Jump to content

Instalatie Gpl


marianu
 Share

Postare recomandată

O turatie buna :)
Eu am fix 150 km/h la 4000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar in depasiri ajung la 4000-4500.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu schimb la 3500, iar in depasiri ajung la 5500....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la a mea astazi i-a placut sa faca o autostrada intreaga la 5500-5600:))) o parte pe benzina sa mai trezim injectoarele:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ii pacat la 5500 sa nu dai drumu la benzina, sa simta si ea ca circula. :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la a mea sa vedeti ce mult ii v-a place cand se plimba cu 2500 rpm si ale voastre stau cracanate prin servis-uri :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai totul pus la punct poti sa mergi cu 5000 fara probleme. 

La modul general uzura este mai mare, ceva logic, dar nimic altceva. De ce crezi ca exista pe bord ? SF doar ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu zic decat atat, studiez in domeniu, lucrez in domeniu, am desfacut motoare de m-am saturat si acrit( in special de alea de motociclete si alea pupa 12000 rpm nu 5000), si in orice carte tehnica scrie ca motorul pe benzina se simte, functioneaza, si are durata cea mai mare de viata intre turatia de moment si cea de putere maxima...iar la a mea turatia de cuplu e la 4500, si asta o zic din carti si din studii, nu din povesti cu dacii cand zicea in manualul tovarasilor de utilizare ca la 2500 sau la 3000 consuma mai mult ca se deschidea inca o treapta la carburator:D. Statistic vorbind tu vei fi mai repede in service cu ea cu catalizatoare si injectoare(cele de benzina daca rulai in continuare cu benzina) infundate, cu bujii corodate si altele... noi in schimb...poate ne va consuma putin mai mult ulei datorita fenomenului de pompaj hidrodinamic, prin zona scaunelor supapelor dar asta este pe de alta parte si un lucru bun pentru masina in anumite limite ce-i drept. Motoarele astea sunt gandite si fabricate sa ruleze cu asemenea turatii, au pistoane usoare, care nu au o intertie crescuta care sa afecteze biela si arborele cotit cum se intampla la dacie. Inainte sa faci vreo afirmatie de genu, te rog mult, uit-o(ca ai pomenit-o de cateva ori in postarile tale) pe batrana dacie, si orice alta masina de generatie veche, antica si de demult.

 

 

P.s. vorbesc de astfel de turatii la o masina la care ai grija de ea, nu ii pui cel mai ieftin filtru de ulei, si cel mai ieftin ulei pe care il gasesti, ii dai bujii bune, corespunzatoare, si filtre schimbate...adica ai grija de ea. Am avut inainte de Golf un Ford Ka, care mi-a fost prima masina, dar ca student a fost buna, am facut peste 30000 km cu ea in aproape 4 ani, datorita limitarilor tehnice(60 CP), dar altceva nu mi-am permis la vremea aceea) am fortat Ka-ul la limite, si peste ele... mergeam pe autostrazi cu cat ducea, si ca dovada ca masinii ii placea acest lucru...cand am luat-o prindea maxim 130, fusese a unei femei care o ducea doar prin oras, si dupa serii si fortari repetate, schimbari de consumabile, de uleiuri a ajuns pe finalul carierei sa atinga 165 km/h- chiar 170 daca o ajuta vantul din spate...iar dupa ce un caine si un damb in care am dat si m-am rasturnat m-a facut sa o abandonez am desfacut de curiozitate motorul(care avea 240 K km) din care peste 10000 pe gaz, si nu avea uzuri considerabile incat sa trebuiasca rectificat ceva la el.

Modificat de PaulG91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de turatii optime...catalizatorul dupa cate vazui, sonda 2 incepe sa lucreze constant de pe la ~3000rpm...

Daca gama de turatii e 0-6000rpm cand intra in limitare, de ce nu as merge pe mijlocul intervalului ? Mai ales ca ceva mai la deal la 3800 are puterea maxima...

A mea bate spre 200k si inca nu da semne de batrinete...

Consumabile de calitate si merge unsa...

Omul are partial dreptate... daca mergi cu marmelada in loc de ulei , pe filtru de aer ai gazon e normal sa fortezi masina la peste 2000rpm...

E fortata si daca o pornesti :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalizatorul functioneaza in parametrii optimi la peste 640 grade, asta este motivul...asta este o temperatura pe care o obtii doar la turatii mari, si asta este si motivul pentru care la RAR a zic aia ca sa ii dati in freza, si sa fiti cu ea incinsa inainte de a masura gazele; Altfel nu au loc procesele de oxidare in catalizator cum trebuie si va ies prost noxele...sau dupa caz unii se plang ca rar-ul le-a scos mai mult decat le scria pe brief

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ulei nou, bujii noi de platina, filtre schimbate, asa frumos merge motoru de la 3000 in sus de nu-mi vine sa cred. Trage ca nebuna pe GPL.

 

@Paul

Ce ulei folosesti si cati km ai ?

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Golful are acum in el Castrol, dar urmeaza sa ii fac un schimb in curand, iar in ceea ce priveste km....cel putin bordul ma minte ca as avea 183500 km...acum nush...inca nu am gasit pe nimeni sa lucreze in vreo reprezentanta, dispus sa ma ajute cu o verificare in baza de date a istoricului... si fiind pe gaz si stiind ca o fortez nu il schimb la 15 k, nici la 10 k, ci undeva intre 8 si 9 k

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa am luat si eu masina dupa unu ca tine care mergea cu 5000 rpm si cu bidonu de ulei in porbagaj. Am cumparat-o si am plecat cu ea la drum , am facut Tg-jiu -Bucuresti  300 km cu 4 litri de ulei. Decand a fost segmentata nu a ciupit nici o picatura in 7000 km.

 

Probabil e adevarat ce zici pentru motoru tau ca vad ca e de 1.6 , dar la motorul meu de 1.4 daca il tin ca tine in 5000 de rpm o sa ma satur de segmentat. Motorul de 1.4 testat de mine am vazut ca merge frumos pana in max 3500 rpm ,mai sus se forteaza aiurea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai avut bafta de masina terminata...

Stiu multe cazuri de genul asta...pret bun si motorul terminat...

Eu o am deja de 65k , si de la inceput a vazut 3000-3500rpm...de 2ani vede si mai mult...am statie :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi pastrez parerea:D Si sa sti ca din arderea uleiului de pe peretii cilindrului orice masina consuma ulei. Pana si Rolls Royce spune in manualul de reparatie ca ei declara un consum normal de ulei de minim 250 ml de ulei la schimb, si ca este acceptat pana la 1 l de ulei conusmat la schimb. Daca a ta nu iti consuma picatura de ulei....ar trebui sa te intrebi de unde iti creste nivelul in baie ca sa compenseze uleiul ars(care se arde oricum, atata tot ca la 5000 rpm se arde mai mult intrucat consumul de ulei al motorului este in functie de numarul de cicluri si implicit avem mai multe cicluri pe minut la o turatie mai mare). 

 

Ai incredere in mine cand iti spun ca distrugi masina cu turatii sub 2500, chiar acum un an am schimbat unui coleg un catalizator care se infundase si nu mai prindea nici 90 din cauza ca mergea ,,la consum" ca tine, dupa ce a dat un car de bani pe catalizator nou, i-a cam trecut de tinut motorul subturat

 

Oricum, ma mira ca daca ai gandirea romaneasca comparand nemteasca din dotare cu copia antica de 1300....nu de alta dar de ce ai pus gazul pe masina...ca daciile erau resegmentate daca aveau si gaz la fiecare 15-20 K..nu iti era frica ca topeste si motorul?:))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce n-ai vazut supape arse de gpl ? si acum chiar nu vorbesc de dacii , ci de masini moderne pe gpl .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU!!!! Numai daca esti TAMPIT si mergi cu checkul aprins...

Au trecut pe la mine o carutza de masini cu GPL , si 300-400k facuti pe gaz...masini rupte , neintretinute dar nu am auzit de supape arse pina acum...segmenti schimbati da, dar cam atat...

Injectoare benzina infundate , da , e o problema comuna la ele...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma mai contrazic cu tine....daca lucrezi in domeniul auto si ai si studii ca sa ma contrazici cu argumente ca e mai bine sa mergi cu 2500 decat cu 4500 rpm la un motor PE BENZINA, te invit pe privat, daca nu...cum eu nu ma bag in domeniul tau de activitate, oricare ar fi el doar din auzite si din povesti cu pesti...ai putea si tu sa nu incerci sa imi dovedesti mie ca ai dreptate intrucat nu ai...exact cum nu o ai nici cand imi zici ca din povesti nush ce ford ii trece pe gaz la 0 grade...pai ala in afara de 2-3 nopti friguroase cand temperatura in compartimentul motor scade sub 0 grade ii merge numai pe gaz....ce sa zic incearca, dar asigura-te ca ai distributia buna si intinzatoare bune, ca la ce sacadat iti va merge in primele momente, nu trebuie decat un pic sa iti sara de la punct cu un dinte distributia :)) ...si in caz ca se infunda catalizatorul, iti fac un pret bun la al meu ca vreau sa il dau jos...si te asigur ca e curatat :)) .

Ceea ce imi zici tu mie sunt niste povesti din tata in fiu, zise de la dacii, si ceea ce imi zici cu supapele arse, inseamna ca ai citit prea mult instructiunile si vrajelile fara nici un efect al prostiei aleia de flashlube, care nu face decat sa iti apara depuneri pe motor, ca de ajutat o picatura la nush cate sute de km nu iti ajuta motorul, ca nici nu o simte, dar aia contribuie la acumulare de depuneri pe supape cu brio:D

 

Abea astept sa imi spui si sa imi pun magneti pe motor, filtru din ala smecher de cica a inventat ala de la deva,care in combinatie cu mersul subturat sa imi dea consum de 3% in oras, ca o sa ajung sa economisesc dupa bani de il intrec pe Tiriac la avere:))

Modificat de PaulG91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Paul , te asigur ca supapa arsa am vazut-o eu cu ochii mei la un servis cand am mers sa-mi schimb macaraua de la usa ,era un baiat cu un opel corsa care desfacuse motoru si era o supapa neagra neagra si era ca o mazga asa mai groasa uscata pe supapa si omu a schimbat doar supapa aia si a inchis motoru la loc, spunea ca avea 90 k  km pe gpl, acum nustiu ce instalatie avea si cum era reglata.

 

Iar in legatura cu fordul care trece pe gpl la 0 grade, era omu la montator si asa mi-a spus ca el de 3 ani seteaza instalatia primavara sai treaca la 0 grade pe gpl si toamna o pune la 20 de grade. Acum daca omu m-a mintit, te mint si eu.

 

  Eu nu lucrez in domeniul mechanic, procedez si eu la invatamintele unuia si altuia . Iar din cate spui tu, se intelege ca ai ceva experienta in spate in acest domeni si pentru asta chiar te invit sa ma inveti cum sa merg cu masina mea cat mai correct cu motor 1.4 pe gpl.

 

  Dar daca ma iei la misto cu magneti pe motor si cu reducere la catalizator , te rog civilizat sa te retragi daca ai chef de glume. Eu nu te-am contrazis pe tine cu nimic, sau sa te fac prost si sa te iau la misto. Am intrat pe forumul asta sa invat ceva care sa ma ajute , ca de oameni mistocari si dementi sunt satul.

   De motorul subturat am auzit multa lume ca spune sa te feresti, ceea ce la mine e cu semnu intrebarii este , ca la mine e un motoras mic care functioneaza optim la turatia de 3.300 rpm sau 3500 , iar daca schimb la 3000 si imi cade in viteza urmatoare la 2500 rpm, nu cred ca e motor subturat al meu, iar ceva care habar nu am nustiu daca se aplica aceleasi forte ca pe benzina sa spui  ca la 2000 rpm e subturat, pe gpl poate la 2000 nu e subturat , habar nu am, aici chiar as avea nevoie de ceva indicatii.

 

   Si inca ceva, am vazut un motor desfacut care avusese distributia rupta si erau toate supapele indoite, iar pistoanele aveau un joc pe lateral ,deci cum tineai in mana pistonu cu boltu si cu biela si miscai de piston avea un joc pe lateral care mecanicu zicea ca nu are voie sa faca asa, e adevarat? si din ce cauza ajunsese pistoanele asa? ca urme nu erau pe ele sa zici ca daduse supapele in ele. Iar la o masina daca ti se rupe distributia banuiesc ca ti se opreste motorul si daca o lasi asa cum s-a oprit si numai incerci la automat tot exista riscul sa se strice ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

treaba cu magnetii am zis-o in ideea in care am mai intalnit lume care ma contrazicea in domeniul tehnic si care la final a inceput sa imi zica de niste magneti minune care se vand cu 20 euro pe net si la tvshop si care scad consumul cu 10%. ala cu fordul face cea mai mare prostie, ca in interiorul motorului la fel ii ca ii da vara 0 grade ca si cand ar avea 0 si iarna, dar masina lui, banii lui de dat... Eu si Moog ti-am spus ca daca ti la masina nu ii dai. Nu stiu daca instalatia ta are sau nu pornire de urgenta, dar a mea are, si am incercat o data cu motorul rece sa pornesc si sa plec de pe loc...afara erau vreo 20 grade. Am pornit pe pornirea de urgenta( ii zice de urgenta pentru ca o folosesti doar atunci cand sa zice ti s-a ars pompa de benzina sau sistemul de benzina e stricat si nu poti  sa pleci intai pe benzina) si in primii 100 m m-a scuturat de numa urmand ca in urmatorii sa smuceasca in continuare cand lasam de pe acceleratie pana s-a incalzit. Motivul este ca spre deosebire de injectoarele pe benzina, cele de gaz nu au capabilitatea de a pulveriza, ele sunt ca niste valve care se deschid si se inchid. atat timp cat prin ele trece ceva gazos, acel gaz cand ajunge in admisie se amesteca cu aerul proaspat si iti baga in motor o incarcatura relativ omogena de amestec care ia foc uniform in momentul in care bujia da scanteie. Dar in schimb daca tie nu ti se face vaporizarea corecta a gazului, pana la injectoare, acestea pe langa faptul ca pot sa inghete dupa cum a spus Moog, ele acel lichid pur si simplu il vor picura in admisie, unde va continua sa se vaporizeze si acolo, la fel va intra in cilindru in diverse proportii( o parte aer curat amestecat cu gaz vaporizat, si o parte gaz lichid, care cand bujia da scanteie nu va lua foc uniform ci total aiurea

La fel de turat se considera motorul si ca esti pe benzina, si ca esti pe GPL,  iar turatiile optime ale motorului sunt in jurul turatiei de 3000, si mai sus pana pe la 4500.

Cel cu corsa a avut acea supapa plina de ulei si depuneri din mai multe motive, incepand de la ulei prost, si subtire care se strecoara intre supapa si scaun, cumulat cu neschimbarea filtrului de aer, si automat cu impuritati din aer. Un alt motiv al supapei arse este acela ca probabil opel-ul sau avea cateva sute de mii de km, si cu siguranta nu a mai verificat si reglat jocul supapelor, care e recomandat sa se faca macar la 100 k km ai masinii ( eu il verific pentru siguranta proprie cand schimb distributia, la fiecare din masinile din familie.) Un joc prost al supapei poate sa tina supapa partial deschisa( nu milimetrii, cativa microni sunt suficienti pentru ca frontul de flacara cand are loc scanteia sa ajunga si acolo in admisie...

In ceea ce ziceai cu pistonul, depinde de felul in care a fost proiectat. Boltul se monteaza fie cu joc in piston dar cu strangere pe biela, fie cu joc pe biela si strangere pe piston, fie cu un mic joc atat intre biela si bolt, cat si intre piston si bolt, iar pentru ca sa nu iasa boltul afara, sunt folosite niste inele de siguranta( ca acelea de tin rulmentii de la roata- cel putin la logan pe tambur asa e...nu imi vine alt ex in minte). Bn inteles acest joc trebuie sa aiba anumite limite, dupa care se schimba boltul, biela, pistonul, in functie de care este mai uzat si in ordinea asta(a pretului)

Supapele se construiesc in asa fel incat sa fie mai moi decat pistonul intrucat pistonul e conceput sa suporte o presiune foarte mare care apare in momentul exploziei...si asta e motivul pentru care poate nu se vedeau urme, dar asta e pur noroc. Daca sare distributia nu se opreste motorul instant, ca nu are aceasta capacitate de a constientiza...se opreste doar daca este fortat mecanic de catre o supapa blocata sau rupta care nu mai lasa pistonul sa isi faca miscarea de translatie,  De ce zic ca ruperea distributiei este loterie? In special la masinile in 16 valve( si 4 cilindrii) deci cu 4 supape pe cilindru(2 de admisie-2 evacuare) diametrul tijei supapei este foarte mic, si in momentul in care sare distributia, sau se rupe, sau se rupe un arc de supapa si supapa ramane deschisa, iar pistonul vine si ii da o ,,palma" se poate rupe tija ei, iar talerul supapei cade in cilindru, si ori in ciclul ala, ori la urmatorul ciclu este prinsa intre piston, camasa de chilindru si chiulasa si facuta sandwich. Acum un an am schimbat un motor la tip care a luat masina de la samsar si a pus botul ca are distributie noua si ulei schimbat, si nu m-a ascultat sa ii schimbe macar uleiul...si a mers inca vreo 15000 km, si una din supape s-a blocat din cauza ca se incinsese, nemaiavand o ungegere corespunzatoare s-a gripat si a ramas blocata pe deschis, a venit pistonul, i-a dat una si am gasit-o incastrata in piston, patrunsa in camasa de cilindru suficient cat sa fisureze blocul motor, si in acelasi timp a fisurat si chiulasa....o distractie de 500 euro, dar tot a iesit mai bine cat i-au cerut aia la Peugeot in Tg jiu, care vroiau sa ii schimbe doar chiulasa si supapa aia cu 90 milioane:))

Modificat de PaulG91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi Paul .

 

Naspa rau cu distributia asta daca ti se rupe. Mai ales cand vezi cate unu cu masina super ingrijita  si cu motoru built de distributie.

Pistoanele de care era vorba, aveau jocu normal de care ziceai tu dintre piston si bolt, ceva de genu fata-spate, dar el se misca si ceva de genu stanga-dreapta joc care n-ar trebui sa fie.

 

  Eu n-am masina demult timp si nu am avut timp sa observ cum se murdaresc filtrele si la cati km dar banuiesc ca filtru de ulei benzina si aer este obligatoriu sa le schimbi odata cu uleiu la 10 k  km, dar cel de polen voi ce ati observant in cat timp se murdareste?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ala de polen eu il schimb cam tot atunci, sau poate mai repede, in functie de cum incepe sa miroase in masina.... Filtrul de benzina nush ce sa zic descpre schimbarea lui asa de deasa, intrucat nu e ca la motorina, sa fie pompa de inalte sensibila...dar acum depinde si de cat de pliin iti e rezervorul...ca daca avand gaz mergi cu el ft gol, atunci trage toate mizeriile de pe fund si infunda filtrul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu merg cu rezervoru de benzina plin cam de jumatate, ca mie frica sa nu stric pompa , ca o mai aud cateodata cum caraie putin in habitaclu mai in spate, creca pompa face asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut tuturor!as avea si eu o intrebare : mi-am luat un golf 4,1.6 sr din '99 si vreau sa-mi pun gpl...ma poate sfatui cineva(marca  etc )? Sunt din Tecuci,deci aproape de Galati sau Focsani,deci daca imi dati o idee si despre un service bun e si mai bine! merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa montezi in orice atelier autorizat instalatia ,doar sa te interesezi putin inainte de mecanicii de acolo  sa nu ai surprise dupa ce tio monteaza sa nu fie in stare sa tio regleze cum trebuie.

 

   In cazul meu, dupa ce s-a montat instalatia a fost nevoie decat de autocalibrare si merge brici, dar altii nu sunt asa norocosi si e nevoie de multa munca si cunostinte pana reusesti sa fi multumit de instalatie si nu orice mechanic poate/vrea sa tio regleze calumea.

 

   Sfatul meu este, sa mergi sa-ti puna instalatia ,iar banii sai platesti in rate la atelierul respectiv. In caz ca intampinii probleme cu mecanicii si nu esti multumit de reglaj , nu le mai platesti nimic , dar sa speram ca nu vei ajunge pana aici. Bafta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!