Jump to content

Instalatie Gpl


marianu
 Share

Postare recomandată

Cum scriam mai sus 9-9.5l pe extern, dar la viteze mult mai mari de 90...

Du-te la reglaje...inainte ar fi bine si o tura pe la biserica :))

Ai montat-o local sau la Vernesti/Bacau?

Daca e local e naspa...

Daca ai drum prin tara pe la Bacau du-te la aia pt reglaj...si vb f serios :)...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tare...frate lascarica aia cu biserica... :lol:

Sa stii ca sfintirea tre facuta oamenilor nu obiectelor.

Despre ture...si la Cielo si mai ales la Octavie raman uimit de ce raport final ai !

Practic avem acelasi raport neeconomic in tr a 5-a desi ma asteptam la motorul tau cu 35 de cai in plus stock fata de al meu, sa ai un max 2500 rpm la 100 km/h...

De aici deduc foarte clar ca, intentionat constructorii aleg rapoarte neeconomice la benzinare, ca sa avantajeze net dieselele la viteze de peste 100 km.h. Daca la mine se justifica partial prin raportul nefavorabil cp/kg, la tine e magarie pe fata.

La golful 5 s-ar justifica in acest fel si consumul mare pe benzina la 90 km/h...unde eu scot 5,5/6,5 ( fara / cu clima ) sau 6,5-8 pe gaz.

Problema lui kpk1 este combinata in opinia mea.

Poate fi o lambda imbatranita care determina un consum mai mare pe benzina si implicit si pe gaz + alimentare de la pompe care fura + alimentare la temperaturi mari.

Le iei prin eliminare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Situatia sta in felul urmator:

Masina este pe mana mea de noua. Are acum 61.000 km si 5,5 ani. Nu a fost alergata; regim extraurban 90km/h.

Consumul mediu de benzina pe termene foarte lungi este in jur de 7,2%. In ultimul timp nu am mai circulat cu ea prin oras si a scazut catre 6,7 - 6,9 pe real (plin la pompa).

In aceleasi conditii consumul de gaz este de minim 9%, iar la utlimul plin-gol a iesit 10,5% gaz situatie in care CB arata pt benzina 6,9.

In aceste conditii sonda lambda poate fi imbatranita ?

Instalatia este BRC 24MY07

Sambata ma duc la reglaje.

Mi-am achizitionat si interfata VAG-COM si interfata pt BRC insa nu am avut timp sa studiez problema. Chiar nu am cunostinte. Nu vreau sa fac nici vreo prostie. In perioada asta sunt foarte ocupat si timpul nu-mi permite sa aprofundez problema.

Daca aveti sugestii va rog sa ma ajutati. Ce paramateri ar trebui sa urmaresc si ce valori ar trebui sa setez ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sonda se duce de pe la 100.000km in sus...numai daca nu ai tu bafta :)

As putea sa trag un ochi remote control...daca poti sa pui laptopul si sa ai legatura internet suna-ma...de preferat dupa amiaza dupa 18...

Eventual suna-ma cind esti numai cu laptopul in masina...si VAG-ul conectat...

In Craiova nu am drum :)

Iti recomand sa te duci 1 fata la montator si sa tragi cu ochiul ce face...citesti documentatia/helpul la softul de BRC si mai suni un "pretin" :)

98% din montatori sint dupa corcodele/cirese si alte fructe de sezon in zona reglajului...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de rapoarte, cred ca le fac asa si pt a avea ceva zvac benzinarele.

Daca ar fi pus pe benzina acelasi raport ca la diesel, te rugai de ea sa traga, iar daca puneai acelasi raport la diesel, mergeai doar in ture inalte, mult prea inalte pt diesel.

Insa mie unul nu mi se pare a fi setata cutia prost, personal cred ca merita treapta a 6-a, orientata sctirct pt consum, in rest cred ca e etajata corect cutia pt motorul 1.6.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noprea...la mine la 60-70 de cai e una sa pleci de la 3000 rpm la 100 spre 130 iar alta e la motorul de 100 de cai.( caroseriile sunt pe la aceasi greutate )

De fapt la benzinar tr a 4-a este pt depasiri ( acolo tre sa ai 3000 la suta/h ) iar a 5-a tre sa fie economica...dar ma rog cu astea defilam...

De ex pe un Passat diesel chiar vechi de 10-15 ani, ai 6 trepte si la a 6-a mergi lejer cu 110-130 in superconsum ; benzinarul daca-l treci de suta iti haleste de rupe oricare ar fi el...mai ales pe gas !

kpk1: Consumul mediu spus de tine pe benzina e ok daca mergi cu clima on. Ce e peste 8,5 la gas in conditiile tale, e de la hotia pompelor.

Spune de unde iei gas si in ce conditii.

Nu e nimic de reglat in bucla inchisa, deci mergi degeaba la montator...corectiile sunt automate si tin in mare parte de sonda 1.

La km tai nu ai pb de senzori defecti, doar daca esti o exceptie rara...

Inainte de montaj trebuia facut un test de catre montator sa verifice functionarea ok pe benzina, dar cum la noi numai unul singur face chestia asta in RO...

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu chiar...fara AC trage super bine si la turatii joase...

Cel putin in prima luna cind am luat tigaia imi venea sa desenez a-6-a cu markerul :)

Incepind de pe la 2000-2500 trage bine...pe drum drept s-ar merita inca o treapta...macar sa scada turatia sub 2800 la 100-110km/h...

"benzinarul daca-l treci de suta iti haleste de rupe oricare ar fi el...mai ales pe gas !"

E aceeasi chestie , pe gaz nu consuma mai mult :)...daca o calci prea tare ajungi la consum de urban :))

Din cauza reglajului te poate duce la consum mare...

Apropo de test , mai sint si altii care fac , dar reglajul e facut in graba si dupa ureche...daca nu ai experienta sau macar sa te duca mintea si sa-ti dai interesul o dai in fasole...

Eu am vazut un BRC care la 30 grd afara si motorul oprit de 1/2h arata 17 grade ...si nu era montata pe un frigider :))

I-am setat-o sa treaca la 15 grade ...pina se duce la montator...era foarte fericit ca-i trece pe gaz inainte de a ajunge la destinatie :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Paul, merci de ajutor. Discutam dupa ce ma duc la reglaje si fac un consum nou. Trebuie sa-mi fac timp si pentru asta.

Tot pentru a elimina orice dubiu am facut si revizia inclusiv schimbatul bujiilor.

Consumul mediu e cam 50% cu clima, 50% fara. In mod normal la exterior am un consum mai mic intre 5,5 fara clima si drum drept pana la 6,5 drum virajat cu accelerari si franari. Diferenta pana la 6,9 vine de la mersul la piata sau o urgenta in oras. Din 500km maxim 50 sunt in oras.

Gaz am incercat din multe statii: Agip, Mol, etc. insa sunt recunoscute de bune vreo doua statii loco de la care alimenteaza si taximetristii. Alimentez numai dimineata la prima ora.

.. Si a mea simte nevoia de multe de a 6-a. Dar ce sa-i faci.

Modificat de kpk1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Offtopic. Cum am probleme cu cutia si trebuie sa o desfac, ori o schimb cu una de SDI cu tot ori trapta 5. 1,2,3,si4 sunt identice turatie-viteza. Doar tr.5 la 100km/h are la SDI 2550 rpm fata de 3000 la benzinar. Va tin la curent. Oricum nici nu ma gandesc sa nu fac schimbarea.

Am schimbat si filtrele pe gaz si nu le-am gasit deloc murdare la 30k in 2 ani si ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ideea...sa ne spui si noua ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Offtopic. Cum am probleme cu cutia si trebuie sa o desfac, ori o schimb cu una de SDI cu tot ori trapta 5. 1,2,3,si4 sunt identice turatie-viteza. Doar tr.5 la 100km/h are la SDI 2550 rpm fata de 3000 la benzinar. Va tin la curent. Oricum nici nu ma gandesc sa nu fac schimbarea.

Am schimbat si filtrele pe gaz si nu le-am gasit deloc murdare la 30k in 2 ani si ceva.

Exact ce am scris la topicul dedicat cutiei de la Fabia. Pinioanele tr a 5-a difera si se pot schimba fara a da cutia jos de pe masina. Problema este pretul enorm cerut de "dilari" pentru cele 2 pinioane ( > 5 milioane la mine, cutia 02T ) si care nu amortizeaza investitia decat la anu si la multi ani...

Eu am renuntat.

Despre filtre...tin si 50k daca alimentezi la statii brand. ( vb de filtre OEM ) Cel gazos daca e BRC OEM duce fara numar, in schimb am auzit unele pareri cum ca cel lichid ar fi "perisabil" in timp...dar cred ca 99% e marketing facut de montatori sa-si vanda filtrele cu margine de 500% ...

Lascarica, ai dat peste filtre de acel gen ?

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel de lichid de obicei e de hirtie...

Am vazut vaporizatoare varza zilele astea...dupa 60-70k...nu mai discutam de filtre :)

Cind vin din concediu am sa-mi bag nasul si eu in el...am deja 40k si nu vreau sa ajung sa-l frec cu peria de sirma si cu dalta :)

Partea mai naspa ca "aditivii" actuali sint mult mai naspa decit prostiile vechi...alea ramineau majoritar in filtru de lichid sub forma de pulbere...

Astia noi se depun ca un lac negru si gros de ~1-2mm pe toate suprafetele...se blocheaza si multivalvele, injectoarele etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa 90k cu vechiul plaman de la Zavoli intre 99-2008 pot spune ca era curat si doar odata l-am curatat...cand am schimbat memb

In schimb la fiecare 10k era plin cu pulbere filtrul de tip plasa de sarma in stare lichida, si se colmata.

Mai nou dupa ce instalatiile de rafinare combustibili scot norme din ce in ce mai dure de tip EURO, se pare ca deseurile de tip gaz petrolier sunt mult mai nocive caci raman resturile de namol si smoala prin el !

De acolo vine si boala noastra dar in cazul asta filtrele in lichid au ramas in urma tehnologic.

E inadmisibil sa gasesti curat un asemenea filtru la 30k iar in plaman sa fie smoala pe pereti !

La polonezi nu am mai intrat pe forum dar ma gandesc ca tre sa existe un filtru care sa fie eficient in lichid...caci anul viitor vreau sa-l schimb cu unul care sa retina smoala si namolul.

In ce privesc uleiurile parafinice se pare ca cel OEM de la BRC este supereficient. Asadar injectoarele sunt protejate la mine cel putin in acest caz, acetona trece de tot...si tocmai de aceea evit statiile particulare.

Pe la noi privatii vand sub 2,80 unii, dar nu iau ca-ti iese pe nas apoi parleala.

Sa pui poze cu plaman, filtru...etc dupa ce desfaci plus km facuti.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-ai dat o idee buna...am sa fac niste poze si le trimit la polonezi :)

Poate au vazut si ei asa ceva :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Scuzati offtopic-ul, dar nu pot decat sa remarc urmatoarele : pe alte topic-uri e trafic mare, pe cand aici, cei cu GPL sunt plecati prin concedii cu masinuta :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca nu a dat criza in lumea VAG :)

Sintem putini cu GPL pe aici ...

Spre deosebire de alte tari gen Polonia unde GPL-ul e in forta la noi miscarea e mai mult in zona TAXI si masinilor ieftine gen Logan...

Cine si-a luat VW ori o scoate in weekend la plimbare ori nu se uita la banii dati pe combustibil...ori au auzit de povestile gen "GPL strica motorul" :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unu intru in categoria "fac km putini deci nu vad rostul" ca altfel mi-as fi pus si eu s-au mi-as fi luat diesel. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unul dintre "rosturi" nu ar fi poluarea mai mica in cazul GPL-ului, implicit constiinta mai curata, de aici creste stima de sine si => performante sporite la tot ce faci ? :icon_idea:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te tii de poante? Sau "Ponte" ?

Asta e una noua dupa faza aberanta cu primarii si numaratoarea...

Cine zice ca e mai ecologic? Statul sau vreo institutie al lui? M

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu? Poate italienii? Unde se si subventioneaza instalarea GPL-ului?

Apropo, ce treaba are politica cu asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si germanii subventioneaza...plus ca ai alta clasa de poluare...

Dar vorbim de Romania nu de tari unde guvernantii folosesc mai mult de 2 neuroni...ca la noi...

E vorba de politica nu crezi ...parca dobitocii din parlament dau legi...aia din guvern da ordonante... care mai de care mai idioate, in amindoua cazurile...

Inclusiv apropo de auto, poluare, taxe etc...

Cu ce ma ajuta statul roman daca poluez mai putin ? 0 barat...

Iar mai sus era o poanta nu "Ponta" :) adica o prostie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in italia masinile care au GPL nu platesc parcarea,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana acum chiar nimeni nu a fost interesat de poluare mai putina decat la nivel declarativ.

In practica masinile Euro 0 sau 1 au acelasi regim de taxa de drum inclusa in combustibil, rovinieta, impozite, RCA...cu cele Euro 4-5 asa ca vorbim degeaba pe aici.

Legea corecta este sa platesti in functie de nivelul de poluare, o taxa de poluare lunara sau anuala.

Si in felul acesta s-ar scoate din circulatie toate harburile care circula si polueaza inclusiv indivizii cu nr de BG, care ne tot spune Politia ca-i scoate de pe drumuri, dar nu se aplica legea aia data acum 2-3 luni !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu fac foarte multi km.pe an dar tot mi-am pus gpl.la cat costa porcaria asta de benzina nu merita sa bagi bani in benzina.Din punctul meu de vedere GPL = bun pt oras.afara e praf.

Am facut ieri un drum 4 insi bagaje full , bucuresti-trasfagarasan-sibiu- bucuresti.

E lesinat rau gplul... afara si pe la munte e praf. Pt iesiri afara recomand dieselul.Gplul e mai bun pt oras.

E adevarat ca, autovehiculele consuma mai mult daca temperatura afara e de peste 37 grade?indiferent de natura combustibului?

Modificat de mikemaniack
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parca ai mai pus niste intrebari de acest gen...credeam ca ai mai studiat intre timp...

Asta cu lesinatul e alta perla din putul lu' Traian...

Desigur ca diesel e the best pe extraurban dar benzinarele sunt ajutate enorm de gpl sa iasa sub diesel ca pret per km.

Inca o chestie: la benzinar aspirat conteaza enorm calitatea aerului ( temp, umezeala, nivel de oxigen ), la TDI nu prea se simte. Asta e realitatea !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!