Jump to content

Instalatie Gpl


marianu
 Share

Postare recomandată

Stiu pe cineva care are un Lexus Gx 470 , motor 4,7 L , 340 de cai , instalatie Landi Renzo (mai multe detalii nu stiu) si care a mers cu Check-ul aprins si i s-a ars una din sondele lambda ca are vreo 4.Era tot de la consum sarac?Intr-o dimineata a pornit-o sa se incalzeasca si dupa 30 de secunde am accelerat-o un pic si i se oprise motorul.Iar daca porneste pe benzina si in timpul mersului ii trece pe gaz smuceste la trecere.Initial nu avea aceste simptome.Cica a fost la o diagnosticare si aia nu i-au putut face nimic , deoarece instalatia a fost pusa de proprietarul anterior la distanta mare.Consumul mediu e intre 14.5-16 si pe gaz ii ia vreo 17-18.Toate astea se petrec in Ucraina :) ....

Modificat de danutzZeu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

consumul sarac duce la cresterea temperaturii in camera de ardere si implicit a gazelor de evacuare,in conditiile in care gazul oricum arde cu degajare mai mare de caldura in comparatie cu benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orie sistem trebuie folosit la maxim 80% din capacitatea maxima de aceea e recomandat ca instalatia sa acopere 1.25 x puterea motorului si sa nu fie fix pe fix. Chiar daca exploatam foarte rar zona maxima e bine ca totul sa fie corect dimensionat. De exemplu un DC al injectorelor de 95% e chiar periculos si se prefera unul de 80%. Sa nu ne zgarcim la 100 lei noi diferenta ca ne costa mai mult dupa aceea iar un motor e foarte scump. Am vazut motoare care aprent mergeau bine cu LPG dupa deschiderea lor si ... nu vreti asa ceva.

 

La multi ani in primul rand !

Am observat ca esti inginer mecanic, cunosti foarte multe despre motoare si instalatii. Sunt de acord cu unele din punctele tale de vedere, pentru care mi-am dat si "doctorat" fara plagiat pe forumuri.

Te-ai concentrat doar numai asupra operatiunilor de reglare/configurare...a instala profi ceva inseamna mult mai mult, si am scris pe aici destul.

Poate 2-3 din Romania fac ce trebuie facut si nu in proportie de 100% azi...poate ajung pe la 70-80%. Restul rasol rapid facut cu santieristi.

Sunt de acord cu toate operatiunile de reglare/configurare spuse de tine, SI IAU FOARTE MULT TIMP TOATE. Asta pe langa faptul ca trebuie facute de catre specialistii cei mai buni si cu experienta.

Idem cu intrarea in OL, care la VAG este in pedala apasata peste 75%...deci in functie de talpa poate fi destul de frecventa Lascarica.

Cine sta sa verrifice harti si sa calibreze pe zeci de km in toate conditiile dinamice azi ?

Nu are nimeni dyno dar poate cauta si conditii de sarcina diverse in trafic...

 

Cat despre DC iti spun din experienta ca am in cele mai grele sarcini dinamice ( rampa mare in a 2-a ) cam 97% real in OL configurat dupa multa truda identic cu CL. Trecut de 50k pe gaz si totul merge impecabil, asta datorita si faptului ca in 98% din km facuti nu am trecut de 85% DC...

Deci limitele sunt atinse rar si nu e musai sa ai duze marite sau injectoare mai mari.

Nici varianta cu alta sonda nu se face de nimeni din motive practice, logice...se foloseste semnal de la cea existenta. (asta in cel mai bun caz, avem feedback doar pentru Pitesti, Brasov si Buzau...) E drept ca la vechituri de sonde ai sanse sa o bagi in balarii de aceea ai recomandat....putini au sesizat finetea...

 

Si toate astea iau mult timp...nu se face santieristic cum le fac pe plaiul mioritic mai toti.

Cred ca esti unul dintre putinii care sustin calitatea in Romania. De fapt o revenire la normalitate dupa normele europene.

E mult pana acolo.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiind , din ce am citit pe acest topic ca , pentru o recalibrare este nevoie sa merg cateva zile pe benzina  si neavand inca timpul necesar ...am decis ca , dupa ce am consultat instructiunile din manualul Milano  ( ma refer strict la dimensiunea duzelor de calibrare )  am decis sa fac urmatoarele asta ieri :

 

- inainte aveam duzele de 1,8 .. si le-am facut la 2 mm  ( conform manualului )

- am scazut temperatura de trecere de la 35 grade la 25 grade

- am scazut si turatia de trecere de la 1200 rpm la 1000  ( aici o sa astept vreun sfat de la voi daca se poate si mai jos de atat )

 

Nu am modificat in rest nici un paramentru la setari , nimic .... doar ca inainte de a face toate astea am mers vreo 25 km doar pe benzina cu siguranta scoasa de la instalatia de gpl

 

Cel putin , dupa modificarile astea , am observat uimit chiar ca , masina , cel putin pe CB consuma mai putin consum instant pe gpl ajunge chiar si la 0,6/h  .. iar pe benzina undeva la 0,8/h..... consumul mediu ... mai bun ....masina trage bine de tot . (     normal asa ceva ......?

 

Mai jos,aveti valorile de la  grup 032 ......    cat si cele din soft cu timpii de injectie 

 

Ce ii drept ca valoarea din stanga de la 032 a  ajuns  de la - la +3.8 ....  verificat astazi  

 

Altceva ce am observat   inainte de face aceste modificari la diametru duzelor , inainte  ( LA TRECEREA DE PE BENZINA PE GPL , la buton ma refer  cu motor in ralanti )   era isesizabila , acum cu duze de 2 mm .... cade ralantiul la vreo 500 si apoi revine la normal .

Trecerea de pe benzina ( la rece ma refer cat si la cald )  pe gpl , este isesizabila ... si foarte ok 

 

Ce pareri aveti .......?

post-131922-0-47410900-1420128893_thumb.

Modificat de Minel82
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un montaj corect si un reglaj bunicel asigura un mers ok al masinii...

Mai departe apropo de perfectiune deja vorbim discutii...cand 90% din cei ce monteaza vor ieftin , carcotesc si la 100-200RON voi vreti sonda AFR, dyno etc?

Ce inseamna costuri civilizate ? O firma din Bucuresti cerea 200euro pt un reglaj...adica ~30% din pretul unei instalatii...

Aveti idee de costul unui dyno cu tot cu montaj , amenajare, omologare, spatiu etc ? A facut cineva un calcul ?

 

Si asta pentru ce ? Sa presupunem ca cineva  face o investitie din asta , cat ar trebui sa adauge pt un reglaj ?

Si ce beneficii ar avea utilizatorul final ? Optimizare cu 5% consum? Nu-i pocneste motorul in urmatorii 200.000km ci peste 400.000km ?

 

Cum faceti reglajul ala smecher cu sonda AFR etc ? Sau reglajul cu log pe sonda lambda din dotarea masinii?

Inclusiv gama VAG merge in mai multe regimuri de incarcare si amestec, praguri de temperatura etc, inclusiv imbogatit in sarcina...

Cum faceti voi calculul in timp real functie de incarcare, temp motor, sonda AFR si multe altele asta plecand de la premisa ca stiti strategia de functionare al ECU benzina...

Mai studiati putin problema...iarna nu-i ca vara , dimineata nu-i ca seara...

Teoria e una , teoria aplicata e alta...nebanuite sant tainele ECU-urilor...

Camcas , care e firma aia gasita de tine ? Vad in profil ca ai diesel...ai pus GPL pe diesel ? Sau ai si alta masina ?

 

Minel, suna si iti pot da detalii despre ce trebuie sa faci...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun ,si care este in final  morala? Am citit cu interes pur enciclopedic ultimele posturi de cind a intrat si Camcas in discutie si ce trebuie sa se inteleaga de fapt?!

Ca o treaba completa ca la carte ar incarca distractia unuia care vrea gpl la o valoare unde nu prea se mai renteaza ,in felul asta disparand o nisa a prestatorilor din domeniu?

in UK co conversie cu totul si cu totul, reglaje, dyno etc, duce la 3000-4000 de lire sterline. Logic, asa ceva la noi nu ar mai renta sa iti gazezi masina.

Si atunci, reglajul se face asa, romaneste, nu bun dar macar bunicel :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici prin Anglia, Italia etc nu colcaie Dyno prin service-uri, iar unii fac reglaje si montaj de cacao...am reglat vreo 2  si pe acolo...remote...

Treaba asta completa de care vorbesc unii, Camcas nu e primul, aduce putina plus valoare vs costuri...

Un montaj/reglaj bun se poate face si fara dyno/AFR etc...

In primul rand e alegerea instalatiei functie de masina, dupa care intra in discutie fiabilitatea, montajul si reglajul...si toate astea la un pret decent...

In conditiile de mai sus, o masina poate merge linistit 2-3-400.000km fara probleme pe GPL doar cu reviziile si reparatiile uzuale ale instalatiei GPL...

Am vazut destule masini cu kilometrajul asta inclusiv din gama VAG ... fara sa umble la motor din cauza GPL...in regim de taxi...

Daca de exemplu pui pe un Boxer o instalatie slaba cu injectoare ce nu stiu timpi mici de injectie, mergi cu amestecul dat peste cap si checkul aprins, atunci intradevar se aplica ce spuneau baietii mai sus...

Dar situatiile de genul asta se pot evita printr-o documentare prealabila atat din partea montatorului cat si din partea clientului...

Intradevar pt masinile mai speciale, pt un reglaj "mai catolic decat papa" e util un dyno...dar e prea costisitor si nu se justifica pt marea masa a conversiilor pe GPL...majoritatea nu intreaba ce instalatie e optima/recomandata pt masina lui, ci care e cea mai ieftina, ca a gasit in Dedeman cu 1900RON :)

Prin Romania cred ca e unul singur care face si tuning si montaj GPL si are Dyno... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Majoritatea nu dau banii astia ca diferenta intre o ieftineala din supermarket si una buna, si tu spui sa dea bani pt testare ? :)

Foarte multi nu-si schimba filtrele la timp ca sant scumpe, sau destui care le spala/curata asta ca sa nu dea 100RON la 30.000km rulati...

Si voi vorbiti de reglaje de 600RON ? Justifica cu argumente suma asta... cuantifica castigul REAL...nu avioane de genul "nu strici motorul"... asta e apa de ploaie...

Considera ca esti montator si vine clientul la tine...iar pretul tau e cu 600-700RON mai mare decat la altii...adica in loc de 2500-3000RON plusezi la 3100-3600RON.

Convinge-l sa dea banii...si pt ce ...

O dam in diverse, gen Duralube/Metabond etc...la alea macar in unele cazuri de motoare rupte'n doua vezi niste efecte imediate, palpabile...

Stiam de unul pe la Timisoara...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Potentialii amatori sau utilizatorii de GPL printre care ma numar si eu sant interesati si de pret si de beneficiile aduse de acest reglaj...lumea isi pune GPL pt ca vrea sa faca economie, sa cheltuie cat mai putin nu sa ajunga la puterea maxima sau cuplu maxim... Pt "3 cai frumosi" ca sa citez un clasic nimeni nu e amator sa dea 150-200 euro in plus...

Discutia a plecat de la amestec sarac si stricat motoarele si s-a ajuns la castig de putere...eu unul ma opresc aici, deja presimt ca o dam in reclama, ca si pe forumul de pe care cred ca ai luat pozele...

Zici ca nu montatorul trebuie sa faca asta...ci o persoana instruita... Ala ar trebui sa stie pe de rost strategiile ECU de la fiecare masina, sa stie sa regleze bine o instalatie GPL, sa fie autorizat pt asta, pt a avea softurile si instruirea necesara pt asta...cum face el un reglaj la un BRC, Landi sau Prins, sau Viale ? Sau Fratelli de exemplu...

Trebuie sa fii cu capul sa te bagi intr-o chestie din asta...

Daca omul chiar are probleme, de obicei este de la un montaj gresit , sau alegerea gresita a injectoarelor, a diuzelor, a vaporizatorului, montare/reglare gresita...

Nu se rezolva cu un dyno si un soft...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un montaj corect si un reglaj bunicel asigura un mers ok al masinii...

Mai departe apropo de perfectiune deja vorbim discutii...cand 90% din cei ce monteaza vor ieftin , carcotesc si la 100-200RON voi vreti sonda AFR, dyno etc?

Ce inseamna costuri civilizate ? O firma din Bucuresti cerea 200euro pt un reglaj...adica ~30% din pretul unei instalatii...

Aveti idee de costul unui dyno cu tot cu montaj , amenajare, omologare, spatiu etc ? A facut cineva un calcul ?

 

Si asta pentru ce ? Sa presupunem ca cineva  face o investitie din asta , cat ar trebui sa adauge pt un reglaj ?

Si ce beneficii ar avea utilizatorul final ? Optimizare cu 5% consum? Nu-i pocneste motorul in urmatorii 200.000km ci peste 400.000km ?

 

Cum faceti reglajul ala smecher cu sonda AFR etc ? Sau reglajul cu log pe sonda lambda din dotarea masinii?

Inclusiv gama VAG merge in mai multe regimuri de incarcare si amestec, praguri de temperatura etc, inclusiv imbogatit in sarcina...

Cum faceti voi calculul in timp real functie de incarcare, temp motor, sonda AFR si multe altele asta plecand de la premisa ca stiti strategia de functionare al ECU benzina...

Mai studiati putin problema...iarna nu-i ca vara , dimineata nu-i ca seara...

Teoria e una , teoria aplicata e alta...nebanuite sant tainele ECU-urilor...

 

E adevarat ca 90% din clienti se uita la pret din cauza SARACIEI, dar din ce in ce mai multi (si asta e foarte bine) vor sa traiasca in Romania lucrului bine facut.

Acest lucru cere "munca sustinuta, facuta cu calm, cu rabdare, cu incredere" ca sa-l citez pe autorul sintagmei de mai sus.

Situatia din prezent si din viitorul pe termen mediu, in care un utilizator nu se mai gandeste sa instaleze asa de repede un kit gpl pe masina datorita lipsei de rentabilitate si de amortizare, spun ca va avea efecte bune din punctul de vedere al cresterii calitatii.

Concret, vor rezista pe piata doar putini, si aceia vor fi cei care fac cap-coada calitate, nu un montaj cu un singur dorel in 5h la un VAG.

 

Dupa cum am spus, mai e mult pana departe...sa nu exageram cu dyno si alte chestii cand se fac montajele neingrijit, hei-rupist, fara atentie la detalii, etc, cand se fac teste de siguranta a instalatiei cu apa si sapun, nu se fac teste motor, noxe inainte si dupa montaje, etc, etc...

Nu spune nimeni sa avem doar 4-5 montatori in tara cu preturi enorme si servicii europene, dar se poate in fiecare oras mare sa existe macar unul singur care sa aiba logistica, resurse umane si materiale, know-how, politica pro-client, intr-un cuvant CALITATE.

Asta costa foarte MULT, de acord cu tine !

Dar cine vrea calitate macar stie ca are unde sa mearga la o instalare, la un service in garantie si postgarantie ca sa gaseasca piese de la producator brand cu garantia calitatii si proceduri profesioniste de lucru. Altfel decat sa merg la dorelii de azi mai bine imi fac singur in parcare service-ul...

 

Mentalitatea oamenilor din tara trebuie schimbata, asta e ideea principala. Vrem sa mergem catre vest sau catre est ?

E foarte adevarat ca totul pleaca de la puterea de cumparare si nr de locuri de munca. Deabia in momentul in care vor fi (daca vor mai fi vreodata) vom evolua. Azi NU SUNT din pacate iar in conditiile astea nu ai cum sa evoluezi...schimbam filtre vechi cu altele si mai vechi, facem reparatii in parcare, cautam cele mai ieftine piese si cu provenienta dubioasa..........asta e, atat poate buzunarul saracului care-si permite luxul unei instalatii de gaz.

Avem incredere totusi ca dupa 25 de ani de jungla democratica, timp in care am pierdut industrie, locuri de munca, resurse, bunastare, presedintele va face stanga-mprejur cu toata tara, de la regres la progres.

Sa vedem.......

 

Pana atunci vorbim discutii, vorba unui poet.....

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gresit, lumea se uita mai mult la pret acum decat la calitate, DIN PACATE...asta apropo de amortizarea instalatiei costul benzinei etc...

Iar rezultatul nu va fi ala de care spui tu, nu va rezista cel care vrea sa monteze instalatii de calitate, montaj si reglaj bun, ala care vrea sa faca UN LUCRU BINE FACUT vorba neamtului...pt ca asta costa timp si bani...

Va rezista oferta cea mai mica, instalatii turcesti, revizii facute cu filtre de hartie etc...iar voi vorbiti de "avioane", reglaje pe dyno si altele...

 

De la discutia despre cum trebuie sa fie un montaj, la reglaje aiurea care strica motorul, s-a ajuns la reglaj pe dyno cu o ipotetica crestere de putere de 2-3 CP la 4000-6000rpm ...

 

Deja ne aberam...cum am mai spus nu e nevoie de SF-uri gen sonda AFR/dyno pt un reglaj super ok pt 99% din cazuri, daca se indeplinesc macar cateva conditii:

-masina sa mearga bine pe benzina inainte de montaj (am vazut destule "tigai" ce mergeau in 3 cilindri si proprietarul vroia sa mearga bine macar pe GPL..."ce treaba are benzina cu gazul?" )

-alegerea corecta a instalatiei : in special injectoare, vaporizator, ECU

- montaj corect

-reglaj corect (aici tine foarte mult si de experienta celui care il face)

 

In rest la masinile cu sonda lambda e foarte greu sa strici motorul, decat cum am mai spus, trebuie sa fii idiot, sau mai sant cazuri cand omul se satura sa umble prin service-uri si merge asa cu masina...

Sonda lambda lucreaza aproape tot timpul, iar cand nu lucreaza ECU benzina stie sa-si faca treaba... nu stiu ce ati citit voi dar cel putin la gama VAG si Dacia Renault sonda lambda lucreaza ~ tot timpul...sta degeaba in cut-off...cel putin asa spune prodcatorul si interfata dedicata...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine a zis ca sonda nu lucreaza ?

Ea transmite semnale non-stop, dar nu e luata in seama in anumite conditii...s-a mai discutat si nu e nimic nou.

 

Tot DIN PACATE se vor polariza la extrem serviciile pe toate segmentele, inclusiv in ale gazului. Adica 1-2 care fac UN LUCRU BINE FACUT si restul lumii care supravietuieste din rahat. Si asa se pare ca si aia 2-3 pe care-i stiam buni au inceput sa dea rasol din ce spun oamenii.

Am facut recomandari unora si feedback-ul nu a mai fost asa de bun in 2014, semn ca foamea ii impinge si pe cei buni in prapastie.....de azi inainte nu mai recomand decat LUCRUL BINE FACUT DE FIECARE in curtea lui... si vom colabora pe forumuri cat putem ca sa facem schimb de informatii.

 

Mergem inainte, ne facem atelier la tara si cu 2-3 beri reparam la greu in curte...ne adaptam din mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E vorba de Racing code ?

Astia incercau sa-si gaseasca clienti pe forumuri...

Macar daca ar face asta profesionist, cu detalii, argumente solide, nu cu niste poze de cacao...

Stilul asta imi aduce aminte de reclama clasica la Metabond, Duralube etc...

Poate sant bineintentionati, dar am mari indoieli ca respectivii chiar stiu sa regleze cum trebuie macar o instalatie Milano/Fratelli, sa nu mai zic de BRC sau Landi Renzo...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

La cat recomandati schimbarea filtrelor gpl BRC?....(sunt originale si am aproape 9000 km facuti)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citeste manualul mosule...

Ar trebui sa ai un tabel cu reviziile...

In mod normal unul se schimba la 15k si cel mare de faza gazoasa la 30k...

Daca ai injectoare Brc eu unul as mai scade vreo 20% din interval...

Daca ai rampa simpla Apache mergi pe valorile normale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

IMO3 MY09 am....manualul l am citit stai fara grija..am intrebat" cand recomandati"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Inno nu va recomand sa va jucati cu filtrele...puneti oem sau macar fibra de sticla...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

paulchirila,

 

Eu le schimb la 30.000km cu OEM (aceeasi instalatie si injectoare). E drept ca nu circul doar prin Romania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

IMO3 MY09 am....manualul l am citit stai fara grija..am intrebat" cand recomandati"

 

Desi producatorul recomanda la 30000 de km schimbarea, eu iti recomand sa nu le schimbi pe cele originale cel putin 50000 de km ! (presupun ca inca le ai pe cele originale si nu ai depasit 50k)

Sunt de cea mai buna calitate.

Iti spun in calitate de consumator care a experimentat ceea ce-ti recomand si nu am niciun interes comercial sa te aburesc...

 

Cat despre filtre si piese marca BRC, ca sa te asiguri ca ai o garantie a calitatii cand cumperi ceva, cere si certificatele de conformitate si garantie oferite de producator pentru ele.

Certools Polonia se pare ca nu vand OES ci IAM-uri...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc120 L

Da sunt cele originale puse la montaj,

Dar asa pierd garantia,nu??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

120L citi km ai cu masina pe GPL? Daca aveai vreo  200.000 macar, sa zicem ca ai putea sa iti dai cu parerea...

VAD prea multe masini muci din cauza gazului prost, injectoare terminate la 80-100-150k cum iti e norocul...si parca la ~300RON injectorul parca nu merita sa te risti...pt o economie de 60-70RON ? La tine e ceva mai bine ai numai 3...altii inmultesc cu 4...

La injectoare normale de 200-400RON rampa iti mai permiti sa te joci...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!