Jump to content

Cum functioneaza ESP pe leon


razmih
 Share

Postare recomandată

Masina din semnatura este prima masina dotata cu sistemul de control al tractiunii condusa de mine. Cum se manifesta acesta in momentul in care intra in functiune? Este ceva ce se simte, adica ceva gen ABS?

Intreb asta pentru ca ieri, in conditii de ploaie am facut o accelerare mai tare si in acel moment am simtit niste vibratii foarte tari iar schimbatorul de viteze parca vroia sa sara din locul lui. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dah ...cam aasa ceva.Ai senzatia ca accelereaza in gol!!!Trebuia sa se aprinda si martorul din bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ESP-ul se comporta in felul urmator din cate am observat la masina mea:

1.In momentul in care computerul simte ca una dintre roti pierde aderenta, pe acea roata/roti scade puterea....de aia simti ca motorul se tureaza, dar masina nu se infige.

2.In momentul in care computerul simte ca masina isi pierde traiectoria(de exemplu fuge spatele), esp-ul(ABS-ul) frineaza roata care si-a pierdut traiectoria si redirectioneaza puterea catre celelalte roti.

In momentul in care ESP-ul intra in actiune, martorul dedicat din bord se aprinde (un beculet galben cu o masinuta care derapeaza).

Daca gresesc va rog sa ma corectati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prima chestie descrisa nu este de fapt traction control sau ASR?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Coocky ba da, dar tocmai asta e farmecul, ESP-ul le include pe toate.

Referitor la intrebarea ta legata de cauciucuri: Cupra vine incaltata cu Pirelli PZero Rosso, cu indice de viteza 91W(potrivit pentru viteze de peste 240km/h). Eu am citit niste review-uri despre aceste cauciucuri si pare ca sunt foarte bune....acum de pinde si de ce vrea "pilotu" respectiv de la aceste cauciucuri.....eu personal sunt foarte multumit de ele (ca si tinuta de drum, zgomot)

Modificat de Testosul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ESP-ul se comporta in felul urmator din cate am observat la masina mea:

(...)

Daca gresesc va rog sa ma corectati.

Nu gresesti doar ca nu muta puterea pe alte roti pentru ca nu are sistemul de diferentiale de la un 4x4. Face exact ce ai spus tu dar franeaza rotile daca pierd aderenta. O sa observi kestia asta daca incerci sa pleci accelerat de pe loc cand esti cu masina intr-o groapa plina cu noroi moale. Computerul o sa simta pierderea de aderenta si o sa iti franeze rotile de tot si o sa ramai acolo :(

Sistemul este foarte bun in general.

Un test pe YouTube:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da, TCS/ASR. Martorul din bord se aprinde/clipeste in ambele cazuri. La punctul 2 am rezerve ca se redirectioneaza puterea catre celalalte roti; stiam ca doar franeaza o roata, pentru readucerea pe traiectorie a masinii (acceleratia laterala este verificata de nu-stiu-cate-ori pe secunda), dar poate gresesc. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok si atunci care este treaba cu EDS-ul? (diferential electronic autoblocant)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cupra nu are nici un fel de diferential autoblocant, nici electronic, si cu atat mai mult mecanic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ne uitam in oferta standard a masinii, vedem ca are EDS (diferential electronic autoblocant), asemanator cu ce este pus pe Alfa Romeo 147 si GT, si este doar pe rotile motrice, adica pe cele din fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pe seat.ro in configurator nu am gasit asa ceva si nici nu am auzit ca ar avea. Din cate stiu, in grupul vag nici golful si nici a3 nu au asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conferinta de presa 15 iunie 2005, lansare SEAT Leon Press release:

"The new Le

Modificat de coocky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Coocky ba da, dar tocmai asta e farmecul, ESP-ul le include pe toate.

Referitor la intrebarea ta legata de cauciucuri: Cupra vine incaltata cu Pirelli PZero Rosso, cu indice de viteza 91W(potrivit pentru viteze de peste 240km/h). Eu am citit niste review-uri despre aceste cauciucuri si pare ca sunt foarte bune....acum de pinde si de ce vrea "pilotu" respectiv de la aceste cauciucuri.....eu personal sunt foarte multumit de ele (ca si tinuta de drum, zgomot)

Nu stiu cat de bune sunt cauciucurile astea. Dupa un an de zile, cel de pe stanga fata la mine a cedat. Era taiat in cel putin trei locuri (e drept ca taieturi minore, dar ce conteaza...). Cauciucul este extrem de subtire. Am fost la service pentru roti si a incercat baiatul de acolo sa polizeze putin si a ajuns imediat la sarma.

Pe de alta parte, jantele erau extrem de stambe dupa un an de exploatare :lol: (cele de 17'). Cost indreptare: 60 lei/janta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista diferential electronic (EDL) la VAG, si eu am si multi altii :icon_thumright:

Dar e cam apa de ploaie; se foloseste de senzorii ABS pentru a detecta daca o roata prinde viteza mult mai mare decat cealalta si o franeaza, asta e tot. Cand actioneaza se aude un carait foarte asemanator :lol: cu cel al franarii cu ABS activ.

S-a mai discutat pe undeva ... bagati un search, s-ar putea sa scrie mai multe pe forum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!