Jump to content

Instalatie Gpl


marianu
 Share

Postare recomandată

@paulghidel

 

Ai legata sonda lambda la instalatia ta ?

Ai instalatie de flashlube ?

 

/ Continuam prin PM. :)

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul e cu ~20% mai mare pe GPL...cine zice 10% crede in duhul apelor...

Daca nu aveti o instalatie BUNA gen P&D, ISA2, 300 Premium etc sonda lambda nu se leaga...

Eu mi-am dat doctoratul in sonde lambda :)....exact pe tema asta....am sapat destul...inclusiv suport tehnic producatori (nu dealeri) instalatii ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe carte scrie ca e cu 10% la mine nu e 10 la suta, si nici pe vechea masina nu a fost. la Ka imi consuma benzina 7 gaz 8,5 si la golf e cam la fel din ce am apucat sa observ in saptamana asta de cand am pus gpl-ul pe el si 1000 km parcursi pe gpl.  Oricum calculele astea la pompa prin metoda plin la plin nu sunt 100% relevante intrucat desi faci plinul, rulezi si faci din nou plinul, sunt o gramada de factori care pot face sa nu mai intre aceeasi cantitate in rezervor ca si prima data, principalii fiind temperatura de afara, si bn inteles cantitatea de gpl din butelia de la pompa, ca poate cand ai bagat prima oara era goala, acum e plina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

+ 25-30% acum iarna.

9 l de gaz chiar si in Tg Mures e belea !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Moog, ai folosit sau ai ceva feed-back de la cineva care a folosit NGK LPG Laserline ? Ma gandeam sa mi pun un set cand voi schimba bujiile dar nu gasesc nimic pe net despre ele decat documentatia producatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am folosit...erau prea scumpe, si, cel putin cele de la BOSCH de 100RON buc cica tin 60k...zice producatorul...

La un calcul simplist nu prea merita...

Iar chestia cu scanteia necesara, uzura prematura fise/bobine, temp ardere se pare ca e ~ numai teorie...

Am vazut destule Loganuri cu bujii la 25RON SETUL :) care au un consum decent in regim de taxi, si 400-500k deja pe bord...

Eu am mers pe ceva mai bun in ideea ca le schimb mai rar...la mine sa schimbi bujiile e o intreaga aventura...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am folosit si folosesc tot NGK (modelul PFR6Q care e pentru 1.8T si care se schimba la 60.000, setul de pe masina a fost pus la 120.000km iar acum sunt aproape de 180.000km pe bord si va trebui sa le schimb) dar pot cumpara Laserline din Germania la un pret bun (4 buc. Laserline acolo ma costa cat 5 buc. PFR6Q aici), de-aia am intrebat daca merita. O sa vad, eventual imi cumpar si voi posta impresiile aici mai incolo, dupa ce vad cum se comporta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De aproximativ o saptamana am intrat si eu in randul GPL-istilor. Am montat pe masina instalatie LandiRenzo, cu rezervor toroidal de 59 l. Consiliere si montaj superprofesioniste la mine in judet, la firma care s-a mai pomenit pe forum, si numai cu cuvinte de lauda

Primele impresii: nu se cunoaste diferenta dintre benzina si GPL, in conditiile in care chiar imi cunosc masina si comportamentul la drum. Trecerea se face insesizabil setarea fiind la 30 grade.

Alimentarea am facut-o chiar in ziua montajului: 47 l. Acu' vine intrebarea: cu cei 47 de litri de GPL am facut 533 de km (masurati pe BC), ceea ce, la matematica mea, ar da un consum de aproximativ 8,8%...  Ce parere aveti?

O fi mult, o fi putin...  Daca e mult, ce ma sfatuiti ca sa mai reduc din consum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acest consum este mixt sau extern? Un consum marit este normal la GPL, cam intre 10 si 20% fata de cel pe benzina. In cazul in care conduci poate si un picut mai sportiv eu spun ca este un consum bun.A mea cam tot atat consuma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cat sa mai reduci pe frigul asta,este f.bun mai ales daca este mixt se stie ca pe gaz consumul este mai mare,doar nu crezi ca vei avea acelasi consum ca pe benzina unde puterea calorica este mai mare.Poate nu se simte mare diferenta la mers dar ea este compensata de un consum mai maricel. Acum si pretul gazului este aproape  jumate fata de benzina ,economia per total este mare.Eu la diesel am 7 pe urban.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@paulghidel: km parcursi au fost undeva 70%/30% extern/oras. Desi eu am convingerea ca am renuntat la a avea pretentii sportive de la un 1,4l, se prea poate ca, furat de magia GPL-ului (pret mic, autonomie mare, etc), sa ma fi scapat cu piciorul pe acceleratie (pe principiul "las' ca numa' de data asta!"). In plus, daca stau bine sa ma gandesc, am facut des un traseu spre zona de munte a judetului, care a presupus reduceri de viteza pana la treapta a 2-a, rampe peste 10% etc.

 

@calin.g: mda, cred ca ai dreptate. S-ar cam potrivi zicala: dupa ce ca e pomana, mai vrei si parastas? Cam asa si eu: si pret mic la carburant, dar sa fie si consum la fel ca la benzina!

 

Oricum, se aproprie revizia de 1000 km si am sa cer si parerea baietilor de la firma unde am montat instalatia. Dar, una peste alta, cred ca mi-am lamurit usoarele temeri... O sa mai fac si un hei-rup sa mai umplu odata rezervorul sa vad ce autonomie obtin, in conditii de mers normal.

 

I'll back be!

Cu detalii!

Modificat de uzzy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu fac peste 500 km numai urban cu un plin de gpl. bine, si treaba cu pornitul pe benzina( cu toate ca de cele mai multe ori, stau cateva minute sa se incalzeasca motorul ca sa treaca mai repede pe gpl in mers). consumul nu l-am mai facut demult, dar asta-iarna, de la plin la plin, numai urban am avut cel mai mult 530 km.

extraurban, vara, cu clima full time, mers la limita legii, am facut 640 km cu un plin.

oricum, eu sunt foarte multumit.

totusi, Uzzy, ce revizie faci la 1000km?? ca eu la Vernesti am fost doar la reviziile de 15000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De aceea ziceam de conditii de mers. Si eu am avut pana acum o luna masina cu 60 cp pe care am avut instalatia care ulterior am montat-o pe golf, si pot spune ca dupa ce am pus gpl, deci restrictii financiare mai mici am avut o perioada tendinta sa scot untul din ea. Tinand cont de drumul descris si de faptul ca e 30%  prin oras si de faptul ca e iarna eu zic ca este foarte bun consumul tau.

 

p.s. GPL-ul are putere calorica mai mare decat benzina, de aceea motoarele se incalzesc putin mai tare pe gpl, la asta nu se simte dar la vechea mea masina Ford Ka unde pe benzina in mod normal statea la 97 grade, dupa trecerea pe gpl in mod normal statea la 101 si a trebuit sa ii schimb termostatul cu unul care porneste ventilatorul mai tarziu pt a nu sta pornit mereu si bn inteles antigel cu punct de fierbere mai mare. Tot din cauza puterii calorice mai mari a gpl-ului exista si mitul mioritic ca distruge motoarele mai repede, deoarece la daciile vechi unde materialele din care era fabricat motorul( piston, segmenti, cilindru) in special chiar se distrugeau de la temperatura mai mare, dar acum nu mai sunt astfel de pb

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Socoteala e relativ simpla: empiric consum estimat benzina x1.2

Motoarele se incalzesc eventual mai repede nu mai tare...de aia s-a inventat termostatul si sistemul de racire...la gama VAG multe motoare au bloc termostatic cu 2 plaje de temp, termostat electric etc...

Mitul cu dacia sia ars supapele etc era din alta poveste...amestec sarac =f...t tigaia...asta de la un reglaj "super economic" facut de vecinul de bloc... la masinile cu sonda lambda tre' sa fii cretin sa mergi cu checkul aprins tot timpul de la eroare amestec sarac... intri in categoria asta iti meriti soarta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut GPL pe 2 Dacii, una 1300, instalatie ruseasca la care foloseam butanul din buteliile din aragaz, am mers circa 75000 de km si s-a stricat instalatia. A doua masima a fost un pacuc cu motor de 1,6 am mers pe GPL 90000 si am vandut-o, motoarele s-au comportat normal nu am avut probleme cu ele. Maine pun GPL pe un Megane.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Reglate la bunul simt, de cineva care are ceva cunostinte despre GPL, poate regla o dacie fara sa aiba probleme...

Dar pe vremuri, chiar si acum la tigaile pe carburatie se trezesc ca vor sa mearga moka...saracesc amestecul pana da sa moara si dupa aia ii mai da putin cat sa plece tigaia de pe loc...si asa le pica supapele etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@uzzy

 

Eu undeva la 60% extra si 40% urban am scos ~9% cu GPL-ul, fata de tine 8.8%. Acuma am facut plinul si is curios cat scot. Revin cu detalii cand il golesc.

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Reglate la bunul simt, de cineva care are ceva cunostinte despre GPL, poate regla o dacie fara sa aiba probleme...

Dar pe vremuri, chiar si acum la tigaile pe carburatie se trezesc ca vor sa mearga moka...saracesc amestecul pana da sa moara si dupa aia ii mai da putin cat sa plece tigaia de pe loc...si asa le pica supapele etc...

 

Nu a picat Lascarica nimic, te iei dupa aia care scriu prostii pe aici ?

Eu am facut 90k cu 1310, amestec preponderent sarac spre foarte sarac....mergea belea.

Pescarul idem...si mai ai cunoscuti de dincolo de pe gm...

 

Astea noi sunt sensibile, si nu toate.

Putere calorica mai mare la gaz....nu mai scrieti aberatii pe aici fratilor. E vorba de cifra octanica mai mare la propan, depinde de amestec...etc, etc

Hai la revedere :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ the_hunter

 

Asa mi-au indicat in mod special baietii: prima revizie la 1000 km. De altfel, scrie si in cartea tehnica a instalatiei: prima revizie, 1000 km. Apoi, vin cele din 15k in 15k.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uzzy: sa ne spui si noua aici, ce au facut la revizia de 1000km. nu de alta, dar eu nu stiam de ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probabil ca ii vor pune interfata pe masina si vor vedea in ce fel s-au suprapus cele 2 harti de injectie pt benzina si gpl, dupa aceasta perioada de rulare si il vor intreba daca e multumit de putere/ consum si vor face eventuale modificari. Si eu am avut parte de revizie la 1000 km, si acestea au fost operatiile si nu ma costase nimic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc de lamuriri, baieti.

eu nu am avut parte de revizie la 1000, poate din cauza ca eram prea departe, dar la revizia de 15000 ( facuta, practic la 19000, din cauza ca nu eram in tara) totul a fost ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si drumul care-l faci in exterior influenteaza destul de mult consumul in acelasi stil de condus.Asta vara am scos 8.6 la un drum fara dealuri viteze intre 120-160 , iar adeseori scot consum de 8.8/9 pe un drum plin de dealuri viteza maxima fiind 100 km/h , ca am limitator de viteza in dreapta mea  :dry:  Cel mai mic consum extraurban a fost 6.65 metoda plin/plin....nu stiu cum naiba....viteza 80-90 rareori 100 pe o distanta de 90 de kilometri.Pe acelasi drum cu dealuri mentionat anterior scot si 9.5 cand sunt 4 persoane in masina + bagaj viteze 90-100 km/h.La un alt calcul facut prin metoda plin/plin am scos MIXT 8.5   , 60/40   Urban/Extraurban.In ultima vreme iese cam 9/9.5 mixt , adica vreo 11.5 urban si 8-8.5 extraurban.

O fi si instalatia mea un pic dereglata , ca atunci cand face trecerea de pe benzina pe gpl dimineata la rece imi moate motorul. Am 19.000 km de cand nu am schimbat filtrele si vreau cat de curand sa le schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!