Jump to content

Instalatie Gpl


marianu
 Share

Postare recomandată

salutari fratilor eu am un vw bora din 2000 de atunci are si gpl si merge motorul struna deci GPL nui face nimic motorului DIN CONTRA AL ANTRETINE.

 


an romania este mai bun GPL DECAT BENZINA SCUZE.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.In teorie exista posibilitatea de a pune doua filtre de stare gazoasa unul dupa altul. Dar merita oare ? Scade oare presiunea ?

2.odata desfacut un filtru de stare gazoasa mai poate fi facut la loc?

Am ~5k cu gpl doar de la singura benzinarie si ma gandeam sa desfac filtru sa vad calitatea gazului. Iar daca gasesc impuritati schimb benzinaria. De tras trage. Nu am alte probleme doar ca am curiozitateade a vedea caItatea gazului.

Modificat de aditzas
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu se mai poate reface, si si inserierea a doua filtre este inutila. stai linistit si desfaci filtrul  la 10000 km cand faci primul schimb si gata:) eu alimentez preponderent de la lukoil -lant pe care multi il critica, dar in cluj ei sunt cam singurii( rompetrol si flaga sunt altii, dar merge aiurea si consuma mult) dupa 10000 km ambele filtre erau aproape curate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e filtru capsulat daca il tai il arunci.

Daca e refolosibil se poate desface si pune la loc.

Inserierea filtrelor...versibo bere pe jos si iei o carpa si stergi , rezolvi jumate dar a mai ramas...iei alta carpa...asa si cu particulele fine din gpl...

La injectoarele simple gen Valtek nu merita...

Se desfac si se curata...

Dar la injectoare gen Hana deja treaba e mai complicata...montatorii cu 2 neuroni pun filtre mult mai bune, sau 2 in serie...prin alte tari se practica...

Presiunea nu se pierde cine stie ce...oricum se poate corecta din vaporizator sau multiplicator...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La instalatia de tip Lovato care o poseda masina ii pot pune filtru de stare lichida inaintea vaporizatorului. Cand au montat-o nu cred ca au pus. Sau vaporizatorul se poate curata usor ?

Cum imi dau seama in afara de a folosi burghiul ce diametru am la duzele gpl? Seria de pe ele nu o gasesc pe net .

Ps: multumesc pentru raspusurile anterioare.

Modificat de aditzas
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O rugaminte pur obiectiva pt dl Moog, tot respectul pentru faptul ca te pricepi la GPL, iti citesc cu drag postarile

dar nu prea inteleg nimic si nu pentru ca-s batut in cap, frate fii mai coerent in exprimare, tu chiar ai ce ne invata

dar trebuie sa si intelegem.

Cu respect!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aditzas, in mod normal este filtru de stare lichida in vaporizator. conducta care vine de la rezervor la vaporizator este o conducta sub presiune, asupra caruia nu prea poti sau nu e indicat sa intervii. Pe duze nu ai reusit sa vezi nici o dimensiune? pe ale mele cele de pe vechea masina scria 1,5 iar pe astea de acum scrie 2.0 care reprezinta dimensiunea lor in milimetrii( banuiesc ca te referi la duzele de la injectoare)

 

Flanker, fara suparare dar eu unul ii citesc si inteleg in totalitate toate postarile. Daca tu nu reusesti sa intelegi o comparatie pe care o face , sau o expresie, sau anumite exprimari tehnice,nu e vina lui, e vina ta, ca pana acum nu am mai vazut pe nimeni sa se planga ca nu l-a inteles.

Modificat de paulghidel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok! E si vina mea ca nu stiu chiar asa multa tehnica, asta vrei sa zici?

Uitati, eu nu am inteles ce inseamna: "montatorii cu 2 neuroni pun filtre mult mai bune..."

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa o luam in ordine...pina acum se discuta de 2 filtre in serie f gazoasa... pt protectia injectoarelor pretentioase, capsulate si scumpe...

Acelasi lucru se poate face pt protectia SI a vaporizatorului prin montarea inaintea lui a unei electrovalve cu filtru de stare lichida...

Eu am adus de la OMB jucarele din astea...sant si usor de schimbat si bune...electrovalva se poate dezactiva...dar protectie multipla nu strica...

Vaporizatorul pica pe la ~100k...s-ar merita mai ales daca faci multi km...sau daca ai in zona gaz prost...la Tomasetto cu gaz de kkt se blocheaza pistonasul de la electrovalva de pe el...

Pe faza lichida e mai greu sa intervii tu...ai nevoie si de o bucatica de conducta, piulita etc...

La stare gazoasa e simplu, tai furtunul sau cumperi o bucatica, 2 coliere de calitate si gata...trebuie sa fii atent sa respecti sensul de curgere...

Nu prea ai cum sa masori gaura de 1-2mm decat cu "pini" adicatelea cu niste chestii la care stii diametrul si le bagi in gaura cu pricina pina intra la limita...

Ce scrie pe duza?

 

Montator cu 2 neuroni = unii care gandesc...in mod normal nu au nici macar unul la ei...

Am vazut cazuri cand schimba injectoare super scumpe 1200 setul si schimba si filtrul cu unul de hartie...

Pui injectoare de 1200 si filtru de 3RON ? Cat de prost poti sa fii sa faci asa ceva? Sa-ti bati joc de banii clientului, si mai ales de tine...risti sa vina clientul cu barda dupa tine...

 

Cat despre filtre in serie , am avut deja asa ceva si s-a cunoscut...dupa vreo 8000 era murdar binisor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha! In ceea ce ma priveste nici nu stiu ce zic, am Brc cu filtrul ala cu carbon, il lauda lumea, dar la electrovalva, parca are si aia un filtrulet mic? Si o intrebare: ce injectoare costa 1200?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe duze nu ai reusit sa vezi nici o dimensiune? pe ale mele cele de pe vechea masina scria 1,5 iar pe astea de acum scrie 2.0 care reprezinta dimensiunea lor in milimetrii( banuiesc ca te referi la duzele de la injectoare)

 

 

Am atasat doua poze A1 si A2 (masina mea, cu GPL Lovato ) si B1 (masina unui prieten, Stag 200-4 Autogaz) , nu reusim sa ne dam seama ce dimensiune au duzele (probabil si din lipsa cunostintelor de specialitate)

 

A1-   http://prntscr.com/2ix80q      (32 si 13,nu cred ca 13 sa insemne 1.3,totusi prea mici pentru motor de 1.3 (1299) , daca nu ma insel duzele sunt de minim 1.6)

A2-   http://prntscr.com/2ix83b      (in ce priveste F7 banuiesc ca e o serie , nu cred ca are legatura cu diametrul)

B1-   http://prntscr.com/2ix86s

 

 

Nu prea ai cum sa masori gaura de 1-2mm decat cu "pini" adicatelea cu niste chestii la care stii diametrul si le bagi in gaura cu pricina pina intra la limita...

Ce scrie pe duza?

 

Daca poti sa iti dai seama din poza e super ....scuze de calitatea pozelor

 

 

Cat despre filtre in serie , am avut deja asa ceva si s-a cunoscut...dupa vreo 8000 era murdar binisor...

 

Voi pune doua filtre preventiv, totusi e instalatie noua si recent montata (noiembrie 2013) asa ca e pacat sa nu pun (pentru 30 lei totusi merita), am schimbat filtru de aer de la motor, bujiile si fisele par OK, voi face un sacrificiu sa mai cumpar inca un filtru de stare gazoasa si sa il montez.

Modificat de aditzas
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau sa ma documentez in tot ceea ce priveste GPL pe masini si am inceput din noiembrie cu pasi mici (datoritei lipsei de experienta in acest domeniu) sa citesc si sa imi notez (notepad, un fisier pe desktop) tot ce ma intereseaza. Acum dupa ce am rasfoit circa 60% din acest topic fara a nota nimic, l-am luat iar de la postul 1 si il citesc si sa ma documentez, notez si mai ales sa va intreb ceea ce nu stiu (multumesc anticipat de asemeni). 
 
Am gasit un post inrudit tot pe acest forum cu urmatoarea situatie in care am si eu o situatie asemanatoare (in acelasi interval de timp , caldura din habitaclu incepe usor usor sa creasca pe GPL, comparativ cu benzina cand nu puteam sa stau in masina de cald):

 

 Instalatia de incalzire era trasa in paralel cu caloriferul (cu T-uri) si caloriferul "fura" aproape toata apa calda. Le-am legat in serie, intai plamanul si apoi caloriferul dar nu mai dadea suficienta caldura in masina, am mutat caloriferul primul si plamanul dupa el si acum masina merge ok iar caldura baga mai putin decat e normal dar acceptabil.

 

1. Caloriferul pleaca dupa ce se deschide termostatul adica la 90 grade, nu ii vad sensul sa leg mai intai caloriferul apoi plamanul, gresesc cumva ...? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca sunt masini diferite, la golful 2 despre care se vorbea acolo caloriferul are circuit deschis tot timpul reglarea caldurii facandu-se din clapetele de la aeroterma - depinde ce masina ai (Ford Ka scrie) si cum ai tu instalatia.

Modificat de B0BBY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut ford ka(ma rog si acum il am dar dupa o rasturnare acum zace in garaj) si instalatia care o am acum pe golf a fost montata pe Ka inainte iar vaporizatorul era legat la sistemul de incalzire catre habitaclu prin doua T-uri chiar inainte de a intra in habitaclu si nu a fost nici o diferenta de caldura. Daca tu ai diferente de caldura in masina inseamna ca ti s-a stricat electrovalva care controleaza intrarea agentului de racire(care in cazu asta are rolul de incalzirea habitaclului) in radiatorul mic din bord. Bn inteles asta e valabil pt ford ka. Sa sti ca eu am avut pe ford ka duze de 1,3 la injectoare,si mergea perfect cu un consum cu un litru mai mare pe gpl vs benzina, si fara nici o diferenta de putere in depasiri(viteza maxima ) ulterior le schimbasem cu unele mai mari ca am marit timpii de injectie pe gpl si daca pe benzina imi dadea pe dyno 58 cp pe gaz imi dadea 67:))  ceea ce se vedea si practic(acceleratiile pe drum nu am avut cu ce sa le masor dar viteza max pe benzina era de 155 si pe gaz in aceleasi conditii, acelasi drum acelasi vant de 170:)).

Legat de duze, uite unde este notata dimensiunea. DuzeFI8mm_01-500x500.jpg

incearca daca ai acces la rampa sa te uiti pe acele duze(stuturi) care pleaca de la rampa catre admisia fiecarui cilindru in parte unde sunt conectate acele furtunase mici. Acelea sunt duzele calibrate ale injectoarelor. ce pozezi tu sunt injectoarele , dar dimensiunile duzelor nu sunt trecute deoarece duzele sunt interschimbabile(eu am pus duze de 2 acum pe golf.)

 

 

 

p.s. in postu ala tipu se refera la caloriferul de incalzire in masina, si ceea ce zici tu de termostat, ca deschide la 90, care defapt la ka e 93, e deschiderea caloriferului pe circuitul mare(adica radiatorul de racire) care nu are legatura cu instalatia ta de incalzire sau cu cea care iti incalzeste vaporizatorul. Eu zic sa o lasi asa adica cu acel T montat pe instalatia de incalzire a habitaclului cu mers inainte pe direct de la motor catre habitaclu, si cu codita de la T catre vaporizator, asa cum de altfel se monteaza intotdeauna. Daca masina nu iti mai da caldura e din cauza electrovalvei de control a fluxului de apa din radiatorul de habitaclu care e o problema foarte des intalnita la Ka. Si poti sa nu te agiti cu doua filtre dar acum fiecare cu parerea lui....ca sunt sigur ca nici filtrul de benzina nu l-ai schimbat, si la noi benzina e mai proasta ca gpl-ul, si nici nu ai o instalatie sensibila.eu daca nu rasturnam Ka-ul si acum il aveam bine mersi

Modificat de paulghidel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.. corect, filtru de benzina nu e schimbat, insa la o luna dupa ce am luat masina i-am pus instalatie GPL si din cate a zis fostul proprietar filtru de benzina l-a schimbat el nu stiu insa acum cati km , eu am schimbat doar ulei-ul (Aral 10w40, masina din 97 :) ) si filtru de aer, am verificat bujiile si fisele. Multumesc de raspuns Bobby si Paul.

.. cu caldura las asa... e ok zic eu , se incalzeste dar nu la fel de repede precum la benzina.

 

1.Daca pe viitor schimb duzele cu unele mai mari inainte sa invat sa modific harta (implicit sa cumpar acea interfata Lovato) , ECU Gpl va autoadapta timpi de injectie dupa ceva km ? sau ii specific eu in interfata, ECU nestiind ca am modificat duzele? (Logica presupune sa reduca timpi deoarece dupa schimbarea duzelor va fi amestec mai bogat in GPL si mai putin aer, sau va lucra doar cu STFT si LTFT? implicit LTFT )

 

2. Masina scoate 12V, portul USB al laptopului primeste doar 5V, cablul contine ceva sa limiteze voltajul? Sper sa nu disper calculatorul...

Modificat de aditzas
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

apropo.. aici e sectiune de golf 4/ bora si tu cu ford Ka faci referire la un post de la golf 2... deci pt mine ceva nu se leaga ... instalatiile gpl sunt diferite, instalatiile electrice sunt diferite, instalatia de apa e diferita

Modificat de B0BBY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un prieten are Golf 4  , iar subiectul Gpl ne intereseaza pe amundoi doarece amundoi avem,  eu am Ford Ka, ce e drept nu se compara insa nu cred ca am ofensat pe cineva daca am postat aici, ... instalatiile electrice si de apa intradevar sunt diferite, dar instalatia Lovato e aceasi cu aceasi componente la ambele masini asa ca se aplica corect acestui topic. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e vorba de ofensat, eu personal nu m-am ofensat deloc e vorba ca nu prea se potiveste de la una la alta, golful ala 2 avea o instalatie de prin 2003- 2004, simpla fara calculator, un plaman tehnologie antica si cu totul alt fel de instalatie de apa, tu ai gpl secvential, alt fel de plaman, cu calculator etc ... dar ma rog , e problema voastra  :beer:

Modificat de B0BBY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bobby are dreptate, instalatia de pe Golf 2 este o instalatie antica care nu prea are legatura cu ceea ce ai tu, dar in acelasi timp detaliile care le-am dat eu sunt legate de instalatiile secventiale asemanatoare cu cele puse pe G4.

In legatura cu schimbatul duzelor ii dai autocalibrare(cel putin la tomasetto asa este) si isi regleaza el timpii pentru o functionare normala.

Exista interfete gpl care sunt special facute si nu iti zapacesti nici masina nici calculatorul cu ele, la preturi mici chiar de la producatori sau poti sa iti confectionezi tu una. Nu stiu exact care e configuratia pinilor sau pretentia de comunicare a Lovato, dar laTomasetto se foloseste un cablu usb to serial de nokia. Acest cablu trebuie neaparat sa creeze un port serial in calculator atunci cand il bagi in laptop. Modelele sunt nokia CA 42 sau DKU5, le gasesti destul de greu. II tai capatul de catre telefon  si vei avea 4 fire. si anume - + data minus si data +(Rx si Tx) aceleasi fire le ai si pe instalatia masinii la mufa aceea seriala superseal tata cu 4 pini. Iti mai cumperi o mufa superseal mama cu 4 pini, si conectezi la mufa doar - rx-ul si tx-ul. NU conectezi plusurile intre masina si laptop. La tomasetto ordinea in care sunt dispuse firele pe masina este + rx,tx si - deci le conectezi cu echivalentele lor de la cablul de nokia. Aici configuratia o gasesti pe net, mare atentie sa le faci sa corespunda. dar asta gasesti pe net .

Nu ma declar raspunzator daca cumva nu masori bine firele si conectezi gresit cablurile intre ele. Eu mi-am confectionat mie si la inca cativa prieteni dar inainte de asta am citit vreo 20 forumuri in romana si engleza si am masurat de 100 de ori pana la prima conectare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari din nou,

 

Instalat BRC la Vernesti, a durat 4h, treaba facuta cu profesionalism (dupa ochiul meu de nepriceput).

Am deja vreo 300km pe gaz, nu simt diferenta de putere; e prea devreme sa apreciez consumul, dar revin cand am niste date.

Continui cu intrebarile: Ce statii de GPL recomandati in Bucuresti (dar si in tara)? Am citit topicul si vad ca pretul/calitatea variaza de la o luna la alta; eu am pus 46l de la un partener Rompetrol la intrarea in Bucuresti (Fundeni cred) si astept sa il termin sa vad cati km fac in Bucuresti.

 

Cele bune,

Petru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ADI :Din pozele tale la bobine nu-ti pot spune marimea la duze :)... alea sant pe partea cealalta...din ele pleaca furtunele...

La injectoarele Lovato s-ar merita 2 filtre...injectoarele sant vreo 4-500RON...pica la ~100k...

Da' ce te-o palit sa schimbi diuzele ? Nu merge bine ?

Modifici diuzele trebuie setat si in program, mai mult trebuie calibrare etc...

 

"2. Masina scoate 12V, portul USB al laptopului primeste doar 5V, cablul contine ceva sa limiteze voltajul? Sper sa nu disper calculatorul..."

 

De la ce te-ai luat? interfata se alimenteaza la 12V si trimite un semnal pe usb...

 

Vaporizatorul se monteaza in paralel cu radiatorul din habitaclu...atentie cei care au climatronic :)

Vaporizatorul lucreaza la fel ca si principiu de incalzire...chiar daca e instalatie pe carburatie sau secventiala...partea de compensare debit e altfel la cele 2...

 

Paul si restul...o interfata pt GPL e vreo 60-70RON ...de ce va-ti chinui sa inventati apa calda cu prostii de pe la Nokia, cautat mufe etc ?

Naspa daca nu gasesti de cumparat gen Vialle etc...

 

Au inceput si montatorii in Bucuresti sa invete sa monteze si sa regleze o instalatie...Vernestiul a inceput sa mai dea si rateuri...

Nu cred ca se mai merita deplasarea pina acolo...

La fel si BRC-ul...nu mai este ce era odata... poate inca merita bagata in calcul la masinile premium...

Tomasetto si Landi Renzo sant si prin Bucuresti si la preturi decente...si calitate montaj... criza si concurenta si-a spus cuvantul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Moog, asa o fi. Insa nu recomanda nimeni vre-un service auto din Bucuresti, in afara de cel pe care l-ai mentionat tu cu cateva pagini in urma.

Cei de la Vernesti au in continuare cei mai multi clienti multumiti care ii lauda pe forum-uri. Intamplarea face ca Laurentiu a avut o Skoda cu acelasi motor ca si Golf-ul meu, deci era putin probabil sa dea oamenii rateuri la instalare pentru ca il cunosteau destul de bine.

BRC nu este cu mult mai scumpa ca celelalte, in schimb pare cea mai stabila (nu sunt multi pe forum care sa intrebe de reglaje la BRC, cum sunt la celalte instalatii).

Un peste alta, eu asta am ales dupa ~1 luna de documentat pe forum-uri si cateva discutii cu oameni mai avizati (multumesc din nou Moog pentru amabilitate ;-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-au ridicat vreo 2 din ce am auzit... Marpaco, Andrei GPL parca...si AGROM-ul a inceput sa se orienteze spre client...mai ales pt masini ceva mai deosebite...

Ce nu se stie pe forumuri, este ca sant un caruta de masini cu GPL montate si care merg foarte bine, dar posesorii nu sant utilizatori de forumuri...

Pe aici apar entuziastii care vor ce e mai bun pt masina lor, sau cei care intradevar au probleme...

 

Pe forumuri nu prea apar cei care intradevar fac foarte multi km pe GPL si vor autonomie/fiabilitate etc...

Banui ca nu faci peste 20k pe an...

Sant destui care si-au pus Tomasetto, Lovato, Landi, Oscar (de asta nici nu auzisem :) ) pe masini si fac 50-60-100k pe an si nu au probleme...

Stiu destule flote de masini care vin la service numai pt revizie...au deja 150-200k facuti cel putin...si sant montate acum 2 ani...

 

Si eu pina acum ceva vreme recomandam Vernesti, dar deja am auzit de bine si de multe firme din Bucuresti...a inceput feedback-ul pozitiv si din capitala...

Pe vremuri nici nu prea aveai ce alege...

Era Tomasetto STAG 200, Milano, etc variantele lowcost, si pe de alta parte BRC si cu variante middle sau premium...si un montator bun...

Acum mai toti au invatat, si au in oferte si variantele middle si premium...plus ca a aparut si Landi Renzo pe piata...

Acum poti opta pt ISA2, STAG 4 Plus, 300 Premium, sau Landi Evo /LSI inclusiv cu optiuni gen injectoare Hana...

 

Deja oferta e mare, concurenta la fel, si preturi pt toate buzunarele...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Perfect de acord - chiar ii spuneam si lui Laurentiu - probabil sunt montatori buni si in Bucuresti, dar nu i-am gasit.

Eu fac in jur de 25k pe an, posibil mai mult acum ca-i mai ieftin ;-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!