Jump to content

Instalatie Gpl


marianu
 Share

Postare recomandată

In Ro poti sa-i pui instalatie GPL f buna cu max 1000euro

In mod normal ajunge la 2600-2800RON. Motorul nu e mare, am vazut pus si pe 3000cmc :), vaporizator dublu corp etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua

Mi-am puns acun o luna instalatie BRC MY07 la Buzau si am o problema.

Chiar de la a doua alimentare, cand stau la relanti pe gaz, turomentrul incepe sa-mi urce si sa coboare de vreo 3-4 ori de la 600 la 1300 s.a.m.d.,pe urma se opreste motorul. O data am comutat repede pe benzina si a mers normal. Nu imi face tot timpul aceasta problema, cam la 100-130 km parcursi, parca e un ciclu care se repeta.

Va rog sa ma ajutati ce sa fac.

Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai nu ai garantie...trebuie sa fie verificata la service sa vezi daca este din cauza ei....daca nu poate fi alta cauza,,,clapeta,,egr...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cred ca nu e bun amestecul si intra in oscilatie de la sonda lambada.... ori pui testeru si vezi ce are ... ori te duci la ei sa o regleze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe benzina merge bine?

Verifica/schimba bujii, fise, verifica in ce stare sint sondele daca au luat-o razna poti sa le resetezi...

Daca nu le-ai schimbat de 20-30k poti sa le planifici deja...

Eu aveam relantiul putin instabil si dupa schimbarea fiselor si-a revenit. Una din ele avea 12k in loc 5k...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalin Emilian

Nu mi-am mai luat Golf5, mi-am luat Octavia II dar tot cu motor de 1.6 MPI. Ma gandesc ca e acelasi lucru si sfaturile voastre se aplica si in cazul meu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da este valabil si la O2.

Vezi aici un user cu GPL pe O2. Poti intreba si de la el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalin Emilian

Am vorbit la Buzau, instalatia BRC cu rezervor toroidal de 58l, si cu priza langa priza rezervorului de benzina costa 2850 RON(inclus montajul).

Explicatia lor in favoarea BRC:

-durata medie de utilizare a injectoarelor de gaz este de 500.000 km ( la alte instalatii durata este de 45.000km)

-reviziile vor fi efectuate o data la 30.000 km (la alte instalatii reviziile se fac o data la 15.000 km)

-algoritmi de calcul foarte precisi in dozarea cantitatii de gaz (consum scazut de GPL)

-garantie doi ani fara limita de km.

Dupa anul nou voi merge cu Skodita la GPL-uit.

Modificat de Catalin Emilian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Injectoarele nu se schimba normal, sint seturi de reparatii...500.000km fara reparatii ...miroase....

2. se poate sa aiba dreptate...depinde cit costa...la Tomasetto e ~ 100-200RON functie de ce trebuie schimbat.

3. gargara...depinde de ce instalatie vorbeste...asa si STAG 300 Plus si Premium au "invatat" matematica :))

4. La Tomasetto e limita la 100.000km, parca nu e si la timp...

Un om normal daca face peste 50k/an cumpara Diesel nu benzina+GPL...

Oferta respectiva e pt MY10 sau Plug@Drive ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua tuturor

Am un Bora 1.6 16v motor AZD si de vreo 2 luni am GPL pe ea.(instalatie Landi Renzo)

Inca nu am reusit sa setez corect gazul , in sensul ca la mers cu viteza constanta cu masina , la turatii de 1500-2000 rpm am intreruperi la motor, ce cauzeaza un mers foarte neregulat al masinii ( "da in nas", apoi iar merge lin, etc..)

Adica mai bine spus doar acolo unde nu este nevoie de putere - la mers pe drum drept. (daca am de urcat o panta nu este nici un fel de problema, pentru ca acolo trebuie sa apas mai mult pe acceleratie si primeste mai mult gaz).

Fac mentiunea ca pe benzina nu am astfel de probleme.

Am curatat clapeta de acceleratie - acum e curata ca noua.

Am calibrat clapeta la un service - nu cu VAG-ul, ci cu un tester mai performant, (nu mai stiu cum se numeste), dar d-l de la service mi-a spus ca mai scump - aprox 19.000 euro... oricum fara nici un rezultat.

Am curatat diverse mufe de pe la senzorii de la motor.

Am schimbat sonda lambda....

Nu am erori in bord .

Acum as dori daca ma poate ajuta cineva cum pot sa verific daca amestecul in mers este cel corect sau e prea sarac, asa cum banuiesc ca ar fi.

Dar va rog asa ca pentru un incepator in lucrul cu VAG-ul - nu e al meu l-am luat imprumut de la cineva , este o varianta mai veche 3.xx.

Vreau sa citesc sonda lambda in mers , sa fac un log si sa pot interpreta datele de acolo.

Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe benzina merge bine?

Daca NU lasa GPL-ul in planul 2 si mergi la un service.

Daca DA atunci du-te la montator. Ar trebui sa ti-o regleze respectivul.

Daca ai bujiile de mai mult de 15-20k, verifica-le/schimba-le.

LA fel si cu fisele.

Daca astea sint ok, atunci inseamna ca nu e reglata bine in mers. I-a dat numai autocalibrare si gata.

Ceva de genul asta pateam si eu numai cu autocalibrarea.

Mai trebuie bibilita in zona timpilor mai mari de injectie 8-15-20ms.

Banui ca se simte cel mai tare in a2a la 1700-2000rpm cind dai sa accelerezi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe benzina merge bine.

Bujiile au fost schimbate, - BOSCH.

Nu are fise la bujii - are bobine direct pe bujie, toate par sa fie in regula, nu este nici una umflata, sau arsa...

Cel mai tare se simte cand las pe frana de motor, cateva secunde oscileaza masina, sau daca incerc sa merg la viteza constanta, pe loc drept, cand nu e nevoie de putere - de exemplu in coloana cu treapta a 2-a la 25-30 km/h.

Adica poate sa-i mareasca timpii de injectie doar pentru anumite turartii? Adica 1500-2000 rot/min? Astfel se mai imbogateste amestecul si poate nu se mai intrerupe...

Modificat de dansdec
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate functie de turatie, temperatura, timpi injectie benzina etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la cei care mi-au montat-o de cel putin 6-7 ori.

De fiecare date au facut upgrade de soft, a intrat online pe copmuterul lor un tip de la Pitesti care se pare ca e reprezentantul Landi Renzo , sau un fel de guru la aceste instalatii , dar cert este ca de fiecare data toate reglajele s-au facut la relantiu. Ar trebui sa-i faca un reglaj cu laptopul in masina , in timpul mersului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, mai ales daca dupa autocalibrare masine merge "naspa"...a "n" a oara :)

Se calibreaza in mers, dupa sonda lambda si timpii teoretici calculati de ECU masina, dar mergind pe GPL.

Din pacate marea majoritate a cazurilor sint instalatii bune reglate prost.

Eu am Tomasetto si ma chinui de prin iunie sa-i dau de cap...merge bine dar da eroare sonda lambda...erori +check engine uneori...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de acord cu Moog, in sensul ca la noi deja sa gasesc instalatii bune, dar putini isi da silinta sa le regleze bine.

Daca toti parametrii instalatiei sunt setate bine in soft (ex. tip injector, sensori) atunci ramane doar varianta de reglaj prost.

La sarcina mica, daca nu este setat bine tipul de injector s-ar putea sa creeze probleme, nu deschide la timpul potrivit etc. In sarcina mai mare se prelungesc timpii de deschidere si s-ar putea sa dispara problemele, cel putin nu se obsrva usor.

Daca ai computer bord si o tii pe consum instant poti sa-ti faci idee cat de bine este reglat instalatia, schimband intre benzina si gaz. Adica pe drum liber, la mers constant, la diferite turatii ale motorului comuti pe benzina, lasi cam 20-30 secunde sa se stabilizeze consumul instant dupa reglajul sondei lambda, apoi comuti pe gaz. Daca se schimba consumul afisat si ramane schimbat dupa 20-30 secunde, pe acea turatie si sarcina nu este reglat bine gazul.

Ramane sa fie modificat harta GPL in functie de cum se schimba consumul instant. La calibrarea in mers se urmaresc timpii de injectie, timpii teoretici pe benzina sunt afisati si cand mergi pe GPL. Acei timpi trebuie sa fie in acelasi regim de mers cat de cat neschimbati indiferent daca e pe gaz sau benzina.

Reglajul soft se poate face bine, doar daca tooate componentele instalatiei functioneaza bine (reductor, injector sensori etc.).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Repet daca esti foarte sigur ca masina ta este impecabila pe benzina du-te si dai "2 pumni in cap" la montator.

Jagoman: nu e vorba de dat silinta, e vorba de nestinta...de foarte multe ori...chiar la case mari gen importatori pe Ro...

Stiu cel putin 2 cazuri...pur si simplu nu stiu ce sa faca...bijbiie...

Si in alte cazuri ajungi la limitele instalatiilor puse pe anumite tipuri de motorizari, cum de exemplu e AVU de 1.6l

E singurul motor de 1.6l de la Skoda pt care cei de la AEB au facut emulator de sonda lambda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica solutiile exista. Iar cei care monteaza trebuie sa stie despre aceste solutii, la fel ca si oricare dintre noi stie ce are de facut in diferite situatii la locul sau de munca.

De mentionat ca fiecare producator organizeaza cursuri de calificare, inclusiv reglaje software.

Deci trebuie sa rezolve.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut !! merita sa pui GPL pe un golf 4 1.4 16v ????stie cineva ce consum are ?ii scade puetre motorului mult ?Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de tine, citeste si tu pe in urma si vezi impresii...

Du-te la Progaz Vernesti ca e linga tine...monteaza BRC...f buna si f buni meseriasi...

Nu scade puterea decit insesizabil (daca e reglata bine), consum ~1-2l max urban in plus fata de benzina.

merita functie de nr de km pe care ii faci -> amortizare rapida sau nu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fanikromania2005

Salutare! As vrea sa imi spun si eu parerea in legatura cu problema lui dansdec. O problema asemanatoare am avut si eu cu instalatia mea, de aceea o sa spun cum am rezolvat. Stiu ca, pentru ardere e nevoie de GPL si de AER. Simplu! Daca trebuie mentinuta la viteza constanta, nu e nevoie de prea mult GPL...dar e nevoie de mult aer. Daca se accelereaza, amestecul trebuie sa fie cu mai mult GPL, de aceea nu da in nas cand urci pante (dupa cum ai spus). Aerul asta trebuie luat de undeva. Dansdec, intereseaza-te cum se face "alimentarea" cu aer la instalatia ta.

Eu asa am patit, furtunasul care lua aer era legat aiurea. Apoi mecanicul a legat acest furtunas imediat dupa debitmetru si masina s-a schimbat complet. Pana atunci, masina statea la relanti, iar reglajele erau facute pe loc, niciodata in mers, unde facea probleme (ca si in cazul tau). Si la mine, in mers, ori era accelerata, ori dadea in nas, poate chiar se oprea motorul (ex: mergeam cu a 3-a, calcam ambreiajul ca sa reduc viteza, iar turometrul nu se mai oprea la 800 turatii, cobora de tot, deci se oprea). Aerul care intra in amestec trebuie sa fie destul. Eu cred ca asta e problema ta.

Marturisesc faptul ca nu sunt cel mai bun mecanic, scuzati limbajul mai putin tehnic, am spus doar ce am inteles eu din toata treaba asta. De cand am pus instalatia si s-a facut modificarea aceasta, am parcurs cam 11000 km, iar masina se comporta exemplar, atat pe benzina, cat si pe gpl.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

[***CENZURAT***] nu cred ca vorbim de acelasi lucru.

La inst. GPL secventiale, nu ai nici un "furtunas" de aer...

Alimentarea cu aer se face normal ca si pe benzina...are acelasi traseu etc...nu se face nici o modificare.

GPL-ul intra prin niste furtunase direct in galeria de admisie.

La cele monopunct, sau carburatie e alta chestia...

Modificat de WNS
Te rog să te adresezi celorlalți membri, în același mod cum o fac și ei față de tine. Mulțumesc pentru înțelegere.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fanikromania2005

Imi cer scuze ca m-am bagat unde nu imi fierbe oala. Pur si simplu am avut aceeasi problema, si am spus cum s-a rezolvat. De asemenea am o instalatie secventiala (nu stiu daca dumneavoastra ati citit ce am scris eu in urma cu cateva luni), diferita de cea a lui dansdec. De asemenea avem aceeasi marca si acelasi model, dar motorizari diferite. Faza cu "furtunasul" de aer o stiu de la mecanic, asa mi-a explicat. Citez cu aproximatie: "Nu lua aer de unde trebuie, asa ca am mutat <<furtunasul>> de aer in alta parte". Probabil nu avea chef sa imi explice mai in detaliu, posibil sa nu fi inteles mare lucru si a argumentat modificarea cu aceasta fraza. De aia mi-am permis sa va deranjez cu comentariul meu si cu limbajul meu sarac.

Inca un lucru: daca eu am "monopunct sau carburatie" inseamna ca si dumneavoastra aveti la fel pe Skoda Octavia. Motorul AVU (al dumneavoastra) este de fapt motorul AKL (al meu) cu imbunatatiri la noxe (din euro 2 in euro4). Cum partea tehnica e aceeasi, am pus pe masina mea instalatia dumneavoastra (Tomasetto, dar cu Stag 200 nu 300).

Fiecare intelege cum poate un mesaj. A fost o interventie simpla, care a rezolvat toata problema. Daca nu ar fi fost aceasta modificare, as fi inceput si eu cu reglaje fine, pe loc si in mers, sau mai stiu eu ce ozn-uri.

Scuze inca odata!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorry nu am avut intentia sa fiu ironic etc...

Dar nu inteleg ce furtunas zici...mai ales de aer...

STAG 200 e la fel in principiu ca 300 dar ceva mai simplu...

Chiar as dori ceva detalii apropo de problema ta si rezolvarea ei.

Furtune legate de la inst GPL la masina nu ai decit cele de gaz (4 buc infipte in galeria de admisie aer), si furtunele tur/retur pt antigel catre vaporizator...

Banui ca aici se poate ca au incurcat baietii...ai climatronic pe masina cumva?

In mod normal nu ai nici un furtun de aer sau vreo modificare la admisie aer suplimentara...

DANSDEC are LandiRenzo care se regleaza un pic altfel decit STAG.

Ziceam de monopunct si carburatie ca idee ca alea difera de ce avem noi pe masina, si la alea se monteaza un mixer pe galeria de admisie aer...

PS1 Las-o cu limbajul sarac, nu toti ne-am nascut cu uleiul in loc de singe :)

PS2 Cred ca stiu ce zici...mai e un furtunas subtire pt vacum ce duce la vaporizator.

Acesta se "leaga" pe galeria de admisie aer deobicei...sau poti si in zona filtrului dar te risti daca ai scapari pe traseu. Unii il mai leaga la supapa de pe rampa de injectie...

Se poate sa fie asta de care zici tu...

Oricum asta nu are nici o treaba cu necesarul de aer in amestecul de ardere...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Catalin Emilian

Am fost ieri la Vernesti-Buzau si mi-am montat instalatie GPL pe Skoda Octavia II 1.6 MPI. Am optat pentru BRC Sequent 24 MY07 si rezervor toroidal de 58L. Masina merge cu diferente aproape insesizabile fata de benzina, parca sa zic ca am simtit ceva la pante, insa nu sunt foarte sigur.I-am rugat pe baieti sa-mi seteze instalatia astfel incat la 4500 rpm sa treaca pe benzina, poate voi avea nevoie in depasiri. Am pe bord 48.200 km si peste 30.000 voi merge la prima revizie. Despre baietii care au facut montajul nu am cuvinte decat de lauda, se pricep cu adevarat la ceea ce fac, totul a fost facut intr-un mod exceptional, deci daca mai exista colegi care vor sa-si monteze GPL, le recomand sa mearga fara retineri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!