Jump to content

Instalatie Gpl


marianu
 Share

Postare recomandată

Nu stiu ce te-a deranjat asa de tare gabigpl de te simti cu musca pe caciula...in fond nu stiu cine sunteti voi si nu am afirmat ceva despre voi in mod special !

In 1999 am facut o instalare la dacie exact la un turc, cum vii dinspre Crangasi si treci de strada Dambovitei, care a disparut din spatiul inchiriat dupa ceva vreme. Un singur inginer era meserias la el atunci. Acum parca e vulcanizare acolo.

 

Sa vii tu acum sa-mi spui mie ca un singur individ face de unul singur o instalare corecta, cu atentie si grija la un VAG, in doar 3 ore, chit ca a mai facut o mie de masini pana atunci, e o minciuna mai mare ca tine.

Nici macar o dacie pe carburatie nu o facea in 3 ore de unul singur vreun om de la turcii aia din 99, si atunci au lucrat 2 pusti 4 ore ! Nici nu cred ca aveau contract de munca darmite specializari...

Lasa-ne cu clisee de santier, te rog...arata oamenilor ca voi faceti calitate, demonstrati asta practic incepand de la mentalitate.

Orice client simte cand e tratat cu respect si grija sau cand e dat rasol la repezeala.

Mi-ar parea bine sa apara si in Bucuresti un service de calitate in ale GPL-ului, deocamdata nicio opinie de la cei care au instalat nu indica asta.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

120L : nu vreau sa intru intr-o polemica cu tine pe chestia asta...vad ca esti setat pe directie si nu vezi lucrurile evidente...

1. Din ce ai spus nu au fost 5 au fost 4...unul motor, altul cablaj, sefu cu indicatii etc, si inca unul cu butelia...

2. Modelul asta e simplu ca montaj...nu trebuie sa dezechipezi cine stie pt ati face fronta de lucru..e spatiu indestulator sa pui si o mica butelie in fata...

3. Am mai spus-o si pe aici ... nu s-a inventat roata la Vernesti si nici apa calda...mai sant destule service-uri prin tara care monteaza ok...ca toata lumea mai are momente proaste, ca sant multi care isi dau cu stangul in dreptul e alta poveste...revenind, sant destule service-uri care au deja o experienta in spate si sant in stare sa faca montaje pe masini mult mai complexe decat o Skoda aspirata...si nu ma refer la a ta...a mea tot Skoda este si poate fi de tot kktul sa o reglezi...

4. Reglaje in mers fac si altii daca este nevoie...sant foarte multe masini care merg super ok numai cu o autocalibrare si mici ajustari pe care le faci din experienta...

5. Un VAG obisnuit se face in 2 oameni in 6-7h max cu tot cu reglaje, pauza de masa, dar unul mai face si reparatiile/reviziile aparute/programate...

6. Dupa cite stiu fiecare instalatie are facuta o procedura/manual de instalare...toate respecta normele in vigoare RAR RNTR x ...

Mai mult sau mai putin toate firmele respecta asta...asta daca nu vrea sa-si reduca activitatea la 0...

Cum spuneam exista "proceduri" de montaj si resursele minime necesare pt asta...e o cerinta RAR pt autorizare.

M-ai inteles gresit. Daca cineva face bine si incet e ok, daca face bine si repede inseamna ca e idiot ?

Cat despre UE, spre deosebire de multi de pe aici am contact cu unii ca noi, clienti LPG, de prin alte tari, Germania, Anglia, Italia...ghici cum au ajuns sa dea de mine si de ce ? :)

Calitatea nu s-a inventat in Vest si a ajuns in Romania numai in Vernesti...mai sant si alte ateliere ok...ca cei de la Buzau au printre primii si au stiu sa se promoveze este alta poveste...

 

Un Logan 1.4 sau Fabia incriminata mai sus sant masini clasice si fara probleme de montaj...2 oameni daca trag tare o scot sub 3 ore...daca fac numai asta si nu se ocupa si de altele...

Dupa ce ai facut 3-4-5 masini de acelasi fel, deja mergi cu ochii inchisi la sigur...inclusiv la reglaje stii deja care sant particularitatile fiecaruia...

Nu te mai intrebi de unde iei semnal de turatie, de unde preiei antigel, unde pui vaporizatorul si cum il prinzi, cum si unde prinzi ECU etc...

Apropo, cablurile electrice se trag pe cat posibil urmarind traseele existente ale masinii...oare de ce  ? Tot aceleasi cabluri se matiseaza sau copex pt protectie usurinta la eventualele interventii asupra motorului cat si vizual...soriceii incriminati de tine sant cel putin in nr de 8 in poza postata pt a prinde x cabluri unul de altul, chiar daca alea sant deja in varnis...

 

post-54922-0-50635600-1418231405_thumb.jpost-54922-0-56316900-1418231439_thumb.j

 

In prima poza care e cablul adaugat si care e original al masinii ?

 

Gabigpl banui ca s-a bagat deoarece mai sus era vorba de un atelier ce monteaza Zenit...

Cat despre opinii pe net/forumuri...cine posteaza...majoritatea care au/au avut probleme posteaza...sau cei care se informeaza eventual...sant o caruta care au GPL fara probleme si nu au treaba cu internetul / forumuri...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum a spus cineva mai sus, se poate monta si repede si bine. Sau ce putin cred ca a fost montata bine instalatia pe care am pus-o la Sebigaz in Buzau. Au lucrat 4 oameni la masina, la 8:30-8:40 s-au apucat si pe la 11 si umpic au fost gata. E adevarat ca pe partea de reglaje nu au fost nemultumitori, au reglat un Stag300 Isa2 ca un Stag200 (asta din spusele lui Moog), dar multumita domnului Moog (caruia trebuie sa ii dau cam o lada de bere si cred ca mai urmeaza inca una :)) ) care m-a ajutat cu reglajele acum totul este ok. Sper ca pe weekend sa pot face si niste poze la montaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema nu este neaparat calitatea montajului care se realizeaza. De multe ori problema este modul in care esti tratat in service de catre personalul acestuia. Tu te duci la service, sa montezi o instalatie de gaz, sau orice altceva si iese un Dorel din hala plictisit sau sictirit si incepe sa iti explice moartea caprioarei, sa faca glume proaste sau sa filozofeze (la fel de bine ai putea si tu sa o faci, dar, nu te pretezi la nivelul lui). Acest lucru apare de obicei la angajatii vechi, care au impresia ca le stiu pe toate si in realitate prezinta  carente in atitudinea fata de client. Pana aici treci cu vederea toate ca si client, dar, in momentul in care nenea Dorel incepe sa iti lucreze la masina, ti se deschide ochiul de soacra... Poate el face bine ceea ce face, dar, tu ca si client, care nu ai fost tratat corespunzator, nu vezi decat partile negative, sau vezi doar jumatatea goala a paharului.

 

Nu vreau sa critic pe nimeni desi cunosc personal pe cativa dintre cei care posteaza pe topic si incearca sa ii apere pe montatori. Cele prezentate de mine sunt bazate doar pe experiente proprii acumulate prin service-uri sau la mine la servici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu din punctul asta am fost tratat foarte bine. M-au "obligat" baietii sa intru in depozit sa imi arate ce sa imi aleg si ce imi monteaza pe masina, iar la rezervor aveau unul de 55 de litri (ceea ce vroiam sa iau eu) dar mi-au recomandat unul de 53 deoarece rezervorul de 55 avea an fabricatie 2012 si au zis ca nu e prea ok. Baietii care s-au ocupat de montaj au fost amabili si mi-au raspuns la intrebari si curiozitati, si chiar am vorbit putin cu seful de echipa cred ca era despre instalatie si mi-a explicat cateva detalii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema nu este neaparat calitatea montajului care se realizeaza. De multe ori problema este modul in care esti tratat in service de catre personalul acestuia. Tu te duci la service, sa montezi o instalatie de gaz, sau orice altceva si iese un Dorel din hala plictisit sau sictirit si incepe sa iti explice moartea caprioarei, sa faca glume proaste sau sa filozofeze (la fel de bine ai putea si tu sa o faci, dar, nu te pretezi la nivelul lui). Acest lucru apare de obicei la angajatii vechi, care au impresia ca le stiu pe toate si in realitate prezinta  carente in atitudinea fata de client. Pana aici treci cu vederea toate ca si client, dar, in momentul in care nenea Dorel incepe sa iti lucreze la masina, ti se deschide ochiul de soacra... Poate el face bine ceea ce face, dar, tu ca si client, care nu ai fost tratat corespunzator, nu vezi decat partile negative, sau vezi doar jumatatea goala a paharului.

 

Nu vreau sa critic pe nimeni desi cunosc personal pe cativa dintre cei care posteaza pe topic si incearca sa ii apere pe montatori. Cele prezentate de mine sunt bazate doar pe experiente proprii acumulate prin service-uri sau la mine la servici.

 

Pentru mine conteaza ambele, si cred ca asa e si pentru altii. Si cum esti tratat si cum e facuta treaba si in plus pretul.

Ca degeaba e mocca si isi bat joc, sau e scump al dracu dar se poarta civilizat si lucreaza la fel.

Varianta de mijloc nu prea exista in tara noastra, adica sunt 2 categorii: reprezentante extrem de scumpe si cu o calitate buna a serviciilor si restul lumii care lucreaza mult sub ei ca pret dar in bataie de joc.

 

Ma gandeam si eu la o instalatie de gaz.

Cercetez mai multe forumuri, pe fiecare sunt 3-4 cunoscatori si restul care incearca sa invete.

 

BRC e data de toti ca fiind excelenta calitate/pret.

Bun, acum vin si intreb: o instalatie de dacie in 4 injectoare este 500-550 euro iar una de skoda in 3 injectoare este cu 100 de euro mai mult.

Daca o luam dupa logica, una de Skoda trebuie sa fie cu 100 de euro mai putin, repectiv pretul injectorului care nu se monteaza, da ?

Restul pieselor sunt la fel la ambele, deci nu-mi pune mie ceva in plus la minunata fabie, ca sa parafrazez pe cineva.

 

Care sunt explicatiile domnilor ?

Hotia, calicia montatorilor ? caci a producatorilor nu cred.

Te taxeaza ca taranii de la marginea drumului, in functie din ce masina cobori ?

Sa auzim !

Modificat de recxd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca o diferenta de pret este data de tipul si dimensiunea rezervorului si poate dificultatea montarii pentru anumite marci care necesita mai mult efort din partea lor.Si ca dovada eu am platit aceeasi suma ca o instalare pe logan ,vw golf,opel astra.Sa stii ca mie mi-au lasat si al 4 lea injector pe rampa chiar daca nu e functional,dar voi putea sa-l folosesc ca piesa de schimb.Mai poti intreba pe userul moog ca e priceput si lucreaza in domeniu si ar putea sa aduca lumina in problema asta.

Modificat de sergiu2010
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adumitrachy: (re)citind postarile din urma, nu prea vad cine apara montatorii...pur si simplu era o discutie apropo de calitate vs timp... se promova ideea ca o instalatie montata repede inseamna prost ...gresit...

Sant destui care pot monta si repede si bine...multi au impresia ca o instalatie GPL este o chestie super complexa...in foarte multe cazuri nu e chiar simplu...dar este si reversul, in multe cazuri trebuie sa o gandesti de 10 ori pana sa te apuci de treaba...iar intre cele 2 extreme sant o caruta de variante...

Iar altii au impresia ca toate sant la fel, sau nu au nici cea mai vaga idee...

Un exemplu mai sus...

 

RECXD: plecand de la premisa ca nu compari mere cu acadele, ci exact aceeasi instalatie dar masina diferita cu 3 in loc de 4 injectoare, tot nu ai dreptate...difera complexitatea montajului...am scris si ceva mai sus...la una faci o brida si prinzi rampa si gata, la alta dai jos o caruta de plastice, demontezi 1/2h de nebun, si dupa aia tre sa le mai si pui inapoi...si asta e un mic exemplu...

 

De multe ori lumea compara aiurea...instalatie BRC pe Logan vs Skoda... BRC sant amandoua... dar pot fi diferente de : calculator, injectoare, rezervor etc...

Sant unii care compara preturile si mai aiurea... instalatie de gaz si atat... PUNCT :) ...nu fac diferenta nici macar de marca...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

RECXD: plecand de la premisa ca nu compari mere cu acadele, ci exact aceeasi instalatie dar masina diferita cu 3 in loc de 4 injectoare, tot nu ai dreptate...difera complexitatea montajului...am scris si ceva mai sus...la una faci o brida si prinzi rampa si gata, la alta dai jos o caruta de plastice, demontezi 1/2h de nebun, si dupa aia tre sa le mai si pui inapoi...si asta e un mic exemplu...

 

De multe ori lumea compara aiurea...instalatie BRC pe Logan vs Skoda... BRC sant amandoua... dar pot fi diferente de : calculator, injectoare, rezervor etc...

Sant unii care compara preturile si mai aiurea... instalatie de gaz si atat... PUNCT :) ...nu fac diferenta nici macar de marca...

 

Remarc atitudinea ta acida mai degraba decat cooperanta. Sa stii ca eu stiu poate mai multe in ale ingineriei decat altii care se dau rotunzi pe aici. Unul din ei spunea ca nu e mare lucru sa faca un "meserias" un montaj la fabia in 3-4 h. Atunci pentru ce sa ia 200 de euro in plus fata de normal ? (adica 650 de euro in loc de 450 de euro)

Se cam bat cap in cap opiniile voastre domnilor "meseriasi".....cand e vorba de laude se fac montajele din bagheta magica, instant.

Cand e vorba de bani, e altfel, pai stai asa, ca trebuie demontate multe plastice, etc, bla, bla.....din cauza asta te costa cu 200 de euro mai mult.

Eu vad ca se incearca o prosteala pe fata de catre unii dintre voi pentru altii pe care-i credeti prosti sau fraieri.

Stiu foarte bine ca este exact acelasi kit si la dacia logan si la skoda fabia, nu tine figura care ai incercat-o Moog.

 

Lipsa asta de corectitudine fata de clientii potentiali este decisiva pentru a-l face sa renunte la serviciile unora ca voi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si unde ai vazut diferenta de 200 de euro? Un singur mare service face diferenta asta din cate stiu eu si cred ca ai dreptate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai remarcat bine era putin acida...

Din postarea initiala nu se intelege mare lucru...am intalnit foarte multe cazuri cand se compara ofertele total eronat...

Chiar si Logan vs Fabia este partial incompleta...Fabia poate fi cu o motorizare de kkt...cea mai de sus din foto intradevar e varianta mai usoara...

Initial ai spus ca era oferta mai scumpa cu 100 e acum zici 200...

Daca ai pus la socoteala 1 injector =100euro gresit...nici BRC-urile nu costa atat de mult...e vreo 70 ca piesa de schimb ...o rampa de 4 in kit de instalare e mai putin...

 

Ai avea dreptate DACA : este exact aceeasi instalatie , motorizarile sant asemanatoare ca dificultate, iar injectoarele sant independente, sa poti pune numai 3 (gen BRC INO3)...atunci ar fi ~acelasi pret minus ~40euro un injector...asa ar fi logic...

Cat despre pret am mari indoieli apropo de valoare...~450euro costa Fratelli cu toroidal pt Logan...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am scris destul de clar, acum incerci sa o dai cotita...

Mai fac precizari ca sa inteleaga toti:

1. Instalatie BRC Seq 24.11

2. Exact aceleasi componente la logan vs fabia.

3. Exceptie nr 1 in minus pentru fabia: rampa cu 4 injectoare la logan vs rampa cu 3 injectoare fabia.

4. Exceptie nr 2 in minus pentru fabia: toroidal de 52-54 logan vs toroidal 42-44 fabia. ACELASI BRAND.

 

Oferte logan: 500-550 euro

Oferte skoda: 630-680 euro.

Precizez oferte primite.

 

Deci daca o luam logic pornind de la pretul daciei, scazand punctele 3 si 4 ajungem la un pret bazat tehnic si comercial de 430-450 euro.

Asadar ies cei 200 de euro diferenta nejustificata Moog ?

gabigpl, poate la voi e altfel, pune oferta aici sa vedem. logan 1,2 vs fabia 1,2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Imi poate explica si mie cineva cum e cu instalatiile de GPL? Masina va consuma la fel de mult GPL cat benzina? Se pierde din puterea masinii? Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut.in urma paginilor citite nu ai reusit sa intelegi aceste aspecte?in caz ca nu ai citit,iti recomand acest lucru si te vei lamuri.

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Bun, acum vin si intreb: o instalatie de dacie in 4 injectoare este 500-550 euro iar una de skoda in 3 injectoare este cu 100 de euro mai mult.

Daca o luam dupa logica, una de Skoda trebuie sa fie cu 100 de euro mai putin, repectiv pretul injectorului care nu se monteaza, da ?
Restul pieselor sunt la fel la ambele, deci nu-mi pune mie ceva in plus la minunata fabie, ca sa parafrazez pe cineva."

 

Asta e postul tau initial...intrebi de o instalatie de Dacie vs una de Skoda (Fabia cu 3 injectoare) cu diferenta de nr de injectoare...la Dacia sant citeva variante cat si la Fabia...1,2l sant vreo 4-5 modele...si nu la fel...

Daca intradevar sant fix aceleasi componente, complexitatea este aceeasi ar trebui intradevar sa fie pretul putin mai mic , adica - injectorul lipsa...dar asta depinde ce rampa are...

Dar la fixarea pretului se ia in consideratie si valoarea masinii, sau mai bine zis potentialele costuri in caz de probleme aparute...aici e discutabil , subiectiv etc...

Pina la urma e o piata libera fiecare face ce vrea...atat unii cat si altii...

 

Luk intra pe site-ul din semnatura si la Intrebari cred ca ai sa gasesti raspunsuri pt multe din intrebarile tale. Sau citeste pe aici ca s-a discutat deja... eu am incercat sa sintetizez putin...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am instalatie BRC si are rampa aia cu 4 injectoare, nu cu 3. Unul nu e legat :) Sa zicem ca e de rezerva :)

Dupa mai multe ture de calculat consumul  (gol-gol) am scos 7,3 - 7,4% pe gaz.

Dupa vreo 18000 km facuti de cand am instalat GPL, pe 20 februarie 2014, absolut nicio problema. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vreti sa vedeti cam cat costa filtrele de schimb pentru BRC si la ce diferente ni se vand in Romania. Se practica adaosuri comerciale de porc. Propun sa ne strangem mai multi pentru o comanda consistenta direct de la producator.

post-11613-0-28729000-1418423660_thumb.jpost-11613-0-00896800-1418423667_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un filtru original cam atat costa :

http://translate.google.com/translate?client=tmpg&hl=pl&u=drypa.pl&langpair=pl|EN

 

La pretul asta ar trebui sa mai adaugi si manopera.

Sant multe cazuri cand la schimbarea filtrelor mai intervin si alte probleme de etansare, conducte fisurate, acces greoi la filtre gen Logan de fabrica sau unele modele de Skoda sau Opel unde nu ai unde sa pui vaporizatorul la vedere...in cazurile astea pretul e acelasi...

Ca sant destui montatori care in loc de OEM baga tot felul de filtre la acelasi pret e alta poveste. Cel OEM e cu bumbac si asigura o filtrare mai buna decat variantele cu poliester sau fibra...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca intradevar sant fix aceleasi componente, complexitatea este aceeasi ar trebui intradevar sa fie pretul putin mai mic , adica - injectorul lipsa...dar asta depinde ce rampa are...

Dar la fixarea pretului se ia in consideratie si valoarea masinii, sau mai bine zis potentialele costuri in caz de probleme aparute...aici e discutabil , subiectiv etc...

Pina la urma e o piata libera fiecare face ce vrea...atat unii cat si altii...

 

E rampa de 3 injectoare si rezervor mai mic, simplu.

Apreciez insa ca ai recunoscut faptul ca suntem taxati exact ca la taraba. In functie din ce masina cobori...

 

Despre consumabile bestcopies te rog sa ne dai si sursa imaginilor.

E adevarat ca sunt si originale si noname, multe contrafaceri pe piata, etc.

 

Pana la vara nici gand de instalatie, acum benzina e 5,50 si gazul 2,90.

Consum pe benzina 10 in iadul capitalei si probabil pe gaz 12-13 + 1 l de benzina.

Asadar nu se renteaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Imi poate explica si mie cineva cum e cu instalatiile de GPL? Masina va consuma la fel de mult GPL cat benzina? Se pierde din puterea masinii? Multumesc anticipat

Va consuma cu maxim 1,5-2l/100km mai mult ca pe benzina,iar puterea va fi cam aceeasi,cu maxim 5 cai putere mai putin fata de benzina.

 

@recxd,dar ce mai zici de noi astia din nord estul tarii unde gazul a ramas si acum la 3,18 lei litrul,iar benzina intradevar a scazut la 5,35 lei litrul,asa ca voi sunteti boieri acolo cu asa pret de doar 2,90 lei litrul de gaz.

Modificat de valyp67
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recxd :

in primul rand nu baga toate service-urile in aceeasi oala...unele intradevar sar si calul si gardul...altele au fixate niste preturi fara sa gandeasca prea mult...la unele inclusiv in detrimentul lor...

Cum de ex e si in cazul tau...daca e vorba de Logan 1.2 ala ar trebui sa fie mai scump decat Fabia 1.2 cu motorul ca in poza anterioara...asta in ce priveste manopera...

Atata timp cat daca se intampla sa se strice ceva la masina ai pretentia (normala) sa se repare, riscul e pe masura valorii masinii...cu 300 euro aproape ca schimbi un motor de Logan la un VAG cumperi numai clapeta...

Ai sa sari in sus ca daca sant meseriasi buni nu au ce sa strice...real, s-a intamplat sa plece masina sa bage gaz dupa montaj, si in timpul reglajelor s-a stricat tigaia...mergea in 2 pistoane (din3)

A picat una din bobine...ce are asta cu montajul ? Nimic...s-a platit factura de reparatii de catre montator...

 

Pana la urma exista piata libera...si acum ai destule oferte de unde alege...

Sursa pozelor din cate banui e certools.pl...va urez bafta sa cumparati de acolo :)

Nu sant contrafacute (alea) sant ok ca pret si calitate, dar in caz particular BRC unde injectoarele costa o caruta de bani e bine sa mergi pe OEM...sant mai bune decat fibra sau poliesterul/bulpren etc...

Adevarat ca si la BRC sant si filtre cu cartus din poliester... dar parca erau pt varianta low cost...

 

Nu stiu cum socotesti rentabilitatea dar in conditiile date de tine economiseste ~ 15RON/100km...

O instalatie de Fabia ~26-2700RON o amortizezi in ~18.000km...adica ~1an...adica o amortizare normala...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul imi voi schimba de acum singur filtrele.... M-au incaltat la revizie cu 150 lei, din care vreo 65 lei pretul filtrelor (Polonia, bineinteles) si restul manopera, adica aproape 2 ore de manopera, la 50 lei/h manopera. Filtrele s-au schimbat in 15-20 minute. Am halit chifteaua - asta e. Data viitoare imi cumpar singur filtrele, prefer sa dau 90-100 lei da stiu ca imi pun OEM si le schimb singurel.

Sursa pozelor e certools polonia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant, cred ca adusul de acolo mai costa inca 7-8 euro pentru un filtru de 1 euro...se preteaza doar la cantitati mari.

Cat despre OEM, va rog sa nu mai scrieti daca nu cunoasteti. In tara noastra nu exista piese OEM.

Sunt 4 categorii de piese:

- OEM puse de fabrica acum x ani.

- OES facute de acelasi producator sau altii, care echipeaza in prezent automobilele.

- IAM piese after market produse de diferiti producatori dar care nu au echipat si nu echipeaza automobilele.

- Piese contrafacute.

 

Pe la noi se vand OES si IAM. OES in cele mai multe cazuri sunt apropiate calitativ de OEM dar sunt si diferente mari in cazul unora. IAM este varianta low-cost dar verificata, certificata cat de cat.

Noi in tara nu avem un magazin online cu piese de producator OES sau IAM la preturi corecte.

Lascarica, de ce nu te apuci de import si distributie ? ca si asa am vazut ca ai inceput o afacere in domeniu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai am o Astra H 1.4xep din 2006 si am de ales intre o instalatie AGC Compact la 2200 Ron si Zenit Pro la 2500 Ron, ambele cu injectoare Valtek si rezervor toroidal de 48 l. Ma puteti ajuta cu ceva pareri?...va rog.

Multumesc!

Modificat de bebetudor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat despre OEM, va rog sa nu mai scrieti daca nu cunoasteti. In tara noastra nu exista piese OEM.

Sunt 4 categorii de piese:

- OEM puse de fabrica acum x ani.

- OES facute de acelasi producator sau altii, care echipeaza in prezent automobilele.

..........................

 

 

Ba exista o gramada de piese OEM dar nu dupa definitia data de tine care nu e cea corecta (alea puse "de fabrica" sunt OE nu OEM).

Uite-aici o descriere foarte buna (insotita si de o analogie pe intelesul tuturor) a diferentei dintre termenii OE, OEM si OES.

 

Colegilor care cred ca isi vor cumpara filtre originale BRC cu preturi intre 1-5 euro de pe net, le urez mult succes.

Asta-i lista de preturi de anul trecut:

 

LISTINOBRC.PDF

 

Preturile, dupa cum spune ultimul rand de pe ultima pagina "si intendono IVA esclusa".

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!