Jump to content

Intercooler pe motor AAZ?


Ciucur
 Share

Postare recomandată

Dupa 2000 km parcursi cu masina mea , pot sa zic ca sunt multumit dar as vrea sa ii imbunatatesc sprintul.

Din ce am mai citit pe net o imbunatatire ar fi montarea intercoolerului pe motorul meu care are doar turbo. In schimb nu zice nimeni nimic care e recomandat , ce aduce in plus si cam cat , ce trebuie sau ce nu trebuie facut la montare si mai ales cat costa....

Oricum motorul trage excelent desi are 260000 de km, compresia e peste 21 pe toate pistoanele...

Ma tenteaza sa il imbunatatesc un pic si nu stiu ce ar fi mai potrivit...

Astept eventual alte sugestii. :D

Repet motor AAZ 55kW (75 PS ) TD

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi si altele de facut inainte de inainte sa te gindesti la intercooler.

uite aici:

http://www.vwdiesel.net/phpBB/viewtopic.php?t=579

si

http://www.vwdiesel.net/phpBB/viewtopic.php?t=63

Concluzia mea a fost ca mai bine pun banii aia pe linga ce pot lua pe golf si-mi iau un TDI mai tinar cu vre-un an, doi.

andrei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci de link-uri. Sunt super!

Singurul lucru pe care nu l-am inteles e reglarea turbinei prin metoda boost bleed daca nu ai acea parghie exterioara...

Daca gasesti ulei langa colierele de la turbina inseamna ca e pe terminate?

Eu aud turbina care are un vajait specific dar peste 3000 rpm

Am gasit ceva referitor la intercooler...Asta e de Golf 3 1.9 TDI 90 PS. Oare e bun?

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewIt...bayphotohosting

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Si eu am aceeasi problema:am un colier de la turbina care imi cam scapa ulei pe langa,desi il stiu strans bine....E de rau pt turbina???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot sa-ti spun din experientele mele cu un R5 GTTurbo, la care am schimbat 3 turbine. In momentul in care incepe sa piarda ulei, e pe duca. Uleiul se scurge din interior când motorul e oprit, se raceste turbina si se contracta axul si lagarele. La repornirea motorului, ea pleaca "pe uscat" si se uzeaza mai mult.

Oricum, ai noroc ca ti se scurge uleiul spre exterior. Eu am patit sa-mi scape in evacuare si la fiecare repornire de motor dupa ce se incalzeau tobele scoteam fum groaznic 3-4 minute. Dar pâna nu incepe turbina sa "fluiere" la turatii mari este perfect utilizabila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ciucur Eu as vrea sa imi schimb intercoolerul cu unul mai mare. Am sa ma interesez daca al meu se potriveste pe masina ta(mai mult ca sigur ca da) si daca este asa, poate facem un deal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci, sunt interesat de oferta...

Eu am mai strans destul de mult colierul de la turbo aprox. 5 ture de surubelnita.

Eu stiu care sa fi fost cauza?

Oricum as vrea sa stiu care e starea turbinei.Nu stiu unde gasesc una care sa imi convina si la pret daca a mea e dusa....

Am inteles ca noua e 800 euro.

Oricum intercoolerul cred ca are o influenta mare si imi doresc unul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnule Ciucur te contactez pe PM ca este mult de discutat. Pentru cei care erau interesati de montarea unui intercooler(kit nou) pe acest tip de motor, este destul de scump insa nu mi se pare destul de complicat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

In cele din urma am intrat in posesia unui intercooler.

Masina donatoare este un Audi .

Codul piesei(intercoolerului) este 4A0145806 B si nu stiu sigur daca nu e acelasi si pe Golf 3 motor 1z.

Acuma, unde il voi monta? Stiu ca la Golf 3 intercoolerul este sub aripa stanga.

Nu am verificat, insa parerea mea e ca nu incape sub aripa.

O alta problema.....Sunt nevoit sa imi fac singur tubulaturile si nu stiu exact ce material sa folosesc.

Inoxul iese din calcul din cauza pretului.Teava de 60 mm in diametru e cam 20 Eur/m fara tva.

Cunoasteti vreo alternativa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin Golf 3 cabrio

Salutare!

As fi si eu interesat de o astfel de modificare! Daca exista cineva pe aici care are din intamplare radiatorul si tubulatura aferenta! Am auzit de la niste diesel-listi ca se castiga 10-12 Cp, stie cineva, asa e? Teoretic asa e dar practic? Merita investitia sau il las asa cum l-a conceput Neamtul? Exista cineva pe aici care a facut modificarea asta si ne poata spune cu certitudine ce diferenta e!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi imi poate spune cineva daca intercoolerul pe care il am se monteaza si pe Golf 3 din fabrica?

Codul e in postul anterior. Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cunosc pe cineva (fratimiu) care a montat pe un gIII AAZ intercooler. A gasit la dezmembrari un intercooler de opel kadet cu 1 mil iar conductele le a realizat din tzeava de pvc speciala pt cosuri de centrala termica (deh e in domeniu)... Masina merge mult mai bine decat inainte... reprize mult mai bune + un sunet al turbinei mult mai accentuat.... asa ca se poate si fara o investitie super mare daca-ti merge bibilica.... normal ca nu merita sa pui un kit de intercooler (radiator + conducte) de tuning sau nou pt motorul TDI la o masina de ~ 10 ani... dar asa eu zic ca merita :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit teava de aluminiu de 2 1/4 toli si subtire in carne.

Promit ca operatia va fi descrisa in totalitate si voi atasa si poze.

Asta daca iese bine. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin Golf 3 cabrio
cunosc pe cineva (fratimiu) care a montat pe un gIII AAZ intercooler. A gasit la dezmembrari un intercooler de opel kadet cu 1 mil iar conductele le a realizat din tzeava de pvc speciala pt cosuri de centrala termica (deh e in domeniu)... Masina merge mult mai bine decat inainte... reprize mult mai bune + un sunet al turbinei mult mai accentuat.... asa ca se poate si fara o investitie super mare daca-ti merge bibilica.... normal ca nu merita sa pui un kit de intercooler (radiator + conducte) de tuning sau nou pt motorul TDI la o masina de ~ 10 ani... dar asa eu zic ca merita :P

Te-as ruga frumos daca se poate sa ne spui si noua la imbinari (intre motor/turbina cu teva pvc si radiator cu teava pvc) s-au folosit furtune de cauciuc rezistente la presiune (panzate)? De unde se pot procura sau cu ce s-ar putea inlocui, mai ales ca dupa parerea mea trebuie sa reziste si la actiunea uleiului!

Acele conducte de pvc pt cosuri de unde le pot procura si cum se curbeaza sau trebuie taiate si apoi lipite pt a le da forma dorita? Intentionez sa-i pun un radiator mai maricel jos sub bara iar intrarea este print-un capat iar iesirea este la celalalt capat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare,

de mine era vorba pe aici(eu sunt fratele)Eu am folosit o teava de PVC folosita la canalizari in UK si adoptata pe niste centrala in RO. Cred ca pt tronsoanele drepte se poate folosi cu succes teava PP tip Valrom(Romstal) Coturile si Racordurile(intercooler, aspiratie si turbina) le-am facut din bucati ditr-un furtun de ARO. exista la magazine un furtun cu diametrul interior de aprox 50 mm. se potiveste perfect. Eu sunt f multumit, mi-a luat mai mult de un an proiectul(cost max 200 Ron) insa a meritat.

Succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru turbo si alte chestii, vezi ca au adus la tuningshop.ro furtune din silicon, care arata foarte bine si care tin la presiune mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema este cat costa! La PORO cot 90 intre turbo siadmisie costa aprox 400Ron! La aro un furtun din care ies cel putin 2 coturi si ceva tronsoane drepte costa 20 RON!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Si-a mai instalat cineva un intercooler pe AAZ?M-ar interesa si pe mine o astfel de modificare.Poate si cateva poze,impresii,detalii tehnice,modalitati de procurare a pieselor necesare instalarii ar putea ajuta sau,daca se poate, sa vedem un astfel de "tuning" la o intalnire saptamanala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si-a mai instalat cineva un intercooler pe AAZ?M-ar interesa si pe mine o astfel de modificare.Poate si cateva poze,impresii,detalii tehnice,modalitati de procurare a pieselor necesare instalarii ar putea ajuta sau,daca se poate, sa vedem un astfel de "tuning" la o intalnire saptamanala.

Citeste inca o data topicul si apoi revino cu intrebari punctuale! No offence dar am mai spus o data!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze,vroiam sa intreb daca si-a mai instalat cineva de la 15 jan 2006 de la ultimul reply un astfel de intercooler.Citisem topicul si am observat ca pana acum s-a instalat un intercooler de la un opel kadet si de la un audi.M-ar interesa daca mai sunt si alte compatibilitati ale acestei instalatii de la alte modele/masini si mai ales daca m-ar putea ajuta cineva in vederea instalarii unui intercooler.de asemenea m-ar interesa profitabilitatea instalarii si daca s-ar putea,la o intalnire saptamanala,sa-l vedem si LIVE.Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tubulatura se poate face din pvc ul recomandat de Raf dar si din tevi de cupru folosite la instalatii sanitare. E bine ca la tevi de cupru ca gasesti ce coturi iti trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Intrucat intercoolerul ce il aveam e mult prea mare am cautat unul original de Golf 3.

L-am gasit in Arad si am dat pe el cu tot cu tevi 1.800.000 lei.

Dupa ce il montez promit sa pun poze, si sa descriu daca se simte ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi suuuuper!!!Chiar sunt interesat de o astfel de modificare si m-ar ajuta mult niste poze,detalii,etc.Inca mai sper sa vina cineva la o intalnire saptamanala sau de sezon cu un intercooler montat pe AAZ.Oricum, merci si raman dator :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin Golf 3 cabrio
Intrucat intercoolerul ce il aveam e mult prea mare am cautat unul original de Golf 3.

L-am gasit in Arad si am dat pe el cu tot cu tevi 1.800.000 lei.

Dupa ce il montez promit sa pun poze, si sa descriu daca se simte ceva.

Si cu intercoolerul cel mare ce faci, iti trebuie? Sunt interesat de asa ceva!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Sorin...Intercoolerul cel mare e de vanzare....Oricum e mare (cel putin dublu decat cel stock).

Daca il vrei montat pe G3 cred ca trebuie sa muti radiatorul sau sa faci ceva modificari.Momentan nu am poza la cel mare insa arata impecabil...am si un furtun la el insa e pt. Audi.

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=16251&hl=

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!