Jump to content

Instalatie Gpl


marianu
 Share

Postare recomandată

1. Hai sa desenez sa inteleaga si altii care mai citesc pe aici.

Acest "racord purjare" este de fapt un "T" de plastic ce se pune pe furtunul "izolatie" a conductei de alimentare, ce se continua cu alt furtun ce se duce intr-o bucata de plastic prinsa de caroserie unde in prealabil s-a dat o gaura de 30mm parca.

Furtunele au rolul de a capta orice pierdere de GPL si "evacuare" a lui in exteriorul masinii, in speta sub masina...sa nu se acumuleze in masina si sa faca poc cind aprinzi o tigara etc...

Toata povestea dureaza 10min la montajul initial sau 1/2h dupa aia...

Necesar de materiale: un "T", piesa de plastic de pe caroserie adica un mic tub cu ureche de prindere, si 40cm de furtun...

165RON cam mult pt asta... daca iti fac si 2 revizii gratuite (filtre) revine spre realitate :))

2. Mersul pe benzina se recomanda din 2 motive: principalul este de curatare injectoare benzina, al 2 lea e sa-si aduca aminte masina cum este mersul pe benzina (ECU benzina isi face o autoadaptare care daca e facuta la mersul pe GPL cind treci pe benzina o influenteaza mai mult sau mai putin negativ...asta este functie de cit de bine a fost reglata instalatia GPL)

La 3-400km e bine sa mergi 20-30min pe benzina sau 10-20km...

3.Cei de la RAR au dreptate apropo de un defect simplu dar MAJOR ...in caz de defectiune la multivalva de pe butelie -> scapare gaz, in loc sa fie evacuat in afara caroseriei se acumula in interior...la o scinteie putea face pic-poc :)

LE : La necesarul de materiale adaugati si 2 autofiletante pt prindere a plasticului de caroserie :))

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalin Emilian

Eu cand sunt pe autostrada o trec si merg vreo 5km pe benzina la viteza de 140-150km/h, cred ca ii ajunge sa curete injectoarele. Masina mereu porneste pe benzina si dimineata cand motorul este rece de multe ori merg si cu viteze 70-80 km/h pana sa treaca pe GPL.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fanikromania2005

Multumesc de informatii, de acum o sa merg SIGUR si pe benzina, cativa km, pt a nu a avea probleme.

Cat despre pret, 165 ron intradevar este cam mult, dar aceasca supa este alcatuita din: pretul racordului purjare-110 ron (T-ul despre care vorbeati), accesorii GPL (asa scrie pe bon) si mana de lucru - restul de 55 ron.

Cei 146 ron de la RAR au fost de asemenea prea multi bani. Nu inteleg de ce era necesara verificarea identitatii masinii-serii de motor si caroserie, care a costat 75 ron. Dar asta e, traim in Romania.

Inca o problema pe care am uitat sa o mentionez. La ITP nu au iesit gazele. Nu se inregistrau, iar domnul de acolo mi-a spus ca am catalizatorul dus.

M-a sfatuit ca, daca o prind la un drum mai lung, sa merg mai sportiv cu ea, poate se mai "curata". Daca simt ca masina nu mai are putere, ar fi bine sa merg la un service si sa il schimb (exclus pt ca nu am bani :( ) sau sa il dau jos. Mi-a explicat faza cu taierea carcasei din tabla, si apoi sudarea ei.

Ce parere aveti? E ok sa dau jos catalizatorul? Stiti pe cineva care a facut asta? O sa influenteze cumva mersul masinii sau consumul?

Sunt intrebari simple, as putea sa citesc pe alte posturi, dar ar fi mai ok sa pun problema si aici, mai ales ca are cine sa imi raspunda concret :icon_thumright: .

Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ fanikromania2005 :

1. cati km are masina ?

2. la ITP anterior erai aproape de limita legala a noxelor ?

3. Ce benzina aveai la ITP ?

Cred ca o sa iesi bine dupa ce-i pui o benzina de 100 si o alergi un pic , au mai fost semnalate astfel de rezolvari. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fanikromania2005

Masina are 215 mii km, data trecuta am iesit bine cu noxele(acum vreo 25-30 mii km), iar acum, la ITP, aveam benzina 95. Numai asa bag. Noxele nu ieseau nici pe benzina, nici pe gpl. Sa fi influentat cumva GPL-ul ceva, sa fi "incarcat" catalizatorul? Nici nu stiu ce sa mai cred, masina are putere ca si pana acum. Poate o sa fac ceva cu catalizatorul, numai dupa ce primesc ceva raspunsuri de aici.

Multumesc

Inca ceva, eu am primit ITP-ul...l-am trecut, chiar daca nu s-au citit noxele. Omu a fost de treaba :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sonda lambda ce zice?

La 215k de mers prin Ro trebuia schimbata de vreo 2-3 ori :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fanikromania2005

178 mii au fost facuti in italia. De acolo e adusa, dar sincer nu stiu ce sa zic despre asta. Nu am pus-o niciodata pe tester, si nici prin bord nu mi se aprinde nimic. :blink: Cred ca e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalin Emilian

La cati km pica lambda? Am vazut la multi lambda aprinsa in bord, ai idee care e efectul daca mergi cu ea aprinsa?

Modificat de Catalin Emilian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acest martor 4fwsa1.jpg de care zici ca l-ai vazut aprins la multe masini nu e neaparat din cauza sondei lambda. Pot fi mai multe cauze ce duc la aprinderea acelui martor luminos.

Modificat de didus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sonda are termen 160k dar in conditii ideale, adicatelea mers pe autostrada, regimuri constante, nr de porniri, cicluri rece-cald etc...

In regim de Ro nr de km se impart cel putin la 1.5-2 :) depinde de noroc...

O sonda pocnita sau imbatrinita duce la un consum marit cel putin cu 15-20% si poate duce la defectarea catalizatorului deoarece arderea nu mai este optima...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am o nedumerire. Am o instalatie BRC, cu rezervor toroidal de 43L (deci 80% inseamna 34,4 L).

1) Cand se umple butelia, incepe sa caraie pistolul de alimentare al pompei? Ideea e ca pt prima data a huruit (carait) pistolul de alimentare, desi am mai alimentat de 3 ori, la alte pompe si nu a huruit. Drept test, am mers la Lukoilul la care am facut primul plin (si unde nu a huruit atunci) ca sa raman surprins ca acum huruie.

2) Mi se pare ciudat, ieri am alimentat si au intrat doar 23 de litri, in conditiile in care am mers 320 km, iar ultimul led clipea deja de vreo 40 km. Am zis ciudat pentru ca data trecuta cand mi se golise rezervorul, am bagat 35 de litri, (fara sa huruie pistolul de alimentare, ci pur si simplu s-a oprit pompa). Poate sa ramana presiune (sau aer) in rezervor si sa pacaleasca pompa?

Am sunat la Buzau si mi-au zis ca sigur mai aveam gaz in rezervor. E inexplicabil cum mai aveam eu sa zicem 10L de gaz si am mers 320 km, cu 23-24 litri, avand in vedere ca am mers 360 km cu 35 de litri (e vorba de primul plin, facut la Lukoilul sus-mentionat).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De obicei trebuie sa ciriie pistolul...de fapt se blocheaza supapa de pe butelie... care o face la o presiune ceva mai mica decit a statiei...

Nu te lua nici dupa leduri ca indica haotic...

In butelie ai un plutitor ca la rezervorul de la buda, care e responsabil de indicatiile ledurilor si de nivelul maxim adica acel 80%...

Goleste rezervorul si fa plinul...

Incarcarea buteliei poate sa difere mult de la o statie la alta, functie de temp ambianta, cea din butelie, compozitia GPL-ului etc...

Daca povestea se repeta citeva plinuri, adica sa incarce mai putin de 30l(dar damingeana sa fie goala, adica sa treaca pe benzina automat=nu mai ai presiune destula si nici gaz) tre sa te duci sa-ti regleze plutitorul de care vorbeam...sau sa-l deblocheze, s-au mai vazut cazuri...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am si eu o intrebare in Arad unde e recomandat sa ma duc sa imi montez o instalatie GPL pe un Golf IV 1.6 8v AKL?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un Golf 4 fabricatie 2003 cu computer de bord cu motor BCA de 1,4 16v 75CP si va rog spuneti-mi unde se monteaza cel mai profesional GPL BRC SEQUENT 24 MY07 ca aceasta am inteles ca ar fi cea mai compatibila instalatie GPL cu acest tip de motor? Si va rog care aveti pe masini montat aceasta instalatie si aveti computer de bord daca se arata consumul instant de gaz in computerul de bord al masinii,intrucat mie mi-au zis cei de aici de la mine care ar monta BRC ca nu arata. Va multumesc.

Modificat de valyp67
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

il arata dar nu stiu cat de real este

dar oricum nu cred ca este mare diferenta max 1l%

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Arad: RoGaz (parca, la piciorul podului Micalaca), Verbita (Vlaicu, DTGaz 2300 RON), Frankmar (str.Andrei Saguna, 2700 RON Tomasetto), preturi cu rezervor toroidal. Daca afli pret si model la RoGaz, transmite te rog informatia mai departe pe forum.

*daca aceste informatii contravin regulilor forumului, rog adminul sa stearga postul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La RoGaz costa 2400 lei cu butelie toroidala model milano, aici m`am gandit sa ma duc sa imi pun oare e buna instalatia?

Modificat de AR77PAG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

valyp67:

CB-ul nu arata decit consumul instant de benzina la absolut toate motoarele. Din el este emulat si consumul de gaz cu o mapa specifica. Vei avea asadar o diferenta de ~ 30% pe minus fata de consumul real de gaz.

Instalatia e ok dar trebuie sa ai autoturismul in perfecta stare. Daca ai luat SH e f posibil ca sa ai nevoie de schimb sonde si/sau catalizator inainte de a monta instalatia, altfel o sa ai multe pb cu ea.

Dealtfel e un principiu general ca sa fie in stare perfecta si asta e posibil pina in 100k la benzinare.

Dupa 100k tre sa schimbi sonde,senzori,catalizator...etc.

Din cauza asta "scapa" vesticii de masini si le vand la estici.

Pentru firma cea mai buna din tara iti dau PM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AR77PAG : Milano nu sint nemaipomenite...dupa cite stiu au probleme cu rampa de injectoare.

Mai degraba Tomasetto 300(Plus) sau BRC...

Mai sint si cei de la LandiRenzo...pt cele din urma atentie cum si unde monteaza rampa...

E foarte buna dar e din plastic...si se poate strica daca e montata tensionat sau tragi ca spartu' de ea...

Cei mai buni in BRC sint la Buzau-Progaz...pt cei interesati de BRC.

Apropo de consum BC conteaza f mult cum e reglata instalatia si valorile parametrilor din self-adaptation...

La o bucata de vreme o reglasem beton dupa sonda 1 si avea 0-0 pe gr32.

Si consumul dat de BC era ~ real.

Dar cu reglajul asta mergea cu amestec bogat pe benzina la porniri la rece :)

Asa ca i-am dat mai mult GPL in nas a facut corectie ECU si acu am 6 6-7 in Gr32...

Merge f bine si pe GPL si pe benzina...

Asta a fost misterul si rezolvarea la pornirea greoaie la rece sub 5grade...

Cu noul reglaj BC-ul arata in loc de 8.3l consum de 7.3-7.5l (consum extraurban) deci cu 1l mai putin...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mea e adusa din Germania in noiembrie-decembrie 2010 si a fost inmatriculata in ianuarie 2011 si are putin peste 150mii km si nu am erori pe sonde sau altele,deci sa inteleg ca sa nu pun GPL?

Modificat de valyp67
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa-ti mearga foarte bine fara probleme pe GPL tre' sa-ti mearga super bine pe benzina.

In caz contrar o sa ai probleme cu reglajul...

Daca zici ca nu ai probleme cu masina poti pune linistit GPL.

Daca esti hotarit pe BRC trage o fuga la Buzau si gata...

Dar sint si alte instalatii bune cum ziceam si mai sus...montatorii sint mai mult sau mai putin Xxxxxi :)

Vezi prin Piatra ce meseriasi ai...prima parere poti sa ti-o faci cu taximetristii...multi au GPL...

Montatori mai sint la Bacau, Botosani, Iasi...ceva mai aproape...cred...

Apropo la 150k asteapta-te sa schimbi sonda lambda 1...daca nu ai schimbat-o deja...bujiile trebuie sa fie ok...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mea e adusa din Germania in noiembrie-decembrie 2010 si a fost inmatriculata in ianuarie 2011 si are putin peste 150mii km si nu am erori pe sonde sau altele,deci sa inteleg ca sa nu pun GPL?

Ce an de fabricatie are ?

E f probabil sa aiba mult mai multi km dar...oricum sonda 1 obligatoriu schimbata. Catalizator + sonda 2 ramine de testat si vazut dupa ce schimbi prima sonda. Apoi bujii, clapeta...etc ( mai citesti pe forum care sunt pb )

Dupa aceea test VAG la un meserias, apoi noxe sa iesi beton pe benzen si dup-aia mergi sa pui gaz.

Spor si sa ne tii la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu instalatie de gaz pe alimentare si eu cred ca-i avantajos consum in oras 11-12% si mixt 10%, in afara localitatii n-am verificat,mentionez ca am un wv bora 2001

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...E f probabil sa aiba mult mai multi km dar...oricum sonda 1 obligatoriu schimbata....

Nu neaparat...a mea e din 2001 si avea 108 cind a fost adusa in 2008 si acum 144k.

La peste 150 are sanse sa se fi schimbat sonda inainte...

Eventual sa aiba banii pregatiti daca ii da eroare 16555/16556/16516 stie de unde e :)

Catalizatorul si sonda 2 nu au treaba prea mare cu mersu' pe GPL/benzina...decit la noxe...

(Bujiile, clapeta de aer) si EGR-ul, filtrul de aer...cam astea sint de schimbat/curatat...in prima faza...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sonda lambda 1 la mine cred ca a fost schimbata in Germania ca e aproape noua cat si bujiile,filtrul de aer si clapeta de acceleratie sunt si ele aproape noi,iar in ceea ce priveste catalizatorul chiar ca n-am auzit de asa ceva pana acum sa schimbe cineva asa ceva... Am vorbit la mine aici cu cei care monteaza BRC,dar a ramas sa astept sa primeasca licenta de montaj in cursul acestei luni pentru a o si putea omologa ulterior la RAR dupa ce montez aceasta instalatie. Numai bine si va multumesc mult pentru raspunsuri!

Modificat de valyp67
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!