Jump to content

Instalatie Gpl


marianu
 Share

Postare recomandată

360km cu 52 litri, mers doar prin oras.

 

 

Sau pentru ca arderea nu este la fel, prin turbina nu ajunge aceiasi presiune si asta poate afecta turbina? Nu stiu cat de bine m-am facut inteles. Sper ca ati inteles cam ce vreau sa spun.

 

Nu. N-a reusit nimeni sa imi explice bazaconia cu arderea si turbina. Crezi ca daca era asa, posesorul acestui Golf 6 GTI si-ar mai fi pus gpl pe masina ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu fac cam  550 km cu 50l de gpl, numai pe urban. bine, mai merg si pe benzina, kilometrajul inregistreaza si asta, deci cred ca as putea sa scad aproape 50 de km si sa ramana 500 pe gpl, deci consum de 10l/100 pe vremea asta capricioasa si numai urban, mi se pare un consum bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am facut ieri un drum de 245 km din care 15 au fost in Cluj la ora de varf, si 50 au fost pe autostrada cu o viteza de 150 km/h si am avut un consum total de 21 l, consum masurat plin la plin asta se traduce prin un consum de 8.5/100km. In rest pe drumurile nationale am mers cu viteze normale de 100-110 in afara si 60 in localitati

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

360km cu 52 litri, mers doar prin oras.

 

 

Sau pentru ca arderea nu este la fel, prin turbina nu ajunge aceiasi presiune si asta poate afecta turbina? Nu stiu cat de bine m-am facut inteles. Sper ca ati inteles cam ce vreau sa spun.

 

Nu. N-a reusit nimeni sa imi explice bazaconia cu arderea si turbina. Crezi ca daca era asa, posesorul acestui Golf 6 GTI si-ar mai fi pus gpl pe masina ?

 

Nu stiu daca se poate pune problema asa, adica acel proprietar de GTI stie ca GPL-ul are un consum mai mare, dar gazul este mai ieftin si nu are nici o treaba in ale motoarelor. Asta am incercat sa fac si eu, sa nu fac pe desteptul si sa intreb pe cineva care are de-a face cu astfel de motoare. Si oricum in privinta fiabilitatii TSI-ul nu are o reputatie la fel de bine ca motoarele aspirate. Poate ca asta nu face parte din subiectul topicului, dar se poate pune problema (probabil) ca acel gaz ii poate grabi imbatranirea. Iar cazul poate fi oarecum asemanator si in cazul FSI, care nici el nu este chiar un "monumet" de fiabilitate. Si daca i se adauga si gaz... de-asta zic ca pentru unii poate parea periculos totusi.

Ok, deci se pare ca se poate pune fara probleme GPL pe orice motor benzinar. Multumesc, ma retrag! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se poate pune fara probleme GPL pe orice motor benzinar

 

 

In alte tari, da (broscarii au instalatii GPL pentru ce vrei tu, inclusiv pentru motoare diesel !). La noi, nu chiar pe orice motor. TSI-ul din link-ul pus mai sus are instalatie ICOM-JTGhp, injectie lichida (masina merge 100% pe gaz, folosind componentele originale ale masinii - conducte, injectoare etc). Acest tip de instalatie/tehnologie este practic inexistenta in Romania (premiera in RO, vezi aici)... nu mai vorbesc de pret (peste 2200 euro). Astea secventiale care sunt pe piata din RO nu merg chiar pe orice motor cu injectie directa (cel putin eu asa stiu dar poate am ramas in urma). Ideal e sa contactezi niste firme montatoare si o sa iti spuna ei, in fuctie de codul motorului, daca se poate face "implantul".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baieti ce consumuri aveti acum iarna?Ultima oara cu 35-37 de litri am mers 335 de km , din care cativa kilometri urban si peste 300 extraurban.Nici nu mai fac vreun calcul ca imi iese din ochi peste 10%.Viteza maxima extraurban 95-100 la ora , ca deja la 100 la ora se activeaza alarma din scaunul din dreapta fata :)

Sa zicem ca vreo 2-3-4 litri i-am pierdut tinand motorul pornit si derapand dar oricum e mare consumul.

 

Absolut normal, acum iarna e jale pe gaz....calculati si cu benzina aditionala, adaugati pretul de iarna mare al gazului si iesiti aproape sau peste consumul de benzina ! ( ca si costuri echivalente )

cri-cri, hunter la fel = consumuri normale de iarna

paulghidel - Nu ai masurat bine. Consumul tau e mult mai mare. Foloseste metoda gol la gol si vei vedea realitatea !

 

Dieselele sunt belea si pe vremea asta, nu mi-a trecut de 6,5 in capitala !

Trag greu acum pe frig, pornesc mai greu, tractor, dar merita iarna.

Gazul e bun doar vara ca si exploatare. Iarna e paguba curata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

amandoua statiile in mod amuzant au fost alimentate chiar inainte de a ajunge eu sa alimentez, am fost prima masina dupa ce au deschis pompa, ambele sunt de acelasi tip si ale aceluias distribuitor(luk). Oricum am mai facut si consumuri gol la gol de cand am instalatia pe golf si a iesit asemanator. Nu mi se pare paguba curata, mai ales venind de la tine acest lucru tinand cont ca tu imi ziceai ca tie iti merge pe benzina ft putin. Ce motor ai pe diesel-ul ala? ca singurul motor cu asemenea consumuri pe care l-am intalnit in orase mari e de 1,4 de la citroen sau 1,6 diesel de la vw dar si ala ajunge la 7,5-8 in cluj cel putin

 

P.S. nu stiu care e situatia la capitala de spui ca pretul de iarna mare al gazului....ca in vest, atat in cluj cat si in timisoara in vara bagam cu 3.34-3,42 litrul si acum este 3,1 ron :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cri-cri, hunter la fel = consumuri normale de iarna

 

 

120L, la mine as spune ca e chiar bun pentru iarna si doar prin oras. Eu resetez kilometrajul de serviciu cand fac plinul gpl si nu pornesc niciodata de pe loc pana nu trece pe gaz (doar dimineata la prima pornire astept mai mult, dup-aia in cursul zilei e chestie de 10-60 secunde, in functie de cat de mult s-a racit motorul) asa ca la mine se contorizeaza km doar cand merg pe gaz, ca atare ce am postat mai sus sunt km facuti exclusiv pe gaz.

 

Gazul e bun doar vara ca si exploatare. Iarna e paguba curata.

 

 

Nu sunt intru totul de acord cu tine. Cel mai trist scenariu e cel postat de mine mai sus: iarna si urban 100% dar si asa, daca adaug benzina pe care o consum la pornire (convertita in litri de gaz) ajung la maxim 16,5-17 litri gpl la 100km (cand e foarte frig) care oricum e mai bine decat 12 litri de benzina la 100km (atat e consumul meu urban iarna pe bezina, mers in acelasi stil ca si pe gaz).

Comparativ, pe baza preturilor minime din Brasov:

 

consum gaz la 100km urban:        17 x 2,90 = 49,3 lei

consum benzina la 100km urban: 12 x 5,4   = 64,8 lei

 

Repet, asta e valabil in mediul urban iarna, pentru motorul meu si instalatia GPL aferenta, plus stilul meu de a conduce. Daca ies din oras diferenta incepe sa creasca (si bineinteles, vara in extraurban aceasta atinge maximul).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pun 10 litri gaz si se termina in 100 km urban (Bucuresti). Aici nu am pus la socoteala benzina de incalzit si sa zic ca mai scad 5 km per total deoarece nu stau de fiecare data sa sara in gaz..sare in max 2 min dupa ce plec.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

amandoua statiile in mod amuzant au fost alimentate chiar inainte de a ajunge eu sa alimentez, am fost prima masina dupa ce au deschis pompa, ambele sunt de acelasi tip si ale aceluias distribuitor(luk). Oricum am mai facut si consumuri gol la gol de cand am instalatia pe golf si a iesit asemanator. Nu mi se pare paguba curata, mai ales venind de la tine acest lucru tinand cont ca tu imi ziceai ca tie iti merge pe benzina ft putin. Ce motor ai pe diesel-ul ala? ca singurul motor cu asemenea consumuri pe care l-am intalnit in orase mari e de 1,4 de la citroen sau 1,6 diesel de la vw dar si ala ajunge la 7,5-8 in cluj cel putin

 

P.S. nu stiu care e situatia la capitala de spui ca pretul de iarna mare al gazului....ca in vest, atat in cluj cat si in timisoara in vara bagam cu 3.34-3,42 litrul si acum este 3,1 ron :)

 

Nu ai citit cum e cu tepele luate imediat dupa cisterna...iti spune Lascarica :)

2,98-3,09 la noi gazul.

Setarile le-am facut dupa multa truda la BRC.

Dacie cu motor 1,5 dci / 65 CP :) iarna e solutia ideala...plus ca-mi face caldura de 3x mai rpd decat banzinarul, cu ajutorul rezistentelor aditionale.

 

Stiu ce vorbesc cand spun ca gazul e pagubos iarna, folosesc gaz de peste 20 de ani !

La dacia cu carburatie era altceva, reglam consumul si puterea cum vroiam, gatuiam la maxim si ieseam bine si iarna, acum pe injectie in bucla inchisa adio. Trage cat vrea si nu ai ce sa-i faci decat sa scoti furtunelele din galerie si sa aprinzi chibritul....

 

In primul an dupa ce am pus instalatia  BRC pe injectie si am scos 10% pe gaz, pe A2 cu viteze de 90 km/h ( deci mers economic ) chiar imi venea sa aprind chibritul !

Pe benzina nu as fi trecut de 5% in aceleasi conditii.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poi nu stiu de ce dar e foarte mult ceea ce zici tu. eu am facut de la gol la gol din Pitesti in Agigea pe autostazile A1 si A2 cu mers constant de 150, uneori cu accelerari pana la 170 si prin bucuresti la ora de varf intre 7 si 8-20 si s-a terminat fix la iesirea de pe autostrada la Agigea(in pitesti la alimentare rezervorul era gol si am alimentat cu 36,8 l) si am avut acelasi consum de 10 l/100 km/h

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am facut astazi 188.7 km cu ~ 16.07 L de gaz, mers normal pana in 100-110 km/h, 90% - extern si 10% - intern. Deci un consum de ~8.5 %.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ultimul calcul...aproximativ 13,7/14 doar urban.Mers cand in 2 cand in 3 pistoane , caci cred ca bobina trebuie sa o schimb...Acus il ajung pe cri-cri la consum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru Iasi e cam mult totusi...dar cu benzina cu tot iesi la 16%...:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 120L...

Nu trebuie sa iei foc....

Se  vede de la o posta ca esti din categoria celor care sunt impotriva GPL indiferent de argumente.

Acum cateva zile am montat pe masina din semnatura o instalatie PRINS ( 1100 Euro, cu rezervor toroidal de 55 Litri) , si dupa primele probe (mers in oras pentru calibrarea instalatiei, si in afara dusa la 5000 rpm xxxxxx km/h, plus inca 110 km afara, mers normal, xxxxxx km/h, nu am reusit sa termin cei 16 litri ( 50 ron) de gpl , concluzia fiind ca in cei 140 de Km am scos un consum de 10 , sau mai mic. Asta in februarie.

Acelasi tip de instalatie, o am montata exact de un an , si 30.000 km, pe un Grand Cherokee ( V8, 4700 cc), pe care am un consum mixt de 20 litri gpl/100 km , cu un 16-18 l/100 extraurban, la xxxxxx km/h.

Opinia mea : PRINS bate de departe ORICE instalatie GPL, si diferenta de pret, chiar merita. In 30.000 km n-am avut decat o singura data o problema cu un senzor ( schimbat in garantie ; era singurul senzor italian de pe instalatie, inlocuit cu un Bosch). In rest , apa paie si bataie (lupta cu nameti, tractari grele, ger, zapada , arsita vara, etc.

Cei   de la AGR chiar sunt profesionisti ( fata de "valorosii" de la Vernesti , care ma abureau ca trebuie montate 2 vaporizatoere (plamani), 2 calculatoare, practic 2 instalatii .... vrajeli ieftine sa vanda BRC sau Tomasetti, ca au pe stoc, si nu vor sa vanda de la olandezi.

Sfatul meu : inainte de a monta, intrebati ..cautati pe net ..puneti intrebari INAINTE, si luati decizia in deplina cunostinta de cauza.

Inca ceva : PRINS foloseste injectoare KEIHIN, liniare perfect, garantate 250.000 km; de asemeni sunt si silentioase fata de Valtek, sau alte chestii italienesti. N-am treaba cu niciun montator, insa baietii de la AGR chiar mi-au placut ( SUNT INGINER MECANIC, CU CUNOSTINTE VASTE DE ELECTRONICA, SI CHIAR STIU CE VORBESC) .

Toate bune

Modificat de R_a_z_v_a_n
Discutii despre viteze peste limita legala. Indiferent de specializarea ta, zbori de pe forum daca vei continua in acelasi stil.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chill guys....e un forum public nu o arena de contraziceri. fiecare are dreptul sa isi spuna parerea, iar ceilalti sunt liberi sa o ia sau nu in considerare. nu-si au locul contradictiile, ca se ajunge la jigniri, si pe langa ca nu e frumos, se poate lasa cu sanctiuni.

sa pastram linia topicului despre gpl, nu sa judecam pe altii dupa cunostintele in domeniu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnule inginer, cu cunostinte vaste, ai fost pacalit...la 1/2 pret luai o instalatie super buna pt masina ta, cu aceleasi ~ performante...

Ori faci reclama, ori cei de la AGR si-au batut joc de tine... e ca si cum te-ai duce sa-ti cumperi masina sa te duci la piata, si iti cumperi Bentley...

Eu inclin spre prima varianta, reclama, si prost facuta...

E cam greu de crezut ca cineva sa-si faca user, dupa citeva ore singurul post e pe topicul asta...

Zici ca esti din Braila, dar banui ca stai in Bucuresti...altfel e greu de crezut ca ai plecat la Bucuresti, sa montezi o instalatie PREMIUM, pe o masina banala, la o firma despre care nu se vorbeste cine stie ce pe net...

Concluziile trase de tine, considerand argumentele tale sant trase de par...

O masina banala, cu care ai mers 140km, si alta cu motor mare de 4.7l dar in rest tot o masina uzuala fara probleme, cu care ai mers 30.000km ...dupa asta ai tras concluzia ca instalatiile sant super ok...

Inseamna ca instalatiile montate pe Jaguar, Tuareg, Mertz, BMW, Toyota, Mazda diverse motorizari pina la 4l /turbo, semisecventiale, fullgroup etc ce nu au avut probleme minim 70-80.000km sant toate instalatii mult mai bune :) ...si ma refer numai la ce am vazut in ultimii 2 ani...taxiurile ce au mers 100-120.000km fara reparatii nu se pun in calcul :)

Cei de la Vernesti nu cred ca au fost asa de prosti sa-ti recomande 2 calculatoare...2 vaporizatoare poate...dar si asta e trasa de par...

Dupa cite stiu garantia e 2 ani fara limita de km...in cel mai bun caz...garantia de 250.000km in Romania nu se pune...dar mai stii...

In ce priveste silentiozitatea, sant si altele la fel, INNO, Hana, AEB, Lovato care sant la 1/4 pret cit Keihin si tin linistit 100-120.000km...adica iesi cam la 1/2 pret/km la injectoare...asta in varianta optimista ca cele Keihin vor tine 250.000km...

Este frustrant cand vezi ca cineva isi da cu parerea, fara sa aiba ceva experienta, macar in utilizare, fara sa se documenteze tehnic si economic pe subiect etc...

Experienta vasta in mecanica si electronica nu s-a vazut in argumentatia dumneavoastra...o pot trece la categoria penibil/puerila...

Daca santeti simplu user va sfatui sa cititi mai mult, macar topicul asta, merita ca si documentare, iar daca santeti "reclamagiu" va recomand sa cereti ceva "cursuri tehnice" de pregatire inainte...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am o "chinezarie" italieneasca de Landi Renzo de 2 ani si ~45.000 de km care nu mi-a facut nici o problema pana acum. Revizii la 15.000 de km de 100 de lei cu tot cu sucul mecanicului!

Multumit!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum AGR-ul monteaza si Tomasetto:)

Modificat de paulghidel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@MOOG chiar asteptam replica ta....cine nu stie acest om CHIAR STIE  cu ce se manaca gpl-ul...

vin si eu cu o  intrebare ,se poate inlocui o instalatie clasica cu una segventiala pe un motor monopunct..de ce da si de ce nu...

Modificat de ASLAN_B4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AGR-ul teoretic e distribuitor/importator Tomasetto ...cel putin cu asta s-a lansat...dar asta e alta poveste...

Daca e monopunct, adicatelea un injector ce pulverizeaza benzina de nebun...

O instalatie secventiala = 3-4-6-8 injectoare...sa presupunem ca adaptezi tigaia, pui cite un injector pe fiecare cilindru, pescuiesti semnal de injectie de pe fise...

Care ar fi scopul ? Sa dublezi valoarea masinii ?

Intre cele 2 tipuri de instalatii carburatie chioara/secventiala a mai fost pt cele carburatie/monopunct si chiar multipunct dotate cu 1 sonda lambda, o trasnaie cu un "robinet" motoras pas cu pas, controlat de un calculator functie de semnal sonda...dar "investitia" nu se prea merita...beneficiile tre' sa le cauti cu lupa :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc ..dau o cafea la irinel :coffee_lol: 

ma gandeam la tigaie daca pot sa-i schimb ceva pt viitor ,mai performant...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MOOG , am si eu o intrebare la tine . 

 

Ieri am avut un missfire pe cilindrul 1 . am sters eroarea cu vag-com`ul dar in memoria unitatii pt  GPL a ramas eroarea . (de 3 ori 3 bipuri scurte)

am instalatie tomasetto , montata la AGR in Brasov. 

 

Cum pot sa sterg eroarea si din memoria unitatii pt  GPL ? ce program trebuie sa folosesc ? am nevoie de alt cablu decat cel care il folosesc pt vag-com ? 

 

Mersi mult ! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AGR-ul teoretic e distribuitor/importator Tomasetto ...cel putin cu asta s-a lansat...dar asta e alta poveste...

Daca e monopunct, adicatelea un injector ce pulverizeaza benzina de nebun...

O instalatie secventiala = 3-4-6-8 injectoare...sa presupunem ca adaptezi tigaia, pui cite un injector pe fiecare cilindru, pescuiesti semnal de injectie de pe fise...

Care ar fi scopul ? Sa dublezi valoarea masinii ?

Intre cele 2 tipuri de instalatii carburatie chioara/secventiala a mai fost pt cele carburatie/monopunct si chiar multipunct dotate cu 1 sonda lambda, o trasnaie cu un "robinet" motoras pas cu pas, controlat de un calculator functie de semnal sonda...dar "investitia" nu se prea merita...beneficiile tre' sa le cauti cu lupa :)

ma bag si eu necunoscator....

 

la instalatia mea AG Compact poti alege in soft intre 1,2,3 sau 4 injectoare :)

Modificat de CrackerX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnule inginer, cu cunostinte vaste, ai fost pacalit...la 1/2 pret luai o instalatie super buna pt masina ta, cu aceleasi ~ performante...

Ori faci reclama, ori cei de la AGR si-au batut joc de tine... e ca si cum te-ai duce sa-ti cumperi masina sa te duci la piata, si iti cumperi Bentley...

Eu inclin spre prima varianta, reclama, si prost facuta...

E cam greu de crezut ca cineva sa-si faca user, dupa citeva ore singurul post e pe topicul asta...

Zici ca esti din Braila, dar banui ca stai in Bucuresti...altfel e greu de crezut ca ai plecat la Bucuresti, sa montezi o instalatie PREMIUM, pe o masina banala, la o firma despre care nu se vorbeste cine stie ce pe net...

Concluziile trase de tine, considerand argumentele tale sant trase de par...

O masina banala, cu care ai mers 140km, si alta cu motor mare de 4.7l dar in rest tot o masina uzuala fara probleme, cu care ai mers 30.000km ...dupa asta ai tras concluzia ca instalatiile sant super ok...

Inseamna ca instalatiile montate pe Jaguar, Tuareg, Mertz, BMW, Toyota, Mazda diverse motorizari pina la 4l /turbo, semisecventiale, fullgroup etc ce nu au avut probleme minim 70-80.000km sant toate instalatii mult mai bune :) ...si ma refer numai la ce am vazut in ultimii 2 ani...taxiurile ce au mers 100-120.000km fara reparatii nu se pun in calcul :)

Cei de la Vernesti nu cred ca au fost asa de prosti sa-ti recomande 2 calculatoare...2 vaporizatoare poate...dar si asta e trasa de par...

Dupa cite stiu garantia e 2 ani fara limita de km...in cel mai bun caz...garantia de 250.000km in Romania nu se pune...dar mai stii...

In ce priveste silentiozitatea, sant si altele la fel, INNO, Hana, AEB, Lovato care sant la 1/4 pret cit Keihin si tin linistit 100-120.000km...adica iesi cam la 1/2 pret/km la injectoare...asta in varianta optimista ca cele Keihin vor tine 250.000km...

Este frustrant cand vezi ca cineva isi da cu parerea, fara sa aiba ceva experienta, macar in utilizare, fara sa se documenteze tehnic si economic pe subiect etc...

Experienta vasta in mecanica si electronica nu s-a vazut in argumentatia dumneavoastra...o pot trece la categoria penibil/puerila...

Daca santeti simplu user va sfatui sa cititi mai mult, macar topicul asta, merita ca si documentare, iar daca santeti "reclamagiu" va recomand sa cereti ceva "cursuri tehnice" de pregatire inainte...

 

Lascarica, lasa omul sa faca reclama, ce ai cu el ?

Doar a pus o instalatie care face cat jumate din valoarea masinii, ce dreq...:)

 

Astfel de elemente sunt menite sa ne faca sa simtim ca traim in Romania.

Vine caldura mult asteptata, scad consumurile, sa lasam deoparte "inginerii".

Drumuri bune colegii !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!