Jump to content

Lumina Alba vs Lumina Galbena


X-Ecutor
 Share

Postare recomandată

eu mi-am cam luat dupa ce am pus Osram Cool Blue...inainte avand OEM

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 324
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • X-Ecutor

    33

  • Cornel.B

    20

  • toni

    15

  • Cristian

    14

Top Posters In This Topic

Posted Images

Orice bec aftermarket ai pune daca reglezi farurile (undeva la 40 de ron in reprezentanta seat) nu o sa deranjezi pe nimeni.

Am avut Oram silverstar care sunt sub cele care vrei sa le cumperi tu si am observat ca se vedea muult mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am nightbreaker,nu am primit nici un flash , dar nici cu 35 m mai departe nu bat:)oricum mult mai bine ca cele oem.bine oricum farurile de la ibiza sunt o mare porcarie si orice ai pune in ele tot slab o sa bata(ma refer la cele simple,cele duble sunt mult mai ok)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Upgrade becuri halogen

In urma cu vreo 2 saptamani am facut un upgrade tuturor becurilor cu halogen de pe masina.

Asta inseamna:

- faza lunga H1 originale :o inlocuite cu Philips Vision Plus 60% (le-am gasit la un pret bun la NorAuto si sunt niste becuri premiate si foarte laudate care oferta 60% lumina in plus fata de un bec standard)

- faza scurta H7 Narva Standard inlocuite cu Narva Range Power Plus 50%. Becurile ofera 50% lumina in plus si se lauda cu durabilitate dubla. Am folosit in trecut Osram Silverstar +50% si am fost destul de dezamagit de durabilitatea lor, dupa ~1an s-au ars ambele la interval de o luna. Ce-i drept, folosesc faza scurta tot timpul.

- proiectoare ceata H3 tot ceva normale inlocuite cu Narva Contrast+. Becurile Contrast+ ofera vizibilitate mai buna in conditii meteo nefavorabile, precum ceata si zapada. Au o lumina mai galbena.

Destula vorbaraie, sa trecem la poze :)

Becurile folosite:

Light_bulbs_01.jpg

Am inceput cu becurile de faza lunga. Asa arata faza lunga intial:

Light_bulbs_02.jpg

Si asa arata cu becul din drepta schimbat cu Philips Vision Plus 60% iar cel din stanga standard:

Light_bulbs_03.jpg

Si cu ambele becuri schimbate:

Light_bulbs_05.jpg

Nu sunt foarte impresionat de alegerea Philips de a folosi un filtru albastru pentru noile Vision Plus 60%, dar avand in vedere ca sunt pe faza lunga iar lumina produsa este mai buna, le-am acceptat asa.

Light_bulbs_04.jpg

A urmat faza scurta. Asa arata cu becurile standard:

Light_bulbs_06.jpg

Becul din dreapta schimbat, stanga cel standard:

Light_bulbs_08.jpg

Ambele becuri schimbate:

Light_bulbs_10.jpg

Iar in final, proiectoarele de ceata. Becul de pe partea soferului de data a fost schimbat primul (partea dreapta a pozei):

Light_bulbs_12.jpg

Ambele becuri de la proiectoare de ceata schimbate:

Light_bulbs_13.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut Toni

Vreau sa schimb si eu becurile pe faza scurta si sunt f interesat de durabilitatea lor.

Merg tot timpul cu faza scurta aprinsa.

Aveam de gand sa cumpar OEM de la seat. Au tinut mai bine de 2 ani.

Cat de multimit esti de Narva Range Power Plus 50%? Ai apucat sa le "folosesti" si noaptea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OEM sunt Osram din cate stiu, cel putin la Ibiza mea asa au fost. Din experienta mea cu becurile H7 de pe faza scurta, am ajuns la concluzia ca nu merita sa cumpar becuri scumpe, de obicei iau becuri Osram sau Philips din benzinarie, simple, cu lumina galbena. Oricum, din ce am citit pana acum, cele scumpe sunt si proaste ca fiabilitate.

Poti incerca Bosch Xenon Silver, la un moment dat erau destul de laudate pe forum.

http://www.bosch.com.ro/products/car_equip/products/lighting_x.htm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mi-am luat niste chestii care imita lumina de xenon din Penny XXL. Sunt H7 si parca sunt produse sau scrie ceva de Pilot pe ele. Inainte aveam un Bosch in locul becului astuia si pot sa zic ca asta nou lumineaza ceva mai bine noaptea decat Bosch-ul. Adica face o linie perpendiculara pe directia de mers a masinii si lumineaza ceva mai departe. Becul se vede tot galben in far cand e aprins, dar lumina bate putin spre alb datorita faptului ca becul e acoperit de o pelicula albastra.

Parerea mea sincera e ca mai mult de 25, hai maxim 35 de lei, nu merita sa dai pe un bec daca n-ai neaparata nevoie sa fie extrem de bun. Adica sa mergi mult noaptea, in special in afara localitatii si sa nu prea ai ocazia sa folosesti faza lunga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt foarte curios cum e cu xenon OEM, pana acum n-am condus noaptea masini dotate cu asa ceva. Nu e o dotare absolut necesara pentru mine, mai ales ca H7 mi se pare ca lumineaza destul de ok, daca farul e reglat cum trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu xenon Oem am condus un A4 B7. E si adaptiv si pot sa-ti zic ca din clipa in care am pus contactul si au inceput farurile sa se miste sus-jos si stanga-dreapta, am inteles ca va fi ceva deosebit si chiar a fost. Nu se poate compara niciodata lumina data de vreun far cu bec halogen in el sau cu xenon chinezarie cu asa ceva. Singurul lucru care m-a deranjat, a fost ca la gropi mici, parca se misca becul in far, sau lupa cu totul nu era stransa foarte bine. Poate avea vreo problema, sau poate ca datorita faptului ca lupa se misca tot timpul dupa viraje si in functie de incarcare, nu e chiar fixa si are putin joc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Toni

Vreau sa schimb si eu becurile pe faza scurta si sunt f interesat de durabilitatea lor.

Merg tot timpul cu faza scurta aprinsa.

Aveam de gand sa cumpar OEM de la seat. Au tinut mai bine de 2 ani.

Cat de multimit esti de Narva Range Power Plus 50%? Ai apucat sa le "folosesti" si noaptea?

Salut Dan,

Nu pot spune prea multe despre durabilitatea becurilor Narva RPP50 pentru ca le am de nici o luna. Daca se ardeau in timpul asta era chiar nasol. Ei se lauda ca ar avea o durabilitate dubla fata de un bec standard, dar asta vom vedea abia peste vreun an :)

Lumina este mai puternica si mai alba, sunt multumit de imbunatatire. Am mers si noaptea cu ele si este mai bine ca inainte (becuri standard ori Narva/Philips).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

xenonul OEM e " fara de moarte " , am pe masina si se vede mult mai bine si mai de la distanta fata de cele normale.

cum spunea si alexanderdj si becurile ce imita xenon sunt bune daca sunt calitative si reglate cum trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Xenonul OEM nu are cum sa fie fara de moarte... toate piesele au o fiabilitate (unele scazuta, altele marita). Xenonul OEM are o fiabilitate de 4-5 ani , pe cand Xenoanele din china folosesc o fiabilitate intre 6luni - 3 ani ... in functie de calitatea produsului

Dupa cum vedeti fiabilitatea intre OEM si cele AfterMarket, este de 2 ori mai mare in favoarea celor OEM ... daca ar fi sa il raportam cu pretul care este de 3-4-5 ori mai mare...dupa parerea mea... nu merita o investitie intr-o instalatie OEM, mai bine cautati o instalatie aftermarket de la un producator serios pe care veti platii de 4 ori mai ieftin decat pe o instalatie OEM.

Cat despre culoarea instalatie recomand o temperatura de 5000K nici galbena nici albastra... 5000K este lumina alba pe care o folosesc instalatiile OEM.... O sa spuneti ca instalatiile OEM folosesc 4300K ... ceea ce este un fapt corect ! dar producatorii chinezi fac aceste instalatii aftermarket de 4300K echivalent la 5000K

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trec de 4-5ani cele oem. Vorbesc din experienta, am in familie Passat 2004 cu xenon oem care are si acum becurile originale, iar acele becuri au adunat multe ore de functionare, la fel si la un A4 din 2008 care probabil va tine inca 2 ani fara probleme.

Diferenta de pret nu e chiar atat de mare, mai ales daca masina vine din fabrica echipata cu faruri cu oglinda, trebuie investit in lupe special facute pt xenon sau in faruri Dectane/Hella/Valeo sau de la alti producatori.

Eu personal nu pot sa am incredere in chinezarii cand vine vorba de electrica masinii si de un element important pentru siguranta ta rutiera. Instalatii xenon care se vand la preturi de nimic si le vad pe faruri cu oglinda la dube, loganuri si matiz toate care orbesc grav noaptea ma scarbesc. E clar ca vorbim de o lumina superioara, insa este un motiv intemeiat pentru care ceva de calitate costa.

Sigur calea de mijloc o reprezinta retrofit de lupe sau de faruri AM pentru asa ceva, foarte ok din punctul meu de vedere, dar nu te duce de 4 ori mai ieftin.

Spre exemplu eu am platit 900euro pe faruri cu xenon oem cu tot ce trebuie ca sa functioneze (bec Osram D1S Xenarc), iar niste faruri Dectane am vazut la un pret de 329euro doar farurile.

Mai intervine si problema de design, unele AM arata chiar urat si kitsch.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Xenonul OEM nu are cum sa fie fara de moarte... toate piesele au o fiabilitate (unele scazuta, altele marita). Xenonul OEM are o fiabilitate de 4-5 ani , pe cand Xenoanele din china folosesc o fiabilitate intre 6luni - 3 ani ... in functie de calitatea produsului

Normal, ca doar incerci sa-ti vinzi produsele.

OEM este de 4300k nu stiu cum altii pot produce de 5000k si sa fie echivalente cu 4300k ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu incerc sa vand nimic, daca ai urmarii profilul nu am postat nici un anunt nicaieri. OEM este de 4300K intr-adevar, dar chinezii pentru temperatura de 4300K i-au dat valoare de 5000K, este vorba doar de eticheta aici !

Cat despre diferenta OEM / AM , va sfatuiesc sa luati o instalatie OEM si una china AM sa o instalati atat pe o masina fara lupe doar cu oglinda, cat si pe una cu lupe, o sa vedeti ca performantele de moment sunt aceleasi, difera doar performantele in timp , una este mai fiabila de cat cealalta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am Xenon AM montat de vreo 4 ani. Anul trecut s-a dus un balast pe o parte, anul asta s-a dus un bec pe alta parte. Eu zic ca e mai mult decat OK si din punct de vedere al duratei de viata, si chiar daca nu e cu autoleveling nu deranjez pe nimeni pentru ca am reglat si farurile la service, si le tin si mai jos, cat sa nu deranjeze pe nimeni. Ca si culoare sunt 6000k, eu m-am obisnuit si imi place. Mai mult de 6000 k e deja mai mult de aspect, lumineaza mai prost, deci aftermarket recomand 5000 k sau 6000 k

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu tot de 6000K am , este o lumina buna , rece dar spre deosebire de 5000K bate pe o distanta mai mica cu 10m, dar e mult mai intensa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe carosabil ud ce performante are cea de 6000k?

Oricat le reglezi daca sunt tot pe oglinda deranjeaza si e pacat sa iti umple lumea frigiderul pentru asa ceva.

O problema a xenonului chinezesc si instalatii AM este ca poate sa strice cate ceva la circuitul electric, motorasul de la stergatoare si alte probleme.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe carosabil ud ce performante are cea de 6000k?

Oricat le reglezi daca sunt tot pe oglinda deranjeaza si e pacat sa iti umple lumea frigiderul pentru asa ceva.

O problema a xenonului chinezesc si instalatii AM este ca poate sa strice cate ceva la circuitul electric, motorasul de la stergatoare si alte probleme.

Si pe umed e OK, dar inclin sa cred ca o lumina mai galbena merge mai bine pe umed.

Eu pot sa-ti spun ca am faruri cu oglinda si am testat noaptea din masina tatei de pe contrasens si chiar nu te deranjeaza deloc daca sunt reglate corect si cu bun simt fata de ceilalti, de fapt mi-e confirmat prin faptul ca nu primesc flash-uri. Circul mult si eu, si intradevar am vazut foarte multi cu xenon pe faruri cu oglinda reglate sa bata "dupa avioane" si te deranjeaza chiar si sa-i ai in spate, parca sunt cu faza lunga. Nu neg faptul ca sunt si probleme, dar eu la G4 nu am avut niciun fel de probleme electrice sau comportamente ciudate ale stergatoarelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Titlul topic-ului astuia nu e "Xenon vs. Halogen", deci lasati-o asa cum a cazut. Daca cineva spune ca daca reglezi farurile la service, xenon-ul AM nu deranjeaza pe cei din sens opus si ca singura diferenta intre xenon OEM si chinezarii e doar de longevitate, cu siguranta nu ati mers foarte mult cu o masina echipata cu xenon de fabrica si nici in masinile care va vin din sens opus si va vad voua farurile reglate la service care nu deranjeaza. Sa fim seriosi! Am avut si eu asa, dar la Leon 1M farul are oglinda dreptunghiulara, nu rotunda sau semi-rotunda cum o fi la G4. Daca reglezi farul cu xenon Am montat in el astfel incat sa nu deranjeze, nu mai vezi nimic pe sosea. Si nu e vorba ca iti baga neaparat lumina in ochi, e vorba ca se vede imprastie lumina in ultimul hal si nu mai poti observa nimic pe sensul tau de mers pana nu trece masina cu farurile cu xenon Am reglate la service de tine. Si asta e tocmai perfect ca poate fi o caruta dupa masina respectiva, un biciclist imbracat in negru sau pieton, etc.

Care sunt producatorii seriosi de Xenon AM? Cum ramane cu reglarea dinamica a farurilor pe inaltime, cu lupa din far care se misca dupa volan si toate cele care nu sunt considerate diferente intre xenonul Oem si cel AM?

Sunt si eu curios, cum ati trecut itp-ul cu instalatie de Xenon AM montata in faruri?

Da, poti zice orice, niciodata n-o sa mai fiu de acord cu asa tiganie. La un moment dat m-a apucat jena si ajutat fiind si de faptul ca instalatia de xenon AM longeviva s-a ars, am scos porcariile alea din faruri si acum circul cu bec care imita xenon-ul pe stanga si care se cunoaste unde pune lumina pe sosea, si cu xenon pe dreapta pe care l-am coborat cat am putut, astfel ca doar completeaza fasciculul trimis de becul de pe stanga, facand lumina putin mai alba si fasciculul transformandu-se intr-un arc de cerc in fata masinii. Farurile le-am reglat sa bata mai spre dreapta, astfel incat atunci cand vine cate-o masina cu instalatie de xenon Am din sens opus, sa pot dibui si daca se afla ceva in fata mea, nu sa fiu chior timp de 3 secunde ca vad numai puncte negre de parca mi-a facut poza, desi eu n-am obiceiul sa ma uit in farurile alora din sens opus, eu ma uit spre farul din dreapta al masinii mele.

Modificat de alexanderdj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

...Lupa nu se deplasează lateral în funcţie de mişcarea volanului decât la câteva modele OEM foarte scumpe (maşini >100 000 EUR), în mod normal o deplasează motoraşul de auto-leveling pe verticală (pentru a compensa mişcarea maşinii pe verticală la denivelări şi coborârea suspensiei în funcţie de încărcătură)

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oauuuu, inseamna ca am masina de 100000 euro !!!!!

Dar de xenon adaptiv ai auzit?

Eu am si montat pe cateva masini: Golf plus, G6, O2FL, etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Vreau sa schimb si eu becurile pe faza scurta si sunt f interesat de durabilitatea lor.

Merg tot timpul cu faza scurta aprinsa.

Dupa 1 an si ceva pot sa-mi dau cu parerea asupra durabilitatii becurilor Narva RPP50. Nu s-au remarcat cu nimic fata de alte becuri cu luminozitate marita folosite. Au tinut fix 1an si o luna, in conditiile in care merg cu faza scurta aprinsa tot timpul.

La fel m-au tinut si Osram Silverstar in trecut. Ma tenteaza sa incerc Silverstar 2.0 dar sunt destul de sigur ca mai mult de 1an nu tine nici un bec cu luminozitate +50% :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bosch Xenon Silver ati incercat? 

Vroiam sa-mi montez la Ibiza, intre timp am vandut masina. Imi aduc aminte ca pretul era mult mai mare, in jur de 200 RON atunci cand s-au lansat.

 

http://www.autopol.ro/7519906~bec-bosch-xenon-silver-h7-12v-55w-set-2-bucati

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Modelul contrast+ l-a folosit cineva pe faza scurta? E prietenos cu ochii la un drum mai lung?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!