Jump to content

Instalatie Gpl


marianu
 Share

Postare recomandată

Cred ca le voi schimba la max 12000-13000 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La multi ani tuturor!

 

Interesante discutiile din ultima vreme dar la fel cum a spus si Moog, majoritatea celor care isi pun GPL isi pun ca sa faca economie, si majoritatea iau in calcul o oarecare pierdere de putere. Nu merita economic vorbind nici pt montator nici pentru client sa isi achizitioneze un dyno pentru reglaj. Si asta o vorbesc ca unul care tine la masina lui, care s-a chinuit multe ore sa isi faca reglajul, si a schimbat vreo 3 montatori pentru a ajunge la un raport consum/performanta de care sa fiu multumit. 

Majoritatea dau pe cotet 1500 euro-2000 cam atat gasesti un golf 4 si cu ceva dotari pe el, kilometrii sunt clar falsificati(180k in bord-fara numar reali), intrucat nu mai e asa de greu si cu 70 ron si putine cunostiinte iti poti pune ce valoare vrei, ma indoiesc ca samsarii nu s-au desteptat sa ii modifice singuri. Chiar credeti ca omul asta care si-a luat cotetul, il mai pune si pe gaz cu o instalatie de 600 de euro, deci creste suma bagata in masina cu peste 30%, cui crezi ca ii convine sa mai bage inca 100 euro pt dyno? cu siguranta nu, si asta o zic atat gandind la vremea cand am fost student si am muncit o vara in strainatate pt investitia in gpl, si acum ca angajat. Nu merita, pentru ca al meu cotet cu siguranta nu e el in toate apele din 2001 pana acum, sa nu mai vorbim de vise.

 

In alte cuvinte eu pot sa ma declar multumit de masina asta si reglajul ei facut fara dyno, da, probabil ca daca mi-as lua o masina cu 250+cp as fi mai disperat sa am un reglaj perfect poate chiar si pe dyno ca sa fiu sigur ca merge bine masina respectiva, dar cei care isi pun GPL pe masini mai scumpe de 4000E si mai puternice de 120 CP sunt cred ca sub 10% din cei care monteaza GPL in o luna.

 

Avand in vedere ca saptamanile trecute am intrebat de GPL-ul in Ungaria, vin si cu raspunsuri dupa un drum Timisoara Viena. In Ungaria se gasesc pana la Budapesta pe ruta -Cenad-Mako-Budapesta pe autostrada 3 statii Mol-OMV-Mol dar pretul este de 265 FT adica 3,9 ron, in conditiile in care benzina la OMV era 331ft adica 4,8 ron, drept urmare eu unul am mers pe benzina la intoarcerea in tara. Catre Viena in schimb am vazut doar o statie GPL pe autostrada in Ungaria. Trebuie sa mentionez ca preturile specificate de mine sunt preturile care erau la OMV in Budapesta, preturile de pe autostrada sunt cam cu 10 ft mai mari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca le voi schimba la max 12000-13000 km

 

:eek: Te-a bagat Lascarica in sperieti ?

Marele tau defect este ca te lasi usor influentat de opiniile unora sau altora. Bazeaza-te in primul rand pe documentatia primita de la producator.

 

Deci:

1. Precizeaza cati ani are instalatia si cati km.

2. Da, in garantie esti obligat sa schimbi la max 30000 de km, asta daca apuci sa treci de km astia in 2 ani...

3. Lascarica vorbeste de injectoare picate dar nu cred ca e vorba de INO-BRC la km respectivi !

De fapt e o diferenta enorma de calitate intre cele BRC si Keihin vs restul lumii, deci e normal sa pice si la 40-50k cu tot gazul bun si filtre schimbate.

4. Nu se compara o rampa + injectoare metalice INDIVIDUALE BRC cu rampele monobloc PLASTIC de la pocnitorile de pe piata...la BRC sa spunem ca-ti pica la 3-400.000 km un injector, NU TOATE, si il schimbi individual, in timp ce altii schimba in kilometrajul ala poate vreo 6-8 rampe monobloc cu injectoare slabe...mai sunt si exceptii dar asta e regula la peste 90% din utilizatori.

5. Eu pot sa-ti spun ca folosesc gaz dinainte sa aiba Lascarica pe Cielo...inca de cand nu existau skid-uri si buteliile erau la putere. Pe atunci GPL-ul era f murdar. Azi este muuuult mai curat tot ce e produs in Romania, deci nu-ti face griji. Am mai spus asta si o repet: Nu mizeria din gaz afecteaza injectoarele ci uleiurile parafinice reziduale, apa si mai ales acetona, CARE TREC DE ORICE FILTRU. (mizeria mecanica e oprita de filtrul lichid iar restul de cel gazos, in afara de ce am spus)

Calitatea garniturilor si a elementelor in miscare conteaza la orice injector de calitate vs unele slabe.

Din cauza asta o rampa monobloc este la pretul unui singur injector bun.

6. Filtrele OES de la BRC costa minim un milion fara manopera de schimb !

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ca m am lasat influientat..

Pe garantie scrie prima revizie la 15000...deci am de ales la km astia sau mai devreme...

Are 5 luni si am facut 9000 km

Modificat de paulchirila
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3. Vorbesc de INNO, Keihin, MED... Lovato J sant ceva mai rezistente... Hana inca nu ma pot pronunta decat dupa spusele polonezilor care le folosesc de ani de zile...

Dupa cite stiu BRC au renuntat la Keihin cel putin pe Romania exact din cauza asta...trebuiau sa asigure garantie la ele...deci nu sant la fel...si nici foarte departe de restul din punctul asta de vedere...

4. Rampe de plastic sant doar cele Tomasetto ieftine... unde e plasticul la Valtek sau Rail ? Daca te referi la Lovato J sau AEB , intradevar au carcasa de plastic...dar cam atat...si se pare ca sant destul de rezistente...

Un kit de reparatii de Valtek e 100RON si se schimba la 50-80k cum iti e norocul...4 injectoare BRC ~13-1400RON...

5. Cand o sa am ceva timp am sa pun ceva poze cu vaporizatoare la 120-150k sa vedeti ce "uleiuri si apa" sant pe acolo...

Pretul nu are legatura numai cu calitatea garniturilor... e vorba in primult rand de specificatiile lor...stiu sa gestioneze foarte bine timpi mici de injectie, liniaritate, stabilitate dar deja astea se vad la masini mai pretentioase nu la aspiratele noastre...

6. Eu ziceam de diferenta de a schimba la 30k la 40-50k..."castigul" e mai putin decat un filtru...

 

La prima revizie 15k, se schimba numai filtrul de stare lichida care cred ca e vreo 40-50RON ...la urmatoarea ai sa schimbi 2 filtre...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am gasit pentru BRC varianta OEM la 100 lei kit-ul (cu ambele), cel de stare gazoasa este din bumbac. Separat iese putin mai scump cu cativa zeci de lei. Deocamdata am ~12500km cu instalatia, cred ca pe la 13500-14000 il schimb pe primul iar dupa inca atata le schimb ambele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ca m am lasat influientat..

Pe garantie scrie prima revizie la 15000...deci am de ales la km astia sau mai devreme...

Are 5 luni si am facut 9000 km

 

Gresit, prima e la max 1000 de km sau 3 luni si se fac 8 operatii trecute in stanga planului de service.

A 2-a e la max 15000 de km sau 6 luni, se fac 9 operatii. NU SE SCHIMBA NICIUN FILTRU. (Lascarica, mai citeste si documentatiile inainte sa dai sfaturi. E adevarat ca ai experienta cu ele, ai desfacut multe...dar producatorul garanteaza km respectivi cu componente de calitate. Eu stiu ca sunt foarte calitative caci le-am desfacut si sunt curate si la 40-50k)

 

Inca o chestie: in functie de cat de calic e montatorul, te poate pune sa mergi la el la unul din intervalele trecute in fisa tehnica de revizii.

Cum Vernestiul e la multi km distanta de capitala, Laur nu a impus niciunui client (nici mie) sa mearga la 3/6/12/18/24 luni ci doar la implinirea km respectivi, caci nu e rentabil...

E adevarat ca garantia o poti face si in alte ateliere din retea, dar cum ai doar 5 luni si 9000 de km, nu te lega la cap daca nu te doare.

Faci revizia de 15k (care nu e gratuita decat pentru prieteni :) ) si basta.

Revizia inseamna in PRINCIPAL verificarea SIGURANTEI de exploatare si apoi inlocuire de consumabile si componente dupa caz.

 

Sa treci aici dupa ce o faci, unde ai facut revizia si daca ti-au facut toate cele 9 operatiuni. E un feedback foarte util.

 

neohq: Stai locului daca nu vrei dureri de cap. Pana la 40k nu te atingi de nimic.

Doar daca vrei tu sa ai dureri dupa.....

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai atunci montatorul de ce mi-a spus si el 15k si 30k ? Nici el nu a citit documentatia ?

Faptul ca le ai curate dupa 40k inseamna ca nu dai de gaz murdar sau ii slab filtrul.

Logica mea imi spune ca un filtru murdar ii unul bun, din simplul motiv ca retine cat mai multa murdarie si ca nu trece nimic de el.

 

In schimb cand vine vorba de filtrele originale, mai ales cum sunt cele de la BRC care am inteles ca sunt bune, si le gasesti cat de cat curate dupa 20-30k inseamna ca nu prea este murdarie in gazul pe care il bagi si mai merg ceva vreme, nu cred ca se pune problema sa nu-si faca treaba bine.

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu sunt convins de faptul ca un filtru murdar va filtra bine,dar sa zicem ca e asa,in acest caz nu iti va putea asigura un debit corect in functie de sarcina.

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un filtru murdar nu va filtra niciodata mai bine, eu nu am auzit de asa ceva niciodata. Ii exact cum zici tu, dupa un anumit nivel de umplere cu murdarie nu va mai asigura un debit bun, la fel ca o teava de 2 cm care dupa un timp se transforma intr-una de 0.5cm din cauza depunerilor, mai faci duș linistit la anu.  :lol:

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai ce am coborat sa i au cartea de garantie din masina:

Excluzand revizia de 1000 km la 15000 pe langa cele 9 operatiuni scrie clar inlocuirea filtrelor gpl

Sunt obisnuit sa schimb uleiul si consumabilele mai repede de cum se recomanda ca si asa am ceva km in bord

120 L ce inseamna nu te lega la cap?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca schimbi filtrul de aer si nu cresc buruieni pe el asta inseamna ca mai merge ? Ca il scuturi bine si il mai lasi vreo 5000km ca nu e terminat ?

Sau il schimbi pt ca la nivel "micro" el e inbacsit cu particule mici de praf si nu-si mai face treaba optim?

La fel cu filtrul de benzina...daca nu curge marmelada din el inseamna ca mai merge ?

Filtrele de aer/benzina/ulei nu le schimbi la termen/nr de km ? Alea nu costa ? De ce nu faci economie si la alea ? Sau poate ca faci... :)

 

Un filtru uzat normal isi schimba culoarea total sau partial , nu razi mazga de pe el...nu scoti crocodili din el...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, sper ca am nimerit bine topicul , de curand am achizitionat un golf 4 ,2001, 1.6 16v , care are si o instalatie gpl BRC pe ea , sunt foarte multumit de cum merge pe gpl dar abea acum am realizat 2 lucruri , cand m-am uitat mai bine la butelia de gaz de la roata de rezerva ,aceasta nu are acel ceas pe ea cum au mai toate buteliile de gaz, ce ar trebuii sa fac in aceasta situatie ? Este ok si fara ? Plus ca am observat ca butonul de gaz nu indica bine nivelul gazului din butelie ,mai exact imi arata 2 linii dar in butelie nu mai era nimic...cum as putea sa rezolv aceasta problema ?

Imi cer scuze daca nu am fost foarte clar si daca nu am scris acest reply unde trebuie,

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faci 2 poze cu telefonul si le pui aici, una de la electrovalva de la rezervor dupa ce dai capacul jos (caci din cauza asta nu ai vazut-o) si una de la butonul de pe bord. Apoi vedem ce si cum...

 

paulchirila: Ai atasata fisa mea model 2010 unde e scris clar la fiecare 30k schimbari de filtre si operatiunile aferente. Pune o poza te rog cu a ta model 2014 caci e ceva in neregula...

 

neohq: Ai putintica rabdare, ne lamurim indata.

 

Dar dupa cum v-am mai spus, concentrati-va pe operatiunile descrise in fisa tehnica, nu pe filtre. Operatiile acelea de verificare sunt cele mai IMPORTANTE !

In definitiv un filtru BRC de fabrica nu se crapa, nu se sparge, nu se rupe, ca sa treaca mizeria pe care o poate filtra. Cand se infunda nu-ti mai merge tigaia vorba lui Lascarica, si esti obligat sa schimbi. Dar cand ai scapari de gaze iar montatorul nu-ti verifica cum trebuie toata instalatia, ai sanse sa nu mai apuci sa te gandesti la filtre !!!

post-14418-0-55338100-1420526413_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta ridica semne de intrebare deja.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

IMG_20150106_111453.jpg

IMG_20150106_111520.jpg

 

Si ca sa nu avem dubii ca nu e cartea de garantie originala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Banui ca si-au demonstrat axioma lui Baselu completata de Prostanac:

Iarna nu-i ca vara, dimineata nu-i ca seara...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Is de aceasi parere, alt motiv nu vad pentru care sa fi modificat fisa tehnica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

IMG_20150106_110453.jpg

A mea asa arata,

 

Tocmai asta doream sa vad cu ochii mei si m-am convins.

 

Varianta 1: Fie BRC ne confirma faptul ca a ajuns un brand de duzina, din care a ramas doar numele DIN PACATE.

ESTE POSIBIL (dar nu sigur) ca importatorul CRC Grup sa fi modificat cartea tehnica la cerinta producatorului, fapt care confirma calitatea scazuta la piesele + consumabilele oferite OEM de fabrica, incepand din 2014. E motivul pentru care in cartea tehnica originala s-au modificat intervalele de schimb ale consumabilelor.

 

Varianta 2: La fel de posibil este ca importatorul CRC Grup sa fi modificat cartea tehnica la cerinta montatorilor lacomi si in foame mare, care sa faca un ban NECINSTIT pe carca fraierilor care sunt obligati de garantie sa accepte, stiut fiind faptul ca peste 95% din automobilele care pun BRC, nu apuca sa mai treaca pe la a 3-a revizie in garantie si nu mai sunt PARLITI de montatori.

Mai pe sleau, in cei 2 ani de garantie faci maxim 20-28k si la a 3-a revizie nu te mai prezinti caci nu mai ai de ce...simplu.

 

Tind sa cred varianta 2 si aici Lascarica te rog sa fii onest sa ne dai un raspuns CORECT caci il stii...in ultima vreme ai mai tinut legatura cu Radu. Oricum se va afla adevarul mai devreme sau mai tarziu...

Varianta 2 ar fi raul cel mai mic...e un moment crucial pentru brandul BRC !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BRC-ul era si este un brand middle range...

Poate ca in ultima vreme au schimbat prea multe componente pe garantie si au modificat modificarea :)

Care carte tehnica ORIGINALA ? Originala de unde , din Italia ?

Dupa cum spui tu la 20-28k nu ajungeai la nici o revizie cu schimbare de filtre ...acum in 2 ani ajungi odata...tu crezi ca montatorii traiesc din reviziile facute la clienti din astia?? Ar muri de foame cu 1 filtru schimbat in 2 ani...

"Moment crucial" :) ADICA ? :)

Cite BRC-uri crezi ca se monteaza in Romania ? Citi monteaza BRC in Romania ? In zona Moldova cel putin e aproape liniste...cite una ratacita de prin alte parti...

Prin Ardeal sant vreo 2 cred, si prin Muntenia vreo 2-3...

 

Daca ar fi numai clienti din astia cu max 15-20k/an eu unul as baga schimbul la 40-50k...macar stiu sigur ca dupa 2 ani incep sa schimbe destule pe masina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BRC pentru romani este high-end. Cand ai (daca ai) 3-400 de euro salariu e una, cand ai 3-4000 e alta, si poti stramba din nas.

Vad ca o dai cotita si nu ne lamuresti, desi am citit printe randuri ca manevra miroase a marlanie tipic romaneasca, deh, esti si tu in foame...iti protejezi interesele.

 

Si cati km crezi ca fac restul care nu-s taxi pe an ?

Inca nu avem de ce sa facem peste 10-15k/an, nici cu ce, nici unde !!!

Si dupa aproape 5 ani cu MY07 montata/reglata profesionist si fara schimbat nimic (decat filtru in lichid pe la 40k) , merge impecabil la aproape 60k !

O sa revin aici si la 100-150-200k cu opinii ca sa-ti demontez teoriile, comerciale de vreo juma de an...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa va puteti certa "in liniste", cf. manualului oficial BRC reviziile sa fac la 1000km, 10.000km, 20.000km si apoi la fiecare 20.000km (pag. 36, 37):

 

Uso_Man_GPL_Metano.pdf

 

Aveti descrierea acolo a fiecarei operatiuni si a obligativitatii de a o face (sau nu) la fiecare interval de km. Ce si cum traduc si/sau adapteaza reprezentantii lor din Romania sau aiurea, e alta poveste.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca bine vad acolo zice ca filtrul trebuie schimbat la fiecare 20.000 km iar la primele doua revizii de 1k si 10k trebuie doar inspectat si schimbat daca este cazul.

O alta chestie ar fi ca este precizat doar unul, cel de stare gazoaza, celalalt nu exista pentru ei ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!