Jump to content

Instalatie Gpl


marianu
 Share

Postare recomandată

S-a inventat diagnoza...

Sau varianta alternativa Mama Omida...search Goagal...

 

De unde dreacu sa stie lumea de ce s-a aprins check-ul la masina ta ????? Sant o caruta de cauze...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am urmatoarea configuratie Golf 5 + BRC MY24.07.

De cateva zile imi sta martoul aprins cu Emission Workshop.

Merg deja de cca 30km pe benzina dar numai in oras si nu-si revine.

Aveti idee de la ce i se trage ?

Posibil sonda lambda sau altceva... Pune si tu diagnoza pe ea si vezi exact ce are ca degeaba mergi pe benzina ca ala nu se va stinge de la sine.

Modificat de valyp67
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eficienta mai ales cu gazul din Ro e o chestie relativa...zilele astea a sarit consumul la multi cu ~40% , de la 10-11 la 14-15...

Eu unul m-as feri sa-mi montez GPL pe FSI/TSI...mai ales acum cand tehnologia e pe la inceputuri...poate in alta tara, si un brand gen Vialle...

 

E ceva normal iarna...nimic nou.

Si pe benzina sare dar nu chiar asa, acum tine f mult de calitatea slaba a gazului din RO.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma pricep sa interpretez rezultatele din VCDS dar am obtinut la autoscanare urmatoarele rezultate atasate.

Log1 apare eroarea de care spuneam. 

Am resetat dintr-o optiune nu stiu ce DTCs parca.

Am reluat autoscanarea si am obtinut Log2, in care au disparut evenimentele de la motor.

Au ramas doar usile si ceva.

Pareri ?

Log1-52027mi.txt

Log2-52027mi.txt

Modificat de kpk1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai amestec prea sarac... daca ai mers pe GPL in ultima vreme , e timpul de o plimbare la montator...asta daca mai apare...poate fi o eroare mai veche...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Moog.

Care sunt efectele amestecului sarac ? Ce se poate intampla ?

Merg cu setarile curente de mai bine de 20.000 km.

Ultimii 30km au fost numai pe benzina, prin oras.

Montatorul nici nu mai stiu daca exista. Oricum e departe de mine.

Daca se repeta trebuie sa caut ceva in zona; treaba e ca nu am pe aici montatori de BRC. :(

Modificat de kpk1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vin si eu cu o întrebare tampita.... am un azd cu gpl tomassetto stag 4 qbox si injectoare valtek de ~ 6k km si 6 luni. Daca imi porneste normal la temperaturile de -2 grade si nu am avut nicio eroare si nicio problema pana acum, înseamnă ca este reglata bine? Consum este de 9-10 in afara cu 100-110 km/h si 13-15 in bucuresti (desi la unii am auzit de 7-8 in afara, eu sunt foarte multumit). O mica problema (cred), o data cu vremea rece, la prima pornire daca nu o las cel putin un minut sa se incalzeasca, trebuie sa o accelerez mai tare la plecarea de pe loc sa nu moara. Mulțumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pornirea greoaie daca o instalatie e prost reglata e mai tot timpul sau in special vara. Iar consumul sub 8-8,5% in afara si 10-10,5% in oras,nu l-am scos niciodata mai jos.

Modificat de valyp67
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare.revin si eu cu instalatia mult ravnita respectiv zenit pro cu injectoare hana.am montat o in militarii pe virtutii,nu recomand,baietii lucreaza repede la norma si foarte prost.de instalatie sunt multumit,isi face toata treba foarte bine si singura,foarte silentioasa si nu se simte deloc lipsa de putere pe gaz,.cat despre consum ce am observat pana acum este de aproximativ de 10-11% in iad adica buc.mentionez ca motorizareaeste 1,4 16 valve,90 cp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa detaliezi ce inseamna prost?

Repede, nu e un motiv... Poti lucra repede si bine...

E bine de stiut, ce se vede prin ochiul clientului...

Multi montatori intra pe forumuri, si poate se trag si niste concluzii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2900 lei instalatia.

In primul rand gaurile de prindere a buteliei prinsa cu doua piulite in partea de jos cand se putea prinde cu o piulita cu frana.conducta care a scos o pe jos a sugrumat o iar gaura arata ca dracu sub masina fara un capac ceva conceput special sa astupe acolo.gaura de sus de la rezervor mie imi pare prea mare pentru o conducta,mai mult decat atat mi a atins  caroseria cu capul de la bormasina si a zgariat o.La motor mi au uitat colierele nestranse la admisie iar prinderea conductei pe sub masina eu zic ca este rudimentara.Mentionez ca  n am mai vazut alt montaj in alte locuri asa ca este posibil sa ma insel, adica toti montatorii sa lucreze la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mariusk7 si eu am montat la ei un AGC Compact si un ZENIT PRO pe 2masini, una in militari pe vremea cand mai vechea echipa de montatori lucra acolo iar cea de acum la chitila cu aceeasi baieti. In ambele cazuri au lucrat exemplar si foarte ingrijit(pana si cei de la RAR au fost impresionati)

Probabil daca mergeai la chitila impresia era alta, locuiesc in militari deci foarte aproape de virtutii dar am preferat chitila.

Consumul specificat de tin pe gpl e bun

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

mai intai ce am facut

-am mers pana am ramas fara GAZ

-am facut plinul 46L

-am reglat indicatorul de pe burelie ca acul sa se ridice sus la FULL

-am verificat cu cablu si arata tensiune de 5V (toate ledurile aprinse)---4 verzi 1 rosu

-am mers iarasi pana am ramas fara GAZ

-am verificat iar cu cablul si tensiunea la gol era 1.80V

 

acum

-am facut bine ca am reglat ceasul de pe butelie sa indice FULL?

-in programul de GPL am numai 4 campuri unde pot modifica valoarea la care sa se aprinde ledurile.

-ma poate ajuta cineva sa calculez valoarea la care sa se aprinda ledurile?

 

 

m-am gandit asa... 46L / 5 leduri...ar fi 9.2L

 

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2900 lei instalatia.

In primul rand gaurile de prindere a buteliei prinsa cu doua piulite in partea de jos cand se putea prinde cu o piulita cu frana.conducta care a scos o pe jos a sugrumat o iar gaura arata ca dracu sub masina fara un capac ceva conceput special sa astupe acolo.gaura de sus de la rezervor mie imi pare prea mare pentru o conducta,mai mult decat atat mi a atins  caroseria cu capul de la bormasina si a zgariat o.La motor mi au uitat colierele nestranse la admisie iar prinderea conductei pe sub masina eu zic ca este rudimentara.Mentionez ca  n am mai vazut alt montaj in alte locuri asa ca este posibil sa ma insel, adica toti montatorii sa lucreze la fel.

1. e mai buna varianta cu contra piulita...autoblocantele de la noi uzuale nu sant prea ok

2. gaura aia mare urata e masura de siguranta in caz de pierderi de gpl...de aia e asa mare si nu se astupa...de aia ai si capac pe centrul buteliei, deasupra, cu garnitura...GPL-ul e mai greu decat aerul...

3. coliere nestranse...neatentie...asta e o problema...dar s-au vazut prin service-uri chestii mult mai serioase de atat...

4. prinderea conductei se face cu cleme metalice si autofiletante...conteaza pe unde a pozat traseul sa fie cat mai putin expusa...sigur asa au facut si ei...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca niste poze ar fi edificatoare, mai ales pentru asa da, asa nu . Toata lumea are smartphone asa ca e usor acum de facut niste poze si de postat .

Modificat de bbogdanmircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai degraba utilizatorii (care in 90% din cazuri sunt necunoscatori) ar raspunde obiectiv la cateva intrebari esentiale:

1. Cati oameni au lucrat si cate ore in total ?

2. Ce teste, diagnoze s-au facut inainte de montaj ?

3. Ce reglaje, calibrari statice/dinamice s-au facut dupa montaj si cat timp au durat ?

4. Ce teste si verificari s-au efectuat dupa montaj ?

 

Sunt 4 intrebari din care imi dau seama cat de bun sau de slab e atelierul respectiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OFF

si nu ar fi mai bine de a se face o noua sectiune "Ateliere GPL" sa nu se mai polueze aiurea aici?

sau "Ce misto este a mea"...."A mea este mai mare" ..."Io o am pi sentru"...."Smecher io o am rotumda"....

 

ca ideeie ...ce poze trebuie puse? cum arata instalatia montata ? daca cauti pe gogu gasesti cu gramada... daca deja ai instalatie va arata la fel ca a celuilalt....numai asa de dragul de a umple forumul?

 

acum

nu ma poate ajuta nimeni cu , calcularea ledurilor?

 

 

nuami bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebarea 1 nu-si are rostul...2 meseriasi buni pot face cat 4 incepatori...

Depinde si ced masina montezi...un Logan e una un Passat e altceva...un Tuareg cu totul alta...

Inainte de montaj cel mult se uita lumea dupa erori pe ECU...

Deabia dupa aia iti dai cu tesla si iti dai seama ca nu-i merge termostatul, bujiile le are de cand era minor etc...

Teste, verificari poate face toata lumea, depinde CINE le face si ce face dupa aia...las-o ba ca merge si asa e veche si destul de aplicata...

Cat despre poze, Catalin are partial dreptate...poze sant destule dar care sant corecte  ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca le-am pus pe toate 4 inseamna ca isi au rostul. Si mai ales nr 1 este esentiala.

Vrei sa spui ca in 2010 Laur (the best from RO pe atunci) a avut inca 3 doreli pe langa el ca sa-mi faca tot in aproape 6 ore ?

Crede-ma echipa de baieti de atunci pe care o atasez ca exemplu, a lucrat impecabil. Fiecare la treaba lui, incet, cu grija, cu atentie la detalii, cu simt de raspundere intr-un cuvant.

Nu stiu daca azi mai lucreaza toti acolo, poza e cu atelierul vechi, original, din vremurile bune, dar in cele 5 ore si ceva am avut parte de o solutie customizata, de o rampa cu 3 injectoare prinsa pe o piesa consttruita pe loc (FOTO dupa 2 ani de folosire), nu de injectoare prinse cu soricei sau lasate in aer cum fac alti doreli, de teste, diagnoza, verificari noxe, scurgeri gaze, VCDS, etc, modificari configurari, setari statice si dinamice aproape 2 ore, pana a iesit totul cum mi-a placut mie si lui Laur.

 

In 1999 turcii aia de pe Virtutii in Bucuresti mi-au bagat 3 baieti care au dat un rasol ordinar pe dacie la carburatie...deci nu e termen de comparatie.

Ca sa faci o treaba de calitate si customizata (termen pe care il aveau pe vremuri doar montatorii de pe Cielo, stii tu care), iti trebuie timp mult.

2 oameni nu pot sta o zi intreaga sa-ti faca asta, deci dau rasol la norma ca sa iasa banu' la patron.

Ca sa nu mai spun ceva de pregatirea lor, cati din patroni au trimis la specializare la producatori angajatii ?

Cati din oamenii care lucreaza prin atelierele de kakao din RO au acreditari si certificari in ale service-ului pe anumite branduri ?

post-14418-0-49296300-1418133302_thumb.j

post-14418-0-01757500-1418133811_thumb.j

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 oameni pt un montaj pe Fabia in 3 cilindri in 6h...lasa-ma sa zimbesc putin...

Cat despre solutii customizate iar e discutabil...vezi poza mai jos...

 

post-54922-0-71689300-1418145670_thumb.j

 

Depinde de masina/instalatie apropo de timp de montaj...un Logan de 1.4 sau 1.2l se poate monta si in 2-3h...fara rabat de la calitate.

Poza de mai sus e de la un montaj terminat in ~3zile...1 singur om...masina un X5...si a iesit super ok...si kktul asta de masina are mai multe plastice in portbagaj si la motor cit am eu in toata tigaia...

 

Se pare ca turcii te-au lasat cu sechele :)

Intre alb si negru sant o carutza de nuante...

Acreditari si specializari pot sa aiba multi...asta nu inseamna ca sant buni meseriasi...nu e o garantie...la "specializarile" respective te invata ABC-ul, regulile de baza...cum le aplici in practica tine de tine, cit de tehnic esti si cat de mult bun simt ai...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 oameni pt un montaj pe Fabia in 3 cilindri in 6h...lasa-ma sa zimbesc putin...

Cat despre solutii customizate iar e discutabil...vezi poza mai jos...

 

Depinde de masina/instalatie apropo de timp de montaj...un Logan de 1.4 sau 1.2l se poate monta si in 2-3h...fara rabat de la calitate.

Poza de mai sus e de la un montaj terminat in ~3zile...1 singur om...masina un X5...si a iesit super ok...si kktul asta de masina are mai multe plastice in portbagaj si la motor cit am eu in toata tigaia...

 

Se pare ca turcii te-au lasat cu sechele :)

Intre alb si negru sant o carutza de nuante...

Acreditari si specializari pot sa aiba multi...asta nu inseamna ca sant buni meseriasi...nu e o garantie...la "specializarile" respective te invata ABC-ul, regulile de baza...cum le aplici in practica tine de tine, cit de tehnic esti si cat de mult bun simt ai...

 

Lascarica, in primul rand ca nu au lucrat 5 oameni la mine, poza am pus-o ca sa vezi toata echipa tehnica de atunci, cel din mijloc imbracat in alb, nu a contribuit cu nimic la mine.

 

Primul din stanga s-a ocupat de mecanica motor, desfacut tot, montat plaman, EV, filtre, conectat teava gaz la Genius, urmatorul spre dreapta (cel mai inalt) s-a ocupat de electirica, interior + exterior, tras fire, legat la lambda, conectat ECU electric, si a lucrat cu foarte mare grija si atentie, lucru pe care l-am apreciat enorm. (nu a tras de fire ca dorelii ca sa strice altele pe acolo prin bord, s.a.m.d) Vezi o poza cu pregatirea interiorului facuta atunci cu un telefon VGA fara Blitz.

 

Laur in persoana (al 2-lea din stanga) s-a ocupat cu toata diagnoza initiala si verificarea inainte de instalare impreuna cu cel mai inalt din echipa. A gasit o solutie de montare a ECU d.p.d.v  mecanic, s-a ocupat sa imi faca piesa de prindere a rampei de injectoare deoarece la motoarele 1,2 HTP de VAG nu poti prinde oriunde rampa, a supervizat toata echipa in cursul lucrarilor cu sfaturi si indicatii tehnice, plus ca a stat aproape in permananta cu mine ca sa discutam detalii tehnice, sa-mi customizeze instalarea dupa cerintele mele.

Care din patronii de azi mai face asa ceva ?

 

Ultimul din baieti, cel din dreapta, s-a ocupat de instalare rezervor, montare priza in bara cu ranforsare speciala de platbanda (obligatorie), tras si montat teava in fata pe sub scutul de plastic de sub masina care a trebuit demontat...verificat toate conexiunile tevilor, verificat scapari gaze cu tester ( nu spuma de dorel ), verificat noxe cu tester la sfarsit ca sa fie OK pentru RAR.

 

Dupa montaj Laur cu mine si inca unul din baieti am facut dupa reglajele si configurarile statice, configurari, teste si reglaje dinamice cu VCDS-ul si laptopul de diagnoza in brate. In jur de 40 de km de drum in conditii diverse pana totul a fost ok, si cand in toate conditiile de sarcina nu am depasit 97% duty-cycle ! Desigur ca am revenit de vreo 3 ori la atelier pentru reglaje mecanice la Genius, inlocuire de senzor MAP, s.a.

 

S-a lucrat lejer e drept, in timpul programului de sambata (8-14) a mai venit doar o masina pentru o problema neprevazuta si care a fost tratata de Laur cu inca un baiat timp de vreo 20 de min.

Se putea face totul in 4 ore si ceva in loc de 5 jumate, dar "norma" echipei de 3+patronul era de max 2 autoturisme/zi normala de lucru. (luni-vineri)

 

3 oameni care sa faca un VAG in 5 ore e rezonabil, fiecare se ocupa de treaba lui si o face incet, cu atentie si grija, nu grabit, hei-rupist, stricand alte lucruri pe la masinile oamenilor cum s-a mai spus frecvent pe aici, montand in graba si fara simt de raspundere, facand doar o mica parte din teste si configurari, etc, etc.

 

Un logan posibil sa se faca mai repede decat un VAG, dar tu ai auzit de termenul PROCEDURI pana azi ?

Sunt convins ca da. Exista vreo firma romaneasca din domeniul integrarii LPG care lucreaza dupa ele ?

Exista vreo firma de montaj acreditata ISO ?

Care e procedura de lucru la un autoturism de clasa x,y,z, si ce resurse trebuie alocate ?

Un dorel care sa faca totul din "talent" si cat mai repede ?

 

Lascarica, azi in Romania suntem departe de ce inseamna civilizatie, respect, profesionalism, iar daca si tu vii sa sustii santierismul asta care se face prin Romania pe genunchi, prin diverse ateliere de 2 bani, nu e bine.

 

Nu sunt de acord cu asta si de fapt asta e ideea principala a topicului. Vrem evolutie spre calitate, nu sa ramanem blocati in sechelele anilor 90 cum spui tu.

O instalatie pot sa o montez si eu singur, prima ruseasca asa am montat-o in 92...fara RAR, fara norme, legislatie, siguranta, etc...

Si atunci pentru ce drequ suntem in 2014 azi in UE ?

post-14418-0-91997700-1418197846_thumb.j

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca le-am pus pe toate 4 inseamna ca isi au rostul. Si mai ales nr 1 este esentiala.

Vrei sa spui ca in 2010 Laur (the best from RO pe atunci) a avut inca 3 doreli pe langa el ca sa-mi faca tot in aproape 6 ore ?

Crede-ma echipa de baieti de atunci pe care o atasez ca exemplu, a lucrat impecabil. Fiecare la treaba lui, incet, cu grija, cu atentie la detalii, cu simt de raspundere intr-un cuvant.

Nu stiu daca azi mai lucreaza toti acolo, poza e cu atelierul vechi, original, din vremurile bune, dar in cele 5 ore si ceva am avut parte de o solutie customizata, de o rampa cu 3 injectoare prinsa pe o piesa consttruita pe loc (FOTO dupa 2 ani de folosire), nu de injectoare prinse cu soricei sau lasate in aer cum fac alti doreli, de teste, diagnoza, verificari noxe, scurgeri gaze, VCDS, etc, modificari configurari, setari statice si dinamice aproape 2 ore, pana a iesit totul cum mi-a placut mie si lui Laur.

 

In 1999 turcii aia de pe Virtutii in Bucuresti mi-au bagat 3 baieti care au dat un rasol ordinar pe dacie la carburatie...deci nu e termen de comparatie.

Ca sa faci o treaba de calitate si customizata (termen pe care il aveau pe vremuri doar montatorii de pe Cielo, stii tu care), iti trebuie timp mult.

2 oameni nu pot sta o zi intreaga sa-ti faca asta, deci dau rasol la norma ca sa iasa banu' la patron.

Ca sa nu mai spun ceva de pregatirea lor, cati din patroni au trimis la specializare la producatori angajatii ?

Cati din oamenii care lucreaza prin atelierele de kakao din RO au acreditari si certificari in ale service-ului pe anumite branduri ?

Eu cred ca scufunzi  tare rau service-ul lui olgun turcul cu service-ul nostru care este la mica distanta cei drept, inca astept pozele colegului cu opelul astra, dar cred ca-i este rusine dupa ce a vazut montajul la "minunata fabie" ca tot vorbim de fire si cabluri aiurea prinse in 6 ore cu soricei si fara a respecta traseul cablajului original al autoturismului  Si da avem oameni care merg la specializari si nu in Polonia ci in Olanda si Italia, iar referitor la timpul de lucru difera de la auto la auto, ex; skoda fabia: montaj rezervor toroidal cu alimentare maxim 60 min iar un meserias care nu bajbaie unde sa monteze vaporizatorul sau calculatorul termina fata in aprox 1.30- 2 ore plus 20 min. conducta pe sub masina iar in 3 ore fabia este in teste cu mama lor de proceduri si asta nu inseamna rasol ci experienta si faptul ca este a 100 fabie montata sau opel sau etc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!