Jump to content

Instalatie Gpl


marianu
 Share

Postare recomandată

OK. Multumesc pentru raspunsuri.

Totusi, pentru "sanatatea" motorului nu ar fi mai bine sa le spun celor de la service sa prelungeasca un pic timpul de functionare pe benzina? Pentru ca, asa cum am spus mi se pare ca trece prea repede pe gaz (cel putin vara nu cred ca apa sa aibe 40 de grade in cateva secunde de la pornire)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La LR se leaga de senz temp masina. Daca afara e 30 grd trece f repede...

Las o asa si vezi la iarna... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci cu alte cuvinte la instalatia LR este normal sa se faca trecerea repede cand temp. exterioara este ridicata

PS: In ultimele zile p-aici (Rasnov-BV) dimineata cand plec eu la serviciu este aproape ca iarna: 2-3 grade maxim! si trece pe gaz cam in 2-3 minute de mers

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tot cam asa trece si a mea.in 2,3 minute trece pe gaz acum.e normal sa treaca asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal sa treaca asa repede...

Fata de cele cu senzor pe vaporizator...cum am eu de ex...

Singura chestie sa fie setata bine corectia fct de temp...

Dupa cite stiu nu sint probleme de genul asta ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt pb la corectiile sub 20 de grd real.

Trebuie setata trecere in mers la peste 1500 rpm si mere si in negativ dar nu e recomandabil.

La relanti pragul ok la mine e 20 de grd real sau 5 grd in interfata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu ai BRC...la LR e alta poveste la ultima versiune...se conecteaza la senzorul de temp al masinii...

Inertia de incalzire a senzorului de pe vaporizator e mare...

La mine se ajunge ca temp gaz e de ex 60 si apa la 51 :) ...chiar diferente mai mari...

Mi-am facut senzor custom pt gaz reactioneaza instant nu din 5 in 5 :)

Am sa ma agit sa fac unul custom si pt apa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@120 L - Corectie de care vorbesti cred ca este setata destul de corect, pentru ca de exemplu cand e relativ racoare afara (3-5 grade) pornesc si daca stau la relanti cateva minute nu trece pe gaz, in schimb in momentul cand bag in viteza si dau sa plec (accelerez putin) trece imediat. Nu cred sa fie coincidenta, adica de fiecare data fix in momentul cand vreau sa plec atinge si apa temperatura "X" care face sistemul sa comute pe GPL.Nu am facut pana acum legatura cu turatia de 1500 rpm dar tind sa iti dau dreptate.

@Moog - Multumesc pentru clarificari. Treaba cu inertia abia acum mi-o explic. De exemplu vara sau cand temeperatura exterioara este la o valoare de tranzit (apreciez undeva la 20 grade) sunt momente cand vad ca electronica este putin nehotarata :). Porneste pe benzina si imediat incearca sa comute pe gaz dar cred ca sunt niste informatii care se bat cap in cap si motorul incepe sa ezite, sa dea in nas putin pana trece efectiv pe gaz. Probabil acest lucru se datoreaza fix acestei inertii de care vorbesti tu, si de faptul ca senzorul de temperatura al masinii spune una, senzorul de vaporizator alta iar electronica este putin nehotarata.

Stiu ca exprimarile mele lasa de dorit dar sper fi inteles ce am vrut sa spun.

Multumesc inca o data de precizari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La tine cred ca e activata conditia de turatie. Cind motorul are si turatia x trece pe gpl.

Incearca si pe loc sa o accelerezi si o sa treaca.

Ezitarea la trecere dupa o stationare mai lunga e de la gaz... Pina ajunge unde trebuie dureaza putin iar benzina e deja taiata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta este mult mai mare la mine...

Intre senzorul de pe vaporizator si cel al motorului sunt 20-25 de grade diferenta !

Tocmai de aceea am prag 1 in interfata setat la 3 grade iar delay 5 sec fara conditie de turatie.

Azi la 10 grade ext a stat cam 2 min la relanti si nu a trecut decat dupa accelerare. Nici burlaco nu are conditia de turatie dar la accelerare se misca apa mai repede si comuta senzorul de pe vap. Fiind frig afara vaporizatorul raceste sonda de temp iar o circulatie mai rapida a apei il determina sa comute...

Cred ca o sa bag prag negativ in interfata plus conditie de turatie la 2000 rpm ca sa treaca mai repede la iarna.

Si tie burlaco iti recomand sa bagi prag de trecere daca vrei sa comuti mai repede. La relanti nu e recomandata trecerea decat peste 30 de grade unde e deja alt regim de lucru al motorului.

La drumurile la si dinspre job in oras se consuma multa benzina de acum incolo.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe mine nu ma intereseaza neaparat sa treaca mai repede ci ma intereseaza mai mult ca trecerea sa fie "safe" din punct de vedere al functionarii motorului. Oricum, in cazul meu cand pornesc motorul merg cel putin 15 km in regim extraurban pentru ca fac naveta din Rasnov la Brasov, asa ca 2-3 litri de benzina pe luna care ias- consuma in plus nu ma deranjeaza foarte tare.

Din pacate nu am interfata de diagnoza GPL (nici VAG com nu am) si nici nu cunosc pe nimeni cu asa ceva care sa aibe rabdare sa piarda timpul cu mine si sa se joace prin setari pentru imbunatatirea performantelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai sigur se face in mers trecerea la absolut toate.

Numai de la injectie incoace au inceput sa treaca ok si la relanti dar cu anumite limite.

Mergi la montator sa-ti scada temperatura la pragul 1 si sa introduca prag de turatie la trecere.

La iarna cei 2-3 l se fac 10 !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am instalat pe un golf 4 1,4 16 valve o instalatie Milano in 2008...pana in prezent am facut 120000 km pe gaz si nu am avut nici o problema la motor. cu un plin de 35 litrii gaz cu clima pornita fac 400 km in regim mixt... sunt de parere ca benzina+gaz este mai avantajos decat diesel, deoarece costurile de intretinere sunt mult mai reduse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am facut setarile de iarna si am observat ca la BRC exista niste limite in care poti sa introduci parametrii.

Pentru pragul de trecere de ex exista limite intre -5 si +90 de grade celsius. Posibil ca intre aceste limite managementul ECU si mai ales al corectiilor sa fie cel functionabil safe. Nu stiu daca la LR, Bigas sau altele sa existe astfel de limite din aplicatie si daca putem sa trecem de ele...

Lascarica, jagoman...astept feedback.

In orice caz am pus limita minima cu prag de trecere la 1500 rpm iar trecerea se face excelent deoarece valvele se deschid instant la 6 sec dupa pornire si ai gaz pe rampa. Este starea de tranzitoriu unde sunt aprinse ambele leduri rosu si verde, dar merge pe benzina iar gazul e ready. La prima apasare a pedalei ( care poate fi si dupa n minute ) de acc peste 1500 rpm, trece instant de pe benzina pe gaz, si este cel mai safe procedeu de trecere.

Urmeaza sa vad pana la ce temperatura exterioara imi deschide gazul la 6 sec ca sa pot face trecerea imediat. Azi la 13 grade ext pe bord o facea imediat.

post-14418-0-24088600-1351344159_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La BRC se inregistreaza in ECU gaz salvarile astea? Adica, daca la primavara revin la setarile anterioare, montatorul isi va da seama ca am intrat si am facut modificari?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De fiecare data la iesirea din aplicatie, programul iti cere salvare date si reprogramare ECU GAZ. Se va salva un fisier F7D iar pe mine nu m-a interesat daca se poate sterge din lista...

Teoretic s-ar putea dar practic nu am testat.

La setarile anterioare poti sa revii doar daca le salvezi inainte de modificare apoi le incarci din nou ; sau modificand setarile curente sub alta denumire.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Urmeaza sa fac si revizia la instalatia GPL. Am sunat la cei care au montat instalatia si mi-au spus ca pretul este de 150 de lei. Mi se pare un pic cam mult avand in vedere ca alti posesori de GPL spuneau ca schimba 2 filtre care nu-s asa de scumpe. Poate mai gasesc in Brasov si alte firme care fac revizii la GPL sa am si o a doua oferta de pret.

Puteti sa imi spuneti va rog daca pretul de 150 de lei este ok?

Multumesc si imi cer scuze daca postul meu este orecum off-topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde ce filtre /ce calitate o sa-ti puna...

In mod normal ~100RON...dar functie de cit de taran e montatorul poate ajunge si la 200-250RON...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tre sa spui ce instalatie ai si ce vrei...

La BRC un filtru in gazos OEM e 100 de lei dar merge 50k fara pb.

Se gasesc si la 5 sute de mii dar nu aceasi calitate.

Instalatiile mai ieftine nu se preteaza la revizii peste un milion caci le faci des...10-15k.

L.E. La noi inca nu exista firma care sa-ti faca o revizie in adevaratul sens al cuvantului. Iti baga repede alte filtre, iti mai baga sub nas un laptop sa scaneze erorile si basta...

Nici vorba de curatare injectoare, plaman, verificare etanseitati cu ap masura, recalibrat plutitor sau alte setari...etc.

In cazul 2 o revizie se justifica la pretul de 200 ron.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Instalatia de pe masina este Landi Renzo, dar nu as putea sa spun in momentul acesta ce model este exact.

Nu vreau sa ma zgarcesc la cativa zeci de lei (noi!), vreau ceva calitativ si sunt dispus sa platesc in plus pentru asta, doar ca nu aveam deloc habar care e costul unei revizii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@120L sa inteleg ca la tine acum pe setarile de iarna nu mai tine cont de temperatura antigelului de 40 grade. Singura conditie e de turatie 1500 rpm?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Setarile de iarna sunt cele din foto de mai sus pentru comutare benzina-gaz.

Turatie trecere min 1500 rpm, max 8000 rpm.

Azi dimineata la 0 grade ext aveam gaz in rampa dupa 90 de sec de la pornire. La 120 de sec ( lasata la relanti ) incepe sa bipaie ca sa te avertizeze ca nu ai trecut pe gaz...:)

La 6-7 grade exterior am gaz in rampa in 30 de sec.

Estimez scaderea consumului de iarna pentru benzina la max 5/1000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

detin o bora 1.6 16v cu instalatie de gaz BRC.

am aproxmativ 20k pe gaz. pana acum nu am intampinat probleme ... motorul daca il pornesc la relantiu merge 2-3 minute si apoi trece singura pe gaz...

are turatie 800rot/min parca retin ..si 35 de grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai eu tot nu inteleg... setarea de temperatura nu se pune tocmai pentru ca gpl sa treaca din lichid in gaz? Ori la tine daca trece la 6-7 grade temperatura exterioara, adica cat maxim sa aiba antigelul 10 grade, cum iti ajunge tie gazul in rampa, in ce stare, nu cumva e inca lichid? Cum trece de filtru de stare gazoasa si cum il afecteaza? Si in final consumul de gaz nu se mareste?

Mai ai garantie la instalatie? :icon_bounce:

Modificat de Wild Car
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GPL vaporizeaza de pe la -15 grade...depinde si de respectarea compozitiei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!