Jump to content

Instalatie Gpl


marianu
 Share

Postare recomandată

Cu 42.7 L am facut ~425 km, deci un consum de ~10 l / 100km, undeva la 32% mai mult ca pe benzina. Mi se pare destul de exagerat pentru un consum mixt ( 60-65% extraurban - 35-40% urban) chiar si iarna. Dimineata tot timpul astept pana trece pe gaz inainte sa plec la drum, imi trece cam in 6 min.

Din cate am vazut inainte aveam undeva la 7.6% pe benzina (mixt). N-am masurat prea des dar si cand o faceam cam pe aici batea.

 

Ce parere aveti ? Dereglata instalatia ?

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parca si mie mi se pare cam mult...10l/100 pt vremea asta.

eu am avut cel mai mult 11l/100km, iarna trecuta cand  temperatura era -20 de grade, si era consum de 80% urban.

eu zic ca ar trebui sa verifici filtrele, setarile instalatiei, dar inainte, schimba pompa de gpl, ca si gazul prost influenteaza consumul. alimenteaza o perioada din alta parte, si fa o comparatie de consum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am ce sa schimb / verific la instalatie, ii noua, am facut undeva la 650km cu ea numa. Alimentez dintr-un singur loc doar, Petrom (GPL ii de la Rompetrol) unde ii 3.28 L la gaz, in rest ii 3.35 (MOL) si 3.40+ prin alte zone. Gazul nu mi se pare a fi prost, merge bine masina cu el, ca si pe benzina.

O sa alimentez de la MOL o perioada desi ii mai scump. La setarile instalatiei nu stiu ce sa zic, o sa sunt montatorul sa vad ce zice.

 

Pe langa asta cu consumul imi merge si aiurea masina pe gaz pana sa ajunga la 90 grade. Cand schimb vitezele smunceste aiurea, + trage aiurea, + daca accelerez si las pedala (in viteza) imi da in nas (ii ca o frana de motor dar brusca), + ocazional trepidatii la relanti, aceste chestii nu le face pe benzina. Toate astea cu mersul motorului sunt tot mai slabe in timp ce temperatura urca si dispar complet la 90 grade, aici merge perfect pe gaz.

 

Ma streseaza enorm chestiile astea aparute dupa montarea instalatiei, plus consumul acuma, si am bagat o gramada de bani in masina in ultima vreme. :(

Cand ma gandesc ca trebuie iar sa-l bat la cap pe omu ala ce mi-a montat-o ma iau toti dracii.

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3.35 la Mol?!!! Upsss in Cta la Mol e 2.89...

Sent from my P5_Quad using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astea is preturile in Ardeal din cate am auzit...

 

/ Cred ca am probleme cu sonda de temperatura si de aici si consumul crescut. Maine mi-o schimb.

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe langa asta cu consumul imi merge si aiurea masina pe gaz pana sa ajunga la 90 grade. Cand schimb vitezele smunceste aiurea, + trage aiurea, + daca accelerez si las pedala (in viteza) imi da in nas (ii ca o frana de motor dar brusca), + ocazional trepidatii la relanti, aceste chestii nu le face pe benzina. Toate astea cu mersul motorului sunt tot mai slabe in timp ce temperatura urca si dispar complet la 90 grade, aici merge perfect pe gaz.

 

 

Eu nu am avut niciodata astfel de probleme (aceeasi instalatie). De altfel, dupa cum am mai spus la pg. 122, nu am avut/am niciun fel de probleme cu instalatia. Merge la fel ca si pe benzina, intotdeauna. Asa ca poate ar fi bine sa iti vizitezi montatorul.

Despre consumul tau nu ma pot pronunta pentru ca am alt motor (si nu il menajez :) ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu il menajez si totusi uite ce consum am...

Dau o tura pana la service inainte sa ma duc la montatorul GPL, poate totusi am ceva probleme minore la masina care se manifesta pe gaz, mersul pe gaz fiind mai "sensibil" ca pe benzina.

 

O intrebare de 10 puncte, ai sonda lambda conectata la ECU GPL ?

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

neohq la tine face asa din cauza ca virgula calculatorul masinii nu stie ce-i dai , benzina sau gaz......sau ceva de genul asta.intreaba-l pe moog in privat ca el se pricepe bine la chestii din astea.mi-a explicat acum cateva zile asta dar pe o ureche mi-a intrat si pe alta mi-a iesit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Niciodata nu o sa stie dar uite ca la altii merge fara probleme si la fel si mie odata ajunsa apa la 90 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da astea sunt preturile la noi in ardeal. In cluj e 3,04 la lukoil, in Petrosani HD e 2,9 atat la luk cat si la OMV. Incearca sa bagi de la alta statie, ori de la Mol ori de la Luk. Eu unul atat in Cluj cat si in Petrosani dar si in Timisoara, am avut rateuri sa le zic asa cand am bagat de la rompetrol deoarece ramaneam fara gaz. Bagam de 30 ron si ii topeam in 75 km, lucru care de la Luk unde bag in mod regulat doarece in Cluj ai de ales Luk sau rompetrol, merg de 30 ron 95-100 km. Sunt multe zvonuri ca la luk e prost gazul dar nu e asa, eu bag doar de acolo si am disecat filtrele dupa 10000 km si nu erau murdare.

Consumul de GPL e influentat ft mult de proportia butan/propan care difera de la distribuitor la distribuitor. Tot acest raport de amestec poate cauza si acele probleme pana la 90 grade, s-ar putea ca sonda de temperatura sa nu fie vinovata.

Legat de tremuratul la relanti, verifica si curata EGR-ul, mie dupa ce am trecut pe gpl acesta a inceput sa faca fite. in general dupa ce incepe sa tremure turez masina pana la 3000 rpm si o buna perioada nu mai face aceasta figura. 

 

 

P.S. la montare se face o calibrare a instalatiei dupa cei cativa km pe care ii faci imediat dupa montare, dar pentru calibrarea mai serioasa in care se incearca apropierea cat mai mare a celor doua harti de injectie GPL/ Benzina se face dupa o perioada mai mare si km mai multi parcursi, asa ca mergi din nou la montator. Nu trebuie sa iti para rau ca il bati din nou la cap, pt ca lui nu i-a parut rau cand ti-a prezentat avantajele gpl, s-a recunoscut apt sa duca la capat acest montaj, si bn inteles a  incasat o suma frumusica din care o parte insemnata a fost manopera pt montaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ce ai expus pana acum, eu tind sa cred ca e din cauza relajelor instalatiei.

mai mergi o data la montator, inainte sa te apuci sa schimbi ceva pe la masina, si sa nu trebuiasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

post-66758-0-23736900-1387441437_thumb.j

 

Am acolo sonda de temperatura dar codul ar spune ca problema este la mufa / fire daca nu ma insel. Faza ii ca am vazut si simptomele acestei sonde la acul de temperatura pe bord care urca si scadea in mers cand vroia el, plus inca ceva chestii care nu stiu ce is. Ma duc prima oara sa service sa vad care ii problema apoi ma duc la montator.

 

EGR-ul astept de 1 saptamana si ceva sa il curat, mi-am comandat o interfata vag ca sa il pot adapta dupa ce il cumpar dar mi-a trimis BETA si era limitata in operatiuni, acuma astept dupa alta.

 

Multumesc baieti pentru suport !

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acel senzor a avut o problema si la mine ca tot urca si scadea in mers. am cumparat unul cu 30 ron de la un magazin si merge impecabil

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

attachicon.giferori1.jpg

 

Am acolo sonda de temperatura dar codul ar spune ca problema este la mufa / fire daca nu ma insel. Faza ii ca am vazut si simptomele acestei sonde la acul de temperatura pe bord care urca si scadea in mers cand vroia el, plus inca ceva chestii care nu stiu ce is. Ma duc prima oara sa service sa vad care ii problema apoi ma duc la montator.

 

EGR-ul astept de 1 saptamana si ceva sa il curat, mi-am comandat o interfata vag ca sa il pot adapta dupa ce il cumpar dar mi-a trimis BETA si era limitata in operatiuni, acuma astept dupa alta.

 

Multumesc baieti pentru suport !

 

Ce tip de instalatie ai, unde a fost montata ?

Probleme apar des la masini vechi aduse de afar cu sute de mii de km facuti.

Consumul e-n limite normale la tine...te-ai scos cu 10 gaz + 1-2 litrii de benzina la suta de km....ajungi la aproape acelasi pret cu benzina pe ansamblu :)

Vezi de ce la voi sunt folosite numa motoarele de tractor diesel ?

In MS, HR,  ( si in Ardeal ca zona ) diesel e sef. E drept ca acum iarna face urat rau de tot, trage greu cu aer rece, dar ramane cea mai buna varianta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Instalatia este BRC Sequent 24.11, montatorul este unicul din judet aparut pe lista celor de la crcgroup ( http://crcgrup.ro/instalatiigpl/montatori-brc/) , este din Reghin (judet MS), undeva la max 20 km de mine. A mai montat la un prieten pe un Focus 2 inaintea mea si merge impecabil masina pe gaz.

 

Masina este a mea de 4 ani si ceva si a avut 105.000 km cand am cumparat-o, a fost / este intretinuta si ingrijita ca la carte deoarece este a mea si orice plata ii din buzunarul meu, acuma are undeva la 156.000 km. Masina ii din Italia.

 

Nu stiu ce sa zic cu "in limite normale" dar mi se pare cam exagerat tinand cont ca domina traseul extraurban. Filtre am schimbat, clapeta de acceleratie am curatat-o, urmeaza EGR-ul si acuma sa vad care ii smecheria cu sonda de temperatura, ca imi face ceva fițe de curand. 

 

Cand mi-am montat instalatia am calculat de 2 ori consumul si am scos undeva la 9% ,am bagat de 30 lei gaz, adica undeva la 9L si am facut 100km, ceea ce imi convine. Acuma dupa ce am facut plinul si s-a dus mi-a iesit 10 L consum, am observat problema cu sonda de temperatura dar n-am bagat de seama si uite ca ii posibil ca ea sa fi afectat consumul. Cand am pus pe tester cu motorul cald imi arata 55 grade in loc de 90 plus alte simptome ce o dau de gol.

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce am patit azi, si-a batut p... de mine senzoru ala si mi-a stricat jumate de zi. :(

Pornesc dimineata totul ok, dupa cativa km de mers trece pe gaz, apoi in urmatorii kilometrii ma tot uit la acul de la temp. , nici o miscare. Dupa aprox 15km cand am ajuns in oras tot pe 0 era, ma opresc, vad ca relantii la masina era undeva pe la 600 in loc de 800 cum era pana acuma, opresc motoru si ma duc sa ma uit sub capota daca apa de la racire ii ok, era ok. Pe cand sa pornesc adio, nu mai pornea masina, am stat acolo vreo 30-40 min si tot dadeam telefoane, nimic. Am avut buna inspiratie sa scot mufa de la senzorul de la temperatura si printr-un miracol a pornit. M-am dus la serice, tester etc, senzorul este mort trebuie schimbat, ma duc sa-mi cumpar senzor de la magazin urmand ca apoi sa ma duc la service sa mi-l schimbe, iar nu porneste masina. Am lasat-o vreo 40 min si apoi a pornit.

Pana la urma mi-am schimbat senzorul dar relantiul a ramas la fel undeva pe la 600 si motorul nu merge "rotund" deloc. In rest masina merge foarte bine pe GPL, parca chiar mai bine ca inainte sa schimb senzorul. Stiti cumva care ar putea fi problema cu relantiul si daca se poate adapta cumva ? La fel face si pe benzina si pe GPL.

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La instalatia mea cand am montat-o facea probleme relantiul si a reglat din vaporizator presiunea gazului de la 1 la 1,25 si s-a reglat relantiul. Probabil ca si la BRC exista un astfel de reglaj(a mea e tomasetto). De atunci mai am uneori probleme cu relantiul( o data pe saptamana) cand imi trepideaza intre 600 si 1000 dar daca turez masina pana la 3000 rpm si apoi o las sa revina la relanti nu mai face probleme. daca nu sunt pe faza cand trepideaza(gen nu ma uit la turometru si nu aud motorul de muzica, se intampla uneori sa moara si sa porneasca doar la a 2-a sau a 3-a cheie.Pt asta suspectez EGR-ul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine problema este generala, nu doar pe gaz si doar ieri a aparut de cand cu problema senzorului de temperatura, inainte turatia la relanti era buna, 780-800, acuma ii la 600.

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum ti-am zis masina are multi km peste cati stii tu ca are. De acum inainte tre sa te astepti sa schimbi multe...si scumpe.

Mai citeste forumurile inainte sa iei o decizie, sunt multi care au mai luat tepe.

Acum nu-ti ramane de facut decat sa mergi la un service din reteaua Auto-meister ( care sunt cele serioase din zona voastra ) si cu buzunarul plin.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ RZF

 

Doar clapeta de acceleratie, urmeaza EGR-ul curand iar de MAP nu stiu nimic, nu a fost curatat niciodata de cand am masina.

Omul de la service mi-a spus ca faza cu relanti-ul aiurea POATE fi din cauza ca m-am dus cu senzorul de temperatura defect si cu mufa scoasa, de aici rezultand un amestec total aiurea care ar fi putut infunda/muradarii una alta.

 

@120 L

De unde sti ca masina are mai multi km decat scrie pe bord ?

Pana sa zilele trecute de cand am probleme cu senzorul de temperatura masina mergea perfect si a mers tot timpul in decursul a 4 ani jumate de cand o detin. Si acuma merge perfect, atat pe gaz cat si pe benzina, inafara de problema la relantii care a aparut de ieri.

La ce tepe te referi si la ce decizie ?

 

Mersi.

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca a fost un post facut fara sa citeasca prea bine ceea ce s-a discutat pe forum. Incearca sa cureti cat de curand egr-ul si chiar si acel senzor map pentru a scapa de aceasta problema. Nu din cauza senzorului respectiv iti face mofturi masina, aia este doar o coincidenta. Eu am schimbat-o la 2 zile de cand a inceput sa tot pice acul timp in care nu prea umblasem cu masina.

Asa ca o paranteza masina mea astazi a reusit un consum de 7,8 pe gpl pe ruta Petrosani-Deva-Autostrada (soimus-cunta in regim 140-150), sibiu si retur pe centura sibiului-Saliste, apoi pana la cunta(langa sebes) pe national, apoi autostrada pana la Simeria si apoi spre Petrosani, cu un consum de 36 l GPL pe un drum de 458 km

Modificat de paulghidel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frumos consum !

Astazi mi-a ajuns interfata vag-com si urmeaza sa-mi curat EGR-ul, am asteptat interfata ca sa pot face adaptarea dupa curatare. O sa ma interesez care ii treaba cu acel senzor MAP si daca pot face operatiunea acasa. Tu spui ca ii coincidenta, eu zic ca nu-i, problema cu relanti subturat constant a aparut ieri, exact cand mi-am murit senzorul de temperatura.

Nu stiu daca mi se pare mie sau chiar asa ii dar de cand am schimbat senzorul ieri masina merge mai bine, se incalzeste mai repede motorul (stiu ca nu are nicio legatura, incalzirea fizica a motorului ii la fel indiferent de acel senzor, socul automat functioneaza la fel) dar cel putin acul urca mai repede pana la 90 grade atat dimineta cat si dupa o stationare. Tind sa cred ca cel vechi imi afisa gresit si nu numai.

Urmeaza sa fac plinul zilele astea si sa masor din nou consumul, sper sa scot ca la inceput, un maxim de 9% mixt. As fi extrem de multumit tinand cont ca ii si iarna.

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!