Jump to content

Instalatie Gpl


marianu
 Share

Postare recomandată

In uichend am facut o plimbare Bv-Sighisoara -Medias-Sibiu-Bv.

Intre Bv si Sighisoara am gasit o benzinarie AGIP care avea si GPL. NU alimentasem niciodata de la Agip si am zis sa incerc.

Concluzia: Sen-za-ti-o-nal Dom'le Dan Diaconescu :winter: 

Serios acum, imediat ce am iesit din benzinarie tragea masina mult mai bine. Erau pante line pe care le puteam urca cu a 5-a la 2000 rpm si daca acceleram masina pleca!...de la 2000 rpm. Pacat ca nu stiu nici un Agip prin BV care sa aibe GPL sa mai incerc odata experienta.

Consumul inca nu il stiu. Am parcurs ~480 de km si abia s-a aprins ledul rosu. deci ar mai fi cam de o suta si ceva de km dupa estimarile mele. (butelie de 55 litri)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa nu te risti...nu mai etanseaza foarte bine iar hartia e imbacsita si nu o poti spala...daca aveai poliester sau fibra mai mergea...pt 20-30RON nu m-as risca...ai injectoare capsulate nu se pot curata...

Ala de stare gazoasa l-ai schimbat?

Nu recomand la nimeni sa se joace cu filtrele...filtre schimbate la timp si calitate buna...poliester armat sau fibra de sticla...macar la cei cu injectoare scumpe gen INNO, MED, Lovato...

Valtek merge curatat si eventual schimbat kitul de reparatii...sa nu mai zic ca o rampa noua o gasesti acum la 250RON...

Ca idee cu filtre schimbate la timp si gaz bunicel unul a ajuns la 300k cu 2 rampe Valtek :) adica cat costa un injector de la concurenta...

Nici vorba sa schimb cel de gazos mai ales dupa ce am vazut filtrul de schimb...nu exista niciun fel de riscuri la gazos. Cand se infunda nu mai trece nimic de el si sare pe benzina din cauza presiunii slabe in rampa, pana atunci dau bice.

Nici nu ma gandesc sa umblu acolo, gasesti numai facaturi pe piata, poate la toamna daca merg sa iau struguri din zona sa trec pe la Laur sa vad ce marfa are. De gaz bunicel nu stii cum ai sau nu parte...in cei 40k pe instalatia noua am constatat ca gazul de acum e mult mai curat decat cel de acum 10-15 ani.

Daca ai "bulan" sa ti-o iei odata ca cei din Cluj.....nu ai de unde sa stii ce intra-n butoi, dar la statiile Petrom-OMV, MOL, AGIP, ROMPETROL originale, nu franciza ai gaz verificat si de calitate. Luk in mod suprinzator ia gaz de la Butan in toata tara si pana acum nu am avut decat probleme de pompe magarite sau consum enorm iarna.

Sunt multi privati care in ultimii ani si-au facut nume prin pret mai bun, pompe corecte si gaz bun. In ultimii 2 ani am bagat mai mult de la privati ( in capitala de la statiile cunoscute, nu in provincie ) iar probleme nu au fost, dimpotriva consum normal ceea ce dovedeste ca au gaz conform SR EN 589.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristi.pirvu

@ burlaco - aceeasi diferenta am simtit-o si eu. De obicei foloseam gaz de la MOL insa cand am dat de "gustul" AGIP sunt client fidel. Mai nasol este prin tara ca nu prea sunt statii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm ca Agipul e bun, dupa parerea mea, are cel mai bun gpl.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iep AGIP e ok cel putin in Bucuresti...

La Luk sant si in locatie buteliile de GPL... nu la toate sant ale lor...chiar si la ale lor nu tot timpul, si nu la toate statiile au aceeasi sursa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm cu Luk.

Sunt statii private in capitala cu gaz mai bun ca la Agip si pret mai mic.

Pe Virtutii ieri la Agip era 3,00 ron iar pe Energeticienilor e 2,96 gaz de rompetrol.

Inca e foarte mare pretul !!!

La bulgari e 2,50 echivalent in ron. 

Benzina a scazut enorm la noi...5,5 media iar in Sibiu 5,20. Pretul corect la gaz e cel bulgaresc.

 

GPL PRICE

Bulgaria     € 0.608      

Poland       € 0.587      

Romania    € 0.726      !!!

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incepe sa ma calce pe nervi cartelul asta care s-a format la noi in tara intre producatori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar nu inteleg de ce nu sparg piata privatii ca iau gaz de pe piata libera multi, adica direct din port Constanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa punem mana de la mana si infiintam statia de GPL vwforum Romania si spargem cartelul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,am montat de cateva zile ,pe un polo 1,2 o instalatie gpl tomasetto stag 4 plus,injectoare hana 2001,dupa cateva zeci de km prin Bucuresti am plecat in tara, iar dupa aprox 300 km,mers numai pe gpl, mi s-a aprins martorul check engine,masina merge ok ,consum ok,la intoarcere am mers autostrada numai pe benzina si nu s-a stins,ma poate ajuta cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eugen: si eu am patit aceeasi treaba, dupa ce am montat instalatia si am rulat vreo 500 de km. la mine insa, s-a stins becul dupa catev a porniri si opriri. i-am facut totusi o scanare pt ca ramasese stocata eroarea de la sonda lambda. a fost stearsa si gata, de atunci nu s-a mai aprins. daca mersul motorului nu s-a schimbat, consumul a fost ok, cred ca a fost de la sonda lambda eroarea, si probabail dupa scanare si stergeare nu se va mai aprinde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La problema cu sonda poate sa fie problema din amestecul de gpl, depinde de reglaj sau sonda e imbatranita si mersul pe gpl a accentuat treaba cu aprinderea ei, sonda lambda e un consumabil cu o durata de viata de 150000 km mai mult sau mai putin.

Oricum un vag-com iti va spune ce si cum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,am montat de cateva zile ,pe un polo 1,2 o instalatie gpl tomasetto stag 4 plus,injectoare hana 2001,dupa cateva zeci de km prin Bucuresti am plecat in tara, iar dupa aprox 300 km,mers numai pe gpl, mi s-a aprins martorul check engine,masina merge ok ,consum ok,la intoarcere am mers autostrada numai pe benzina si nu s-a stins,ma poate ajuta cineva?

 

Te duci la montator sa te rezolve, e in garantie iar inainte sa o montezi nu ai avut pb.

Oxigenul a fost iesit din limite cu mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mikemaniack

Am bagat si eu gaz de la bulgari.cu 1.19 leva vreo 2.65 lei echivalentul.Dea naiba de nu a mers masina brici pana acasa.Am mers toata autostrada 140-150 si a consumat si mai putin si am facut si mai multi km.Gazul bulgaresc pare mai bun ca al nostru.Confirm si eu cu gazul de la AGIP am bagat de la un agip la iesire din Bucuresti spre Alexandria si mergea masina foarte bine cu gazul ala dar am avut impresie ca se consuma cam repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E, la 2,65 mai vii de acasa...pana mea am luat gaz de la Agip cu 3,02 si am iesit la mixt ( 60 ext-40 int ) undeva la 10%, clima cam 80% din traseu.

Concluzie: cam 70% din pret echivalent benzina => ENORM !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cu gazul de la Agip, mers cam 75% exterior, 25% urban, clima cam 50% din din timp, mi-a iesit un consum de 7.5%. Stilul de mers in limite legale plus cateva depasiri la peste 5000 rpm.

Eu ma declar multumit.

EDIT: Am verificat consumul si este de 7.8%

Modificat de burlaco
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De vreo cateva luni imi apare aleatoriu eroarea:

 

17560 - Long Term Fuel Trim Additive Air; Bank 1; Range 2: System too Lean
        P1152 - 35-10 -  -  - Intermittent

 

M-am uitat pe la furtune sa vad daca sunt ceva fisuri insa nu am gasit nimic vizibil, am schimbat statia de GPL, la harta de pe GPL nu am umblat ca nu ma pricep.

Masina trage la fel de bine nu vad nici o schimbare, consumul a ramas acelasi..

Ce as mai putea verifica sa vad care e problema?

Tomasetto Stag 300+ instalatia - montata la Vernesti, schimbate filtrele la 15k.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

are cineva golf 4 break cu motor de 1.6 + gpl ?

as vrea niste detalii legate de consum , fiabilitate , probleme specifice...etc

 

momentan detin un golf3 hatchback cu motor 1.6 + gpl si sunt foarte multumit de consumul de 8.5 mixt la mers normal  adica 4.5 de motorina pentru ca nu cred ca exista golf 4 diesel care sa consum 6 in oras si 3 in afara...iar pe viitor as vrea un golf 4 break  cu motor de 1.6 + gpl , in defavoarea dieselului chiar daca un motor de 1.9 are un cuplu mai mare , insa am privit partea economica deoarece la benzinare nu ai treaba cu turbina si injectoarele si piesele de asemenea fiind mai ieftine 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mikemaniack

Sunt cateva avantaje la benzina:

- intretinere mai ieftina;

- impozite + asigurare mai ieftine;

- pret la carburant mai ieftin pe gpl;

Dar si DEZAVANTAJE:

- pierzi loc in portbagaj cu rezerva aia mizerabila;

- nu ai cuplu de diesel iar pe pante se simte foarte naspa pe gpl, daca mai esti si incarcat full si mai dai drumu si la aer si mai urci si un deal cum e pe la dealu negru de exemplu, s-a terminat smecheria.

- faci plinuri mai dese (pt mine e cam frustrant sa fac de 2 ori plinu si am butelie de 52 litri iar mai mult de 38 n-am vazut niciodata , cica e reglata la 80% adica 41.6 litri nu 38,,pierd litri aiurea la fiecare plin)

- consuma pe gaz in draci la viteze de 140-150 (eu la 150 pe ceas am in jur de 140-141 km/h real).La viteza asta consum 11l /100km gaz lejer fara aer cu aer cred ca sari de 12, un diesel cred ca mai mult de 7 nu ia.

 

Eu unu daca imi schimb masina CLAR DIESEL ori un benzinar de vreo 2000 cmc si sa ii pun gpl.Benzinarul sa aiba cel putin 140 de magari putere.

 

Eu inainte sa imi iau G4 am avut un BMW 320d E46 diesel an'99, 2.0 136 CP.Pe pilot automat pe autostrada bucuresti - pitesti la 110km/h arata acul intre 3-4l/100km iar la 130 6 l /100km., la 170 aveam 8l/100km.

Am dat masina aia ca ma rupt la intretinere si am zis sa iau ceva mai ieftin de intretinut si de asta i-am si pus gaz pe golf ca sa si merg mai ieftin.E foarte mare diferenta si intre masini si consum, per ansamblu eu zic ca dieselu e peste benzina + GPL.

Modificat de mikemaniack
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asta e adevarul in prezent. Balanta e inclinata enorm acum si de pretul mare al gazului care in provincie e peste 3 ron in timp ce motorina e pe la 5,5.

In oras motorina bate cu brio gazul la pret de intretinere iar asta luand in considerare si consumabilele de la diesel. Consum de 6-7 oras fata de 11-15 la gaz.

Pe exterior la viteze decente 80-100 gazul e mai economic dar daca treci de 110 motorina devine iarasi cea mai buna solutie.

Lipsa de cuplu la benzinare cu gaz este exasperanta mai ales de cand vine caldura si mergi cu clima on.

Si eu aleg viitoarea masina tot break turbodiesel fara discutie.

 

dan: golf 4 break nu exista. Motorul de 1,6 e acelasi, consum de 6 oras ( vorbesc de Bucuresti adica cel mai nenorocit ) este testat de mine. Pe ext scoti si 4 daca mergi economic dar ca pret combustibil sunt la egalitate datorita pretului mare la gaz.

E foarte adevarat ca la diesel cad frecvent: turbine, pompe injectie, injectoare, iarna te rogi de ele...etc, dar e clar ca gpl-ul pierde iarasi teren masiv.

Asta dupa ce in anii 90 a clacat datorita cresterii imense a pretului.

Ca sa va faceti o idee despre rentabilitatea instalatiilor de atunci, se faceau de 20x mai multi km ca pe benzina cu aceasi bani !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa parerea mea depinde foarte mult unde stai si ce drumuri ai de facut. Pentru mine pana acum gazul este mai avantajos decat motorina. Fac 15 km dus si 15 km intors naveta extraurban unde am limita de 70 km/h. In oras circulatia este destul de fluenta (vorbesc de Brasov), oricum muuuult mai fluenta decat in Bucuresti. Stiu cum este si in Bucuresti pentru ca am stat 13 ani acolo circuland pe toate mijloacele de transport posibile (RATB, masina, motocicleta, bicicleta).

 

Dupa mine, singurul aspect negativ in comparatie cu diseslul ar fi cuplul lipsa, dar m-am obisnuit si cu asta si s-a obisnuit si masina cu 4500+ rpm ca sa faca fata nevoilor.

In rest: se incalzeste repede iarna, e liniste in masina, autonomia pentru mine este suficienta, griji in minus cu turbine, injectoare, porniri mai anevoioase cand e ger.

 

Dar, este greu sau mai bine zis este destul de gresit sa spui clar ca GPL este o varianta mai buna decat diselul sau invers. Pentru fiecare in functie de necesitati si nu in ultimul rand de preferintele personale, poate sa fie mai buna o varianta sau cealalta!.

 

@120 L : de ce spui ca nu exista Golf 4 break? Eu am vazut destul de multe. Am chiar un prieten care detine unul.

Modificat de burlaco
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu si eu la ce a zis burlaco, eu facand zilnic naveta 60 km pe dn1 cu viteze de 70-110 km/h gazul a fost in momentul de fata cea mai buna varianta avand acum un consum mediu de 5% inclusiv dupa-amiaza mers cu clima.

Gazul pe masina de 1.6/1.4 mi se pare compromisul cel mai bun ca sa zic asa pt oamenii care au nevoie de o masina de la care sa nu ceara foarte mult, un mijloc de deplasare confortabil cu un cost de intretinere redus si un consum la fel, de fapt raportat la situatia economica de acum in care orice reducere de costuri conteaza.

Un diesel e mai ok datorita cuplului mai mare oferit raportat la un consum asemanator cu 1.6 pe gpl, dar pentru mare parte din noi cand s-a facut achizitia masinii de exemplul cazul meu in 2008 seatul meu cu 50000 km luat din romania de la primul proprietar cu ceva dotari, echivalentul lui la dotari, ani si km dar diesel era o diferenta de 2000 euro lejer asa ca a pune gpl pe el mi se pare varianta cea mai ok, ea nefiind o masina cu valente sportive nici pe benzina.

La mersul pe asa putinele autostrazi pe care le avem , care se intampla de cateva ori pe an, a merge cu o viteza de 140-150 nu cred ca e o problema asa mare pt consumul masinii, cazul meu care fac 23000 km pe an, aceste drumuri sunt maxim 5% din drumurile facute intr-un an, rezultand ca in momentul de fata pentru drumurile care le avem noi si situatia actuala o instalatie gpl pe o masina cu un motor consacrat si fara mari probleme e cea mai rentabila varianta.

Pentru alte senzatii exista turbo pe benzina parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer ma cam asteptam la asemenea replici si va dau dreptate baieti.Da , desigur sunt de acord cu cuplul mare de la diesel dar repet...m-am referit la topicul anterior strict la partea economica , dat fiind faptul ca sunt student si ca nu prea imi place sa merg pe la serviceuri si sa las bani acolo...de exemplu la golful asta...la cat e el de vechi si cat l-am forjat mai ales in primele luni ca na...prima masina , teribilismul , uneori si prostia , am schimbat doar distributia , i-am facut directia in rest ba am schimbat cate un rulment , ba flanshele , ba un furtun de la antigel , si pompa la servo care s-a stricat din cauza mea ca am tinut-o turata la 6 mii vreo 30 de secunde , nu as putea spune ca am bagat multi bani in el.Cred ca am trecut testul de maturitate si acum stiu cum sa pastrez o masina si de aceea tind spre Gpl in defavoarea dieselului dat fiind faptul ca momentan eu de unde pun gaz , il iau cu 2.7 lei litrul , gazul fiind destul de bunicel dupa cum v-am zis la mers normal in oras si maxim 100 km/h in afara 60% in oras si 40% in afara am scos 8.5 mixt.

Si topicul de mai jos la fel m-a pus pe ganduri :)
http://vwforum.ro/topic/3053-consum-de-motorina-tdi-90-101-115-130-150-cp/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mers normal, in limite legale, fara pretentii majore de dinamica, benzina aspirata + gpl iti da garantia celor mai mici pbme datorita simplitatii motorului aspirat comparativ cu cel turbo diesel.

Plus, drumurile scurte fac rau opricaru motor, cu atat mai mult unui turbodiesel.

 

Pt oameni ponderati si mai ales care nu fac f multi km pe an, parerea mea e ca Bencina+GPL e lozul castigator.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiecare din variante e cu plus si minus dar sa nu exageram.

5% consum pe gaz e una din aberatii...

Un lucru adevarat este fiabilitatea la aspirate cu gaz dar si cuplul pe care-l am acum la un motor de doar 47 de kw dci, care nu simte deloc clima on sau caldura de afara.

Poti schimba linistit la 2300 rpm si te duci de zici ca nu e adevarat de pe la 1700 rpm. La fel nu-mi vine sa cred ca am 6,1 in Bucuresti consum si ma apropii de 1000 de km cu un rezervor, km pe care sigur ii depasesc caci mai e motorina in rezervor :)

 

Noroc cu maestrul Voinea care mai baga ceva cuplu si cai la benzinare caci altfel iti vine sa le dai....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!