Jump to content

Instalatie Gpl


marianu
 Share

Postare recomandată

Salutare,

ma  bag si eu ca musca-n lapte.

Referitor la afirmatia "Instalatii GPL cu cea mai buna multivalva de pe piata 2013 " eu nu vad vreo minciuna. Afirmatia face referire la multivalva si nu la instalatie.

 

E Adevarat ca omul daca citeste doar acolo poate zice ca numai instalatia aia are multivalva Tomasetto. Dar daca se mai uita pe cel putin 2 site-uri cu alte doua modele vede ca si alea au Tomasetto, deci aceeasi multivalva care e cea mai buna de pe piata.

 

In alta ordine de idei, am scris un post anterior cu diverse probleme pe care le am cu masina(minore). Problema cu relantiul si turatia ridicata la pornire am rezolvat-o. Nu era de la instalatia GPL.

Am curatat corp clapeta acceleratia si am constatat ca la ultima revizie a masinii, nu mi-au montat corespunzator burduful la filtrul de aer. Era iesit pe jumate si colierul era desfacut complet. 

 

Referitor la indicatorul de gaz, mi-am luat o interfata si azi am un drum mai lung. Am observat ca in soft arata voltajul in timp real (cel legat de indicatorul nivelului) si ma gandeam sa notez valorile din 20 de 20 de km si apoi sa configurez. Credeti ca am vreo sansa sa il fac sa arata cat mai precis? (ma refer in plan drept nu cu masina in deal, vale sau urcata pe borduri).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

El este din presa si face totul sa para oau dar nu-i ok pentru ca nu stie mai nimic tehnic si scrie numai prostii de care se pot lega multi care cunosc cate ceva. Sunt demersuri facute de noi sa inchida prostiile alea de site-ri dar este o tara libera...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Site-ul respectiv de la prima pagina incepe cu reclama si articole despre produse si oferte AGC...banui ca nu face munca patriotica ...

Cat despre consum si amortizare...consumul echivalent GPL teoretic este de 1.26 in nici un caz 1.15 cat calculati voi,  si nu o zic eu ci altii mai in masura...daca mai bagi in calcul ca pornirea e pe benzina se mai adauga in medie ~1l benzina/100km regim urban.

Iar preturile sant putin altele...GPL 2.95-3.05 si benzina poate fi cumparata si la 6.15...

Citatul cu injectoarele e de pe site-ul vostru:

http://www.supergaz.ro/instalatii-auto-gpl-injectoare-hana/

 

Nu va condamn, asta e trendul...mai erau unii care spuneau ca injectoarele lor tin in medie 500.000km...  :)

 

Vlad poti regla tensiunea pe praguri/LED ...vezi cat e tensiunea la gol, 1/2 si plin si o sa-ti dai seama cam pe unde te joci...

Camcas, reglarea instalatie de gaz se face de catre montator...nu are treaba cu mersul motorului, de aia se ocupa ECU masina...iar ECU gaz nu are treaba cu specialistii in motoare...

In principiu un montator ar trebui sa faca niste cursuri de montaj/reglaj...si tot in principiu sa-l aplice...dar realitatea bate filmul...

Tot in principiu consumul cum am spus si mai sus ar trebui sa fie teoretic 1.26% si o pierdere de putere de ~5% ...cel putin asa spun cei de la Prins de exemplu in manualele de training...tind sa cred ca nu bat campii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O face pentru un comision exact cum am zis intermediere si pentru AGC cat si pentru STAG.

O da cum bate vantul dar sunt multe prostii acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

 

Doresc sa-mi montez si eu o instalatie GPL pe masina din semnatura.

 

As dori o recomandare pentru o instalatie buna, avand in vedere ca am primit o oferta  de genul:

 

''INSTALATIE GPL SECVENTIALA TOMASETTO STAG 300 ISA2 INJECTOARE HANA REZERVOR TOROIDAL -3190 LEI''.

 

Instalatia de mai sus, din cate am citit, ar fi ideala,insa pretul nu prea ma avantajeaza in momentul de fata.

 

Care ar fi alternativa mai  ieftina la oferta de mai sus (ce tip de calculator GPL si ce injectoare) care insa sa nu fie mult inferioara ca si

 

calitate?

 

Multumesc

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ISA 2 este o varianta de mijloc...nu e nici premium gen cele cu conectare OBD, dar nici normala...echivalent pe la alta marca nu prea ai dupa cite stiu...

Poti merge pe Landi Renzo, Lovato...poti ajunge ca pret pe la 2600...instalatii ok ca pret/performante/fiabilitate...vrei si sa ai posibilitatea sa-ti faci singur diagnoza/reglaj daca dai peste un montator "bun" etc , mergi pe STAG 4 Plus...tot pe acolo ca pret...diferenta intre primele si ultima e de injectoare...primele sant mai bune dar si ~duble ca pret fata de Valtek 30/Rail...asta in cazul cand ajungi sa le schimbi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu neaparat alta marca.Ma gandeam tot la tomaseto, dar nu stiu daca e ok este stag 200.

 

Injectoarele la ce interval se schimba? Care sunt cat de cat ok(imediat sub pretul injectoarelor hana?

 

In orice caz, daca nu gasesc cv ok pana in 2500 -2600 Lei , prefer sa mai astept..

 


Stie careva cat de ok sunt calculatoarele Autotronic si injectoarele Rail?

 

Ps Nu merge sa editez postul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valtek merg 75-80k linistit...costa 250-270 max...

AEB, Lovato, merg 140-170k si costa vreo 450...

Rail sant ca Valtek...dar le gasesti mai greu online...

Poate facut de Autronic dar cu alt soft...asta e gargara comerciala...

degeaba ai sticla de cristal daca pui apa plata in loc de sampanie...

Autronic dupa cate stiu nu mai este licentiata pe Ro...asta daca mai traieste ca firma independenta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si inca ce bine traieste autronicul, iar vorbesti fara sa sti, este pe duca dar scoate injectie directa sa mori tu de ciuda na.

post-126520-0-34754700-1399032656_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe site Rarom parca nu am vazut licenta reinoita pt Autronic...

Lovato exista dar dupa cate stiu e luata de altii...

Revenind degeaba e Autronic calculatorul daca softul e polonez...

Calculatoarele de la KME de cine sant facute ? Sau Tomasetto ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

KME au fabrica lor, Tomasetto exista la tine in cap pentru ca nu fabrica componente electronice si se asociaza cu acest stag polonez 100%, prins nu produce instalatii gpl retine asta ci este un laborator de cercetare si produc alti pentru ei.

Si sunt multe lucruri care nu sunt pe site-uri.

Referitor la soft este cel mai bun soft cu care am lucrat avant multiple posibilitati de reglaj( harta liniara, harta numerica, compensari manuale) si functii precum Valvetronic. Start stop. Multiair. OBD si scaner obd pentru citirea erorilor motorului) are adaptiv map in functie de depresiune si turatie functie care permite copierea parametrilor de benzina (un fel de isa 2 pentru tine ) si multe altele, lucruri pe care nu o sa vezi la concurenta prea curand, intr-un cuvant prietene maxim tehnologic la ce avem noi in romanica. Ce montam noi cu softul ala polonez cum zici tu doar cu prins sau brc se poate. Astept argumente nu prostii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu si inca doi prieteni avem AGC Compact cu injectoare HANA. Unul din noi are instalatia de aproape un an si 35 de mii de km si nu a avut nici o problema si datorita lui mai mult am luat si eu aceeasi decizie. Am mers cu masina lui (kia ceed 1,6 euro 4) si cu el de multe ori si se comporta foarte bine si nu a avut nici o eroare, nimic. Am avut oferta de Tomasetto STAG 3 ISA2 cu HANA la 3200 si Zenit Pro cu HANA tot 3200 dar mi s-a zis ca nu se poate conecta la OBD la masina mea si am considerat ca nu merita diferenta de pret.

Eu (megane 3 1,16 16V - euro 5) si al doilea prieten (fiesta 1,2 16V - euro 4) ne-am pus de curand. Eu am aproape 2000 si nu am nici o problema de comportament. Se simte o usoara scadere de putere la turatii mai mari dar mi se pare ca masina merge mai rotund pe gaz decat pe benzina. Totusi cand am pus de la Rompetrol (Voluntari) nu prea am simtit nici o diferenta de putere. Instalatia a costat 2700 LEI cu rezervor toroidal de 48 de litri. Am omologat-o la RAR fara nici o problema.

 

Am totusi o nedumerire si nu stiu daca e cazul sa ma precipit sau nu. Am rezervor de 48 de litri si am alimentat de 5 ori pana acuma de la statii diferite (Rompetrol - 43.5 litri, Petrom - 44 litri, PArtener Rompetrol - 43,6 litri, una de cartier 0 46 litri si Lukoil ultima data 44,2 litri). In conditiile in care se zice ca intra maxim 80 la suta ca atunci declanseaza electrovalva, asta inseamna 38-39 litri, mie de ce imi intra asa mult? De la benzinaria de cartier am alimentat impreuna cu un prieten. La el la rezervor de 42 de litri au intrat 36 de litri. Clar ne-au tepui de vreo 2-3 litri. Chiar si asa 44 in loc de 39 nu e mult?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Necesita un drum la service cu rezervorul gol pentru o verificare, cred ca este ceva pe la plutitor. Se rezolva fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta ziceam si eu, cel putin KME, AC(am zis Tomasetto pt ca asa e cunoscuta in Romania) produc propriile componente...au inceput-o cu controlerul, si altele...injectoare, vaporizatoare etc...

Si culmea produc si pt altii...

Prins sant aparte...banui ca sant evrei in top management...cercetarea/dezvoltarea e a lor iar componentele le comanda la altii...

Revenind, pina la urma ce legatura are producatorul controlerului in speta Autronic cu ce e inauntru ? Cu ce ma incalzeste ca ECU e facut de Autronic ?

Altii le fac la AEB de exemplu...

Functiile de care spui tu o parte le are by default si ISA2, si 300 Premium...iar  generatia noua Q-Box Plus e o combinatie inteligenta intre ISA2 si Premium...

Revenind la observatia initiala, eu nu am afirmat ca AGC este o instalatie proasta sau mai proasta decat alta, m-au iritat afirmatiile de genul "cele mai ", maximul tehnologic...parca alte instalatii nu au solutii la fel de tehnologice si injectoare la fel de bune...Si nu ma refer la STAG neaparat...mai e BRC, Landi, Prins etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

liviu242006

gabi gpl,vad ca lucrezi cu asa ceva .eu ce sa montez pe masina din semnatura brc sau tomasetto?

Modificat de liviu242006
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca am vorbit amandoi destul in contradictoriu pe subiectul asta si este bine sa-l oprim. Sunt alte subiecte de dezbatut si probleme ale utilizatorilor de gpl.

Liviu ambele merg bine difera doar pretul.

Modificat de gabigpl
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andreiulian03

merge instalatie monopuct pe golf 4 1.6 sr an 98 euro 2 ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

liviu242006

nu.deoarece merg pe masinile cu injectie monopunct adica golf3

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum am promis, revin cu un review despre instalatia mea GPL.

Motorizare 1,2 HTP BME 2007 47kW/64 CP

BRC Sequent 24.11 , injectoare INO3 

 

Pret instalatie 2700 ron, montator AUTOREPARATUR Bacau

Data montaj 21.02.2014, km 83400

Kilometraj actual 88050 km, adica 4650 km parcursi in 71 zile de la montaj

 Instalatia functioneaza perfect, nu sesisez cand trece pe gaz. La gol nu se simte diferenta notabila de putere intre benzina si gaz, dar daca am masina cu 3-4 persoane si am un deal de urcat se simte binisor, trebuie turata mai tare. Nu ma deranjeaza prea mult, m-am obisnuit deja. Nu pot cere foarte multe de la motorasul meu.

Consumul l-am calculat de la rezervor full pana cand trecea pe benzina si nu mai puteam sa o cuplez din nou pe gaz pt ca era gol-golut, deci numai prin metoda plin-plin.

Consumul aratat pe BC pentru benzina este de 6,2, cu 70% proponderent extraurban

Consumul calculat pe gaz 7,6%.

 

Calculand in functie de kilometrii parcursi am calculat o economie de 620 ron. in 4650km ( diferenta dintre 1701 lei echivalent benzina si 1081  lei gaz) Mai trebuie scazut aproximativ 60 lei benzina pentru mersul la rece.

Per total ma declar multumit. La un drum de Onesti- Iasi si retur (365km) + foiala de 85km prin oras (total 450km) in loc sa dau 160lei pe benzina alimentez un FULL de gaz de 85-90 lei.

 

Ramane de vazut cu fiabilitatea instalatiei. MA gandesc sa imi schimb bujiile, poate mai ajuta cu ceva. Am citit ca mai ales la GPL daca nu ai bujii pentru GPL niste bujii vechi iti pot creste consumul datorita amestecului mai bogat. Este adevarat? Ma gandesc sa inlocuiesc actualele bujii cu unele Brisk pentru GPL. Mentionez ca bujiile sunt originale de cand am masina (de noua) adica au 88000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ar merita schimbate bujiile avand in vedere nr de km si faptul ca ai montat gpl pt ca ai nevoie de o scanteie buna.poti opta pt bujii oem(cele recomandate de producator)sau bujii dedicate(pt gpl).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De vreo 200km mi-am schimbat bujiile si altfel suna si trage/accelereaza motorul. Aveam bujii cu 20 lei / bucata, mi-am pus NGK Laser Platinum cu 50 lei / bucata si altfel sta treaba, nu m-am "complicat" cu bujii speciale pentru GPL care probabil nu fac altceva decat sa tina mai multi km. Aveam 40.000km facuti cu cele vechi.

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am optat tot pt bujii de top dar de la Beru...

Cele speciale GPL ori sant de cacao alea ieftine ori dublu ca pret fata de ce am luat...si nu tin dublu km...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum am promis, revin cu un review despre instalatia mea GPL.

Motorizare 1,2 HTP BME 2007 47kW/64 CP

BRC Sequent 24.11 , injectoare INO3 

 

Pret instalatie 2700 ron, montator AUTOREPARATUR Bacau

Data montaj 21.02.2014, km 83400

Kilometraj actual 88050 km, adica 4650 km parcursi in 71 zile de la montaj

 Instalatia functioneaza perfect, nu sesisez cand trece pe gaz. La gol nu se simte diferenta notabila de putere intre benzina si gaz, dar daca am masina cu 3-4 persoane si am un deal de urcat se simte binisor, trebuie turata mai tare. Nu ma deranjeaza prea mult, m-am obisnuit deja. Nu pot cere foarte multe de la motorasul meu.

Consumul l-am calculat de la rezervor full pana cand trecea pe benzina si nu mai puteam sa o cuplez din nou pe gaz pt ca era gol-golut, deci numai prin metoda plin-plin.

Consumul aratat pe BC pentru benzina este de 6,2, cu 70% proponderent extraurban

Consumul calculat pe gaz 7,6%.

 

Calculand in functie de kilometrii parcursi am calculat o economie de 620 ron. in 4650km ( diferenta dintre 1701 lei echivalent benzina si 1081  lei gaz) Mai trebuie scazut aproximativ 60 lei benzina pentru mersul la rece.

Per total ma declar multumit. La un drum de Onesti- Iasi si retur (365km) + foiala de 85km prin oras (total 450km) in loc sa dau 160lei pe benzina alimentez un FULL de gaz de 85-90 lei.

 

Ramane de vazut cu fiabilitatea instalatiei. MA gandesc sa imi schimb bujiile, poate mai ajuta cu ceva. Am citit ca mai ales la GPL daca nu ai bujii pentru GPL niste bujii vechi iti pot creste consumul datorita amestecului mai bogat. Este adevarat? Ma gandesc sa inlocuiesc actualele bujii cu unele Brisk pentru GPL. Mentionez ca bujiile sunt originale de cand am masina (de noua) adica au 88000 km.

 

Sa treci si consumul de benzina aditional. Media de 7,6 e buna, presupun ca ai 80% extraurban.

Bujiile pe care le ai mai merg fara probleme inca atatia km impecabil DAR pui in pericol bobinele de inductie. S-a mai discutat, iti recomand sa le schimbi urgent pana nu-ti pica vreo bobina care costa vreo 5 milioane...

Adu pe comanda din DE aceleasi bujii de fabrica si vei merge linistit inca 60-70k. Testate de mine. Vezi foto.

 

gabigpl: Las-o mai moale cu moog alias lascarica, chiar stie si alte marci in afara de cele spuse de tine. Eu il cunosc demult si e printre putinii cunoscatori alaturi de ovi-jer (daca stii cine e), care au facut istorie. A ajutat pe multi gratis sau pe o bere, exact cum spune, eu ofer si la altii suport gratuit din experienta mea de peste 20 de ani cu instalatii de gaz.

De tine inca nu stie nimeni...daca faci reclama cu "cea mai buna instalatie" sau consum cu 15% mai mare decat pe benzina, mai bine lasa-ne....

Stii macar cum arata o instalatie de la rusi in anii 90 ? sau cat era un litru de gaz tras din butelii atunci ?

Vezi, meseriasii adevarati care stiu principiile de functionare ale instalatiilor, nu se arata pe forumuri, a inceput sa fie lumea plina de doreli care "sa te faca din soft"........ne-am saturat crede-ma.

post-14418-0-73021900-1399269495_thumb.j

post-14418-0-60652100-1399269516_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

super tare asta.... "sa te faca din soft" :icon_thumleft: 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!