Jump to content

Ulei Peste Nivel Max - La Joja


elikratos
 Share

Postare recomandată

Incep prin a-mi cere oarecum scuze ptr. topicul ceva mai off-forum, dar m-am gandit ca este o intrebare/problema tehnica general valabila si - cel mai important - voi sunteti prietenii mei cei mai buni si in cine altcineva as putea avea incredere ??? :lol:

Am facut - acu' 1 luna si ceva, schimbul de ulei la Sierra din semnatura (Castrol Racing 10W60). Cartea tehnica "cere" 4.50 L iar eu am calculat ca au intrat cam 4.40 L... Ei bine, i-am verificat ieri nivelul si am vazut ca uleiul este peste nivel (2 mm) ?!

In conditiile in care a fost rece in perioada aceasta iar eu am parcurs distantze relativ scurte, motorul neincalzindu-se complet, este posibil sa se fi produs ceva arderi incomplete si sa fi intrat benzina in ulei (alimentez MOL Tempo Plus 98)?

Banuiesc ca trebuie sa merg in service sa mai scoata din ulei, corect? Din cate stiu, operatiunea se poate face pe la joja?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect. Se poate pe la joja, dar daca vrei poti si tu sa o faci. Dar pe vreme rece, mai ales daca motorul nu ajunge la temperatura normala de functionare sunt mari sanse si chiar reusite, (si daca motorul este si el un pic uzat, adica peste 60-80.000 km) ca sa intre un pic de combustibil prin baia de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as mai merge un pic cu masina inainte sa intervin. O diferenta de 2 mm sau chiar mai mult poate fi pusa si pe seama inclinarii terenului pe care sta masina, sau momentului masurarii (imediat dupa ce ai oprit motorul nivelul este mai scazut fata de masuratoarea dupa cateva ore de stationare) Poate fi doar o eroare de masurare. O diferenta semnificativa constatata in aceleasi conditii de masurare poate in schimb sa te duca cu gandul la benzina in ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai verificat dupa ce ai schimbat uleiul , nivelul acestuia? Banuiesc ca nu ai asteptat suficient si ai masurat o valoare mai mica decat cea reala care mai era in motor ... . La un schimb de ulei nu se poate scoate absolut tot uleiul din motor , oricat te-ai chinui. Daca tu ai pus cu 100 ml mai putin decat recomanda cartea , este foarte probabil ca sa fi ajuns cu nivelul un pic peste maxim inca de la schimbarea uleiului. Eu in locul tau as merge linistit cu masina si as verifica un pic mai des nivelul sa ma asigur ca nu mai creste .... :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa voi face... o las asa si o voi monitoriza, ceva mai des. Faptul ca benzina este de 98 nu este o problema, corect (apropo de arderi etc.)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, suflam si eu in iaurt...

La urma urmei, insa, care sunt cauzele generice ale unui astfel de fenomen - "imbogatirea" uleiului cu combustibil?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, suflam si eu in iaurt...

La urma urmei, insa, care sunt cauzele generice ale unui astfel de fenomen - "imbogatirea" uleiului cu combustibil?

<{POST_SNAPBACK}>

De obicei sunt 2 cauze : prima ar fi in cazul masinilor care nu au pompa electrica . In acest caz pompa de benzina este montata pe blocul motor si actionata mecanic de un ax cu cama. In interiorul pompei exista o membrana de cauciuc care in cazul fisurarii permite trecerea benzinei spre carterul motorului -> baia de ulei se umple repede cu benzina .

A doua cauza ar fi probleme cu injectoarele. Daca ele "pisha" ( asta e termenul folosit , scuze :lol: ) atunci exista posibilitatea ca, mai ales la pornire, jetul de benzina sa se prelinga pe langa segmenti si sa curga in baia de ulei. Practic cilindrul ( sau cilindrii) respectivi sunt "spalati" cu benzina. Aceasta benzina , normal , se va scurge in baia de ulei. In cazul in care sunt probleme de acest gen , motorul va avea o tendinta de a porni mai greu. Asta inseamna ca va exista un timp mai lung in care benzina va avea ocazia sa se scurga in baia de ulei .... :lol: . Sunt mai multe de discutat aici .... Ce trebuie retinut este ca trebuie sa avem grija cand masina nu porneste si dam mult la cheie ( vorbim de zeci de sec ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 years later...

Sal all, vreau sa reinviu acest topic si sa intreb: ce se-ntampla daca se merge cu masina, cu nivelul de ulei peste max. admis la o Octavia 1 pe benzina ??? Nivelul depaseste cu cca 4 mm. peste maximul admis. Masina este a unui coleg de serv., a facut schimbul la un mic service din oras, a doua zi a controlat nivelul la ulei, avand motorul rece, si a constatat ca nivelul era cu mult peste limita maxima admisa. S-a reintors azi la mecanicul care i-a facut schimbul si i-a zis sa mearga linistit ca nu se-ntampla nimic. Voi ce parere aveti ??? Ms anticipat !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate defecta catalizatorul de la prea mult uei, dar 4mm e vax.

Ca sa doarma linistit se poate duce la un service care are pompa extractoare de ulei prin joja sau acasa cu furtunul de perfuzie si siringa. :D

Modificat de hiro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms de raspuns @hiro..........sfatul tau va ajunge la urechile colegului meu, deci, se poate merge linistit cu surplusul de ulei. O zi buna iti doresc si :Driver: safe !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!