Jump to content

Instalatie Gpl


marianu
 Share

Postare recomandată

Nu chiar cu tona.Mie singur in masina mai mult de 9.2 nu mi-a luat , viteze intre 130-170 cu depasiri foarte dese.Daca suntem de exemplu 4 in masina si bagaje poate sa consume si 9.5 , dar viteza legala ,la un motor cu peste 300.000 si vechime 20 de ani.Cred ca si eu diesel ar consuma peste 6 la ritmul asta de mers.

Nu stiu cum sunt tipurile de cutii de viteze la golf4 si polo dar la cazanul meu la 4000 in a 5-a am fix 150 km/h , deci suficient.

Modificat de danutzZeu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar teoretic, nu e mai bine sa setezi peste 4500 sa treaca pe benzina? Oricum cand esti pe gaz esti cu gandul la o economie cat de cat, iar in mers normal 4000+ nu prea treci decat in cazuri de depasiri sau cand vrei viteza f mare.

Ma gandesc ca la acea turatie, implicit viteza, gazul cum e mai slab decat benzina, nu prea mai are nici un avantaj.

 

F tare... :icon_rendeer:  din putu' gandirii.

 

Imi place trendul ca multora le place pe benzina mai mult decat pe gaz. :)

Modificat de recxd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca s-ar analiza putin situatia, adica raportul de putere dat de gaz vs benzina, o sa constatati ca nu e chiar din putul gandirii.

La o solicitare mare a motorului, cred ca gazul va fi consumat mult mai mult decat cei 20% in plus pt ca pur si simplu e mai slab decat benzina si astfel pt aceeasi putere va fi consumat mai mult.

Din ce stiu eu gazul e foarte adecvat mersului preponderent in oras, in afara nu mai aduce un asa de mare avantaj, la turatii mari posibil sanu mai aduca deloc.

 

Vorbim aici de viteze de 150+ Km/h, deci mai mari decat merge un om obisnuit cu masina. Sa gandim totusi logic si sa nu sarim doar cu gura, gandind cu 2 neuroni.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din experienta mea legata de gpl sint deplasate/exagerate lucrurile pe care le afirmi in ambele postari sau poate logica ta este alta fata de a noastra.

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa gandim logic: GPL are mai putina energie  pe litru, corect pina aici ...de aici si consumul mai mare...

DAR lucrul asta se pastreaza si la relanti si in sarcina 100%...nu se schimba nimic...la 1l benzina o sa consume 1.2l GPL la 10l benzina va consuma 12l GPL...

 

E mai rentabil in oras, nu recomandat, deoarece consumul e mai mare si diferenta de cost /km e mai mare...la fel si in sarcini mari, pante sau viteze mari unde consumurile sant mai mari...

 

Recomandarea si nu numai recomandare, ca peste o anumita turatie sa sara pe benzina este data din motive tehnice, injectoare mai putin performante si sau reglaj/montaj prost...

Am reglat o masina care la 7000rpm si 220km/h inca mergea pe GPL...pana la 240 a trecut-o pe benzina...

Ragalia din dotare merge super ok la peste 5000rpm...mai mult nu i-am dat din alte considerente: siguranta , zgomot, viteza etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Na, acuma voi stiti mai bine ca aveti gpl insa eu nu faceam referire ca nu va merge masina pe gpl la turatii mari, ci din cauza faptului ca e mai slab energetic, acest lucru va conta mult mai mult la viteze mari, unde motorul va fi fortat mai mult si implicit va compensa prin mai mult gaz.

In oras nu se folosesc asa de multi cai putere si nici nu se prea ia in calcul f mult rezistenta aerului, infima fata de viteze mari.

Eu aici batem, presupun ca la viteze mari costurile sunt egale gaz vs benzina, costurile fiind clar in favoarea gazului la mers la viteze sub cele de autostrada.

Si, daca costurile ar fi egale, atunci nu are rost sa mai umble nik la instalatie sa treaca pe gaz la turatia de care vorbea.

Eu sunt chiar curios daca a facut cineva un calcul pana la ce viteza merita sa mergi pe gaz. Aici luand in calcul strict factorul de cost, nicidecum cel tehnic, motorul daca e bine reglat cu siguranta va merge f bine pe gaz si la viteze, implicit turatii mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a explicat Moog cat se poate de clar........

 

 

 

GPL are mai putina energie  pe litru, corect pina aici ...de aici si consumul mai mare...

DAR lucrul asta se pastreaza si la relanti si in sarcina 100%...nu se schimba nimic...la 1l benzina o sa consume 1.2l GPL la 10l benzina va consuma 12l GPL...

 

E mai rentabil in oras, nu recomandat, deoarece consumul e mai mare si diferenta de cost /km e mai mare...la fel si in sarcini mari, pante sau viteze mari unde consumurile sant mai mari.

 

daca pe gpl in sarcini mari sau viteze mari este lipsa de putere/consum marit atunci instalatia nu este calibrata/reglata bine ori sunt alte probleme tehnice care nu tin neaparat de gpl.

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricat ar fi de mare consumul la vitezele astea spatiale de peste 150km/h este rentabil gazul, este la jumatate de pret sau credeti ca 200km /h consumul de benzina este mic ? Gazul este rentabil cu cat faci mai multi km pe an, aici se simte bine economia, de ce majoritatea taximetristilor au asemenea instalatii.La o cursa de 10km incaseaza 15ron si consuma 1l de gaz 3 ron, cum este ? Eu as pune fara rezerve instalatie de gaz pe benzinar, este cea mai ieftina solutie per km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dane, pe motor il doare la basca ca roata se invarte mai repede sau nu, pe el il intereseaza sarcina/turatia...

consumul e proportional indifentent care e ala...

Singura restrictie tehnica e data de injectoare/reglaj...

La viteze/sarcini mare creste si consumul de benzina nu sta pe loc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrerup un pic discutia tehnica despre "imunitatea" benzinei la rezistenta aerului si alti factori care cresc doar consumul de gaz...

Colegii GPL-isti din Brasov care doresc sa cumpere la pret bun: la statia Rompetrol vis-a-vis de Selgros e 2,57 lei litrul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Traiasca cri-cri :)) :beerchug:   :beer:

Modificat de PaulF
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ba da norocosi mai santeti....2.57  :tuktuk:  :tuktuk:  :tuktuk:   

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a ieftinit si la Targu Mures, 3.08 si 3.02 in weekend, inainte era 3.32 lei. :D

Nu credeam ca o sa se ieftineasca vreodata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu noile instalatii cu injectie lichida de gaz, ce rost mai are "imunitatea" benzinei?  :icon_confused:

Stiu ca deja se monteaza de la inceputul anului prin reprezentantele AGR Autogas...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e nicio imunitate, terminati cu prostiile... Dupa cum au spus si colegii mai sus, orice factor extern care afecteaza consumul pe benzina va afecta in mod identic consumul pe gaz. Punct. Aici e vorba de fizica nu de parerile unora sau altora.

 

De injectia lichida am mai vorbit in paginile precedente. Are mai multe avantaje dar problema se rezuma la raportul cost-beneficii. E peste 2000 de euro o instalatie (cel putin prin alte parti, nu stiu astia la noi cat cer). Daca ai masina mai noua, faci km multi, porniri si opriri dese (ex. sistemul start-stop) atunci merita pentru ca odata ce ai instalatia aia iti poti lua adio de la benzina (porneste direct pe gaz si merge doar pe gaz). Banuiesc ca aia de la AGR vand Prins; cam asa arata un montaj pe TSI:

 

post-51697-0-54785700-1425892170_thumb.j

 

si schema instalatiei:

 

post-51697-0-52847300-1425892200_thumb.j

 

Pentru astia ca noi cu motoare mai vechi (fara injectie directa) nu prea vad sensul unei astfel de instalatii, cu exceptia celor care si-au facut modificari sanatoase si scot multi cai pe cilindru, mai multi decat poate duce o secventiala. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista masini care au si injectie directa si indirecta . In astfel de cazuir, exista vreo solutie tehnica? Ma refer aici la Lexus GS540h ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca poti sa uiti de gpl pe un astfel de motor (vorbesc de ceva ca lumea, nu experimente). Au incercat aia prin Italia parca pe un Subaru cu sistem dual dar s-a facut conversia pe gaz doar a partii de injectie clasica, injectia directa ramanand pe benzina. Nu cred ca exista firme producatoare de solutii gpl care sa fie interesate de conceperea/fabricarea unei instalatii pentru acest tip de motor. E prea complicat si mult de investit in ceva care nu ar aduce beneficii. Serios, cam cati potentiali clienti ar exista cu astfel de motoare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dane, pe motor il doare la basca ca roata se invarte mai repede sau nu, pe el il intereseaza sarcina/turatia...

consumul e proportional indifentent care e ala...

Singura restrictie tehnica e data de injectoare/reglaj...

La viteze/sarcini mare creste si consumul de benzina nu sta pe loc...

 

Am vazut ca te pricepi, acum vii sa dai cu batul in balta ?

Ai cam uitat si tu si altii de MULTIPLICATOR.

 

Cel mai important factor care NU E CONSTANT ci variaza in functie de turatie, sarcina, etc.

Acest factor este decisiv la vitezele de autostrada unde aproape toate VAG-urile benzinare merg in bucla deschisa !!!

Faceti testul cu VAG-ul pe masina si laptop cu interfata LPG si vedeti...

Nu face nimeni acest test in Romania, nici macar Radu, desi are unde... (decat poate pentru prieteni)

 

Asadar consum la 140 Km/h fara AC:

- Benzina = 9-10%

- Gaz = 13-14% ( +35% )

- Motorina = 7-8%

 

Daca multiplicatorul nu este corect facut in bucla deschisa (talpa sau aproape talpa), pe gaz nu se atinge viteza maxima ca si pe benzina, din motiv logic: Nu se dezvolta puterea echivalenta in KW.

Reveniti la realitate !

Mai erau unii care spuneau pe alt forum ca merg cu 120 km/h cu Cielo si consuma doar 9% pe gaz.... :10[1]: :10[1]: :10[1]:

Modificat de recxd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asadar consum la 140 Km/h fara AC:

- Benzina = 9-10%

- Gaz = 13-14% ( +35% )

- Motorina = 7-8%

 

 

Colegii cu diesel s-ar putea sa nu fie de acord, vad pe forum destui care se lauda ca scot 4,5 pe autostrada... :) ba chiar unii cu G4 scot consumuri mai mici decat Polo bluemotion ultima generatie. Cand citesc ce scriu mai ca-mi vine sa-mi iau un diesel.

In rest, realitatea probabil e diferita pentru fiecare dintre noi...

La mine astea sunt consumurile, cu masina relativ incarcata cu bagaje, fara clima:

La 140km/h:

benzina ~ 9%

gpl ~ 12%

Practic, cu un plin de gaz (52 litri) facut la intrarea in Arad ajung pana la (sau pana aproape, 2-5km de) statia de gaz MOL de la Mosonmagyarovar, la iesirea din Ungaria (440-450 km).

La 190-200km/h:

benzina ~ 13%

gpl ~ 17%

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noi discutam teoretic de o tigaie bine reglata...iar multiplicatorii (daca vorbesti de STFT si LTFT) se aplica si pe GPL nu numai pe benzina...

In conditii onorabile de mers, fara solicitari la extrem pe GPL merge ok...

Daca ii dai sarcina mare la turatii foarte mari = timpi mari de injectie, daca multiplicatorul GPL e in masa lu' tac'su ajungi unde zici tu...

 

Cat despre consum, in 400km de extraurban mers intre 99 si 149 consum de 10-11% GPL ...benzina habar nu am , nu am incercat-o... daca se reduce limita sup. 99-120 se reduce spre 9-9.5%...

Nu inteleg cum scoti tu 13% GPL pe extern...asta e consum de urban...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut baieti ,


Revin cu o problema care pare un pic ciudata si anume ........uneori , pe gpl si doar la cald se manifesta ca si cum ar merge in 3 pistoane  , atunci cand sunt deosebi in treapta 1 sau 2  si 3 cu accelerare usoara    ......( in sarcina mica )


 


In decembrie am schimbat rampa de injectoare cu una Valtek  (  instalatie gpl Milano ) ..... masina merge foarte bine , consuma sub 10 % ,consum urban in Cj ...... doar ca am problema respectiva de vreo saptamana ,manifestandu-se aleator  in special la cald .


De exemplu si cu motorul cald , pe loc , in ralanti ........daca accelerez brusc  parca accelereaza in 3 pistoane  ... daca accelerez treptat este ok  si treaba asta se manifesta doar pe gpl


Pe benzina ii totul ok .. 


 


Am verificat bujii , schimbat intre ele  persista pe cil4 


am schimbat fisele intre ele    tot pe cil 4


am schimbat rampa de injectoare cu una noua   tot pe cil4


schimbat bobinele  rampei  intre ele tot pe cil 4  


am schimbat bobina inductie   tot persista pe cil 4   


verificat mufe calculator gpl 


mufe injectoare benzina


mufe injectoare gpl


 


In accelerare pe loc parca merge in 3 cil  accelereaza sacadat   ....


Vorbim doar si numai ca , problema persista pe gpl  si a inceput  treptat si pe urma s-a agravat sa zic asa .......si ii total ALEATORIE .......cand si cand .


Modificat de Minel82
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cumpara o diagnoza de Milano si incepe sa sapi...

S-ar putea sa fie de la vaporizator...cel putin alea vechi sant de tot rasul si pica des...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Am diagnoza  si nu imi da nici o eroare , nimic , injectoarele imi arata ca functioneaza normal ..

 

Sa fie de la vaporizator ....... ? atunci nu ar trebui sa fie random misfire ...?   nu sa fie doar la un singur cilindru ?

 

La mine se localizeaza doar la cil 4 .... 

 

Acesta este modelul de vaporizator ...

post-131922-0-96680300-1426180568_thumb.

Modificat de Minel82
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista masini care au si injectie directa si indirecta . In astfel de cazuir, exista vreo solutie tehnica? Ma refer aici la Lexus GS540h ...

Stiu pe cineva cu Lexus GX470 , cu 340 de cai si merge fara probleme pe gpl.COnsumul e de 17-18 litri de gaz mixt.Asta vara avea 15.5 mpg consumul mixt , adica 15.176 l de benzina la 100 de km.In ultima vreme i-a consumat 20 si avea checkul aprins si i-a facut o diagnosticare si cauza era nu stiu ce supapa de pe la esapament , care se afla inaintea ultimei sonde lambda , ca are 4.Ciudat e faptul ca e setata sa treaca pe gaz si la o anumita turatie daca vrei cum era la Cielo.Mai are un sistem de ungere pe baza de ulei si daca opresti motorul are un furtun prin care elimina gazul care a ramas pe circuit intre butelie si vaporizator probabil , nu cunosc bine termenii (gazul dintre butelie si motor).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!