Jump to content

Sfaturi pentru noii posesori de octavia 2


pit82us
 Share

Postare recomandată

Avand in vedere ca numarul lor este in crestere in acest topic as dorii sa fie postate recomandari pentru posesori de octavia 2 ( atentionari , sfaturi ...)

Eu as vrea sa stiu daca trebuie acordata atentie speciala unei masini noi , si in ce consta aceasta ?

Poate s-a mai discutat asa ceva , dar as dori ca aici sa se posteze despre octavia 2 .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tocmai ce vroiam sa pun eu o intrebare despre climatronicul de pe octi2 .. daca il lasi permanent pe auto (dupa cum recomanda de fapt si in carte), fie vara fie iarna, inseamna ca de fiecare data folosesti compresorul .. atunci compresorul asta cat e facut sa tina .. ca stiam ca este o componenta care se uzeaza destul de puternic .. oare tine exact doi ani cat e garantia si pe urma te lasa si apoi te lasa si picioarele cand auzi cat trebuie sa dai ca sa-l repari? :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

So...Auto e pt asigurarea automata a temperaturii setate deci controleaza automat ventilatia. Si da foloseste compresorul de AC. Econ anuleaza functionarea compresorului de AC. Chestiile astea sunt scrise in orice Biblie (carte a masinii).

Dupa mine compresorul are mari sanse sa se defecteze daca nu e folosit periodic. Nicidecum nu imi fac probleme ca s-ar putea uza prematur un compresor de clima pt ca l-as folosi des. Ca ar trebui sa completez freonul si uleiul de compresor mai des (intervale de 2-3 ani) asta da...dar asta tine de intretinere pt a beneficia de comfort.

@Pit

Cand iti vine masina, vei primi o mapa cu Biblia. Acolo sunt scrise multe aspecte la care trebuie sa fii atent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tocmai ce vroiam sa pun eu o intrebare despre climatronicul de pe octi2 .. daca il lasi permanent pe auto (dupa cum recomanda de fapt si in carte), fie vara fie iarna, inseamna ca de fiecare data folosesti compresorul .. atunci compresorul asta cat e facut sa tina .. ca stiam ca este o componenta care se uzeaza destul de puternic .. oare tine exact doi ani cat e garantia si pe urma te lasa si apoi te lasa si picioarele cand auzi cat trebuie sa dai ca sa-l repari? :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

La temperaturi sub 4-5 grade C compresorul este oprit automat, asa ca nu merge chiar tot timpul :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@shkoda

Inseamna ca ai pe cheie un buton care comanda aprinderea unui LED alb pe post de lanterna.

Sunt utile noaptea daca nu ai telecomanda cand vrei sa iluminezi broasca pt a introduce cheia.

Modificat de Diesel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La temperaturi sub 4-5 grade C compresorul este oprit automat, asa ca nu merge chiar tot timpul :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

mai exact sub 4 grade nu pleaca instalatia de racire, dar la incalzire tot compresorul face caldura .. este acelasi lucru ca si la aerul conditionat de acasa, care face cald din aer rece (ca acolo nu e vorba de nici o alta caldura de la motor) :lol:

asa ca, daca este sa fim optimisti ca diesel, putem tine climatronicul pe auto si sa vedem daca este super fiabil .. eu stiu ca la masinile care aveau doar aer conditionat (cum am si eu pe cielo) se recomanda pornirea lui cate un pic in fiecare luna, indiferent de vreme, ca sa se mai unga compresorul .. dar functionarea lui in continuu nu mi se pare totusi atat de ok .. eu il mai dau din cand in cand pe eco .. desi pentru confort este adevarat ca auto face nu numai temperatura setata ci si regleaza umiditatea

in manualul de skoda scrie ca este recomandat pe auto .. deci nu scrie ceva de uzura .. se pare ca sunt siguri ca compresorul are viata cat masina .. oare? vag-urile mai vechi cu climatronic au avut vreodata probleme sau tine clima mereu pe auto?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Question:

Ce inseamna "Chei cu iluminare" ?

<{POST_SNAPBACK}>

sunt doua tipuri de chei pentru octi2 .. cele fara telecomanda, care au un led alb care face o mica lumina la apasarea unui buton .. si sunt cheile cu telecomanda, pliabile .. la care oricum daca deschizi masina din telecomanda se aprind luminile din oglinzi (bine, dar oricum nu mai ai nevoie sa bagi cheia in broasca)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-am adus aminte.. se vorbea pe topicul despre octavia, care tocmai s-a inchis, de anvelopele cu care vine incaltata masina.

Am gasit o poza cu o masina in echiparea 'Ambiente' cu incaltari Michelin. Se pare ca poza respectiva este facuta in Cehia..

http://www.autorevue.cz/Images/3289/99.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai exact sub 4 grade nu pleaca instalatia de racire, dar la incalzire tot compresorul face caldura .. este acelasi lucru ca si la aerul conditionat de acasa, care face cald din aer rece (ca acolo nu e vorba de nici o alta caldura de la motor) :)

in manualul de skoda scrie ca este recomandat pe auto .. deci nu scrie ceva de uzura .. se pare ca sunt siguri ca compresorul are viata cat masina .. oare? vag-urile mai vechi cu climatronic au avut vreodata probleme sau tine clima mereu pe auto?

<{POST_SNAPBACK}>

Nu e adevarat - compresorul nu porneste sub o anumita temperatura (nu stiu daca e 4C, dar e pe acolo). Spre deosebire de A/C de acasa, in masina caldura provine de la circularea aerului pe langa calorifer, care se incalzeste cu antigel de la motor. Compresorul este folosit strict pentru conditionarea (racirea si uscarea) aerului.

Eu tin climatronicul mai tot timpul pe auto si n-am nici o problema la compresor (si e masina mai veche). Pur si simplu sub X grade C se opreste automat compresorul (sau porneste automat peste respectiva temperatura).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca afara sunt 10 garade , si eu vreau 20 in masina , compresorul ce face raceste aerul incalzit de calorifer ?

Eu cred ca , copmresorul porneste daca ai setat o temperatrura sub temperatura de afara .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca afara sunt 10 garade , si eu vreau 20 in masina , compresorul ce face raceste aerul incalzit de calorifer ?

Eu cred ca , copmresorul porneste daca ai setat o temperatrura sub temperatura de afara .

<{POST_SNAPBACK}>

Sunt circuite diferite. Compresorul scoate umiditatea, circuitul de incalzire baga aer cald.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da , m-am interesat si eu , aerul trece prin pastila de racire unde este dezumificat , apoi este incalzit de calorifer.

La ce temperatura inceteaza compresorul sa functioneze , asta nu am reusit sa o aflu .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunteti siguri ca compresorul nu face si caldura? eu am observat ca daca stau pe econ (compresor oprit) .. dupa ce plec pe temperaturi de -4 grade, baga caldura dupa 10 minute, cand se incalzea motorul .. dar daca bag auto .. in doua minute incepe sa bage cald bine .. de asta cred ca compresorul functioneaza si la incalzire .. cum ne lamurim? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunteti siguri ca compresorul nu face si caldura? eu am observat ca daca stau pe econ (compresor oprit) .. dupa ce plec pe temperaturi de -4 grade, baga caldura dupa 10 minute, cand se incalzea motorul .. dar daca bag auto .. in doua minute incepe sa bage cald bine .. de asta cred ca compresorul functioneaza si la incalzire .. cum ne lamurim? :beerchug:

<{POST_SNAPBACK}>

Daca e sa ne referim la incalzirea cea mai rapida atunci aceea se face pe pozitia recirculare a aerului (dupa fixarea gradului de caldura digital sau mecanic si pornirea ventilatiei). Asta scrie in orice carte. Dar la fel de repede se vor aburi si geamurile.

Codz...daca citesti atent Biblia vei gasi raspunsurile la intrebarile tale.Compresorul nu serveste incalzirii, asa cum bine s-a spus anterior.

De fapt vorbim generalitati valabile la orice masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Hai sa mai pun o intrebare pentru posesorii noii octi2, referitor la motorina. Ce fel de motorina puneti, Euro3 sau Euro4? Cica Euro4 nu face rau, ci tocmai ca mentine curat motorul pentru ca arde mai putina parafina - arde mai bine - si tocmai de asta singurul inconvenient este ca consuma mai mult. Acum cu cat mai mult nu se stie inca .. daca ar fi sub +0,2-0,3/% ar fi ok, daca asta inseamna un motor mai bine intretinut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa mai pun o intrebare pentru posesorii noii octi2, referitor la motorina. Ce fel de motorina puneti, Euro3 sau Euro4? Cica Euro4 nu face rau, ci tocmai ca mentine curat motorul pentru ca arde mai putina parafina - arde mai bine - si tocmai de asta singurul inconvenient este ca consuma mai mult. Acum cu cat mai mult nu se stie inca .. daca ar fi sub +0,2-0,3/% ar fi ok, daca asta inseamna un motor mai bine intretinut.

<{POST_SNAPBACK}>

Tot Euro 4, pt ca diferenta de pret e modica.

De consumat mai mult, sincer habar n-am, de fapt n-am cum sa-mi dau seama pt ca si asa consumul il consider extrem de mic.

Ex. Viteza medie 69km/h in afara, consum 4,4 l/100km. (inclusiv localitati). Chiar ma gandeam ca nu e mare diferenta intre acea Fabia 1.4 TDI cu 3,5 sau 3, 6 nu mai retin cat a scos...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiti ce am observat referitor la o posibila fortare a stergatoarelor pe timp de iarna:

la octi2 (nu stiu daca nu si la alte masini vag) .. la punerea contactului stergatoarele fac o mica miscare, de un cm aproximativ, nu stiu de ce face asta .. poate iti seteaza pozitia sau ceva .. o fi ceva inteligent .. dar nu stiu cat de 'benefic' este pentru stergatoare si mai ales pentru motorasul lor atunci cand masina este plina de gheata in zona respectiva .. pentru ca deobicei intri in masina, dai drumul la motor, pui incalzire pe luneta si pe parbriz si deabia pe urma te apuci de dezapezit masina

deci, eu cred ca de acum o sa dezghet mai intai stergatoarele si o sa ma asigur ca se pot misca inainte sa pun contactul .. nu vreau sa am rup cine stie ce rotite dintate in mecanismul de antrenare a lor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Hai cu un sfat: cum e mai bine sa mergi cu masina, turatii pentru oras, cum se conduce mai economic,etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

referitor la stergatoare scrie si in cartea masinii ca odata la 5 porniri se misca putin stergatoarele pt a mai lucra motorul.Acum nu cred ca sunt fortate asa tare,oricum au un sistem de protectie la reductor.

Referitor la motorina eu bag Alpine diesel de la OMV dar parca mi se pare ca masina trage mai bine cu euro 4.Poate este doar mi se pare.O sa mai studiez.

Compresorul de climatronic stiu sigur ca nu functioneaza sub 5 grade si este oprit automat.Eu unul il mai opresc din cand cand cand dar nu pt al proteja ci doar ca nu am nevoie de el.Iarna caldura este de la motor nu de la compresor.

Cand a fost lanasata octavia in Romania venea pe varianta elegance cu cauciucuri Michelin,ulterior s-a facut o reducere de pret si au venit cu matador ca la mine sau bridgestone pe jante de 16.

Referitor la turatii se stie ca nu e bine sa mergi subturat pt ca o sa cresca consumul si omori turbina.dupa mine 1700-1900 la diesel este ok la mers in oras adica maxim viteza 3 in bucuresti,asta cand ai okazia avand in vedere traficul.Oricum este un topic care va poate lamuri suficient

un alt sfat - atentie la inchiderea haionului ,nu il trantiti prea tare in timp incepe sa vibreze.

in rest drum bun la toti si aveti grija de ele,mie imi place masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

referitor la stergatoare scrie si in cartea masinii ca odata la 5 porniri se misca putin stergatoarele pt a mai lucra motorul.Acum nu cred ca sunt fortate asa tare,oricum au un sistem de protectie la reductor.

Referitor la motorina eu bag Alpine diesel de la OMV dar parca mi se pare ca masina trage mai bine cu euro 4.Poate este doar mi se pare.O sa mai studiez.

Compresorul de climatronic stiu sigur ca nu functioneaza sub 5 grade si este oprit automat.Eu unul il mai opresc din cand cand cand dar nu pt al proteja ci doar ca nu am nevoie de el.Iarna caldura este de la motor nu de la compresor.

Cand a fost lanasata octavia in Romania venea pe varianta elegance cu cauciucuri Michelin,ulterior s-a facut o reducere de pret si au venit cu matador ca la mine sau bridgestone pe jante de 16.

Referitor la turatii se stie ca nu e bine sa mergi subturat pt ca o sa cresca consumul si omori turbina.dupa mine 1700-1900 la diesel este ok la mers in oras adica maxim viteza 3 in bucuresti,asta cand ai okazia avand in vedere traficul.Oricum este un topic care va poate lamuri suficient

un alt sfat - atentie la inchiderea haionului ,nu il trantiti prea tare in timp incepe sa vibreze.

in rest drum bun la toti si aveti grija de ele,mie imi place masina

ioans - fara suparare dar, te-ai uitat la datele cand au fost puse intrebarile carora le-ai raspuns? In 2 ani de zile (apropae 3), cred ca oamenii s-au mai lamurit. :P Pe viitor, incearca sa fii atent si la acest amanunt :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai cu un sfat: cum e mai bine sa mergi cu masina, turatii pentru oras, cum se conduce mai economic,etc.

Nu ai cartea masinii? Scrie acolo; in rest, depinde de sofer, de conditiile de trafic, anotimp, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!