Jump to content

Instalatie Gpl


marianu
 Share

Postare recomandată

M-am apucat de studiat un pic documentatia... in manual spune undeva ca la calibrarea instalatiei trebuie folosit neaparat un senzor MAP... Daca imi aduc bine aminte la calibrarea initiala la montator in afara de laptop conectat la interfata nu a fost nimic in plus care sa citeasca depresiunea absoluta din galerie... Foloseste cumva valorile senzorului MAP ale masinii? Ma gandesc ca poate vaporizatorul are senzor MAP inclus caci de la galeria de admisie e un furtun care intra in vaporizator...

Pe de alta parte am observat o diferenta de 10 grade intre senzorul masinii si senzorul gpl astfel incat trecerea reala se facea practic la 50 de grade... sa fie asa mare diferenta de temperatura intre senzorul din motor si cel din vaporizator? Modificai temperatura de trecere la 20 grade - 30 grade dupa senzorul de pe masina - ca atare trecerea la 0 grade cat erau in seara asta s-a facut in 3 min de asteptat la ralanti, iar cand s-a facut trecere nu s-a simtit nimic... Sa o mai scad dupa modelul @120L?

Modificat de Wild Car
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca are masina sensor MAP se foloseste senzorul MAP al ei. In programul de BRC ai 2 setari pentru senzorul MAP: BRC si OEM (selectezi OEM daca are masina). Asa am vazut ca au facut la mine - legat de senzorul masinii si selectat MAP OEM in softul de BRC (am montat BRC 24.11 acum 2 saptamani). Verifica sa fie legat cablajul care vine de la ECU-ul GPL la senzorul MAP al masinii.

Daca masina nu are MAP atunci iti ataseaza un senzor MAP de la BRC care il foloseste la calibrare si care se gaseste in kitul lor de calibrare, apoi dupa calibrare il demonteaza.

Modificat de Johnny_L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia zic ca nu am vazut sa puna ceva la calibrare in afara de conexiunea cu laptoapa...

Am sa ma uit in soft daca e bifat OEM...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar trebui sa fie (o sa ma uit si eu la mine - deocamdata sunt la faza cu reglatul ledurilor indicatoare de la butelie). Oricum din cate stiu senzorul MAP il foloseste numai la calibrare (degeaba ramane legat dupa calibrare - singurul castig este ca la o noua calibrare te legi numai cu laptopul si in plus poti sa-i faci ceva reglaje din programul de BRC pentru amestec in idle si in load (la sectiunea MAP refinement (IDLE si GEAR parca sunt sectiunile))). De asemenea am mai citit in documentul software handbook de la BRC (se gaseste pe net) ca in cazul folosirii senzorului MAP original (cu optiunea de OEM) trebuie calibrat inainte cu motorul pornit la idle si cu motorul oprit (este foarte util documentul acesta si descrie amanuntit fiecare sectiune a programului).

Modificat de Johnny_L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca reusesti ceva cu calibrarea ledurilor fa si tu un print cu valorile, doar avem acelasi trocarici... :P .

Am manualul pe ala il studiez si eu, si de aia ma refeream la MAP caci as vrea sa fac o recalibrare. Ma rog am facut o salvare initiala nu ar fi problemein caz de stric ceva...

Deocamdata doar am scazut temperatura de trecere la 20 grade (real 30 grade dupa senzorul masinii, nu al gpl) si trece fara probleme la ralanti. Nu prea am inteles ce reglaj faci in idlle, reglezi ralantiul in caz de probleme?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu ledurile o sa dureze vreo cateva plinuri pana le fac sa mearga asa cum ar trebui (4/4, 3/4 , 2/4, 1/4, si rezerva cand clipeste ultimul led) (abia aseara mi-am bagat nasul in ea prima oara). Acum la al 2-lea plin primul led verde mi s-a sting dupa aprox 30 km numai in oras. La plinul din-ainte (primul plin) pe ultimul led verde clipind care inseamna ca esti pe rezerva am facut 98 Km (numai in oras) deci estimez ca a inceput sa clipeasca cand mai aveam cam 11-12 litri de consumat (ma gandesc sa-l reglez cam pe la 5-6 litri adica max 50 km in oras).

In MAP refinement in Idle faci reglajul relantiului, mai tricky este reglajul in load (GEAR) pentru care trebuie sa mergi cu masina si pe benzina si pe gaz ca sa-ti achizitioneze mapele de injectie pe benzina si pe gaz (din cate scrie acolo in documentatie). Pentru idle reglarea se face automat, apesi butonul si si-o face singur cu motorul la relanti stand pe loc, nu e mare lucru. Din cate imi aduc aminte mai scrie in documentatie ca timpii de injectie T_on ar trebui sa fie identici pentru idle pe benzina si pe gaz (scrie oricum in documentatie tot - trebuie rabdare si timp :) ).

LE: sigur ca o sa share-uiesc informatia legata de calibrarea ledurilor ca doar nu e secret de stat :)

Modificat de Johnny_L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce duze ti-au pus?

La mine vad ca uneori cand franez imi cade ralantiul, ma gandeam sa-mi bag un pic nasul in sectiunea "Return to idle", insa nu stiu in care sa-mi bag nasul... " Changeover to petrol at idle, Changeover to petrol in cut-off,Return to idle at exit cut-off " . Parca nu i-as spune sa treaca pe benzina pentru ralanti si as incerca un +10% compensare la "Return to idle at exit cut-off"... La ce se refera "cut-off"?

Cu consumul urban, extraurban cum stai?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu nimic de duze. Cu consumul am avut un consum cam de 8.7 % la primul plin (am scazut 2litri de gpl care raman in butelie fiind primul plin). am facut aprox 370-380km din care 200km in afara localitatii. Acum am al doilea plin in butelie si o sa realimentez de la aceeasi pompa (inainte nu am realimentat de la aceeasi pompa) asa ca un consum mai exact o sa vad in viitor. Sper sa nu fie mai mult de 1-2 litri in plus fata de benzina. Pe benzina aveam 10% in oras fie vara fie iarna ca de aia am "gazat-o".

Legat de cut-off nu stiu exact, trebuie sa intrebi pe cineva mai priceput. Eu din cate am inteles cut-off se refera la momentul cand ECU-ul de benzina comanda taierea alimentarii cu benzina (de exemplu in cazul cand mergi in frana de motor) dar motorul tau care este identic cu al meu (cred) nu are problema asta (sunt unele motoare la care poate sa apara problema asta adica se opreste motorul in situatiile astea). Oricum trebuie sa intrebi pe cineva mai priceput ce exact inseamna cut-off.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa le luam pe rand:

1. Bujii...vedeti ce am pus eu si aduceti si voi de afara pentru tipul vostru de motor.

Tin garantat minim 60k. Distanta la modelul meu trebuie sa fie 0,9mm.

2. Senzor MAP nu exista la BRC MY07-09. La calibrare se foloseste un simulator si basta.

3. Cu temperaturile si delay de trecere la prag 1 am mai scris...trebuie doar sa cautati in urma si gasiti toate raspunsurile.

4. Valorile corecte de calibrare la rezervor toroidal de 42l marca TMS vi le pot da in PM daca-mi cereti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bujiile care vin pe masina sigur sint alta calitate decit ce se gaseste prin Ro...

Am comandat Beru UltraX Platinum...sper sa merite banii...

Bosch-urile vor ajunge pe un Logan...merg mai prost decit cele vechi cu gapul de 2mm...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@120l la 24.10 si 24.11 se pare ca se poate folosi senzorul masinii, am verificat in seara asta si MAP este OEM selectat, deci am vazut bine ca la calibrarea initiala a instalatiei nu s-a folosit nici un MAP exterior... Anyway daca nu te deranjeaza astept pe pm setarile de toroidal, desi am Atiker nu cred ca difera prea mult valorile. Oricum ar fi tot sunt mai decat cele ale ecu gpl care in oras in 100km imi cad 3 leduri...

De unde pot sa fac o compensare de cadere a ralantiului atunci cand apas ambreiajului?! Are momente cand cade aproape de 300-400rpm nu se opreste dar e suparator... IAC-ul si admisia sunt curatate... Si inca ceva @120L : ce se intampla cu membrana vaporizatorului la setarile de trecere pe care le-ai pus tu? Nu se rigidizeaza in timp?

@Johnny_L am cu 11 cai - verzi, maro, putrezi :D - mai putin ca tine...

Modificat de Wild Car
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca valorile de calibrare ale ledurilor depind de tipul (marca) buteliei toroidale. Daca nu-s la fel nu cred ca se potrivesc. Probabil ca daca ai butelie toroidala fabricata de BRC (daca fac ei asa ceva sau un producator recomandat de BRC) atunci se potrivesc si ledurile cu cantitatea de gaz ramasa in butelie.

De aceea nu cred ca se potrivesc valorile de la o instalatie la alta decat daca e aceeasi butelie toroidala.

Eu nu stiu ce rezervor toroidal am dar o sa ma uit. Oricum o calibrare buna o s-o obtin dupa multe plinuri :). Probabil dupa primele 2-3 plinuri o sa ma apropi foarte mult de valorile finale de calibrare potrivite pentru butelia mea si tot asa mai departe o sa le reglez fin pana sunt multumit.

Modificat de Johnny_L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai socoteala de calibrare eu o facusem altfel : in rezervor intra la mine cam 35l, si consider ca am 5 intervale egale (4 leduri + palpaiala, aka rezerva) si voi proceda astfel: alimentez prima oara 7l si calibrez astfel incat sa fie aprins continuu primul led, la limita "palpiielii". Alimentez cu inca 7l sau dupa ce ii termin alimentez cu 14l astefel incat pe indicator sa am aprinse 2 leduri la limita de comutare catre un led aprins... s.a.m.d. pana la plin...

@Johnny rezervor nu poti sa ai decat TMS adica negru mat, sau Atiker adica un gri inchis lucios... oricum scrie in cartea de la gpl.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E negru mat al meu. O sa ma uit si in cartea de la GPL, probabil scrie si pe el.

Eu ma gandeam altfel la calibrare si anume facuta dupa numarul de km facuti (daca ii fac pe toti de la un plin numai in oras ceea ce e valabil pentru mine) si anume sa observ cam cati fac cu un plin (aprox 320 km) (alimentand la aceeasi pompa) si apoi sa-i impart la 4 si obtin pragurile iar rezerva o calibrez pentru ultimii 30-50 de km.

Mai precis: daca vreau sa setez primul led sa se stinga dupa 80km (presupunand un consum de 10%, 320/4=80km ) (circuland numai oras), pun kilometrajul la 0km cand fac plinul, iar cand am 80km facuti ma joc in program cu valorile (in milivolti) pentru ledul 4 pana gasesc care este valoarea cea mai mare care il stinge si aceasta este pragul aferent a 3/4 din rezervor (nu stiu daca ati observat dar programul face updatarea valorilor ledurilor in timp real, adica imediat ce ai introdus valoarea - am observat eu asta). Si tot asa mai departe pentru calibrarea celor 4 leduri (ideea e sa ai acelasi regim de mers adica numai in oras de exemplu ca sa pastrezi consumul acelasi)

Modificat de Johnny_L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si daca regimul de mers nu se pastreaza... in Cta imi e cam imposibil sa-l pastrez constant...

Modificat de Wild Car
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se pare bun si rationamentul tau cu alimentare de x litri (pastrand aceeasi pompa).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Evident ca de la aceeasi statie... eventual toata calibrarea se poate face in max. 1h cu pauze intre alimentari de minim 5 minute intrucat indicatia ledurilor nu este imediata si pentru a evita diferentele de presiune ale pompei in zile diferite, datorita temperaturii (bine nu e cazul in perioada asta) si datorita diferentei de nivel de gpl din skid...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lascarica, am adus din Germania bujiile tocmai ca stiu ce se vinde la noi...omul care le-a adus face drumuri acolo si aduce de toate. Au costat 40 de lei buc.

Wild, parca ai zis ca ai 24.11...e posibil sa fie legat la tine MAP-ul masinii. Oricum nu are prea mare importanta.

BRC nu face rezervoare si nici multivalve. TMS este mult mai calitativ decat Atiker din toate punctele de vedere. Problema multivalvelor este ca din motive de securitate exista un contact magnetic cu indicatorul...etc, s-a mai discutat...si din cauza asta nu e precis. Poti sa-mi dai in PM valorile tale, in mv atentie !

Pe week-end o sa-ti dau valorile de la mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca postez unde trebuie, dar a facut cineva recent o instalare de GPL in Dolj sa mi poate recomanda ? Nu mai rezist iarna sa vad asemenea consum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Mai bine lasa...vezi cat e gazul prima data, ca iar l-au scumpit azi jegosii. Benzina e 5,7 iar gazul merge spre 3,2. Mai pui faptul ca in afara orasului iarna ai + 40% peste consumul de benzina, si mai bagi vreo 2 litrii de benzina la suta de km prin oras...mai adaugi si hotia reviziilor la gaz din RO...si basta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si la 2,5 lei diferenta nu e convenabil?

@vw marin, mergi la Deva sunt ok baietii de acolo... Buzaul e cam departe pt tine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o intrebare daca dau instalatia jos de pe masina trebuie sa ma mai duc la rar sa o scoata din carte ceva?

se poate demonta instalatia de gaz de pe masina sa ramana doar pe benzina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, ne poti spune de ce o dai jos?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut si LA MULTI ANI ,am achizitionat de curand un golf 4 ,1,4 16 valve ,cu gpl BRC ,secvential ,totul bine pana cand deodata pe gpl nu mai tine relantiul si merge in 3 pistoane .

am curatat filtru lichid ,dar nu am gasit cine stie mizerie ,dar nu s/a schimbat nimic

cand am luat masina i/am facut din oficiu schimb de bujii direct de la vw ,filtru de aer

daca a avut cineva probleme de genul acesta ,va rog un ajutor

motor tip AHW ,1999,BENZINA +GPL

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fa-i o scanare la un service gpl,poate se gaseste exact cauza.

ca sa dam cu presupusul:se poate sa se fi dus un injector de gpl.din ce am auzit cand mi-am montat instalatia,un injector de BRC e destul de scump,cam 400 de lei.

dar poate nu e un injector,poate doar trebuie recalibrat softul.

sa vedem ce mai zic si baietii care se pricep.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!