Jump to content

Instalatie Gpl


marianu
 Share

Postare recomandată

Salutare! Buna treaba cu Touranul, sunt curios cand consuma benzina si de ce? Si eu imi doresc Touran

dar cred ca voi cauta unul din motoarele fara injectie directa.

 

Sanatate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!A montat cineva pe masina zenit pro obd?Din ce am citit pana acum este o instalatie complexa si destul de laudata,am facut programare in bucuresti la supergaz si vreau sa stiu parerile voastre.Multumesc anticipat si va salut pe toti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zenit pro cu Hana e o alegere buna, inclusiv ca service. Ala de pe Chitilei e ok... Am vazut citeva montaje de acolo si erau ok...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Recent am montat o instalatie gpl tomasetto stag4 qbox pe un golf4 1.4 16v motor axp... merge bine, nu am probleme cu ea doar ca am observat ca trecerea pe gaz e prea rapida.. adica la —2 grade cum au fost zilele astea a trecut la relanti in 5 minute pe gaz.. cei de la service au zis ca e setata la 35 grade antigel sa faca trecera dar in bord indicatorul de temperatura a apei nu e ridicat nici macar o linie.. e ok? Sau nu e setata bine instalatia? Ma gandesc ca la 30 grade trebuie macar o linie sa am pe bord la temperatura apei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

moog- eu am facut programarea in militari,si da am ales cu injectoare hana,mi au facut oferta baietii la 2900 zenit pro obd cu hana.acum sper sa fie bine si sa fiu multumit de instaletie.vad ca nu sunt multi care sa se inghesuie la zenit...probabil unde este aparuta mai recent pe piata,nu stiu ce sa zic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tartan

 

Daca nu ma insel acul de pe bord incepe de la 50 grade doar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai in cazul astae in regula trecerea.. eu credeam ca acul ala se ridica mai repede de 50 grade :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar de la 50 si nici nu ii 100% precis. Este ok trecerea la 35.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marius, AG Centrum sant relativ noi pe piata, si pina de curand exclusiv Bucuresti/Constanta...

Ca soft Zenit e comparabil cu ISA2/300 Premium Tomasetto...

 

Trecerea pe GPL in 5min de mers e ok...cam asa trece si la mine ...e setat la 35 grd...acul din bord nici nu se misca de pe loc :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

       Instalatia fiind mai speciala consuma la un interval de timp si ceva benzina. Nu i-am facut inca consumul pe benzina, dar o sa-l fac cat de curand pot.. Una peste alta sunt foarte multumit. Motorul functioneaza foarte bine, fara intrerupreri, trage foarte bine pe gaz, trecerea de pe benzina pe gaz este insesizabila. In clipa de fata am doua minusuri: una in buzunar, costull fiind destul de mare, amortizarea o fac cam in 2,5 ani, iar al doilea neajuns este ca am pierdut ceva spatiu in portbabaj. Daca pot sa va ajut cu alte detalii va stau la dispozitie. Voie buna!

 

Poti detalia un pic la ce te referi cand consuma si benzina ? 

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motoarele cu injectie directa, injectoarele trebuie sa ramana partial active pentru a fi racite (respectiv se injecteaza benzina "periodic" ca sa zic asa).

 

Engine manufacturers are tending to move their petrol injectors away from their more traditional position (close to the end of the inlet manifold), placing them directly into the cylinder they are meant to be fuelling instead. This change has a beneficial effect on Emissions. Naturally, the tips of direct injectors are heated up when placed in the flames of cylinder combustion. This isn't normally a problem as the petrol being squirted through the injectors keeps them cool.

Problems arise when the engine is converted and the petrol injectors are turned off. The cooling effect of the petrol being injected is lost and the injectors will overheat as a result. Eventually, the petrol injector tips will be damaged, and may even melt. Whatever happens, eventual failure of the injectors (and therefore the petrol system) is inevitable.

One way to get around this problem is to keep the petrol injectors cool by making the petrol injectors work for some of the time that the engine is running. This mixture of both fuels (Dual Fuelling) has to be done with a high degree of accuracy, the ratio of petrol / LPG mix being different for any given engine load or RPM.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru clarificari. Poate estima cineva un consum de benzina in situatiile acestea ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In linii mari, cand se merge pe gaz, injectoarele trebuie sa pompeze benzina cam 20-25% (ca timpi de injectie) din cat ar baga daca ai merge pe benzina. Deci daca pe benzina ai consum de 8 la suta, pe gaz o sa ai consum de X litri de gaz la suta + 2 litri de benzina.

Din punctul meu de vedere nu prea merita pus GPL cu injectie gazoasa pe motoare cu injectie directa, economia e destul de mica. Cea mai buna varianta pentru aceste motoare e GPL cu injectie lichida de gaz, cu selector de combustibil, care foloseste injectoarele originale ale masinii si merge excusiv pe gpl, adica 0 benzina (nici macar pornirea nu se face pe benzina). Din pacate, pentru orice român normal, ramane doar un vis datorita pretului de-a dreptul urias (cca. 3000 euro).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In linii mari, cand se merge pe gaz, injectoarele trebuie sa pompeze benzina cam 20-25% (ca timpi de injectie) din cat ar baga daca ai merge pe benzina. Deci daca pe benzina ai consum de 8 la suta, pe gaz o sa ai consum de X litri de gaz la suta + 2 litri de benzina.

Din punctul meu de vedere nu prea merita pus GPL cu injectie gazoasa pe motoare cu injectie directa, economia e destul de mica. Cea mai buna varianta pentru aceste motoare e GPL cu injectie lichida de gaz, cu selector de combustibil, care foloseste injectoarele originale ale masinii si merge excusiv pe gpl, adica 0 benzina (nici macar pornirea nu se face pe benzina). Din pacate, pentru orice român normal, ramane doar un vis datorita pretului de-a dreptul urias (cca. 3000 euro).

Poate ca merita totusi la masinile scumpe si daca ar ramane consumul de gaz identic cum ai merge pe benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zenit pro cu Hana e o alegere buna, inclusiv ca service. Ala de pe Chitilei e ok... Am vazut citeva montaje de acolo si erau ok...

 

Lasa-ne cu montajele...poze au mai pus si altii pe site, luate de la concurenta de pe site...

Daca le-ai vazut fizic sa spunem ca e partial ok.

Oricum nu sunt opinii despre service-ul ala ca face treaba excelenta sau proasta.

Opiniile celor care si-au montat conteaza. Cati au lucrat, daca s-a lucrat ingrijit, curat, cu atentie la detalii, sau santieristic.....

Ce teste s-au facut, verificari noxe, etansari cu senzor de gaz...calibrari dinamice pe cati km...etc.

Eu am facut vreo ora numai calibrare/setare dinamica cu Laur, rezultatele se vad. Merge impecabil de 4 ani. La neohq probabil montatorul (nu Laur)  a facut o tura de 5 min si basta....rezultatele la fel se vad, in timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ca merita totusi la masinile scumpe si daca ar ramane consumul de gaz identic cum ai merge pe benzina.

 

 

Clar merita, chiar si la masini care nu sunt din categoria celor scumpe, problema e de cost... ma-ndoiesc ca cei care au o masina care valoreaza intre 3-7000 de euro sunt dispusi sa dea 3000 euro doar pe o instalatie. Daca ii au, ca eu mi-as pune maine dar nu am banii astia.

Consumul de gaz depinde de instalatie dar oricum e mai mic decat la cele care lucreaza cu "vapori"... In principiu, injectia lichida e mai eficienta cu 5% pana la 25% decat cea gazoasa, ca atare consumul se apropie de cel pe bezina. Puterea e aceeasi, cuplul e acelasi (chiar mai mare un pic pe gaz la turatii joase).

Evident, aplicabilitatea nu e limitata la motoare cu injectie directa, o astfel de instalatie se poate monta si pe motoarele care au injectie clasica multipunct (stiu un tip cu 1.8T dus la 400+ CP si are montata o instalatie Vialle cu injectie lichida)

Ca principiu de functionare cam asa arata:

 

lpdi_EN.VialleUSA-Website.jpg?template=g

Modificat de cri-cri
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

120L : nu vorbesc din auzite sau poze...am fost la ei si am vazut masinile care erau la montaj in diverse faze, sau la revizie...in urma discutiilor tehnice cu ei am ajuns la concluzia ca ei chiar stiau ce fac...inclusiv reglaje etc...

 

Cri-Cri: consumul nu poate fi la fel ca pe benzina ... e vb de puterea calorica, densitate/compozitie etc...nu conteaza ca il bagi deja vaporizat sau in stare lichida...tot atat ai sa arzi pt a produce acelasi efect...

Ca e mai bine dozat - poate- e alta poveste...ca raceste injectoarele, ca nu trebuie sa mai iei in calcul variatia densitatii/temp, presiune etc iar e alta poveste...

Dar pina una alta varianta cu FSI/TSI +GPL nu se justifica prea mult, decat daca faci km la greu...eventual luind in calcul si potentialele probleme de montaj/reglaj etc...

Si acum nu vorbesc numai de injectie lichida, chiar si varianta clasica pusa pe motoare cu injectie directa ....

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:icon_bounce: Gata mi-am montat gpl pe Touran. Pretul a fost 4300 de ron, Instalatia este Landi Renzo cu rezervor toroidal cu 55 de litri. In rezervor intra max.43 de litri de gpl. Montajul s-a facut la Victor gpl Bacau. Inainte de a monta gpl am sunat la mai multe firme din Bacau si din tara iar pretul a fost intre 4100-4500 ron. Am ales Victor gpl fiindca mi-am montat cu ceva timp in urma o instalatie pe un Cielo si am fost foarte multumit. Montajul a durat cam 12 ore, lucrat lejer, poate prea lejer. Pana in clipa de fata am cam 1500 de km. si sunt mai mult decat multumit de cum se comporta utilajul. Am facut un drum de Bucuresti , iar consumul a fost de cu un plin de 43 de litri am facut 500 de km. Instalatia fiind mai speciala consuma la un interval de timp si ceva benzina. Nu i-am facut inca consumul pe benzina, dar o sa-l fac cat de curand pot.. Una peste alta sunt foarte multumit. Motorul functioneaza foarte bine, fara intrerupreri, trage foarte bine pe gaz, trecerea de pe benzina pe gaz este insesizabila. In clipa de fata am doua minusuri: una in buzunar, costull fiind destul de mare, amortizarea o fac cam in 2,5 ani, iar al doilea neajuns este ca am pierdut ceva spatiu in portbabaj. Daca pot sa va ajut cu alte detalii va stau la dispozitie. Voie buna!

Eu mi-am pus aceeasi instalatie la Golesti(dupa Focsani)si pretul a fost de 2500 (sin care a mai lasat ceva ca sa-mi scot drumul :-) ) am rezervor de 48 litri dar incap doar 38 cu care am facut 400 km...ce nu mi-a placut a fost ca i-au facut de mai multe ori reglaje pt ca am facut modificari(gen bujii,senzori temp,clapeta acceleratie) dar per total e ok :-) nu stiu de ce pe tine te-a costat asa mult !?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu n-am zis ca e la fel, am zis ca "se apropie" (stiu, e un termen cu conotatie subiectiva) in cazurile cele mai bune... (ala de are pus Vialle pe 1.8T are cam 15-18% consum mai mare pe gaz decat avea pe benzina).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Shico: tu ai pus pe un aspirat chior daca e motorul din semnatura, el are FSI...

 

Cri-Cri: ala a dat o carutza pe Vialle si scoate ~ acelasi consum cu o instalatie la sub 1/2 pret...

Toate se apropie...si la 5% esti aproape si la 20-25% :)

Eficienta mai ales cu gazul din Ro e o chestie relativa...zilele astea a sarit consumul la multi cu ~40% , de la 10-11 la 14-15...

Eu unul m-as feri sa-mi montez GPL pe FSI/TSI...mai ales acum cand tehnologia e pe la inceputuri...poate in alta tara, si un brand gen Vialle...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cri-Cri: ala a dat o carutza pe Vialle si scoate ~ acelasi consum cu o instalatie la sub 1/2 pret...

 

 

Ala inainte de a modifica motorul avea un BRC ca si al meu cu care nu iesi sub 25-28% in plus fata de benzina deci tot e bine. Ar mai fi si intrebarea: care instalatie e la sub jumatate de pret si merge pusa (fara bricolaje) pe motor cu peste 100 cai pe cilindru ?

 

 

Eficienta mai ales cu gazul din Ro e o chestie relativa...zilele astea a sarit consumul la multi cu ~40% , de la 10-11 la 14-15...

 

 

N-am apucat sa fac consumul ca nu mi s-a terminat ultimul plin dar in ultimele trei zile a trebuit sa merg ca melcul, alfel sarea pe bezina de bun ce e gazul... Romania e tara hotilor.

In rest, despre injectie directa, cam tot aia am zis si zic si eu. Cine are FSI/TFSI din prima generatie, sincer nu inteleg de ce l-a luat. Motoarele alea sunt niste experimente. Cine are FSI/TSI gen2 sau mai nou sa-si puna injectie lichida sau sa nu-si puna deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eeee asta cu 100CP/cil e o problema :) de injectoare...e grele...dar parca vazusem ceva si despre asta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am urmatoarea configuratie Golf 5 + BRC MY24.07.

De cateva zile imi sta martoul aprins cu Emission Workshop.

Merg deja de cca 30km pe benzina dar numai in oras si nu-si revine.

Aveti idee de la ce i se trage ?

Modificat de kpk1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!