Jump to content

Instalatie Gpl


marianu
 Share

Postare recomandată

am luat o acum doi ani. nu am ales o eu pur si simplu un prieten si a pus gpl pe un 320 si mi a placut cum mergea masina si mi am pus si eu la acelasi atelier.pana la gpl asta pt mine injectia era cu 8 injectoare doua rampe opt clapete acceleratie powercommander autotune si chestii profesionale ce tin doar de motociclete.harbu asta m a imbatranit cu too lean too rich porniri din 10 chei si deastea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate am sa ajung prin iulie prin Bucuresti si daca am timp poate tragem o privire... esti prea tanar pt par alb :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e normal sa mergi cu temp gaz asa de mica...corectie, dinamica injectoarelor, vaporizator etc...

Iar compozitia gpl in ro e de kkt... nu respecta temp de vaporizare...

La temp joase densitatea e f mare, corectii si timpi injectie mic...

In fine daca iti place sa incerci have fun :)

 

LE dupa cum vezi si in poza lui Cracker astia s-au gandit la compensatii la temp pozitive , in nici un caz negative...la -7 ai avea corectie de ~ -20-25%...

 

Stiu ca merge la extrema pe injectie...pe carburatie nu-s pb.

Se explica acum corectia negativa pe timpi la temp joase ale gazului, softul chiar e ok din acest punct de vedere. Are insa pb mari cu calcularea densitatii deoarece e imposibil ca s-o faca fara detector de compozitie.

Si cum compozitia gazului e pb esentiala in RO....

Senzor MAP nu are nici BRC, merge pe emulator si nu e ok...nici nu-l foloseste pe cel stock. O bila neagra pentru ei.

Se merge pe low-cost si la cei mari, lipsesc senzori importanti din configuratiile standard.

Ca sa nu mai spun ca rampele alea monobloc de unica folosinta nu au niciun fel de senzor in ele......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am MAP dar rampa de injectie monobloc "de unica folosita" cum ziceti voi nu are niciun fel de senzor

am sa`i pui astazi un senzor frumos pe furtun si o sa incerc sa reglez gazosul` din nou poate reusesc sa scap de too reach too lean interimttent

 

investitia este mica dar munca sa desfac tot cablajul ala sa vad pe unde sta ascuns firul "violet" pentru lambda sau temp gaz este naspa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu e de unica folosinta ?

S-a belit o valva, o garnitura si tre s-o schimbi cu totul...

 

Ai sonda 1 lenesa asa ca nu te mai stresa sa bagi banii degeaba in senzori. Iti da corectiile cu maaaaaaaaare intarziere si sari din bogat in sarac si invers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rampa se poate utiliza cel putin cu 2-3 kituri de reparatii...adicatelea ~200-300.000km...cat despre garnituri si restul componentelor, se gasesc de toate la ea...

Senzorul e bine sa-l pui dar vorba omului s-ar putea sa continui cu utilizarea teslei :)

Poti sa cauti un termistor de 2.2k si-l lipesti intr-o gaura din rampa ca ai vreo 2 deja date pt prindere si 90% ca nu sant folosite  :) , trage un ochi in soft si vezi ce senzori permite...

Daca ai posibilitatea fa schimb de sonda cu altcineva...si vezi ce iese...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce gaura/ce termistor/ eu mi am propus sa citeasca cat mai corect, am facut mare lucrare :P (tiganie)

cu senzorulsenzor.jpg 

sonda 1 este foarte vioaie deoarece este noua.oem

 

2014_05_29_962.jpg

Modificat de CrackerX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gicule, nu te da rotund ca ametesti :)

Varianta pe care ai folosit-o e clasica de la Tomasetto...cea pe care am avut-o initial...

Are LAG /intarziere, pe langa faptul ca citeste temperatura din alta parte decat intrarea in motor/rampa...asta ca sa fim rigurosi...

 

Prima varianta imbunatatita a fost cu un termistor bagat intr-un T ~ ca al tau prins chiar langa rampa, variatie instant , dar inestetica putin...acum am direct pe capatul rampei cu capul de masurare contact direct cu GPL-ul...

Adicatelea ceva de genul asta:

 

http://www.lpgshop.co.uk/aeb-injectors-rail-temperature-sensor-with-pressure-output/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai si pana la urma si eu am T dinala de la tomasetto iar acolo unde am pus surubul ala sus avea un stutz pe care l am astupat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar nu mergea montat acel teu cat mai aproape de rampa sau demontat senzorul de pe teu si montat pe rampa?e cam "in bataia vantului acolo".

 

la mine este in locul indicat.

post-8085-0-77265300-1401429576_thumb.jp

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu pre este in bataia vantului deoarece capatul senzorului este exact in conducta aia unde trece gazul.

rampa mea nu exste deloc asemanatoare cu cea din poza ta.

 

intradevar exista un senzor special care se infileta direct in rampa dar nu am gasit :(

 

http://thumbs3.ebaystatic.com/d/l225/m/m9EIXSHQFc1A1_Qjgi9jtrA.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Am o Bora 1,6 16v (BCB) cu GPL Tomasseto Stag 200. Am luat masina cu tot cu instalatia deja montata. Merge ok, consuma multumitor, insa nu stiu exact ce regim de utilizare sa-i aplic pe autostrada. Daca merg pana in 3500-3750 ture (aprox. 120-125) e totul bine, insa daca depasesc turatia si tind spre 4000 de ture sau peste, incepe sa se auda un zgomot infundat, un fel de vuuuuit, care provine de la functionarea pe Gpl. Masina merge okey, se duce pana in 160 fara prea mare efort (aprox. 5000 ture), insa nu stiu daca e normal acel zgomot. Am mers si pe benzina pana la 170 si clar nu se aude acel vuuit.

E normal acel zgomot la peste 4000 rpm pentru instalatile Gpl?

Ce turatie maxima recomandati pentru motorul si instalatia mea la mersul pe autostrada?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe autostrada se recomanda viteza max 139 ...

Vuietul respectiv poate fi de la injectoare... depinde unde sant prinse...ating intr un capac, vibreaza etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,da,da...139 e sfanta si suficienta, ideea este ca eu la viteza asta am deja 4200-4300 rpm si vuietul acela se aude. Nu este suparator, dar suna mai degraba a ceva care si-a iesit putin din norma de utilizare, adica a ceva care functioneaza oarecum fortat.

Sincer, nu ma deranjeaza sa merg mai pe la 120, insa pe A2, spre exemplu sunt momente de trafic intens cand pe o banda se circula cu aprox. 140 iar pe cealalta cu aprox. 100.

E okey daca merg constant in jurul a 4000 rpm ?

Nu cumva ma aflu in zona unde ar trebui sa trec pe benzina, deoarece ansamblul GPL functioneaza "in blana"?

Injectoarele sunt montate in spatele motorului, cam pe unde e turbina la TDI-uri, iar cealalta piesa, regulator parca se numeste, este montat in spatele bateriei, acolo unde au filtrul de aer motoarele VAG care au debitmetru.

Mie mi se pare ca zgomotul vine de la acel regulator, deci din stanga cum stau eu la volan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu atinge nici o limita la viteza aia. eu cu a mea am avut momente in care am testat performantele masinii si a mers linistita pana aproape de viteza scrisa in carte, dar aici cred ca are rol si calculatorul care la mine e Stag 4...dar oricum de consum cred ca nu are rost sa mai zic ceva:)) si la mine vibra un pic si am prins rampa cu 2 soricei de galeria de admisie, si eu o am montata la fel ca tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este normal ca odata cu cresterea temperaturii exterioare timpii de injectie gpl sa creasca astfel incat harta gpl la o instalatie stag 200 sa fie cu mult peste cea a benzinei ? In lipsa corectiilor de temperatura ,e necesar sa cobor harta gpl manual astfel incat sa corespunda cu cea a benzinei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fly las o... eventual vezi rampa pe unde e si fixeaz o mai bine...

Paul  iart o ...tu compari chestii diferite...daca merge bine, consuma bine las o...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am zis doar. sunt foarte multumit de cum merge, diferentele sunt total insesizabile intre benzina si gaz, la viteza maxima amandoua ating aceeasi viteza. La mersul normal in oras/ in afara(pana in limita de 130) consumul este multumitor, cam cu 2 l mai mult ca pe benzina....iar la vitezele maxime, are un consum ft mare, dar tot mai mic decat pe benzina din pct de vedere al costurilor. Vroiam sa intreb...dupa un anumit nr de km trebuie facuta o recalibrare a rampei de injectoare sau ceva de genu? ca am fost de am cumparat niste filtre de la un service ( nu am vrut sa dau inca 80 ron pe manopera asa ca le-am schimbat singur) si mi-a spus ca la fiecare 20000 km trebuie recalibrate injectoarele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Paul : Cand nu mai merge bine atunci te joci cu ea...ala de la service ori era in cautare de clienti ori e cazut in cap :)

Ce injectoare ai ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt plasticusurile de valtek, si de aceea intrebam, abea 25-28k km( nu mai stiu exact cum am transplantat-o de pe KA)... 

Modificat de PaulG91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valtek sant din aluminiu nu plastic...ca sant ieftine e alta poveste...

Astea rezista in conditii normale pina pe la 75-80k destul de bine...dupa aia kit de reparatii sau alta...sant ieftine, eu unul nu as repara-o...

In schimb ai grija la filtre si de unde puneti GPL...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cauza ca e ieftina am facut-o plasticus. Filtrele...acum sunt la al treilea set...avand in vedere km eu zic ca e bine. De alimentat acum ca m-am mutat in Tm e mai variata piata(adica este si GPL de la Mol si de la Petrom,) dar pana acum am alimentat doar de la Luk, intrucat in Cluj numai asta gasesti( mai e Flaga si un partener Rompetrol dar imi venea sa imping masina cand am zis sa le dau o sansa). Pana acum filtrele sunt relativ curate. Azi am alimentat prima oara de la Mol, sunt curios cum va fi gazul si care va fi raportat consumul cu alimentarea de la Luk intrucat miercuri am un drum pana la Cluj, si voi compara consumul cu cel de acum 2 saptamani pe aceeasi ruta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aici Paul(MOOG)ne poate spune daca gazul de la Luk e mai bun fata de la Mol sau invers.....eu folosesc 90% de la Mol si sant foarte multumit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Produsele din pacate difera de la o regiune la alta... MOL Bucuresti vs MOL Iasi etc...uneori in cadrul unei benzinarii gen Luk pompa GPL e in locatie la altcineva de exemplu...

Nu prea poti generaliza...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!