Jump to content

Instalatie Gpl


marianu
 Share

Postare recomandată

Altfel suna acum consumul de 8,2 GPL adica cu 48 litri am facut 580 km dar mers lejer, 80-90, fara accelerari bruste....iar in bord am avut 7,0. Becul nu s-a aprins insa sunt convins ca eroarea e acolo daca pun vag-com-ul insa ce am vazut eu ciudat e ca daca mentin o viteza constanta smuceste intr-una, de exemplu o tin la 60km/h si are smucituri de nu e drept si adevarat insa pe benzina nu face asa. De tras trage de rupe ca am incercat 2-3 reprize sa vad ce are, la comutarea pe benzina nu se simte nimica la masina si schimbam in timpul accelerarii....ceva ciudat aceste smuciri si apar intre 2000-3000 ture.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai taie din amestec. Daca e prea bogat face asa. Dai mai jos cite putin pina nu mai face.

De aia ai si diferenta mare de consum benzina-gaz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa sonda lambda inca e sarac amestecul caci in sarcina pe benzina lambda imi arata undeva pana la -15 +3,iar pe GPL am adus de la +20 la +10 caci mai mult nu ma lasa harta sa corectez. Insa un consum de asta mai zic si eu, nu ca inainte cand faceam cu aceeasi cantitate 450-470 de km, acum e vorba de 100 km in plus.

PS: acum trebuie sa termin si benzina, apoi sa realimentez sa pot face alte corectii la GPL.

Modificat de sp0nsoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari ,

Amestecul tau este prea sarac , si din cauza asta , calculatorul de injectie al masinii , pe baza informatiilor primite de la sonda lambda , opreste injectia ca sa nu se strice motorul ( stiut fiind ca un amestec prea sarac distruge cu usurinta un motor ). Pe de alta parte , in functie de configuratia vaporizatorului , este posibil ca acesta sa nu asigure intreaga cantitate de gaz necesara motorului in regim de sarcina sustinuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ar fi un amestec sarac mare mi-ar aprinde becul in bord dar asa imi lasa stocata eroarea cu Intermitent ceea ce inseamna ca pe anumite plaje de turatii nu ii da oxigen cat are nevoie iar legat ce stricatul motorului as avea ceva dubii si anume ca si eu credeam ca si tine dar pana la urma pe aici (pe forum) am citit ca motoarele diesel nu au sonda lambda din cauza ca tot timpul ele merg cu un amestec sarac. Acum stau sa ma gandesc daca motoarele lor sunt facute din alt material care sa nu se corodeze si sa duca pana la 800 mii de km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze pentru tonul un pic autostiutor pe care l-am avut , insa asta am patit eu cu al meu 1.8t . Categoric un amestec un pic saracit ( de altfel foarte aproape de stoichiometric ) arde la temperatura mai mare , generand o solicitare termica marita . Pe de alta parte exact asta era simptomul la mine pana sa corectez amestecul la la turatii si sarcini mari , pur si simplu , instantaneu , oprea injectia dandu-ma in nas aproape la propriu . De altfel nici acum nu am rezolvat complet problema vaporizatorului , solutia aleasa de mine a fost oprirea partiala a unor injectoare ca sa nu scada presiunea gazului si de aici sa rezulte amestecul sarac de care vorbeam . Iar apropo de amestec , becului de eroare ii trebuie ceva timp ca sa se aprinda , nu o face pe loc .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mi s-a parut tonul prea autoritar sau...dar sa merg 600 km si sa nu aprinda becul inseamna ca e ceva temporar mai ales ca eroarea o da cu intermitent. Inainte mi se aprindea la cativa km si maxim pana in 70, iar de dat in nas nu mi se intampla, trecerea de pe una pe alta e insesizabila, ci doar atunci cand o mentin la o viteza constanta smaceste (parca se inneaca sau ce duamne are), daca o urc in sarcina trage e rupe chiar daca e subturat...am trecut pe benzina la 3000 ture la 80km/h si nu s-a simtit nimic.

Legat de vaporizator presiunea e ok la el ca am testat-o in mers si nu scade deloc la accelerari....dar din cate am inteles motoarele AVU sun extrem de pretentioase si foarte sensibile, probabil ca au dat un mic test cu ele si nu l-au trecut cu brio. Avand in vedere cate am facut la masina asta si tot stocheaza amestec sarac pe GPL....chiar daca la un moment dat mergeam cu amestec bogat....asa se aude prin piata ca ar fi extrem de pretentioase aceste motoare la instalatia de GPL.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Amestecul sarac, setarea temepraturii prag de trecere GPL sub 35grade sint 2 din cauzele problemelor...

Update ragalie Skoda: duze de 1.75 , presiune 1.35 , reglata in trafic atit oras cit si exterior, harta arata cam asa :

Sa speram ca nu mai am parte de erori...ultimul consum scos 11.5 oras si 8.4 extraurban dar la viteze destul de mari 120-130. Daca ar fi cutie in 6 viteze as scoate mult mai bine :D

post-54922-1288112657_thumb.jpg

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo Moog de harta atasata tu ce setari ai pentru sonda lambda in fereastra principala ( ce tip de sonda )? Ca vad ca ai 0 V valoarea in captura , si e destul de complicat de instalat corect la sondele astea adaptorul catre STAG .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca @mooq a scos sonda lambda din calculul instalatiei de GPL sau mai bine zis a taiat firul de la instalatia GPL care duce la sonda lambda din aceeasi cauza pe care am spus-o mai sus si anume ca motoarele noastre AVU sunt exrem de sensibile. Stiu ca mi-a dat di mie chiar el ideea de a renunta la firul catre sonda lambda daca vreau sa scap de erori dar el ne poate confirma cele spuse sau sa exemplifice mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si motorul e pretentios dar sondele in 6 fire sint foarte rapide si STAG-ul nu are timp de reactie...

Asta a fost explicatia meseriasului de la Bucuresti (importatorul)

Din aceasta cauza s-a recomandat sa se scoata sonda... oricum arata de aiurea... 2.8-2.9 V :))

Liciniu te-ai uitat intr-o dunga la captura... daca erai atent vedeai timpii de injectie 0 = masina oprita si sonda nu da nimic :)

Meseriasul a mai zis ca sint motoare pretentioase apropo de GPL si uneori se poate sa mai apara cite o eroare...sint mai greu de reglat optim...error free...

Sa vad dupa reglajul de azi daca mai apare in zilele urmatoare...

De mers merge f bine...in seara asta am vazut si eu pe CB 11.5 consum cu motorul rece dupa cei 3km de la servici acasa :)

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Draga Moog ,

Nu m-am uitat " intr-o dunga " ci la captura de ecran . Cu contactul pus sondele UEGO genereaza un semnal de iesire chiar si cu motorul oprit . Faza cu sondele prea rapide este o aberatie , pentru ca atunci cand un motor lucreaza in bucla ( adica valorile de injectie sunt ajustate dinamic de masuratorile pe evacuare ) sondele trebuie sa fie rapide dupa cum si corectiile pe termen scurt STFT trebuie sa fie prompte. Revenind sondele UEGO , acestea sunt de tip curent , adica semnalul de iesire este un curent si nu o tensiune , de aceea instalarea lor presupune inserierea cu circuitul original al masinii respectiv taierea unor cablaje originale , lucru pe care unii il evita sau nu stiu cum sa o faca . Asta am vrut sa te intreb dar daca te deranjeaza putem sa nu mai comunicam .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@liciniu2000 aici se poate discuta orice chiar daca parerile sunt impartite. Nu se supara nimeni daca il contrazici sau vi cu o alta idee caci de aceea este forum, atata timp cat cat se poarta o dicutie civilizata, fara injurii s.a.m.d, asa ca daca mai afli ceva noutati sau sti ceva de care noi inca nu ne-am dat seama atuni te rugam sa postezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Departe de mine gandul de a polemiza. Nu mi-a placut formularea cu privitul " intr-o dunga " la o intrebare pertinenta si decent formulata .Concret intrebarea mea era cum v-ati conectat sonda lambda la STAG ? Scopul forumului nu este exclusiv de a veni cu noutati sau "ceva de care noi inca nu ne-am dat seama" ci de a se informa de la altii care au trecut prin experiente asemanatoare .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer la mine nu stiu cum e legata sonda de restul instalatiei dar stiu ca e facuta lipitura cu pistol de lipit si nu imbinare de 2 lei. Sa fie o anume tehnica sau ceva la care montatorul sa nu se priceapa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am reusit sa scap de eroare prin schimbarea bujiilor si a fiselor unde am descoperit ca fisa numarul 3 era moarta adica am masurat-o si nu indica absolut nimica. Am facut un test in mers in campul 032 din blocul de masuratori si atat la benzina cat si pe GPL sonda imi indica in primul camp intre -0,8 si -8 iar inainte de a schimba bujiile si fisele aveam pe GPL intre +5 si +25. In casuta 2 din 032 inainte aveam 9,8 parca ndicatia sondei lambda iar acum e 1,2 iar cartea spune ca ar trebui sa fie intre -10 si +10.

PS: culmea ca daca fisa numarul 3 era moarta nu aveam erori de misfire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu multimetru sau cum ii zice la aparatul acela mic ce se foloseste prin reparatii radio-tv. Il pui la 20k si firul rosu il pui intr-un capat al fisei iar cel negru in celalalt capat si vezi pe ecranul aparatului ce indica. La mine 3 dintre ele imi arata intre 6,2 si 6,7 iar una (fisa numarul 3) nu imi arata nimica.

Oricum acum trebuie sa ma apuc de setat din nou instalatia ca azi dupa 520 km pe gpl mi-a aprins becul in bord. Eu am setat inainte softul cu bujiile vechi si fisa intrerupta acum trebuie sa bibilesc cu piesele noi. Oricum am facut cu un plin de 48 litri 560 de km din care exact jumatate 2 persoane si 4 saci de cartofi in portbagaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Departe de mine gandul de a polemiza. Nu mi-a placut formularea cu privitul " intr-o dunga " la o intrebare pertinenta si decent formulata .Concret intrebarea mea era cum v-ati conectat sonda lambda la STAG ? Scopul forumului nu este exclusiv de a veni cu noutati sau "ceva de care noi inca nu ne-am dat seama" ci de a se informa de la altii care au trecut prin experiente asemanatoare .

Imi cer scuze daca te-am deranjat, "intr-o dunga" = "diagonala" , am vrut sa fac o paralela cu "cititul in diagonala" de pe vremea studentiei...

De sondele UEGO am auzit, dar nu stiu cu ce se maninca...nu am asa ceva...nici in documentatia instalatiei nu face referire decit vag la acest tip...

M-am uitat si la alte tipuri de instalatii si toate vorbesc de legarea sondei lambda a masinii, nu adaugarea alteia...

Dupa cum spui tu reieise ca ar fi de la sine inteles montarea unei sonde Uego la STAG?

Punem dracu si una de asta daca "tara o cere" :)

LE: Se pare ca sint idiot...ca si meseriasii cu GPL-ul...eu am o scuza...ei nu...

UEGO e un tip de sonda printre care si a noastra...

Ma documentez si revin...

PS: nezeii lor de meseriasi...

Revin pt Sponsoru :)

Se pare ca masinile noastre au sonde LSU 4.21 cel putin asa zic cei de la BOSCH...mai jos detalii generale...

http://www.bosch-motorsport.de/pdf/sensors/lambda/LSU42.pdf

Acestea sint de tip UEGO si necesita o conectare mai speciala comparativ cu clasicele...

Nu se ia tensiunea de pe firul negru ci :

se intrerupe firul rosu (IP)

se leaga partea dinspre sonda la firul pt sonda 1 (de la calc GPL)

se leaga partea dispre ECU la firul pt sonda 2 (de la calc GPL)

Cel putin asta e pt STAG...softul stie de UEGO...numai meseriasii nu...

Vezi daca Bigasul stie de UEGO si ce anume...

Liciniu tu ce stii de astea? Ai avut asa ceva?

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi Moog despre asta era vorba . Si eu ca si voi am un sensor UEGO , sensor sau sonda care e doar ceva mai sofisticata dar tot o sonda lambda ramane . Problema ei este ca marimea de iesire este un curent . Ca sa masori un curent trebuie sa inseriezi in circuit aparatul de masura , in cazul nostru trebuie sa conectam doua fire de la STAG la firul cu semnal al sondei lambda in serie , vezi documentatia ( cred ca violet si violet/gri ) ,iar activarea STAG-ului cu modul acesta de masurare se va face cu specificarea in campul lambda type = UEGO . Iar acum, voltajul ( desi de fapt un curent :-) ) lambda indicat de AG-Gas nu va mai fi 0 chiar daca motorul este oprit - presupun datorita configuratiei interne a calculatorului de injectie gaz- .

Problema pe care mi-o pun este la ce foloseste STAG 300 aceasta marime , cata vreme el foloseste doar mapa de translatii pe care o creem pentru injectie ? Eu cred ca ne ajuta doar pe noi sa citim cu AC-GAS in ce regim lucreaza motorul ( sarac/bogat ) si cam atat... Ca atare -cred eu - de fapt nu este importanta conectarea corecta a sondei cata vreme putem citi pe surse alternative ( VAG-COM ) regimul de lucru .

Problema mea majora este insa , scaderea presiunii la iesirea din regulator in momentul in care motorul este in regim de sarcina si turatie inalt ( stiintific exprimat : in blana ) . Desi i-am creat un circuit special de incalzire , am schimbat filtrele , am schimbat termostatul ca sa fiu sigur ca motorul sta pe 87 gr. C , nu am reusit decat partial sa rezolv problema . E drept ca duzele mele le-am marit la 3 mm, presiunea diferentiala la 1,2 atm , dar conform documentatiei lui Tomasetto AT-09 Artic acesta ar fi trebuit sa sustina debite pentru motoare pana la 240 CP ( iar eu am doar 150 CP ) .

Incep tot mai mult sa ma gandesc la o strangulare a debitului de gaz dinspre rezervor ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Liciniu cum se comporta 1,8T pe gpl ? Ma bate gandul pe viitor sa achizitionez un A4 1,8 T sa il bag pe gaz dar vad ca tu cam ai probleme !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am descoperit ca ar fi ceva emulatoare care se pun expres la masinile care functioneaza si pe gaz pentru a nu aprinde becul in bord. Firma cea mai mare este AEB iar emulatorul pentru noi ar fi AEB4622 pe care il gasiti la products. http://www.aeb.it/products/emulators/oxygen

Montatorul meu a zis ca nu stie de sondele UEGO dar se va documenta si ma anunta ce e de facut. Acum el are 2 variante, sau monteaza un asa emulator SAU schimba ECU gaz cu unul care are si firele violet si violet-negru. Voi ce parere aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Draga sponsoru , STAG 300 plus emuleaza el functionarea injectoarelor in asa fel incat sa nu aprinda nici un bec in bord , daca se aprinde citeste eroarea cu VAG-COM si spune-ne si noua care este . Nu cred in faza cu motoare sensibile ,nici in sonde rapide sau nu , cred doar in instalatii care nu sunt reglate complet . Calculatoarele STAG 300 plus au din fabrica ambele fire pentru sonda UEGO in asa fel incat daca si tu ai modelul asta modificarea nu presupune mare lucru , desi nici chiar f. usoara nu este .Revin si spun ca nu sunt convins ca instalarea corespunzatoare a sondei lambda determina vreo modificare in functionarea lui STAG 300 ( dovada , a mea la inceput era conectata aiurea si cu toate astea , dupa ce mi-am dat singur seama cum se conecteaza si am efectutat modificarea , nu am simtit ulterior vreo modificare ).

Pentru Florin , 1.8T merge foarte bine pe gaz insa dupa cum am spus in regimuri de functionare apropiate de maxim nu obtin debit suficient de gaz ( presiunea scade ) si ca atare am reglat STAG-ul sa sara partial pe benzina ( in sensul ca pentru scurta vreme doua injectoare merg pe gaz si doua pe benzina , mod de lucru a carei comutatie este abia perceptibila ).

Cu reglajele anterior mentionate : duze de 3mm , presiune relativa 1.2 atm , obtin un consum mediu de 12l/100 km fata de cei 10/100 pe benzina in conditii 50/50 % oras/afara .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am de 1 an de zile eroarea de amestec sarac 16555, folosesc duze de 1,8 marime si azi am vorbit cu montatorul si el zicea ca la mine nu e legata sonda lambda la ECU GPL si nici centralina pe care o detin nu are acele 2 fire. A spus ca trebuie facuta comanda pentru o noua centralina care sa aiba firele ce se leaga la sonda lambda. Culmea ca din cateva sute de masini montate doar cu mine are probleme si tind sa cred ca e din cauza ca la mine e sonta de tip UEGO.

PS: consumul este de 8,5 real pe gpl iar pe benzina undeva la 6,5-7 (vorbesc de extern)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce calculator de injectie gaz ai ? Cred ca eroarea ta este autentica in sensul ca in anumite regimuri motorul functioneaza cu amestec sarac chiar daca per ansamblu campurile 032 iti indica o functionare in parametri . Ai incercat o corectie a hartii 3D ( sa adaugi la sarcini si turatii mari 10 % ). Obtii eroare si pe benzina ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!