Jump to content

Instalatie Gpl


marianu
 Share

Postare recomandată

Daca postul meu va deranja pe cineva din acest topic.. vreau sa precizez de la inceput ca nu acesta este scopul.

Am considerat necesar sa postez cateva "detalii" legate de avantajele si dezavantajele utilizarii instalatiilor GPL, in principal din cauza faptului ca sunt foarte putini cei care posteaza pe forumuri problemele reale pe care le au cu masinile lor, foarte multi mergand pe deviza "masina mea e cea mai tare, nu am avut niciodata probleme cu ea".

Asadar principalele avantaje : pret final mai mic datorita faptului ca este un carburant cu o densitate mica fata de benzina/motorina / L ; coroziune mai redusa a motorului datorita faptului ca vaporii de apa din GPL sunt in cantitati mult mai mici; cantitatea de noxe eliminate in urma arderii GPL este cu aproximativ 40% mai mica.

Principalele dezavantaje : datorita arderilor uscate intervine o uzura mai mare asupra valvelor (toata lumea a observat ca benzina este o substanta "unsuroasa" care are intr-o mica masura si potential de ungere; o autonomie cu aproximativ 20% mai scazuta fata de carburantul classic (realimentari mai dese); o utilizare mai dificila in conditii de temperatura scazuta din cauza presiunii care scade proportional cu temperatura; exista un grad de risc ceva mai mare fata de carburantul lichid in cazul montarii necorespunzatoare a instalatiei GPL sau posibile defectiuni ulterioare.

Personal consider ca o instalatie GPL se justifica doar pentru masinile care produc bani. Este mai important ca inainte sa cumparam o masina sa ne gandim la ce va fi utilizata ea, vrem ne deplasam ieftin cumparam diesel, vrem sportivitate si nu ne intereseaza consumul cumparam benzina.

Am vazut ca intreba cineva de montarea GPL pe motorul FSI de pe golf 4 (cod motor BAD), am avut acea motorizare, sunt de parere ca a fost foarte prost implementata pe golf 4, foarte pretentios la calitatea carburantului, cu foarte multa electronica, un motor cu injectie directa la presiune inalta, un semi-diesel ca si functionare, ma indoiesc profund ca o sa fie ok instalatia GPL de orice fel pe aceasta motorizare.

Daca am gresit cu ceva in acest post, orice corectie este bine venita si sper ca orice afirmatie contrara sa vina sustinuta cu argumente pertinente. Drumuri bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...

Principalele dezavantaje : datorita arderilor uscate intervine o uzura mai mare asupra valvelor (toata lumea a observat ca benzina este o substanta "unsuroasa" care are intr-o mica masura si potential de ungere; o autonomie cu aproximativ 20% mai scazuta fata de carburantul classic (realimentari mai dese); o utilizare mai dificila in conditii de temperatura scazuta din cauza presiunii care scade proportional cu temperatura; exista un grad de risc ceva mai mare fata de carburantul lichid in cazul montarii necorespunzatoare a instalatiei GPL sau posibile defectiuni ulterioare.

Personal consider ca o instalatie GPL se justifica doar pentru masinile care produc bani. Este mai important ca inainte sa cumparam o masina sa ne gandim la ce va fi utilizata ea, vrem ne deplasam ieftin cumparam diesel, vrem sportivitate si nu ne intereseaza consumul cumparam benzina.

Am vazut ca intreba cineva de montarea GPL pe motorul FSI de pe golf 4 (cod motor BAD), am avut acea motorizare, sunt de parere ca a fost foarte prost implementata pe golf 4, foarte pretentios la calitatea carburantului, cu foarte multa electronica, un motor cu injectie directa la presiune inalta, un semi-diesel ca si functionare, ma indoiesc profund ca o sa fie ok instalatia GPL de orice fel pe aceasta motorizare.

...

La avantaje nu am ce comenta ai enumerat citeva...

Uzura supapelor/valve etc intervine de la mersul cu amestec sarac, ceea ce nu prea se mai poate la instalatiile secventiale si masini cu sonda lambda...daca e prea sarac se aprinde check engine-ul...daca esti destul de idiot sa mergi cu el aprins iti meriti soarta...in speta motor desfacut si refacut...

Apropo de autonomie , nu te-ai gindit decit 2 secunde banui...pai cum dreacu sa ai autonomie mica domnu'?

Statii GPL sint girla prin Ro, cit si destule prin Europa...banui ca nu e o problema ca 2-3 ori pe luna sa opresti 5 minute sa alimentezi...

Autonomia la o masina cu GPL e ~ dubla...vrei autonomie mare ai rezervor GPL si cel de benzina pline...

Utilizare la temp scazuta...este o problema daca te muti in Siberia...

GPL-ul vaporizeaza si la -15 grade...pt o masina normala pina in 100kW o presiune de 1.2 max 2 bari e deajuns...ai probleme daca a fost montata prost si fara cap...duze prea mici cu presiune mica, sau duze prea mari si presiune mare...si intr-un caz si celalalt instalatia de GPL nu mai poate da corectie la variatie de temperatura vara-iarna...in aceste cazuri instalatia da eroare si trece pe benzina...te duci la idioti sa rezolve problema...

Apropo de gradul de risc...daca te duci la nea Gica de la scularie sa monteze sau ai bafta de un idiot intr-un service de acord cu tine...mai era cineva pe aici care se plingea de asa ceva si culmea montaj la o firma "serioasa"...

Montata corect (si nu-ti trebuie doctorat pt asta) nu prezinta nici un pericol mai mare decit o masina eminamente benzinara...

In caz de accident daca benzina curge din rezervor se "intinde" pe asfalt si arde super misto...

La GPL exista supapa de suprapresiune pe multivalva de pe rezervor ce se deschide micsorind presiunea...eventual poate arde local ca la aragaz nu pe sub toata masina...zic poate deoarece la presiune f mare e cam greu sa aprinzi gazul...

Buteliile sint facute sa reziste si la presiune f mare inclusiv la impact major...

Daca ai avut accident asa de grav sa "sifonezi" un rezervor de GPL, atunci explozia lui e ultima ta grija, esti deja in coma cu gitul si toate membrele sifonate, sau la coada la magazia de aripioare...

Posibilele defectiuni ulterioare sint relativ mici...frecvent e cablul de comanda a electrovalvei ce trece pe sub masina...filtre si injectoare infundate de la GPL cu o compozitie proasta...dar asta e frecvent si la benzinare dar cu costuri mult mai mari...un filtru de GPL e citeva zeci de RON iar curatatul injectoarelor e pina in 50-70RON...

Apropo de rentabilitate iar gresesti...o instalatie buna si nu ma refer la clasa de top gen PRINS care costa de la 1500€ in sus, ci la cele uzuale de la noi pina in 3000RON, f bune de altfel, gen BRC, Tomasetto, LandiRenzo se amortizeaza in max 20.000km chiar mai putin daca mergi preponderent urban...

Sa iei un diesel sa mergi in oras e o decizie gresita...costurile de intretinere sint mai mari...si nu iesi mai ieftin...decit daca ai alte surse de motorina mai ieftina...

Cine vrea sportivitate si isi permite ramine pe benzina...dar daca ai o masina de 200CP si o treci pe GPL, nu cred ca e deranjant sa ramii cu 180CP dar la sub 2/3 cheltuieli...

La partea cu FSI-urile...iar gresesti...se poate monta dar nu de catre amatorii de la coltul blocului, cam pe orice masina...inclusiv pe noile motoare TSI...

Am postat acest raspuns pt eventualii cititori al postului anterior...sa nu ramina cu impresia ca GPL-ul este o varianta idioata, buna numai pt taximetristi avari...

Sfatul meu e sa va documentati inainte de a a lua o decizie, sint forumuri si pe la noi si prin Europa pe specific...

Povesti de genul ardere uscata/foote motorul, bomba pe roti etc se tot vehiculeaza de "vecinii" binevoitori la birfa de la coltul blocului...90% din cazuri la "una mica" sau la 2 beri :)

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalin Emilian

Vreau sa te contrazic putin aici. Cei 200 de cai nu se vor transforma niciodata in 180, la benzina din Romania cei 200 sunt un vis. Cred ca raportat la benzina romaneasca pe GPL masina are putere egala, probabil ca de asta nici nu simt nimic cand trece pe benzina automat la 4500 rpm cand sunt cu pedala de acceleratie in podea. Motoarele Otto ating puterea maxima si cuplul maxim la turatii ridicate, deci daca nu mergi turat cu masina niciodata nu vei simti diferenta cu o instalatie GPL secventiala bine reglata.

PS:Se poate instala instalatie secventiala si pe motoarele TFSI, am vazut Octavia 2 RS cu instalatie GPL.

Golf 5 GTI 2.0 TFSI

Modificat de Catalin Emilian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cifrele erau cel putin arbitrare, date ca exemplu...

Cine vrea "avioane" xxxCP, dyno, "tiuning" etc nu are treaba cu GPL-ul...nu se uita ca da xRON/100km sau x+y/100km...

Cu toate ca si pe GPL se poate jongla sa se mearga "supraalimentat" :) ... dar cu ceva artificii si in limita bunului simt ...

Diferenta de putere nu se cunoaste...am dat masina la cineva care are Audi tot de 102CP/testdrive si l-am pacalit ca merge pe benzina cind masina trecuse deja pe GPL :))

Acu' are si el GPL pe masina :blah:

Eu am pus-o la 5500rpm parca sa treaca...dar cred ca voi atinge turatia asta numai intr-o situatie mai mult decit critica...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalin Emilian

Eu vorbeam de motorul de 2.0 TFSI, un motor foarte pretentios la benzina. Doar cu benzina de 98(98 de Germania) atinge puterea maxima de 200 cp, iar noi stim ca benzina romaneasca de 98 nu se apropie de benzina austriecilor sau nemtilor de 95. Probabil ca si GPL-ul nostru are un handicap in comparatie cu GPL-ul lor. Deja vorbim de lumea noastra si de lumea lor, ideea e ca noi platim aceleasi preturi ca si ei, dar de alte calitati. :ceuameni:

Modificat de Catalin Emilian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur difera si la GPL...stiu de la un amic care a facu ~8000 intr-o vara prin Europa...pe GPL majoritar...

Singura chestie ca tre' sa pleci cu adaptoare pt alimentare dupa tine ...difera in unele tari...

Motorul trage mult mai bine si scade si consumul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un vw golf 4 variant 1.6, 16v , motor AUS, pe benzina. Am pus instalatie GPL model brc . Am probleme pe gaz, adica am fluctuatii la relanti (crestea, scadea),cand stationez(mai ales in intersectii, e foarte deranjant), ca sa-si revina trebuie sa accelerez pana la 3000-4000 rot/min si isi revine. Am fost la service pentru masini pe benzina si nu au gasit nici o defectiune. Va rog sa ma ajutati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari tuturor, dupa 2 zile de citit topicul sunt intre da si nu.

E nu am stiut mai mic despre gpl, iar ca test am vorbit cu niste vecini cu titlu de gluma sa-mi montez gpl pe masina mea un passat 1.6 102cp.

Toti, dar chiar toti au zis ca nu merita, deloc ca e prost iti strica motorul, ardere uscata, consuma ulei etc etc. Majoritatea imi spunea ca au avut ei pe o dacie si ca facea "figuri". Am incercat sa inteleg cauza pentru care aplicau asa vehement. In fine nu au avut exemple concrete, si logice. De pe forum am inteles ca multe dintre ele sunt POVESTI, spuse la o bere de nea Caisa...

Eu unul consider ca este o investitie buna pentru o masina. Ramene de vazut acum ce voi face.

Drumuri bune si salutari tuturor !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oliver B ai fluctuatii numai pe GPL sau si pe benzina?

Aceasta variatie a aparut imediat dupa montarea instalatiei ?

Unde ai montat-o?

Tiesto ce spunea VR6 este bazat pe pocnitorile de Dacii de pe vremuri cu instalatii mai mult sau mai putin artizanale...

Acolo o reglai dupa ureche, stringeai surubul la gaz sa mearga cu aer... nimeni nu avea idee cum se regleaza bine o instalatie...

In 2011 instalatiile sint facute sa se autocalibreze...daca merge f bine pe benzina va merge in 95% din cazuri f bine si pe GPL.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

*Fluctuatii am numai pe gpl. Am pus de 100 de lei benzina si vad ca merge bine.

*Variatia e de la inceput. Prima oara cand am fost la servici mi-au gasit futunasul servo-frana crapat si prindea aer fals(mi se oprea motorul cand aveam fluctuatii la relanti), acum nu se mai opreste, dar fluctueaza relantiul pana nu accelerez, deci fluctueaza de cand am pus instalatia.

*Am montat la cei mai buni, la Buzau, am fost si la ei, au zis ca nu ma probleme, doar in caz de imi mai face figuri sa curat EGR-ul, dar la service nu vor, au zis ca nu asta e problema.

* nu am nici un fel de pocnituri.

* de mers merge bine, doar atat cand stationez e nasol

Multumesc

p.s. am intrebat si alti mecanici, mi-au spus ca posibil amestecul sa fie prea sarat si nu suporta sonda lambda, sunt pareri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am trimis mail celor din Buzau sa vad cat costa o astfel de instalatie pe masina mea, va tin la curent daca primesc un raspuns. Numai bine.

PS: azi conducand in oras( Bucuresti) am facut consumul pe ultimii 90 de km, si mi-a iesit un consum de benzina de 10% ( am mers mai mult dupa 8 seara) , pe gaz cam cat apreciati ca ar putea sa fie consumul?

Modificat de ti3sto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu cel mult 1-1,5% mai mult

Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Implinesc un an de cand am montat instalatia GPL pe masina si sunt super incantat de investitie. Cu motorul meu de 1.6 101cp la stilul meu de mers si nevoia de a folosi masina am un consum de 8.5% GPL cu exact un litru mai mult decat benzina cu EGR anulat. Nu stiu cum dar si BC-ul bate cu consumul de gaz cu +/- 0.1-0.2%. Am verificat compresia, presiunea de ulei, erori ECU si toate sunt bune. Ca diferenta de putere benzina/gaz doar cu benzina Rompetrol alto 101 mi sa parut mai puternica masina, in rest mai bun gazul. In acelasi stil de mers ca pret la 100 ron gaz as fi bagat 170-175 ron benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oliver curata clapeta, EGR-ul, verifica sonda lambda daca lucreaza ok cu VAG-ul.

Verifica si bujiile...daca sint vechi/uzate poate fi o cauza...pt GPL e nevoie de o aprindere mai buna decit pe benzina.

Verifica si alte scapari la furtune...admisie /vacum...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfat. Am sa merg la service, si daca am aceleasi rezultate ier cer ajutor :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalin Emilian

Am trimis mail celor din Buzau sa vad cat costa o astfel de instalatie pe masina mea, va tin la curent daca primesc un raspuns. Numai bine.

PS: azi conducand in oras( Bucuresti) am facut consumul pe ultimii 90 de km, si mi-a iesit un consum de benzina de 10% ( am mers mai mult dupa 8 seara) , pe gaz cam cat apreciati ca ar putea sa fie consumul?

Mie la ultimul calcul de GPL facut la pompa(Lukoil Virtutii), am scazut estimativ km pe benzina si mi-a rezultat un consum de 12.3%. Destul de bine tinand cont ca dimineata am mers pe ruta Grant-Arc Triumf - Pipera. Passatul e mai greu si ar trebui sa consume ceva mai mult.

O notificare importanta: Nu merg niciodata la consum, o pedalez tare unde prind portiuni libere.

Modificat de Catalin Emilian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Moog esti cam acid in exprimare.. nu stiu de unde vine aciditatea asta.

Eu mi-am spus un punct de vedere si atat, e important ca lumea sa cunoasca si avantajele si dezavantajele.

Consideri ca exista doar avantaje la utilizarea GPL?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalin Emilian

Eu consider ca sunt numai avantaje, asta daca nu te deranjeaza costul instalatiei si transportul rotii de rezerva in portbagaj. Atata timp cat gazul este ca pret 1/2 din benzina si motorul merge la fel ma declar foarte multumit, merg la fel sau mai ieftin comparativ cu dieselul. Pe deasupra am scapat de EGR, turbo, vibratii, fum, grija injectoarelor, volant si alte posibile interventii. Sunt multi carora le-a picat turbo, injectoarele, volantul la putini km.

Modificat de Catalin Emilian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze daca am fost prea "acid"...

Dar sint vreo 3 topic-uri cu GPL pe aici si tot s-a dezbatut problema cu stricatul motorului...

Am fost ceva mai dur deoarece s-a tot scris si hop "inca unul"...multi useri nu citesc tot ci se duc direct la final unde citeste postul tau...care e destul de putin documentat si argumentat...

Ca dezavantaje:

-mai cari 40-50kg cel putin in plus

-micsorarea locului in portbagaj, sau lesi roata de rezerva acasa si mergi ca la unele modele cu kit de reparatii dupa tine

...eu am preferat sa-mi iau roata de rezerva ingusta...

-cel mai mare dezavantaj este lipsa montatorilor buni in Ro...cu exceptia celor de la Buzau care nu prea au reclamatii pe net in rest "e grele"

trebuie sa te inarmezi cu rabdare pina o regleaza cum trebuie...

-inca un dezavantaj la masinile vechi e ca la multe trebuie sa mai schimbi niste bujii, o fisa doua...si de multe ori sonda lambda...uitai...curatat clapeta acceleratie+EGR la unele...

Daca am uitat ceva mai vin cu completari...

In principiu o instalatie buna reglata bine, cu filtrele schimbate la timp ~9-11k nu 15k cum zice la carte nu ai treaba, nu simti ca mergi pe GPL decit atunci cind faci plinul... :rolleyes:

Recomand asa ceva chiar si la motorizari ceva mai mici...daca se face mai mult de 15.000km /an...

Zic 15k ca amortizarea investitiei sa fie in ~1-1.5ani...

Eu deja merg de o bucata de vreme pe profit dupa 10luni si 17k preponderent oras...

Ies ceva mai rau la pret/km decit un amic cu 1.2l TSI :)) masina de 15k€ ...cheltui cam 250€ in plus la 15.000km...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

catalin - cred ca sunt in masura sa-ti spun ca inafara de dezavantajele privind pierderea de spatiu din portbagaj,la mine nu este cazul avand combi,instalatiile pe gaz actuale au numai avantaje.Din experienta proprie pot sa-ti spun ca uzura este foarte mica avand in vedere ca am peste 200.000km facuti in 2 ani doar pe gaz si doar la regim de autostrada si motorul se comporta la fel ( compresie 13,6 - 13,7- 13,7 - 14 ) iar masina are acuma 330.000km.este vorba de un G4 1.6 16v cu instalatie Milano :P

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalin Emilian

A mea are 51.000 km, probabil ca voi ajunge la 150.000km in timpul pe care mi l-am propus eu sa tin masina. Merg preponderent in Bucuresti cu ea, unde avantajul GPL-ului este clar. Merg 100km cu 30-32 RON, lucru de neatins cu nicio alta varianta de motorizare, poate doar cu Smart sa reusesti mai ieftin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a. Passatul e mai greu si ar trebui sa consume ceva mai mult.

O notificare importanta: Nu merg niciodata la consum, o pedalez tare unde prind portiuni libere.

In cartea masinii scrie ca are in jur de 1300kg, nu mai retin, Octavia 2 cam pe acolo se invarte nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut surpriza sa constat ca O1 are ~ aceesi greutate cu Passatul :) ~1270kg...

Al dreacu' mai mica dar grea :)

Cataline iar mi-ai tras-o...iar socoteam ca ai consum de 10-10.5l/100km :)

Uitai ca la voi e mai ieftin GPL-ul ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalin Emilian

Hehe.. as vrea eu consum de 10 in oras.

Am consum 12% GPL batut in cuie. Am scazut cam 1km/zi la fiecare deplasare, cam 500 m face pe benzina cand motorul e rece.

In certificatul meu e trecut 1425 Kg, total aiurea, as desfiinta RAR-ul, sunt niste incompetenti. Banuiesc ca are undeva la 1350kg + 40kg instalatia GPL.

Modificat de Catalin Emilian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cam asa si eu asta iarna... 12 gaz si ~1-1.5l benzina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!