Jump to content

Instalatie Gpl


marianu
 Share

Postare recomandată

eu zic sa rasfoiesti ultimele...sa zicem 20 de pagini si vei vedea raspunsuri, si recomandari in partea aia de tara, si ateliere la care e recomandat sa mergi. Trebuie sa iei in considerare mai multe aspecte, precum experienta montatorului, vechimea acestuia, care conteaza foarte mult, una e sa puna prima oara instalatia pe o masina ca a ta si sa stea 3 ore sa se gandeasca oare unde sa puna vaporizatoru, injectoarele sau alte componente, si alta e sa aiba experienta de sa stie cu ochii inchisi unde leaga fiecare fir.  Ca si instalatii ai variante atat mai ieftine cat si mai scumpe la latitudinea ta. Cand alegi locul de montare sa sti ca e mai bine sa mergi 300 km pana la montator, si sa o puna bine decat sa mergi la montatorul din oras si sa ai numai probleme cu ea. Dupa ce o pui in un atelier autorizat, intretinerea(schimbatul de filtre) il pot face si cei de langa tine( cu conditia sa fie si ei autorizati de montator si sa iti pastreze garantia, chiar daca ei sunt cu mai putina experienta, deoarece ca sa schimi un filtru nu e nevoie de stinta, e nevoie doar de o surubelnita/imbus.

 

 

Si nu te baga in aceasta tampenie cu platitul in rate, si  daca nu iti convine nu mai platesti nimic, ca e cea mai mare cretinatate posibila, care ma mira cum de iese pe gura unui om care se presupune ca e trecut prin viata. Ratele de cele mai multe ori nu ti le da service-ul , ci  el are colaborare cu vreo banca( de cele mai multe ori Banc post am vazut) si platesti in rate fara dobanda prin intermediul Card Avantaj-Eurolone-sau altele echivalente-...dar daca te opresti sa mai platesti ca vezi doamne nu iti merge bine masina, nu pe montator il afectezi, ca el deja are toti banii luati de la banca, si tu ii returnezi acum bancii, si banca vine dupa tine sa isi ia banii...pe montator poti sa il ameninti ca nu ii dai banii pana duci masina la casat, ca el deja si-a incasat banii si nu ii mai pasa, iar in cazul in care gasesti un service care iti ofera instalatia in rate fara implicarea bancilor(desi am intrat in multe si peste tot vedeam rate fara dobanda prin intermediul bancilor) te asigur ca daca nu platesti tot esti dat in judecata, si pe langa ca platesti dupa si costuri de judecata mai intri si pe lista de rau platnici si cand vrei data viitoare un imprumut, te rogi la sfantul satelit si la camatari ca altii nu o sa iti mai dea bani

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In zona ta din ce stiu e Bucurestiul AGR  sau Andrei GPL parca, si la Vernesti/Buzau ...

Aia cu ratele , Paul are dreptate...e printr-o banca/societate etc...firma montatoare nu are treaba cu asta...ea primeste banii pana termina montajul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nustiam ca e asa dura faza cu ratele :))

 

 Eu am platit instalatia cash pe loc.

 

Si cam orice lucru in viata m-am chinuit sa strang banii si pe urma sa imi fac treaba decat sa platesc dobanzi la banci, deci sincer n-am avut niciodata rate la vreo banca si nustiu cum se procedeaza.

 

 

Paul, imi spui si mie cam cata benzina e bn sa ai in rezervor sa nu strici pompa mai ales pe caldurile astea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu tin mereu intre 16 si 10 l, nu e bine nici prea multa sa fie ca oricum se ,,evapora" si o baga canistra de carbon in motor si daca tu esti pe gaz...10 l sunt suficienti petru racirea pompei....eu pentru asta mi-am setat din vagcom de la adaptation sa imi aprinda becul la 10 l

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu merg cu ~1/2...stau acele frumos pe mijloc si la apa si la benzina :)

Ideea e buna cu becul aprins :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 l ar fi cam pe la a 3 a [cenzurat] de pe marcaj nu?

 

Apropo azi cand am pornit masina pe la ora 13 , eu astept cam 1 minut la relantii inainte sa plec de pe loc , si dupa ce am pornito au trecut cred ca vreo 30 sec si a intrat pe gaz, cum a coborat turatia de la soc a si intrat pe gpl  ,erau vreo 35 grade afara.

 

La voi cum va trece pe caldurile astea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie astazi cand am plecat de la lucru, dupa ce a stat in soare toata ziua, mi-a trecut pe gaz in primii 20 m, in conditiile in care am pornit si am plecat( cred ca atunci trecusera cele 30 secunde)

 

ce ai scris acolo... linu-uta ?

Modificat de PaulG91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar faza ca se evapora benzina n-am inteleso ....adica daca am 10 l sau 20 l ea tot se evapora .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Benzina in compozitia ei este compusa din fractii usoare si fractii grele. Fractiile usoare sunt foarte volatile, sunt defapt  cele care dau si mirosul acela de benzina, si sunt cele care au proprietatiile de ardere cele mai bune. Nu ai patit sa treci pe langa o masina mai veche vara si sa iti miroase a benzina? fie ea dacie, ford, golf 3?  Aceste fractii usoare se evapora la temperaturi mari. Pentru ca sa nu se acumuleze presiune in rezervor, masinile mai vechi aveau o supapa care evacua aceasta presiune( a vaporilor de benzina) in aer.... la Golf 4 au pus astia o canistra de carbon la motor( chestia neagra si tacanitoare care la al meu cel putin e langa bidonul de spalat parbrizul) si care prin intermediul unor sisteme de tuburi recupereaza acesti vapori si ii baga in admisia masinii pentru a-i folosi si a nu-i mai lasa sa se piarda in atmosfera. Nu iti inchipui acum ca daca ai 20 l ti se  evapora  10 l intr0o luna, cantitatea este relativ infima, dar in timp scad proprietatile benzinei din rezervor si acest lucru nu iti va placea intrucat pentru pornire vei avea o benzina de calitate relativ slaba. Ca si exemplu la un scuter de-al meu i s-a evaporat in 4 luni de stat in garaj aproximativ 1 l de benzina, dar aceasta cantitate e proportionala cu marimea rezervorului si cu temperatura in care sta masina, si bine inteles cu calitatea benzinei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista un sistem antipoluare care baga in admisie vaporii de benzina din rezervor astfel incat ei sa nu iasa in atmosfera nearsi....Totusi ,cred ca 10 litri de vapori de benzina sunt arsi in peste 10.000 km.... Acum am vazut ca tizul a raspuns mult mai la obiect....scuze de postul intarziat....

Modificat de Paulo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am zis...cantitati infime, dar aici nu ma refeream la problema ca oierzi benzina aia...ma refeream la ideea de a improspata benzina din rezervor pentru a avea calitati mai bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De statul la relantii ce parere aveti ? e benefic ?

 

Ma refer la prima pornire indifferent de temperatura de afara....eu vara stau la prima pornire aproximativ 1 min si plec de pe loc, iar iarna aproximativ 2-3 min si plec.

Modificat de alinbmw1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e  prostie, la motoarele pe benzina in toate cartile de specialitate scrie ca trebuie sa pornesti si sa il pui in sarcina rapid pentru a se incalzi, iarna o pornire la rece produce uzura cat 10 ore de functionare in regim normal cand e cald, mai ales acum ca ai gaz, cu cat pornesti mai repede de pe loc cu atat ajungi mai repede la temperatura de trecere

Modificat de PaulG91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt cam impartite parerile aici , uni zic asa altii asa ,cred ca fiecare face cum se obisnuieste si nu cred ca stie cineva practic cum e mai bine.

 

Daca te gandesti logic ar fi cam asa: stai 2-3 minute la ralantii iar in acest caz motorul isi face ungerea mai greu caci nu are turatii motorul si apare fenomenul de uzura . Si daca pornesti si pleci, e cam acelas lucru motorul iarasi nu e uns si tu il bagi in sarcina direct iar aici uzura e mai mare pe un timp mai scurt pentru ca se unge mai repede ca la relantii. Deci logic cred ca ar fi aceeasi uzura si la relantii si daca pleci direct.

 

Iarna si normal ca o pornire la rece face uzura cat 10 ore de functionare la cald, oricine stie asta , dar asta e alt subiect , se discuta cum e mai bine sa incalzim motorul , caci uzura decare vorbesti tu nu o poti evita doar daca traiesti intro tara fara iarna.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca nu este asa o mare prostie sa stai 1-3 min cu motorul pornit inainte de a intra in trafic mai ales iarna,totusi uleiul trebuie putin miscat peste tot inainte sa-i dai pedale,dar fiecare are stilul lui de mers.Ma intreb oare de ce la curse se incalzesc motoarele inainte,cred ca asa de prosti ca oricum se incalzesc in traseu dupa cum ar spune unii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt impartite parerile, sau dupa cum am spus(stiu ca nu sunt foarte diplomat) depinde intre cine si cine, intre specialisti si cei care asculta basmele cu dacii. Dar in cartile de proiectare a motoarelor se spune clar ca cel mai bine este sa pornesti motorul si sa pleci cu el ca sa se incalzeasca cat mai repede la temperatura de regi. Nu am zis sa pleci si sa ii dai maxim turatii, sa pleci normal cu el. motorul in functionare se dilata, si din cauza asta la rece jocul intre piston si cilindru este mai mare, pentru ca dupa ce se dilata pistonul jocul sa fie in continuare suficient de mare pentru functionarea motorului. Cu cat pleci de pe loc mai repede, cu atat motorul se incalzeste mai repede, si ajunge la valorile dimensionale normale, Nu este aceeasi uzura deloc daca stai pe loc intrucat in sarcina se incalzeste in cativa m cat stai la relanti cu el un minut...la fel si uleiul care la rece e vascos si nu se unge bine...in momentul in care tu pleci de pe loc turatia pompei de ulei creste si astfel oricat e de vascos uleiul il forteaza vrand-nevrand sa ajunga in toate cotloanele motorului, pe cand un ulei vascos+ o turatie mica a pompei nu pleaca nici unde. 

 

In ingineria auto nu e chestie de logica, aia e pentru filologi...in auto totul se bazeaza pe teste, si pe experienta capatata prin experimente si testari, de aceea se diferentiaza un filolog de un inginer auto, de unul de calculatoare, de un poet sau alte meserii, ca fiecare e bine sa asculte ceea ce zice specialistul in domeniu, ca daca ne luam dupa propria logica facem tampenii mari.... Tot legat de logica, ziceai ca ai segmentat masina... la cati km ai schimbat uleiul dupa?

Modificat de PaulG91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am segmentato mecanicu a zis sai fac schimbu normal la 10 k ca motoru n-are uzura si sai pun ulei de-al bun.

 

Dar eu cum zic sa fiu atent cu orice lucru n-am ascultat mecanicu si am facut primu schimb la 3 k km si restu le fac normal la 10 k

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sfatul meu mai fa unul la 6000 si apoi treci la 10000

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok ,mersi . incerc sa fac asa

 

Ati observat ca pe gpl scoti uleiu curat ca ala din bidon nu e negru deloc?

 

 

Paul ziceai cu ceva timp in urma ca nu e normal sa nu-mi manance ulei. Dar eu de la segmentare cum pun uleiu cand fac schimbu, la acelas nivel il dau jos. Adevarul e ca masina nici nu a vazut turatii mai mari de 3000 rpm, si poate din cauza asta nu mananca ulei deloc.

Tot mecanicu a zis sa nu o turez prea tare pana se rodeaza cat de cat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VAG-urile consuma ceva ulei dar mai ales la turatii mari...si producatorul spune asta, e normal...

Poti merge si linistit pana in ~3000rpm si consumul e minim...

Ii dai mai tare consuma...

Eu unul mai ales ca merg 90% urban schimb mai des...6-7000km ...daca mai merg si extraurban schimb mai tarziu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-ati convins si pe mine sa numai incalzesc motorul la relanti. Nustiu dece aveam impresia, fiind la prima mea masina, ca e bine sa o incalzesc putin la relanti ,dar se pare ca era gresit.

 

 Am mai citit pe net diferite forumuri si intradevar sunt multi care au conceptia mea cu incalzirea motorului si abia acum vad si eu ca e complet gresit.

 

Mai toti producatori de masini recomanda plecarea de pe loc, imediat cum se porneste motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cel putin iarna trebuie o las 1-2 minute altfel parca vrea sa imi moara motoru cand pornesc de pe loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am probat si eu azi plecarea de pe loc imediat dupa prima pornire, pentru prima data. Tin sa precizez ca am plecat foarte lin si fara turatii inalte ,dar m-a dezamagit putin , avea o tenta foarte mica spre dat in nas, in viteza 1 2 si 3 cum acceleram progresiv pentru o secunda numai accelera si pe urma isi revenea si se accelera mai departe, asa a facut in viteaza 1 2 3 pe urma a mers perfect masina.

 

Deci asta a fost facut la o temperatura de 35 grade, dar daca as face asta iarna pe la -10 grade cred ca ar da in nas fara ezitare.

 

Astea sunt probe reale facute de mine si nu din povesti sau minciunile producatorului.

 

Toti producatorii de masini spun sa pornesti si sa pleci de pe loc, pentru motivul evitari poluarii cu incalzirea motorului la relantii.

 

Nu scrie nici unde sa pornesti si sa pleci imediat pentru fiabilitatea motorului , si ce producator de masini ar fi asa tampit la cap sa dea sfaturi pentru lungirea vietii motorului , cand pe el il intereseaza sa-ti crape cat mai repede motorul sa cumperi piese la greu si el sa incaseze bani la greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord in totalitate cu tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum tind sai dau dreptate lui Alin...

Eu unul prefer sa se incalzeasca motorul putin, sa se unga cit de cit si dupa aia sa intru in trafic/ depasiri etc...

Pina la urma recomandarea cu dat cheie si plecat e pt noxe mai mult...se incalzeste catalizatorul/sondele etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!