Jump to content

Posesorii De 2.5 Tdi - Motor Pretentios?


globalbss
 Share

Postare recomandată

mi-ar face o deosebita placere sa discutam despre motorul de 2.5 TDI.

intretinere, ulei, cutie de viteze, axe cu came, regimul de mers in oras, consum motorina, taxe etc.

ca idee, eu am 185000 km si am doar o problema ce tine de motor:

la plecarea de pe loc, am foarte rar mici trepidatii. la service mi s-a spus ca volant e putin uzata si de vina ar motorul care este "mare" si exercita o forta mai mare asupra cutiei de viteze decat un motor "normal" sa zicem. totusi parca ma cam indoiesc...

in alta ordine de idei, zilele aste trebuie sa-mi schimb uleiul si intentionez sa-mi pun Castrol LL3. stiu ca el rezista la peste 30000 km, dar pt romania trebuie sa-l schimb neaparat la 15000 km? ma gandesc ca totusi as putea sa-l schimb la 25-30000 km, daca inlocuiesc la 15000 km filtrul de aer si filtrul de motorina. voi ce parere aveti?

ca dezavantaj, mi se pare ca este o masin greoaie in oras, dar in extraurban mi se pare senzationala... este net superioara oricarei nalte masini :beer:

este motorul de 2.5 TDI V6 mai pretentios si mai greu de intretinut decat un motor mai mic?

una peste alta, sunt multumit ca am optat pt 2.5 TDI V6, chiar daca am platit la prima inmatriculare 3200 Euro :)

va astept pe forum!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai din cate stiu, axele cu came si tachetii hidraulici "pica" aprox dupa 200k km. Sper sa nu ajung si eu la doctor cu problema asta. Inca nu bat.

Eu am schimbat doua tampoane motor (1.2 bulioane buc/fara senzor) care si-au dat duhul (s-a scurs uleiul din ele) la interval de aprox o luna intre ele. S-a rupt si o ureche de la catalizator din cauza primului tampon rupt. S-a sudat cu succes.

Debitmetrul a fost inlocuit (3.5 bulioane cu el la schimb) ca nu mai era in parametrii, dar sincer mai mergea pana sa-mi zica: Asta la vista!

Injectoarele le-am curatat mai mult preventiv (6 bulioane), deoarece compensarea lor batea in pragul maxim (vazut pe VAG-COM). Au fost date jos si bagate la ultrasunete. Rezultat foarte bun dupa.

Am schimbat si senzorul de presiune (joasa) ulei. O luase razna! Oricum a fost foarte ieftin (parca 150 mii), si l-am inlocuit in 5 minute in fata magazinului. Mi-a dat palpitatii atentionarea cu "lipsa presiune" din bord.

Nu am avut alte probleme (turbo, EGR, cutia manuala 6+1, ambreiaj).

Toate astea in doi ani jumate, si 60k km facuti de mine.

De cand am luat-o ii pun numai Castro Magnatec 5w40. Nu completez intre schimburi (10k km). Ajunge apoape de minim la schimb.

Vezi si aici ce-am scris apropo de dezamorzarea circuitului de motorina LINK

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motoarele astea sunt destul de reusite,dar acum mai conteaza si ce noroc ai avut in momentul achizitionari(mai ales masina S.H.) cum a fost exploatata inainte,ce service i sa facut(schimburi de filtre,ulei & alte lichide)...nu cred sa fie alte probleme strict specifice motoarelor 2.5tdi V6.

p.s.:fi sigur totusi ca masini ii este schimbata distributia,iar daca vrei sa dormi intradevar lnistit fai o verificare bara-bara & foloseste un ulei de calitate ca din cate am inteles sunt cam mofturoase si sensibile la acest capitol(eu unul ti-am mai spus folosesc numai longlife,acum ll3 pe care il schimb la 15000km).Cu respect Alex.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am masina mea de 25.000km si pot sa spun ca nu am avut nici o problema cu ea in afara de 2 bujii si termostatul schimbat ca nu mai incalzea apa la 90 grade.ca motor mi se pare cam greoi in oras.motorul asta cere sa il calci si prin oras nu prea a pe unde sa ii dai.in rest sunt super multumit de el.ulei iam pus mobil 1 0w30 garantat 50.000 km,dar o sa il schimb la 30.000 sa fiu mai sigur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mea are 120000km si nu am avut nici o problema cu motorul.

Intradevar nu prea ii place traficul de oras,dar in afara V6 isi spune cuvantul.

Motorul nu cred ca este pretentios ci mai degraba mai costisitor(distributie,2intercoolere, 6injectoare,multe supape si culbutori,etc) ca pana la urma toate motoarele sant pretentioase,daca nu le dai uleiul care trebuie si nu ai grija de ele nu te vor tine prea mult. In orice caz v6-le cu cheltuiala se tine.

Masina a avut 99000km reali(verificat in ROM la dealer VW) cand am cumparat-o din Germania,uleiul pe care l-au folosit nemtii la motor a fost 0w-30 Mobil formula LD

In tara cei de la service mi-au recomandat 5w-30 ca cica 0 e prea subtire.In prezent folosesc Castrol Edge 5w-30 si il schimb pina in 15000km+toate filtrele,ca la prafu care este in Romania :vaidecapulmeu: ..........

De vreo doua luni incoace sa ivit o problema,--in momentul in care accelerez,dar nu brusc,motorul are o intrerupere pentru o milisecunda,este ca o mica pierdere de putere,si asta nu se intampla des, doar cateodata.

Vi sa mai intamplat asa ceva?,Ce poate sa fie?

In rest motorul merge bine si urca in turatii fara probleme.

Nu i-am facut o scanare inca,dar o sa o fac saptamana ce vine cand o sa schimb si distributia.

Apropos,urmatorul schimb de distributie cand se face la motorul asta?

Am auzit si eu de problema cu axele cu came ca dupa un timp incep sa cada indiferent ce ulei folosesti dar asta ramane de vazut.

Pana la urma eu cred ca este un motor bun cu un cuplu mai ridicat,fapt care te ajuta in multe ipostaze.

Bafta all si la mai multi km!!! :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu folosesc ulei LL3 si fac schimbul de ulei si toate filtrile la 15000 km, am luato la 120000km si momenull de fata are 150000km si nu am avut nici o problema cu ia in cei doi ani de cind o am ,mai mult sta prin garaj

post-9770-1205044659_thumb.jpg

post-9770-1205044674_thumb.jpg

post-9770-1205044691_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De vreo doua luni incoace sa ivit o problema,--in momentul in care accelerez,dar nu brusc,motorul are o intrerupere pentru o milisecunda,este ca o mica pierdere de putere,si asta nu se intampla des, doar cateodata.

asa patesc si eu la a mea.mi se intampla mai ales dupa ce merg ceva timp cu ea frumos si dupa aia dintro data o calc brusc.eu cred ca este ceva de la turbina agata pe undeva.daca ii dai de cap sa ma anunti si pe mine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ca e vorba de obisnuitul turbo lag... Sau poate ca mai trebuie curatata turbina. Inainte nu se manifesta la fel ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu aveam un delay la kick-down cu vechiul debitmetru, cu toate ca eram "pe cuplu". Stiu ca nu e un fenomen caracteristic debitmetrului, dar s-a observat dupa schimbarea lui. Cu cel vechi nu aveam probleme la turatii ridicate cum se intampla cel mai des.

PS. gif , ce spui tu nu are legatura cu DRA, care specifica clar ca nu la acceleratie brusca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am gandit si eu ca poate e vorba de turbina,poate are nevoie de o curatare, dar sa vedem,oricum in Craiova nu cunosc pe nimeni specialist in turbine. Poate cand ajung in Bucuresti. Daca ii dau de cap am sa postez rezolvarea problemei.

uite ce am gasit pe net un v6 akn daca vreti sa vedeti cum arata dat jos

post-5881-1205144015_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Niste poze de la schimbul de distributie in 2005. Imi era mila de ea saraca in ce hal ajunsese :huh: .

post-314-1205148443_thumb.jpg post-314-1205148450_thumb.jpg post-314-1205148459_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
mi-ar face o deosebita placere sa discutam despre motorul de 2.5 TDI.

intretinere, ulei, cutie de viteze, axe cu came, regimul de mers in oras, consum motorina, taxe etc.

ca idee, eu am 185000 km si am doar o problema ce tine de motor:

la plecarea de pe loc, am foarte rar mici trepidatii. la service mi s-a spus ca volant e putin uzata si de vina ar motorul care este "mare" si exercita o forta mai mare asupra cutiei de viteze decat un motor "normal" sa zicem. totusi parca ma cam indoiesc...

in alta ordine de idei, zilele aste trebuie sa-mi schimb uleiul si intentionez sa-mi pun Castrol LL3. stiu ca el rezista la peste 30000 km, dar pt romania trebuie sa-l schimb neaparat la 15000 km? ma gandesc ca totusi as putea sa-l schimb la 25-30000 km, daca inlocuiesc la 15000 km filtrul de aer si filtrul de motorina. voi ce parere aveti?

ca dezavantaj, mi se pare ca este o masin greoaie in oras, dar in extraurban mi se pare senzationala... este net superioara oricarei nalte masini :P

este motorul de 2.5 TDI V6 mai pretentios si mai greu de intretinut decat un motor mai mic?

una peste alta, sunt multumit ca am optat pt 2.5 TDI V6, chiar daca am platit la prima inmatriculare 3200 Euro :P

va astept pe forum!

Salut,

Am cititt ce ai scris si am observat si eu aceeasi problema la plecarea de pe loc si cand schimb din 1 in 2. Trepidatile se simt ca si la tine doar cateodata. Ce am mai observat am mici intreruperi in turatii mari si ma refer la de la 4000rpm. O sa-mi schimb debitmetrul si as dori sa mi curat turbina si intercolerul dar nu stiu nici un specialist in asa ceva prin timisoara .

Si eu am platit tot atat la prima inmatriculare si nu i-mi pare rau .......poate ne dau astia ceva bani inapoi !!!!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal.uite aici nr de tel a lu Zoly,un mecanic f bun din timi:0724228669.Mergi cu incredere la el ca stie tipu.Bafta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt probloema cu lag-ul singura problema e curatatul turbinei.am fost acum 2 saptmanii cu a4 1.9tdi al lui fratimiu si am rezolvat problema cu 300ron...dupa operatiune parca e alta masina :offtopic:

P.S: chiar daca lag-ul nu e evident,puteti face o scanare cu vag com si de verificat cati milibari are turbina in sarcina...la a4 trebuiau sa fie 2000 si pe vag com nu depasea 1800.cred ca problema este clasica pt 90% din TDI-urile de la noi

Modificat de Barbie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"De vreo doua luni incoace sa ivit o problema,--in momentul in care accelerez,dar nu brusc,motorul are o intrerupere pentru o milisecunda,este ca o mica pierdere de putere,si asta nu se intampla des, doar cateodata."

Aceasi problema am avut-o si eu,am inlocuit debitmetrul si merge ceas,se pune praf pe senzorul debitmetrului(la-m desfacut pe cel vechi si am constatat ca era plin de praf).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. De cateva saptamani am observat ca passatul meu v6 ajunge in trapta a2a prea repede la 4000 rpm si am in jur de 65 km/h. Inainte ajungeam cu a2a undeva la 80km/h tot cam p la 4000. E posibil sa patineze discul???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

afli f simplu asta, cand ajungi in a 2-a la 4000rpm, ramai acolo... adica mergi cateva secunde constant cu 4000rpm. Daca viteza ramane constanta la 65km/h, inseamna ca totul e ok. Daca viteza creste pana la 80, inseamna ca ti-a patinat ambreiajul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

an si eu un v6 d'asta....motor akn...probleme cat cuprinde...:Dam 230.000 km cu ea....la 210.000 mi'a picat pompa de ulei ji automat mi'a distrus tacheti...culbutori....axe....capacele...a fost de belea.Acum am incercat sa pun un invertor in portbagaj si ingenios cum sunt eu.... am facut un scurt pe firele de la statie. Urmarea.....nu imi mai incarca alternatorul...sta martorul de la baterie aprins si nu am idee de la ce poate fi...am verificat sigurantele din panou....de la calculator + alte sigurante gigant...:offtopic:...care erau sub bord...nimic...erau toate ok....Are cineva un map ceva cu relee?...am inteles ca alternatorul are un releu de tensiune pe el....rog raspuns repede daca se poate

apropo.....axele cu came dupa 2003 incoace sunt axe foarte bune...nu ca cele vechi

aaaaa.pardon...si mai am o problema cu ea....ca v'am zis ca nu prea am avut noroc cu ea...mi se dezamorseaza pompa de alimentare si asta chiar mi'a provocat dureri de cap...am instalat o pompa de amorsare de logan diesel provizoriu si isi face treaba....dar este urat sa deschizi mereu capota sa dai la pompita...:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema cu axele stiu ca era la motoarele de 150/155/180 CP, la 163 CP nu. E vorba de codul motorului, daca incepe cu A e din seria veche, dar acestea cu B, cum este cazul celui de 163 BDG, este din cele mai noi si au fost remediate problemele legata de axe. referitor la ulei, eu nu as sta nici pana la 15.000 km cu el. intentionez sa-l schimb la 10.000...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

aceste motoare 2,5 tdi deabia dupa 200.000km isi dau drumu ,din sursa sigura ,inginer audi (fabrica )nu reprezentanta ,cele mai reusite ,are 240.000si merge trasnet ,dar trebuie scos afara la drum cel putin o data pe an si,,tras ,,de el,tot acelasi sfat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motoarele de 2.5 au probleme cu pompa de motorina si mai exact cu un releu din calculatorul pompei. A mea de exemplu face figuri din cand in cand. Intra in limp mode cand las contactul pus fara a fi pornit motorul. Iau contactul, o las un minut si isi revine. Asta mi se intampla doar cand pun VCDS/Vag-Com pe ea.

Momentan are 220.000 km si merge/fuge/alearga/toarce fara probleme, consumul tot mic a ramas, nu este deloc zgomots si iubesc masina asta mai mult pe zi ce trece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mea de exemplu face figuri din cand in cand. Intra in limp mode cand las contactul pus fara a fi pornit motorul. Iau contactul, o las un minut si isi revine.

Cu toate ca al meu este de 1,9, tot asa se manifesta cand dupa 2-3 luni de mers numai in oras fortez motorul rece in treapta a III-a (o depasire, un deal). Dupa ce restartez motorul merge in parametrii.

Ca remediu - o "forja" pe autostrada este suficienta. Curata turbina pentru 2-3 luni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Va salut!

De o saptamana sunt posesorul unui Audi A4 B6 din 2004 motor 2.5 tdi BAU de 180 cai,quattro , tiptronic.

Problema e ca am o nelamurire in privinta schimbului de ulei.Pe unele siteuri specializate am gasit recomandat pt acest motor uleiuri cu norma 505.00/501.01,deci ar fi potrivit un ulei cu specificatiile 5W 40.Dar pe capacul de la motor am gasit un sticker pe care scrie Vapsoil 507.00 deci ar trebui sa folosesc un ulei cu 5W 30(ulei cu care a si fost facut ultimul schimb in tara->Castrol Edge 5W 30).Intrebarea este ce tip si ce marca de ulei sunt cele mai bune pt acest motor?Fiind primul meu audi nu cunosc aici in Tg-Jiu nici serviceuri consacrate si nu as vrea sa imi schimbe vreun mecanic uleiul din auzite si sa imi bat joc de motor.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!