Now that you have installed some LEDs they WILL illuminate because they only require a few milliamp flowing to light up a little. Now you see a problem (not) that actually existed all along.

The solution in my Eclipse was to place a small resistor across the LED leads on one footwell light. That resistor now sits there consuming 2-3 mA everyday, all day and all night (just like when a filament bulb was in place). With the resistor in place there is now enough load to keep the LED off until the dome light is truely supposed to be on. I thnik I used maybe a 3K to 5K 1/4W resistor but I would have to actually go look at it to be sure.

Having the LEDs stay on dim does no harm but it does make people think you have left something switched on inside the car. If you can check for a low current load with a meter across the dome light leads you can confirm this diagnosis.

Am gasit si eu asta. O sa merg pe mana ta si o sa pun de 7 K sa vad daca se rezolva problema. Ai idee care este explicatia la aceasta problema? Ce curent circula de obicei prin becurile de la usi? (cand sunt stinse adica si de ce???)

Later edit: sa fie aceasta explicatia ?

LEDs works great when it should be illuminated however when they should be off the leds are still illuminated albit very dimmly.

I recall some equipment at work supplied a 'warming' current to incandescent bulbs when switched off. I presumed this was done to alleviate switch-on stress to a cold filament.

Modificat de bbogdanmircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, adaugi o rezistenta in paralel cu cele 3 Led-uri. Sper sa nu gresesc dar daca pui o rezistenta de aprox. 7 Kohmi ar trebui sa-ti introduca un consum suplimentar care ar trebui sa-ti stinga Led-urile.

numai atentie ca rezistenta se va incalzi ca doar energia consumata trebuie sa o transforme in ceva (caldura), ai grija sa aiba o ventilatie corespunzatoare, bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur ca o sa se incalzeasca rezistenta aia asa grozav? Eu din ce am inteles se mentine acolo un curent ca sa mentina filamentul de la becul cu incandescenta "cald", dar la leduri acel curent e destul sa le faca sa lumineze foarte putin, cand pui rezistenta practic o parte din acel curent se va duce pe rezistenta dar eu nu cred ca o sa se incalzeasca de la acel curent amarat acea rezistenta in asa hal incat sa necesite racire speciala...cel putin asta cred eu...poate cineva mai smecher sa ne spuna si ce putere sa aiba acea rezistenta in paralel si cat de tare se incalzeste ea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu ma refeream sa nu cumva sa puna ceva plastic sau cine stie ce lipit de rezistenta ci sa o lase libera

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FAcand un calcul cu 7kohmi obtii doar 1ma, ceea ce e putin, eu zic asa pui 3kohmi si obtii 4 mA ceea ce e suficient.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se poate sa explicati de unde obtineti si respectivele valori???

Din ce am inteles eu ar veni cam asa pentru 3 leduri inseriate care au o cadere de tensiune de 2 V fiecare:

Daca se considera tensiunea de alimentare de 12 V si dorim sa avem curent de 20mA prin led-uri atunci rezistenta care este pusa in serie cu ledurile ar fi: (12-3*2)/0.02= 300 ohmi ???

Intrebarea mea este ce se intampla atunci cand ledurile palpaie pe stins ce tensiune sau ce curent este la bornele lor?

Exista un curent limitat pe ele si de aceea se pune o rezistenta in paralel ca sa ia din acel curent sau cum se calculeaza?

Intr-adevar acum am vazut ca 12/7K=0.001 deci rezistenta respectiva o sa "fure" 1 mA de pe LED ceea ce este foarte putin intr-adevar, pana la urma care este valoare de curent sub care nu se mai aprinde deloc led-ul si ce curent este dat in pozitia de stins???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi o sa ma joc un pic pe la masina ca si eu am aceeasi problema cu ledurile din portbagaj. Si o sa fac cateva masuratori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi cer scuze, am gresit formula de calcul. Conform legii lui Ohm R = U/I rezulta ca la U= 12V si I = 20 mA (0,02 A) avem o rezistenta de 600 Ohmi.

Pe de alta parte Puterea disipata de rezistor e calculata cu formula P = U * I deci P = 12*0,02 = 0,24 W ceea ce e foarte putin, de mentionat ca acest consum apare cand ledurile sunt aprinse, in cazul in care sunt stinse (ma rog slab lumanind) este posibil ca prin rezistenta sa treaca un curent mult mai mic rezultand o putere disipata mult mai mica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma dupa o discutie cu niste colegi eu cred ca ledurile lumineaza din cauza ca switchul este montat dupa bec la masa iar pe deschis tot mai circula un curent foarte mic prin leduri cred eu ca in jur de 5mA. Acest curent este dat de tensiunea de alimentare de 12 V care ar trebui sa ramana in aer / rezistenta de la switch si pana la masa care este tot in jurul la vreo 4K in acest caz?? Daca punem rezistenta in paralel cu ledul ea o sa traga pe ramura ei o parte din acest curent asadar ledurile nu vor mai avea destul curent pentru a lumina cat de putin. Sa ma corecteze cineva daca gresesc.

@BogdanOnet - rezistenta nu se calculeaza dupa cum spui tu, ea depinde si de cate leduri avem, valoarea rezistentei se calculeaza dupa formula (12V-nr_leduri_serie*Uvf)/curent_fuctionare_dorita_led

calcul rezistenta necesara leduri

Al Bundy asteptam rezultatele masuratorilor la tine si daca se poate sa postezi si aici:

-tensiunea de alimentare

-tensiunea de bec stins

-curentul de bec stins

-ce parametri au ledurile folosite de tine

Daca am timp cred ca o sa masor si eu aceste valori poate rezolvam aceasta dilema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!